Connect with us

#News

Schimbări în echipa de top management a companiei ESSA, un business cu afaceri de 14,3 milioane euro în 2019

Published

on

La aproape un an de la transformarea societății ESSA Sales & Distribution din SRL în SA, un business cu afaceri de 14,3 milioane de euro în 2019, conducerea companiei anunță schimbări în echipa de leadership, începând cu 15 octombrie 2020.

Mai precis, urmând modelul marilor companii ajunse la maturitate, fondatorul și acționarul majoritar al companiei, Eugen Saulea, i-a promovat în board-ul companiei pe Lucian Pavelescu și Andreea Adam, pentru a prelua responsabilitățile majore din cadrul ESSA Group. Prin urmare, de la jumătatea acestei luni (n.r.: octombrie), Andreea Adam va prelua integral reprezentarea ESSA în marile licitații și va fi mandatată să negocieze și să semneze contracte noi sau proiecte strategice.

„Lucian și Andreea au avut un aport deosebit în formarea echipelor și în crearea unei apartenențe la valorile ESSA. Fluctuația de personal este de sub 10% în regiunile pe care acestia le-au coordonat, ceea ne ce arată foarte clar că acolo angajații simt și doresc să facă parte din ESSA”, apreciază Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group.

Andreea Adam face parte din grupul de firme ESSA din 2006, iar primul său job a fost de supervisor  pe servicii de merchandising în Brașov. Un an mai târziu, ea a fost promovată în poziția de Area Manager, ajungând astfel să gestioneze județe limitrofe orașului său de reședință – respectiv Brașov. Între 2008 și 2010, ea a fost relocată în București, în structura de Client Service Merchandising, ocupând poziția de Manager de Proiect, iar din 2010 a revenit în Brașov unde ocupă poziția de Director Regional pentru Muntenia, Transilvania și Maramureș, prin care coordonează un număr mediu de peste 370 de angajați permanenți. Și care înseamnă 35% din totalul cifrei de afaceri a companiei. În paralel, activitatea sa se împarte între programe de reprezentare socială ale companiei, iar din 2019 face parte din board-ul director ESSA, participând astfel la deciziile majore ale companiei.

Tot de la începutul acestei luni, Lucian Pavelescu va avea mandat deplin în reprezentarea ESSA în cadrul proceselor de achiziții servicii externe precum leasing, utilități, capacitate de depozitare sau curierat.

Lucian Pavelescu lucrează în ESSA Group încă din 2006. A început inițial pe poziția de merchandiser în structura multiclient pentru ca ulterior să fie promovat în rolul de supervisor hybrid, o activitate mixtă de merchandiser și field control, pentru o scurtă perioadă de timp. Între 2009 și 2019 a ocupat poziția de Area Manager, iar din 2012 și până în prezent pe cea de director regional pentru Oltenia, Banat și Crișana, de unde coordonează un număr mediu de 500 de angajați permanenți. O zonă care se traduce prin 25% din cifra de afaceri a companiei ESSA. El are experiență administrativă și operațională la nivel de seniorat în zona serviciilor de merchandising, leasing de personal și servicii logistice. Odată cu schimbarea formei de organizare a companiei, el a devenit membru al Bordului Director ESSA.  „Piața muncii din aceste regiuni este una foarte dificilă, comparabilă cu cea din București. Avem județele Cluj, Timiș, Brașov – în topul zonelor cu cele mai ridicate salarii și cu cea mai mică resursă umană disponibilă pentru programele de tipul celor implementate de ESSA. Din fericire, în județul Timiș și Cluj suntem cu cel mai mare rating pe categoria agențiilor de profil, ceea ce a făcut ca fluctuația de personal să fie minimă și resursa umană disponibilă, în zonă, să ne aleagă ca o primă opțiune atunci când se afla în căutarea unui job. În acest moment,

avem toate joburile ocupate și onorăm în proporție de peste 98% toate comenzile de tip project base GOP sau POSM”, explică Eugen Saulea.

Din punct de vedere al volumelor, cele două regiuni generează în cifra de afaceri a companiei mai mult decât aria București (40%), respectiv 60%.  „În ceea ce privește imagiena acestora, vorbim despre orașe de top, iar execuția trebuie să fie impecabilă. Din aceasta perspectivă, ESSA are al doilea cel mai mare hub logistic din țară în Cluj. Aici, avem o structură de field management atât pentru componenta operațională, implementări programe merchandising, cât și pentru logistică – depozite de marfă/POSM. În viitorul apropiat, din acest oraș se va deschide un punct de distribuție directă, produse FMCG pentru un mare partener ESSA”, mai spune antreprenorul.

Compania ESSA, fondată în 2010, este astăzi unul dintre cei mai mari jucători din piața serviciilor de trade marketing si vanzari din țară. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără recrutare si plasare forta de munca, BTL evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center si merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing si outsource pentru peste 30 de clienți, furnizori si producatori ce sunt leaderi in categoriile in care ativeaza, dar si pentru marile lanturi de retail precum Carrefour, Auchan, Metro Cash & Carry și Mega Image.

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

close

Newsletter!

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

close

Newsletter!

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending