Cum să tratezi strategia financiară a firmei într-un context cu risc? Vechea abordare financiară a companiei pare să nu mai fie de actualitate fiindcă, susțin experții, aceasta nu are capacitatea să funcționeze în medii instabile cum este contextul actual cauzat de pandemia de coronavirus. Noua abordare financiară implică o planificare cu scenarii multiple, în număr limitat, dar atent testate.

Ioana Arsenie, Strateg Financiar și owner al Trusted App recomandă câțiva pași de urmat pentru o raportare financiară dinamică:

  1. Identifică rapid stakeholderii – care sunt oamenii cheie din organizatie cu acces la informații esențiale și care ajută la luarea rapidă a deciziilor: Vânzări, Marketing, Supply-chain, HR. Managementul de top are nevoie de input de la echipa sa, fie din zona administrativă fie din teren.
  2. Stabilește care sunt factorii esențiali în situația actuală – exemple: nr puncte de desfacere, mixul de preț și produse, productivitatea forței de muncă, schimbările în nevoile consumatorilor, costurile operaționale.
  3. Analizează datele colectate din surse diverse: date cantitative și calitative, surse interne și externe.
  4. Acordă mai multă importanță cifrelor în totalitatea lor, nu doar P&L, cash-flow sau active și pasive. Un expert cu ochiul format în industrii diverse poate aduce în mod agil valoare, prin corelații și optimizări.

În general, companiile mari și foarte mari și-au adaptat planurile la contextul actual, bazându-se pe resursele disponibile și structura organizației care permit aplicarea imediată de planuri pentru situațiile cu risc.

„Un procent de 80% dintre companii, în mare IMM-uri au probleme cu raportarea financiară fiindcă resursele interne sunt precare și nu permit actualizarea informațiilor și a proceselor financiare în situații cu risc major”, explică Ioana Arsenie.

La începutul lunii iulie, echipa Trusted Advisor a lansat Trusted App o aplicație pentru digitalizarea IMM-urilor, un produs tehnologic pentru antreprenorii în dezvoltare, în care au fost investiți aproximativ 10.000 de euro.

Aplicația stabilește categoriile de raportare (venituri/cheltuieli) în mod personalizat, pentru fiecare firmă, pornind de la balanța de verificare contabilă. Lunar, se preiau datele prin import, sunt mapate automat și raportate conform categoriilor stabilite. Clientul vizualizează rezultatul financiar și sub formă grafică. Aplicația vine ca suport în procesul de analiză de business și decizional.

În decursul celor 4 luni de la lansare, aplicația Trusted App este deja folosită de IMM-uri din 60 de industrii variate și a înregistrat peste 600 de accesări în această perioadă.