Connect with us

#News

Editura DPH lansează primul program digital cu resurse educaționale complementare programei școlare

Published

on

Editura Didactica Publishing House anunță lansarea primului program digital educațional, adaptat programei școlare, care se adresează deopotrivă cadrelor didactice și părinților.

Elaborate după pedagogia finlandeză, materialele educaționale sprijină dezvoltarea unor abilități practice, precum scriere și citire, comunicare, matematică, științe ale naturii sau muzică, dar și abilități din zona lifeskills, precum management emoțional, responsabilitate, echilibru sau cooperare. Primele module digitale vor fi lansate pe 13 noiembrie, iar accesul se face în baza unui abonament care pornește de la 7 lei/lună.

În noul context educațional, Editura Didactica Publishing House lansează o platformă digitală cu pachete de jocuri și activități, adaptate curriculei naționale și omologat de Ministerul Educației și Cercetării. Într-o primă etapă, acestea cuprind materiale educaționale dedicate clasei pregătitoare și elevilor din clasele I – III, realizate în parteneriat cu Edustudio Helsinki.

Ambele pachete sunt operate și utilizate prin intermediul platformei Cloubi, o platformă de învățare finlandeză de tip e-learning, utilizată cu succes în școli din multe țări europene (Finlanda, Germania, Austria, Suedia etc.), dar și în  SUA.

Contextul actual a demonstrat că digitalizarea sistemului educațional presupune mai mult decât adaptarea la un context tehnologic. Pedagogia digitală nu este un simplu material în format pdf prezentat pe ecran, ci o abordare mult mai complexă. Prin această platformă educațională oferim un suport real pentru cadrele didactice, dar și pentru părinți, astfel încât achizițiile fundamentale ale copiilor să fie făcute natural, prin joc și printr-o interacțiune facilă, accesibilă, a explicat Florentina Ion, director general și fondator al Editurii Didactica Publishing House.  

Învățare prin joc pentru clasa pregătitoare

Pachetul digital Ghiozdanul din pădure se adresează învățătorilor și părinților care doresc să sprijine învățarea la clasă sau la distanță, a copiilor din clasa pregătitoare. Acesta cuprinde 8 module care permit o predare și învățare interactivă pentru materiile: comunicare în limba română, matematică și explorarea mediului, dezvoltare personală, muzică și mișcare, arte vizuale și abilități practice.

Cele 8 module tematice se bazează pe o poveste cu 5 personaje ce ghidează învățarea. Aceasta poate fi urmărită în format audio sau poate fi citită de un adult. Pachetul digital conține peste 200 de activități, 80 de resurse imprimabile, activități de evaluare și auto-evaluare, dar și un ghid pedagogic, cu resurse și idei inspirate din pedagogia finlandeză.

Fiecare copil are un cont de acces propriu, astfel că învățătorul să poată urmări progresul fiecărui elev. Pachetul digital este însoțit de un ghid pedagogic imprimabil, cu resurse și idei pentru învățător. Astfel încât acesta să poată urmări progresul individual al fiecărui copil, să facă evaluări și comentarii punctuale și să primească înregistrări video și audio ale proiectelor elevilor.

Materiale suplimentare pentru o scriere corectă

Pachetul digital Scrie cu Zmeișorii se adresează învățătorilor și părinților care doresc să sprijine învățarea, aprofundarea și evaluarea conținuturilor de ortografie și punctuație la clasă sau la distanță, a copiilor din clasele I- III. Acesta a fost conceput pe baza competenețelor generale și specifice din curriculumul național, publicat de Ministerul Educației și Cercetării din România.

Primele 5 module sunt un suport pentru predarea și învățarea interactivă a principalelor conținuturi de scriere și citire la materia Comunicare în limba română: grupuri de litere și sunete, ortograme,scrierea corectă a cuvintelor, punctuație. Modulul 6 include activități de evaluare.

Inspirație din educația finlandeză

Un sondaj al Editurii Didactica Publishing House, realizat în luna septembrie arată că 96% dintre cadrele didactice consideră importantă și foarte importantă folosirea unei platforme educaționale în contextul actual al programului educațional. Potrivit datelor, și părinții simt nevoia unei astfel de platforme (65%), cu condiția ca aceasta să fie intuitivă și ușor de folosit, dar mai ales să nu necesite asistența permanentă a unui adult.

Cele două programe dezvoltate pe infrastructura educațională Cloubi sunt disponibile pe bază de abonament anual și pot fi achiziționate de aici. Prețul ambelor abonamente este redus cu 50% în luna noiembrie. Accesul pentru un an la pachetul Ghiozdanul din pădure costă 280 de lei, redus de la 560 de lei, respectiv 23 de lei/lună. Acesul pentru un an la pahetul Scrie cu Zmeișorii  este de 88 lei, redus de la 176 de lei, respectiv 7 lei/lună.

Webinar gratuit

Pentru a explora beneficiile unei astfel de platforme educaționale, Editura DPH organizează un webinar gratuit vineri, 13 noiembrie începând cu orele 16:00. În cadrul acestuia, Bianca Biro, pedagog și co-fondator Edustudio Helsinki și Raluca Cenan-Niemi, pedagog și autor al materialor educaționale incluse pe platforma DPH, vor arăta cum se pot folosi instrumentele digitale la clasă sau la distanță, cum și când trebuie acestea folosite și care este impactul lor asupra învățării.

Prezentarea va fi susținută de exemple practice demonstrate prin prisma primelor materiale educaționale digitale care se adresează învățământului primar: Ghiozdanul din Pădure și Scrie cu Zmeișorii, disponibile pe platforma lansată de Editura DPH.

Pentru a participa la acest webinar sau a testa varianta demo a platformei Cloubi, este necesară înscrierea aici: https://bit.ly/3mQAWdJ

Înființată în 2004, Editura Didactica Publishing House deține un portofoliu de carte și jocuri cu adresabilitate din primele luni de viață. Acesta vine în sprijinul copiilor mici și preşcolarilor cu titluri atractive, axate pe dezvoltarea inteligenței emoționale și abilităților cognitive, satisfăcându-le dorinţa de cunoaştere, în sprijinul elevilor interesaţi sã aprofundeze materia pentru examenul de maturitate, cât şi în sprijinul cadrelor didactice, în vederea transformării procesului de învățare într-o activitate atractivă. De asemenea, Editura DPH  îşi doreşte sã ofere sprijin cadrelor didactice în desfãşurarea activitãţii lor şi în acelaşi timp sã propunã soluţii, oferite de specialiştii din domeniu, pentru a transforma procesul educaţional într-o experienţã plãcutã atât pentru copii, cât şi pentru cadrele didactice.  

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending