Connect with us

#News

Husqvarna Living City: Cum arată orașul viitorului?

Published

on

Deși arhitectura peisageră este un domeniu relativ nou în România, în contextul în care abia în 2014 arhitectul peisagist a apărut în nomenclatorul meseriilor, pe umerii profesioniștilor pică responsabilități din cele mai diverse. De la identificarea unor soluții care să reducă emisiile de carbon și până la îmbunătățirea mediului urban.

Cum pot datele de la satelit să faciliteze o întreținere mai bună a arborilor? Cum poate conectivitatea să îmbunătățească parcurile, terenurile de sport, pădurile și fermele urbane? Sau cât de verzi sunt cu adevărat orașele din întreaga lume? Astfel de teme au fost abordate la Living City – conferința internațională organizată de către Husqvarna anul acesta în format digital, unde s-a vorbit despre sustenabilitatea spațiilor verzi viitoare. În cadrul evenimentului, profesioniștii și oamenii de știință și-au împărtășit cunoștințele și și-au prezentat ideile cu privire la viitorul întreținerii ecologice (urbane) durabile și îngrijirii copacilor de pe întreg mapamondul. Tot în cadrul evenimentului, Husqvarna și-a dezvăluit ultimele tehnologii de top care vor ajunge și în România, cum este și HUGSI – Husqvarna Urban Green Space Index – o soluție de satelit AI (inteligență artificială) care cuantifică verdeața orașelor din întreaga lume prin observarea spațiilor verzi – de sus, cu scopul de a asigura și îmbunătăți creșterea și menținerea spațiilor verzi din zonele urbane.

Cât de verzi sunt orașele, cu adevărat?

Analizând terenurile din zonele urbane și segmentându-le în trei categorii: vegetație (copaci și plante), apă și altele (case, drumuri) HUGSI arată că:

• Zonele urbane la nivel global sunt în proporție de 39% verzi

• Cele mai verzi sunt spațiile urbane din țările europene: 45% spații verzi.

• America Latină și Asia de Sud și de Vest au cele mai puține spații verzi – respectiv 29%

Orașele devin mai ecologice?

Dincolo de zonele agricole, comparand terenurile din zonele urbane, statisticile pe 2018 și 2019 arată că au fost identificate atât schimbări pozitive cât și negative în ceea ce privește vegetația:

• Comparativ cu 2018, vegetația urbană a scăzut cu -0,01%, adică 14 milioane m2

• Asia de Est Centrală (China) are un declin al vegetației de 52 milioane m2

• Europa, America Latină, America de Nord și Asia de Sud și de Vest și-au mărit spațiul verde cu peste 40 de milioane de m2

Husqvarna, compania care se poziționează ca un jucător principal în problemele de durabilitate, se diferențiază de competiție prin propriile valori și inovații. De pildă, tehnologia Husqvarna EPOS – este prima care dezvoltă limite virtuale pentru mașinile robotizate de tuns gazon. Totodată, în cadrul evenimentului Husqvarna Living City a fost prezentată noua mașină robotizată profesională de tuns gazon Husqvarna CEORA – care va gestiona terenuri cu iarbă de până la 50.000 mp și va fi disponibilă în 2022.

 La nivel de grup, Husqvarna își propune să contribuie la un viitor sustenabil, mai bun și se angajează să dezvolte produse și tehnologii corespunzătoare, bine adaptate.

Intitulată initial Silent City (Orașul tăcut), conferința anuală organizată de către Husqvarna a fost organizată anterior la Anvers, Belgia (2015), Stockholm, Suedia (2016), Edinburgh, Scoția (2017) și Hamburg, Germania (2018). În toamna anului 2019, conferința a avut loc în Gothenburg, Suedia – și și-a schimbat numele dîn Silent City în Living City (Orașul viu).

Pe plan local, piața utilajelor dedicate exploatării lemnului și îngrijirii grădinilor în care Husqvarna activează de aproape 30 de ani s-a maturizat considerabil.  „Dacă în domeniul silvic, utilajele noaste erau cunoscute și apreciate încă din anii ‘90, partea de grădină a fost pentru mulți ani în umbră. Acest lucru s-a schimbat în special în utlimii cinci ani, unde am observat o creștere mare a interesului pentru utilajele dedicate îngrijirii spațiului verde”, spune Emil Țînț, CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna, un business de 22,2 milioane de euro în 2019.

Anul viitor, Husqvarna va investi în construcția unor magazine noi în țară și în reamenajarea celor deja existente. Cât despre cele mai căutate produse Husqvarna pe piața din România, Emil Țînț declară: „Pe fondul lipsei forței de muncă și creșterii apetitului pentru amenjările spațiilor verzi, mașinile de tuns robotizate cât și utilajele cu acumulatori au avut o dezvoltare rapidă în ultimii doi ani și cu siguranță această creștere va continua accentuat și în următoarea perioadă”

Cu peste 330 de ani de inovaţii şi pasiune, Husqvarna furnizează profesioniştilor utilaje pentru pădure, parc şi grădină. Compania oferă o gamă largă şi în continuă dezvoltare de utilaje şi accesorii, de la motoferăstraie cu lanţ şi mașini de tăiat cu disc la maşini robotizate pentru tuns gazonul.

Mai multe detalii pe https://husqvarna.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Fundația Altex semnează un protocol de colaborare cu Secretariatul General al Guvernului, ȋn vederea dotării unor secții ATI

Published

on

Fundaţia Altex și Secretariatul General al Guvernului au semnat un protocol de colaborare, pe un an de zile, prin intermediul căruia Fundația poate dona dispozitive medicale secțiilor ATI din spitalele publice.

,,Ȋncă din primele luni de pandemie, ne-am mobilizat și am venit ȋn sprijinul personalului medical din linia ȋntâi și al pacienților, cu tot ce am putut, prin campania ,,Ȋmpreună pentru România. Salvăm vieți”. Din păcate, lupta ȋmpotriva Covid-19 nu s-a terminat și este nevoie să facem, ȋn continuare, eforturi pentru a ieși din această situație. Am găsit ȋn Secretariatul General al Guvernului un partener de discuție deschis și, prin acest protocol, vom contribui la salvarea de vieți omenești”, a declarat Mihaela Mitescu, Președinte Fundația Altex.

Prin intermediul acestui protocol, Fundația Altex se obligă să asigure nu doar echipamentele medicale ci și transportul acestora, perioada de garanție de minimum 12 luni și punerea ȋn funcțiune a dispozitivelor. Secretariatul General al Guvernului s-a angajat să ,,disemineze propunerile formulate de Fundația Altex către unitățile sanitare din rețeaua publică, autoritățile publice centrale sau locale, cu atribuții specifice”.

,,Am spus întotdeauna ca parteneriatul cu societatea civilă, cu organizațiile neguvernamentale este extrem de important, în primul rând datorită semnalului transmis: suntem împreună, iar împreună putem reuși orice. Desigur, orice ajutor este de folos, pentru că este esențial ca eforturile tuturor să meargă în aceeași direcție”, a transmis secretarul general al Guvernului, domnul Horațiu Gorun.

Din luna martie 2020 și până ȋn prezent, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale „Dr. Victor Babeș” din București, Spitalul Clinic Colentina din Capitală, Spitalul de Boli Infecțioase Brașov și Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu au beneficiat de monitoare de Terapie Intensivă donate de Fundația Altex. Ȋn total, ȋn toată această perioadă, Fundația a donat produse IT și electronice, măști de protecție, echipamente și dispozitive medicale, ȋn valoare de 5 milioane de euro, către spitale, instituții și unități de ȋnvățământ, de pe ȋntreg teritoriul țării. Campania ,,Ȋmpreună pentru România. Salvăm vieți” și acțiunile umanitare vor continua și ȋn perioada următoare.

Fundația Altex este o organizație nonprofit, înființată de Altex România, cu rolul de a se implica în rezolvarea problemelor cu care se confruntă societatea românească.

Organizația are printre obiective dezvoltarea de proiecte de responsabilitate socială ce pot contribui la schimbarea sistemului de educație, la îmbunătățirea sistemului medical, dar și la promovarea de practici sustenabile pentru un mediu mai curat.

Fundația Altex reflectă în identitatea brandului o abordare de tip Human Social Responsibility (HSR) – oamenii sunt în centrul fiecărei organizații.

Continue Reading

#IT Revolution

Generația Tech: cursuri de formare digitală pentru 210 de liceeni

Published

on

Digital Nation, în parteneriat cu Primăria din Piatra Neamț, anunță a doua ediție a proiectului Generația Tech, în contextul unei viziuni comune legate de strategia de dezvoltare durabilă, susținerea antreprenoriatului local, și cu scopul de a diminua gradul de emigrare în rândul tinerilor și de a încuraja inițiativele locale de inovare în cadrul start-up-urilor și companiilor regionale.

Ediția din acest an a proiectului Generația Tech oferă cinci programe de formare în competențe digitale și IT pentru liceeni și este adresată elevilor indiferent de nivelul acestora și include următoarele specializări: Digital Skills, Dezvoltare web Începători, Dezvoltare web Avansați, Java Avansați și Fullstack JavaScript Avansați.

Elevii din toate cele 13 licee din Piatra Neamț se pot înscrie pentru a participa la Generația Tech, 210 dintre cei înscriși urmând a fi selectați pentru a beneficia în mod gratuit de programele oferite. Liceenii admiși vor avea parte de pregătire profesională și de sprijin în a obține joburi entry-level sau internship-uri în IT&C.

Ediția din acest an continuă tradiția rezultatelor obținute în 2019, când Generația Tech a format peste 750 de tineri din 3 orașe din România (Piatra Neamț, Oradea și Alba Iulia).

“Piatra Neamț este un oraș în care am găsit mereu tineri entuziaști în legătură cu programele noastre de formare și implicați în comunitate. Ne bucurăm real că Generația Tech este un program sustenabil, care crește de la an la an și pe care îl putem reinventa mereu pentru noile generații. Învățarea accelerată și dobândirea abilităților practice le ușurează misiunea de a-și găsi un job sau de a se dezvolta ca antreprenori. În plus, companiile partenere au deschidere către o forță de muncă tânără și mult mai pregătită din punct de vedere practic. Împreună construim un ecosistem digitalizat și adaptat nevoilor curente economice locale și naționale.”, a declarat Paul Apostol, Fondator Digital Nation

Rezultatele ediției de debut

Între 2019 și 2020, Generația Tech Piatra Neamț a înregistrat rezultate remarcabile. Astfel, peste 250 de tineri au urmat programele de formare timp de 9 luni de zile, învățând bazele programării și ale skill-urilor digitale, iar participanții au experimentat atelierele de angajabilitate unde au învățat mai multe despre ce înseamnă un portofoliu de proiecte, interviul tehnic. În plus, au participat la workshop-uri cu antreprenori și companii locale.

“Programa școlară este acum completată de aceste cursuri necesare digitalizării și dezvoltării de competențe de IT pentru nouă generație. Design-ul cursurilor este atractiv, modern și interactiv, find construite cu o abordare mai practică și accelerată a procesului de învățare: micro-proiecte tehnice derulate online și în format fizic, activități de comunitate și de socializare de tip hackathon sau diverse alte competiții. Ne bucurăm că Generația Tech are o nouă ediție în Piatra Neamț și îi încurajăm pe toți liceenii să participe la programele de formare lansate de Digital Nation”,completeazăGrigoruță Oniciuc, director al Colegiului Național Petru Rareș din Piatra Neamț.

De asemenea, peste 35% din tinerii care au participat la atelierele de angajabilitate au reușit să obțină un internship sau un job în care să aplice skill-urile nou învățate. Ca urmare, la finalul programelor Generației Tech, tinerii au rămas în comunitate și s-au dezvoltat mai departe, cu proiecte de freelancing sau start-up.

Generația Tech este programul național care produce schimbări la nivel local, acolo unde construiește comunități locale de învățare, digitalizare și dezvoltare. Generația Tech inspiră sau schimbă destine profesionale, în mijlocul unor comunități de susținere.

Programul Generația Tech este răspunsul Digital Nation la nevoile de digitalizare ale României, o țară în care doar 29% din populație are competențe digitale de bază și doar 7% din populație a participat la un program de training sau educație continuă, ceea ce face ca țara noastră să fie pe ultimul loc în Europa în termen de index de digitalizare, conform raportului de țară McKinsey, Rise of the Digital Challengers (2019). Ajuns deja la cea de-a patra ediție, programul de specializare în IT&C Generația Tech a demarat în 2019 cu sprijinul Google.org, și a produs până în prezent peste 1.700 de noi specialiști în IT & digital din peste 20 de orașe din țară. Peste 90% dintre cursanții care au participat la atelierele de angajabilitate din cadrul programului au ajuns la cel puțin un interviu cu o companie tech după absolvire, iar 35% dintre aceștia au obținut chiar și primul lor job sau internship în IT, imediat după absolvirea cursurilor de formare.

Digital Nation lucrează de peste 7 ani la digitalizarea forței de muncă din România. Eforturile organizației se îndreaptă către toate categoriile de public dornice de specializare sau reconversie în zona digitală, prin programele Generatia Tech, IMM in Online și Profesor in Online.

Continue Reading

#News

ESSA dă startul campaniei de integrare în muncă 45+

Published

on

ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, a dezvoltat o campanie de integrare în muncă pentru persoanele trecute de 45 de ani, la nivel național. 

”Într-un context în care retailul alimentar modern se dezvoltă mult mai repede decât alte domenii, apare o nevoie stringentă în a găsi numărul necesar de persoane potrivite. În ultimii ani, noi am identificat o categorie de vârstă vulnerabilă, ignorată de angajatori și anume persoanele care au peste 45 de ani. Suntem încrezători că tot mai mulți seniori vor aplica pentru un loc de munca la noi, cu atât mai mult cu cât avem pregătite programe speciale care să-i ajute să se adapteze într-un timp foarte scurt”, declară Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut. 

Toate studiile de specialitate arată că vârsta este unul dintre principalele motive pentru care un angajator acceptă sau respinge un candidat. Iar pentru cei care au împlinit deja 45 de ani, refuzul are la bază, de cele mai multe ori, nivelul lor de digitalizare și o rezistență mai scăzută la stres prin comparație cu persoanele tinere. 

Un avantaj pentru angajatorii care au angajat persoane din categorii considerate vulnerabile a venit anul acesta și din partea statului. Este vorba despre OUG 220 intrată în vigoare la finalul lui 2020, cu aplicabilitate în 2021, potrivit căreia companiile care, între 1 ianuarie și 1 septembrie, au încadrat în muncă pe perioadă nedeterminată persoane de peste 50 de ani ce și-au pierdut locul de muncă din motive neimputabile lor în perioada stării de urgenţă sau de alertă, primesc lunar, timp de un an, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.  

În cazul ESSA printre activitățile vizate, cele mai multe locuri de muncă sunt pentru lucrători comerciali, casieri și pickeri. Compania lui Eugen Saulea are deja parteneriate pe termen lung cu mai multe rețele de tip hypermarket, supermarket și cash&carry din țară și asigură servicii în aproape 2.500 de puncte de vânzare. 

”De multe ori, totul gravitează în jurul ideii că <<nu găsim persoanele potrivite pe care să le angajăm>>, când, de fapt, foarte mulți dintre angajatori resping din start ideea de a angaja seniori, invocând diferite motive. Este adevărat că digitalizarea joacă un rol important, însă este bine de știut că persoanele din categoriile vulnerabile se pot adapta ușor într-o echipă dacă sunt ajutate și li se acordă încredere”, mai spune Eugen Saulea. 

ESSA și-a extins în ultimul timp lanțul de servicii și dincolo de plasarea de personal, în sensul că asigură un serviciu complex ce include identificarea celor mai talentate persoane, atragerea acestora în organizație și plasarea în cadrul comenzilor partenerilor săi, în funcție de solicitările acestora. Mai mult, compania măsoară zilnic atât satisfacția angajatului la locul de muncă, precum și pe cea a beneficiarului de servicii. 

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2020, grupul a raportat afaceri de 15 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Continue Reading

Trending