Connect with us

#News

Husqvarna Living City: Cum arată orașul viitorului?

Published

on

Deși arhitectura peisageră este un domeniu relativ nou în România, în contextul în care abia în 2014 arhitectul peisagist a apărut în nomenclatorul meseriilor, pe umerii profesioniștilor pică responsabilități din cele mai diverse. De la identificarea unor soluții care să reducă emisiile de carbon și până la îmbunătățirea mediului urban.

Cum pot datele de la satelit să faciliteze o întreținere mai bună a arborilor? Cum poate conectivitatea să îmbunătățească parcurile, terenurile de sport, pădurile și fermele urbane? Sau cât de verzi sunt cu adevărat orașele din întreaga lume? Astfel de teme au fost abordate la Living City – conferința internațională organizată de către Husqvarna anul acesta în format digital, unde s-a vorbit despre sustenabilitatea spațiilor verzi viitoare. În cadrul evenimentului, profesioniștii și oamenii de știință și-au împărtășit cunoștințele și și-au prezentat ideile cu privire la viitorul întreținerii ecologice (urbane) durabile și îngrijirii copacilor de pe întreg mapamondul. Tot în cadrul evenimentului, Husqvarna și-a dezvăluit ultimele tehnologii de top care vor ajunge și în România, cum este și HUGSI – Husqvarna Urban Green Space Index – o soluție de satelit AI (inteligență artificială) care cuantifică verdeața orașelor din întreaga lume prin observarea spațiilor verzi – de sus, cu scopul de a asigura și îmbunătăți creșterea și menținerea spațiilor verzi din zonele urbane.

Cât de verzi sunt orașele, cu adevărat?

Analizând terenurile din zonele urbane și segmentându-le în trei categorii: vegetație (copaci și plante), apă și altele (case, drumuri) HUGSI arată că:

• Zonele urbane la nivel global sunt în proporție de 39% verzi

• Cele mai verzi sunt spațiile urbane din țările europene: 45% spații verzi.

• America Latină și Asia de Sud și de Vest au cele mai puține spații verzi – respectiv 29%

Orașele devin mai ecologice?

Dincolo de zonele agricole, comparand terenurile din zonele urbane, statisticile pe 2018 și 2019 arată că au fost identificate atât schimbări pozitive cât și negative în ceea ce privește vegetația:

• Comparativ cu 2018, vegetația urbană a scăzut cu -0,01%, adică 14 milioane m2

• Asia de Est Centrală (China) are un declin al vegetației de 52 milioane m2

• Europa, America Latină, America de Nord și Asia de Sud și de Vest și-au mărit spațiul verde cu peste 40 de milioane de m2

Husqvarna, compania care se poziționează ca un jucător principal în problemele de durabilitate, se diferențiază de competiție prin propriile valori și inovații. De pildă, tehnologia Husqvarna EPOS – este prima care dezvoltă limite virtuale pentru mașinile robotizate de tuns gazon. Totodată, în cadrul evenimentului Husqvarna Living City a fost prezentată noua mașină robotizată profesională de tuns gazon Husqvarna CEORA – care va gestiona terenuri cu iarbă de până la 50.000 mp și va fi disponibilă în 2022.

 La nivel de grup, Husqvarna își propune să contribuie la un viitor sustenabil, mai bun și se angajează să dezvolte produse și tehnologii corespunzătoare, bine adaptate.

Intitulată initial Silent City (Orașul tăcut), conferința anuală organizată de către Husqvarna a fost organizată anterior la Anvers, Belgia (2015), Stockholm, Suedia (2016), Edinburgh, Scoția (2017) și Hamburg, Germania (2018). În toamna anului 2019, conferința a avut loc în Gothenburg, Suedia – și și-a schimbat numele dîn Silent City în Living City (Orașul viu).

Pe plan local, piața utilajelor dedicate exploatării lemnului și îngrijirii grădinilor în care Husqvarna activează de aproape 30 de ani s-a maturizat considerabil.  „Dacă în domeniul silvic, utilajele noaste erau cunoscute și apreciate încă din anii ‘90, partea de grădină a fost pentru mulți ani în umbră. Acest lucru s-a schimbat în special în utlimii cinci ani, unde am observat o creștere mare a interesului pentru utilajele dedicate îngrijirii spațiului verde”, spune Emil Țînț, CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna, un business de 22,2 milioane de euro în 2019.

Anul viitor, Husqvarna va investi în construcția unor magazine noi în țară și în reamenajarea celor deja existente. Cât despre cele mai căutate produse Husqvarna pe piața din România, Emil Țînț declară: „Pe fondul lipsei forței de muncă și creșterii apetitului pentru amenjările spațiilor verzi, mașinile de tuns robotizate cât și utilajele cu acumulatori au avut o dezvoltare rapidă în ultimii doi ani și cu siguranță această creștere va continua accentuat și în următoarea perioadă”

Cu peste 330 de ani de inovaţii şi pasiune, Husqvarna furnizează profesioniştilor utilaje pentru pădure, parc şi grădină. Compania oferă o gamă largă şi în continuă dezvoltare de utilaje şi accesorii, de la motoferăstraie cu lanţ şi mașini de tăiat cu disc la maşini robotizate pentru tuns gazonul.

Mai multe detalii pe https://husqvarna.com

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending