Connect with us

#News

Care au fost provocările de pe piața de leasing de personal în 2020

Published

on

Anul 2020 a fost unul plin de provocări care au forțat antreprenorii, pe plan personal și profesional, să se adapteze unor situații atipice, ca urmare a răspândirii coronavirusului la nivel mondial. Cum a fost și cazul lui Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business cu afaceri de 14,3 milioane de euro în 2019, al cărui principal obiectiv, încă de la început, a fost asigurarea siguranței angajaților delegați în implementarea programelor din rețelele de retail partenere.

Cum doar alocarea echipamentelor specifice protecției și prevenției nu era o măsură suficientă pentru a garanta sănătatea angajaților, echipa de mangamenet ESSA a căutat cele mai bune opțiuni de informare și conștientizare a personalului propriu. Structurile de field control și management au urmat în mod periodic, sesiuni de formare de tip „bune practici de igienă”, iar ultimul de acest tip a fost inițiat și susținut de către un etalon în ceea ce privește acest domeniu al securității și igienei, respectiv de către DEKRA. Aici, ESSA a asigurat cadrul optim de transmitere în structura ierarhică a standardelor DEKRA, organizând și implementând sesiuni locale de formare și evaluare a propriului personal din structura de execuție.  „Un demers important și necesar în condițiile pandemice actuale, întrucât siguranța și educația tuturor angajaților noștri, mai ales a celora pe care îi închiriem ulterior marilor jucători din retail sunt esențiale pentru o societate sănătoasă”, explică antreprenorul care în plină pandemie, atunci când tot mai multe companii își disponibilizau personalul, el recruta aproape 700 de persoane pentru activitatea de leasing de personal.

DEKRA este un standard internațional de siguranță pentru măsuri de prevenire a răspândii Covid-19 și se acordă în urma unui proces de audit și control, la nivel național, de un organism de certificare independent. O certificare obținută până acum, pe plan local, de către principalele rețele de retail, compania germană de auditare DEKRA fiind una dintre cele mai importante din lume și activând în domeniul siguranței de peste 90 de ani, în mai bine de 60 de țări.  „Astfel, angajații noștri au beneficiat de o instruire completă privind regulile impuse pentru asigurarea siguranței alimentelor. Informarea și formarea lor privind igiena alimentelor s-a realizat prin instruiri la intervale regulate de timp, conform unui program stabilit în cadrul societății”, explică, la rândul său,  Lucian Pavelescu, director de dezvoltare al companiei ESSA Group. Drept urmare, coordonatorii echipelor cât și supraveghetorii personalului implicat în activitatea de retail dețin astăzi cunoștiințe teoretice și practice cu privire la igienă pentru a putea aprecia corect potențialele pericolele pentru a lua, astfel, măsurile necesare de remediere a deficiențelor.

Cunoscută în special pentru serviciile de merchandising în rețelele de tip hypermarket, supermarket și TT de peste 16 ani, în primul trimestru al anului compania ESSA raporta o scădere de peste 25% a întregului business, în contextul în care programele de BTL și evenimente au fost suspendate. Cu toate acestea, în al doilea trimestru, companiile beneficiare de servicii ESSA și-au recalibrat obiectivele de marketing și vânzări și au mutat bugetele din zona BTL în servicii cu impact imediat în vizibilitate la punctul de vânzare. „Prin programe personalizate de implementare și mentenanță materiale comunicare (POSM-uri), programe de înfolieri și impachetari (GOP), am reușit o recuperare în forță a celor peste 25% procente pierdute din business la început de an”, relevă Eugen Saulea.

Pentru a ține pasul cu evoluția consumului și cererilor din piața de recrutare, pe parcursul lui 2020, ESSA Group a investit în divizii de call-center, de livrare și în domeniile conexe, astfel încât să poată oferi clienților un lanț integrat. Primul mare proiect pentru serviciile de call center a fost câștigat în urma unei licitații, în luna august, iar rezultatele au fost remarcabile. „Doar în prima săptămână de la activarea programului ESSA onora cu 54% mai multe comenzi decât în săptămâna anterioară, pentru ca în a doua săptămână să onoreze cu 86% mai multe comenzi decât în săptămâna de referință”, își amintește antreprenorul.

De asemenea, în luna octombrie, managementul calității companiei Essa Group a fost certificat de cunoscuta firmă TÜV Austria. Ceea ce înseamnă că, pe baza auditului TÜV, atât serviciile oferite de ESSA, cât și managementul instituției sunt de o calitate înaltă, conforme standardelor internaționale.  „Tot în acest an, ESSA a primit certificările: ISO 45001:2018, ISO 9000:2015 și ISO 14001:2015. Aceste certificări ne arată că sistemul nostru de managament se aliniază standardelor internaționale din domeniul în care ne activăm”, mărturisea la acea vreme Eugen Saulea, CEO-ul companiei ESSA.

Compania ESSA, fondată în 2010, este astăzi unul dintre cei mai mari jucători din piața serviciilor de trade marketing si vanzari din țară. Anul trecut, ESSA a raportat afaceri de 14,3 milioane de euro, iar până la finele anului Eugen Saulea – fondatorul companiei estimează să atingă 15 milioane de euro. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără recrutare si plasare forta de munca, BTL și evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center si merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing si outsource pentru peste 30 de clienți, furnizori si producatori ce sunt leaderi in categoriile in care ativeaza, dar si pentru marile lanturi de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry sau Mega Image.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending