Connect with us

#News

Asociația Zetta: Premieră în medicina privată românească

Published

on


Un pacient cu paralizie de plex brahial a fost operat prin Asociația Zetta. Interventia realizata de dr. Dragos Zamfirescu este o premiera in medicina privata romaneasca

„Sunt foarte puține centre în lume unde se fac operații cu doi mușchi gracilis pentru paralizii complete de plex brahial. În Europa probabil că sunt 5-6, în Statele Unite, la fel. Mai des se fac în Asia, mai cu seamă în Japonia – țara în care s-a făcut prima data această succesiune de operații. De menționat ar fi și Coreea de Sud, Taiwan sau China”, spune dr. Dragoș Zamfirescu, medic primar în chirurgie plastică, estetică și microchirurgie reconstructivă, fondator atât al Clinicii cât și al Asociației Zetta.

Pe plan local, Asociația Zetta – înființată în 2017 –  este cunoscută pentru nenumăratele premiere naționale din domeniul chirugiei plastice în mediul privat. Iar astăzi adaugă în palmares o nouă intervenție chirugicală inedită la noi în țară. Dacă în mod normal, prețul unei astfel de operații ar fi fost cuprins între 6.000 – 8.000 de euro, în timp ce în străinătate un pacient diagnosticat cu paralizie de plex brahial ar fi plătit între 150.000 și 200.000 de euro, aici, pacientul a fost operat gratuit.

Studiu de caz

Contextul: Un tânăr de 27 de ani a făcut accident de motocicletă în 2012, a stat 6 luni la reanimare și aproape 2 ani în spital.

Diagnosticul pacientului: Paralizie de plex brahial.

Riscul major: Vasele de sânge (de calibru 1,5 mm) să se înfunde și mușchiul să moară, iar operația să fi fost efectuată în zadar. 

Rezultatul: În astfel de situații se pornește de la faptul că atunci când nu ai absolut nimic, chiar și  o mică îmbunătățire este semnificativă. Foarte mulți pacienți nu se pot aștepta la rezultate apropiate de normal, nu se pot face minuni, dar se pot recupera astfel încât membrul lor superior să le fie util.

„Operația de astăzi este a 3-a dintr-un șir de operații reconstructive etapizate la un pacient, cu un politraumatism sever care, pe lângă multe alte leziuni interne, a avut și o avulsie completă a rădăcinilor plexului brahial. Până să ajungă la noi, pacientul a stat luni de zile în reanimare și aproape un an de zile într-un spital de urgență din București”, spune dr. Dragoș Zamfirescu,

„Etapa de astăzi a fost cea în care am încercat să maximalizăm rezultatele celorlalte două anterioare. Mai precis, s-a practicat un transfer liber de mușchi gracilis – al doilea transfer liber de gracilis conectat la rădăcina C7 de pe partea contralaterală sănătoasă”, explică medicul.

Dacă celelalte două operații au fost legate de folosirea a trei ramuri din nervii intercostali, grefa de nerv ulnar vascularizat la C7 contralateral și un mușchi gracilis pentru flexia cotului, acest transfer functional muscular are ca obiectiv creșterea forței flexei cotului și o oarecare flexie a degetelor. „Ceea ce înseamnă, practic, că încordând mâna sănătoasă pacientul își încordează și mâna de pe partea bolnavă”, continua dr. Zamfirescu.

Dr. Dragoș Zamfirescu este doctor în științe medicale, medic primar chirurgie plastică, estetică și microchirurgie reconstructive, cu o experiență de aproape 21 de ani în chirugie. El are la active peste 8.000 de intervenții chirurgicale dintre care unele cu grad deosebit de dificultate și premiere naționale.

În 2017 el a fondat Asociația Zetta, prin intermediul căreia strange donații pentru a finanța operațiile persoanelor cu probleme majore precum tumori, traumatisme sau paralizii. Dacă în 2019 el a tratat peste 100 de pacienți prin prisma organizației sale non-profit, în 2020, pe fondul pandemiei de coronavirus, acesta s-a ocupat de circa 50 de cazuri. „Principiul general după care ne alegem pacienții prin Asociația Zetta este acela că niciun pacient cu o problemă majoră nu va fi refuzat la noi pe considerente financiare. Pe de altă parte, fondurile pe care le strângem, le utilizăm pentru pacienții care au condiții materiale nu foarte strălucite”, spune el.

La baza criteriilor de includere în categoriile de persoane pentru care Asociația Zetta acordă facilități financiare stau date oficiale publicate de instituții naționale de statistică și centre de cercetare a calității vieții, informații care pot fi consultate pe siteul Asociației.

Clinica Zetta, fondată în 2012, a obținut în 2020 afaceri de peste două milioane de euro și avea în medie 26 de angajați. Compania LMS Plastic Surgery Clinique, care operează clinica Zetta, deținută în proporție de 95% de medicul Dragoș Zamfirescu, lucrează și cu colaboratori.

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

close

Newsletter!

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

close

Newsletter!

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending