Connect with us

#IT Revolution

Studiu Regista: 60% dintre angajații din sectorul public consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează

Published

on

La un an de la declararea Stării de Urgență în România în contextul pandemiei de COVID-19, Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, relevă rezultatele studiului național Regista „Noua realitate a lucrului de acasă”. Studiul își propune să afle cum s-au adaptat instituțiile publice lucrului de acasă. 

Studiul Regista a fost realizat pe baza răspunsurilor din chestionarul „Măsuri de prevenție în pandemie. Cum ați adaptat modul de lucru în cadrul instituției?” la care au participat reprezentanți din peste 400 de instituții publice din toate județele țării în perioada 15 februarie – 14 martie 2021. Cei mai mulți dintre respondenți provin din următoarele sectoare publice de activitate: administrații publice locale (30%), învățământ (25%), urmate de sănătate (10%) și instituții guvernamentale (10%). 

Conform datelor colectate, aproape 75% dintre angajații din sectorul public care au lucrat de acasă parțial sau permanent s-au simțit cel puțin la fel de productivi ca atunci când își desfășurau activitatea la birou. Noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajați. Astfel, 71% dintre respondenții care au lucrat de la distanță consideră că cel mai mare beneficiu al lucrului de acasă a fost timpul câștigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă. 

Din datele rezultate, printre cele mai mari dificultăți cu care s-au confruntat angajații din sectorul public în lucrul la distanță au fost: comunicarea cu echipa (37%), singurătatea (26%) și lipsa spațiului sau a mobilierului adecvat (25%). Deși majoritatea angajaților au considerat că, în perioada în care au lucrat de la distanță, comunicarea eficientă cu colegii a fost o provocare, 27% dintre respondenți spun că nu au folosit nicio aplicație pentru a organiza videoconferințe cu echipa, iar 67% nu folosesc semnatura electronică.

Din totalul respondenților, aproape 70% nu au mai lucrat niciodată de acasă înainte de pandemie. În timpul Stării de Urgență, aprox. 55% au lucrat exclusiv de acasă, 20% au lucrat parțial de acasă și parțial de la birou, în timp ce 25% dintre participanții la studiu au continuat să lucreze exclusiv de la birou. Totodată, 20% dintre respondenți au lucrat de la distanță și în Starea de Urgență și continuă să lucreze de acasă și în prezent. 

Deși 60% dintre funcționari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează, 85% dintre aceștia nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru. Mai mult, peste jumătate dintre respondenți folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, iar 65% nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicațiilor instituției.

„Peste două treimi din angajații instituțiilor publice au trecut pentru prima dată în martie anul trecut la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scăzut. Fiind o soluție cloud, utilizatorii Regista au putut să își continue activitatea cu succes și în siguranță, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat să înțelegem mai bine particularitățile lucrului de acasă pentru instituțiile publice și să creăm soluții mai bune pentru eficientizarea telemuncii”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și cofondator Zitec. 

Studiul Regista „Noua realitate a lucrului de acasă” vine în completarea demersurilor pentru accelerarea procesului de digitalizare a instituțiilor publice realizate anul trecut prin „Caravana Regista” și prin „Ghidul esențial pentru digitalizarea primăriei”. 

Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite. 

Până în prezent, peste 600 de instituții și companii din toate județele țării și-au îmbunătățit procesele de lucru și au redus birocrația folosind Regista. Aplicația are peste 12.000 de utilizatori la nivel național care au înregistrat de-a lungul timpului 12 milioane de documente. 

Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure.

Despre Zitec 

Lider pe piața IT & Digital Marketing din România, cu birouri în București și Brașov, Zitec este specializată în dezvoltarea de soluții de afaceri, servicii și produse tehnologice personalizate, aplicații mobile, blockchain, precum și servicii de digital marketing.

Zitec este una dintre puţinele companii româneşti certificată Google Cloud Premier Partner, Microsoft Application Development, Microsoft Gold Cloud Platform, Amazon AWS Technology Partner și furnizor al platformei de soluții e-commerce în cloud VTEX, precum și Adobe Solution Bronze Partner.

Pentru activitatea sa din 2019, Zitec a fost desemnată “Compania Anului” la Gala ANIS România 2020 și “Angajatorul anului” la Romanian Business Services Forum & Awards 2020. Pentru serviciile de digital marketing, compania a fost nominalizată în topul agențiilor de digital din România conform Forbes în 2020 și 2019. În 2019, Zitec a fost declarat “Best Workplace” la Romanian Business Services Awards și a primit Premiul Juriului pentru “Angajatorul anului” la Romania Insider Awards, după ce, cu un an în urmă, s-a clasat în Top 3 al celor mai apreciați angajatori din România, conform site-ului undelucram.ro și în “Topul companiilor din IT pentru care să lucrezi” realizat de Revista BIZ. 

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#BrandsTalk

Up România dă startul soluțiilor creative
la hackathon-ul inovației „Future Work”

Published

on

Up România continuă seria acțiunilor de susținere a digitalizării și inovației. Între 28-29 mai 2022, în parteneriat cu Top Minds, va organiza un eveniment de tip hackathon menit să genereze soluții tehnologice creative în domeniile resurselor umane, educației, marketingului, investițiilor, sustenabilității și responsabilității sociale.

Invitația la hackathon-ul cu tema ,,Future Work’’ este destinată în principal elevilor, studenților și tinerilor aflați la început de carieră. Pentru înscriere, cei interesați pot accesa până pe data de 20 mai 2022 platforma topminds.ro/hack-futurework/.

În cele 48 de ore ale hackathon-ului ,,Future Work” încurajăm  la găsirea de soluții tech pentru:

  • optimizarea comunicării cu angajații/clienții
  • e-commerce empatic
  • customer suport incluziv și empatic
  • marketing în web3 (NFTs pentru marketing de servicii și produse)
  • noi forme de muncă și interacțiune între angajați
  • motivatorii viitorului
  • transferul muncii de la job către o cauză comunitară
  • măsurarea rezultatelor de sustenabilitate ale unei companii
  • orice problemă relevantă pentru angajați, societate, comunitate

„Vrem să susținem mințile creative și motivația tinerilor, sursa principală de inovație pentru viitoarele generații. Ne așteptăm la un eveniment intens, pe modelul evenimentelor similare organizate la nivel internațional. Va fi o întâlnire care va atinge cele mai înalte cote de creativitate, unde tinerii se vor conecta cu antreprenori și cu reprezentanți Up România. Așteptăm cu nerăbdare să descoperim ideile inovatoare ale generației Z, în care avem mare încredere. Ne adresăm lor, în primul rând, pentru că ei sunt nativii digitali, cei care fac primii pași în cele mai noi tehnologii, iar noi dorim să ne lăsăm inspirați de ideile lor”, a declarat Elena Pap, director regional Up Group.

„Tinerii se antrenează pentru o lume și mai rapidă, dinamică, flexibilă și foarte competitivă în care <a ști>, <a face> sau <a obține rezultate> nu mai este suficient. Din angajați de suport, ei au perspectiva să devină co-creatori, co-acționari, co-responsabili la job sau în propriul start-up, într-un timp supranumit al <meritocrației>. Cu toții suntem entuziasmați că ne-am reunit, în Hack FutureWork, cu specialiști de business, deeptech, ONG și GOV pentru a oferi tinerilor o calibrare firească, organică și-n bucurie cu viitorul ”, declară Diana Nițescu, CEO TOP Minds. 

Participanții la hackathon vor avea posibilitatea de a interacționa direct cu specialiști din domeniul tech (blockchain, NFT, IoT) și vor fi coordonați de mentori cu experiență în domeniul start-up, care le vor ghida procesul creativ în echipe. Cele mai bune și mai creative soluții vor fi premiate la finalul hackathon-ului.

Up România face parte din Grupul Up și deservește peste 25.000 de clienți și peste 800.000 de beneficiari. Cu o prezenţă de 20 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor:

close

Newsletter!

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

close

Newsletter!

Continue Reading

#IT Revolution

Studiu Independent: SAS Viya pe Microsoft Azure – rentabilitate de 204% a investiției

Published

on

Companiile care implementează SAS Viya, platforma cloud-native a SAS pentru AI, analytics și data management, pe platforma Microsoft Azure, văd o rentabilitate a investiției lor de 204% pe parcursul a trei ani, potrivit studiului Total Economic Impact, realizat de Forrester Consulting.

Totodată, compania de consultanță subliniază că valoarea câștigată de clienți în urma investițiilor în soluția SAS Viya se ridică la milioane de dolari în valoare actuală netă, iar primele rezultate ale implementării sunt observate după 14 luni. Rezultatele complete ale studiului vor fi prezentate în cadrul unui webinar susținut de SAS și Microsoft pe data de 18 mai, la orele 11 a.m. ET, unde vor fi invitați și speakeri de la Forrester.

Forrester a intervievat nouă factori de decizie din șase organizații, clienți care utilizează SAS Viya pe Azure, pentru a înțelege beneficiile, costurile și riscurile asociate investiției lor. Clienții sunt din domenii diverse, inclusiv guverne, producție, servicii financiare, servicii profesionale IT și bancare. Înainte de implementarea soluției, persoanele intervievate au remarcat că barierele în calea accesului la date și sursele de date disparate au făcut dificilă și consumatoare de timp construirea, implementarea și gestionarea modelelor AI. Alte probleme cu care s-au confruntat au inclus ineficiența și costurile ridicate ale infrastructurii de analiză on-premise.

Potrivit studiului, după investiția lor în soluția SAS, intervievații au abordat aceste provocări și au observat o productivitate și performanță generală îmbunătățite. Beneficiile cuantificate au inclus un timp mai rapid de lansare pe piață pentru insight-uri analitice, eficiență operațională îmbunătățită în construirea și testarea modelelor și economii de costuri în urma retragerii infrastructurii de analiză on-premise. Grație tuturor acestor beneficii, alături de altele necuantificate, SAS Viya joacă un rol cheie în luarea deciziilor din cadrul organizației, respectiv în succesul general, conform clienților intervievați.

„Organizațiile de astăzi se confruntă cu o multitudine de puncte de fricțiune în procesul decizional. Parteneriatul nostru strategic cu Microsoft își propune să simplifice acest proces pentru a îmbunătăți deciziile și a accelera inovația. Acest studiu arată că ne îndeplinim cu succes promisiunea și oferim o valoare imensă clienților noștri, prin reducerea costurilor, creșterea timpului de valorificare și productivitate îmbunătățită pentru specialiștii în data science și analiștii din diverse industrii”, a declarat Jay Upchurch, Vicepreședinte Executiv și Chief Information Officer la SAS.

Din 2020, când SAS și Microsoft și-au anunțat parteneriatul strategic, cele două companii au continuat să găsească noi modalități de a satisface nevoile de migrare și modernizare în cloud ale clienților comuni.

• De la valorificarea datelor în flux IoT și analize avansate pentru a ajuta la menținerea integrității vaccinului COVID-19, până la furnizarea de servicii rapide și personalizate pentru clienți, bazate pe analize în timp real, clienții comuni abordează cele mai complexe provocări cu SAS Viya pe Azure.

• Companiile au lansat, de asemenea, noi soluții specifice industriei, cum ar fi SAS Cloud for Intelligent Planning ca parte a Microsoft Cloud for Retail și SAS for Improved Manufacturing Quality pentru Microsoft Cloud for Manufacturing. Aceste soluții puternice îi ajută pe liderii din industrie să rămână rezistenți pe piețele de astăzi, în schimbare rapidă.

• Noile integrări SAS Viya pe Azure includ SAS Event Stream Processing, Azure IoT Edge și Azure IoT Hub pentru a acționa pe baza informațiilor în timp real; SAS Intelligent Decisioning with Power Automate pentru a îmbunătăți deciziile organizației; și SAS Model Manager with Azure Machine Learning pentru a elimina barierele cu care se confruntă organizațiile pe măsură ce pun mai multe modele AI în producție.

Aceste beneficii continue ale parteneriatului au fost, de asemenea, evidențiate de intervievații studiului TEI, care au oferit feedback pozitiv despre caracteristicile integrărilor, inclusiv SAS Model Manager și Azure Machine Learning, SAS Intelligent Decisioning and Power Apps și Power Automat, precum și capacitatea de a realiza modele în baza de date din Azure Synapse Analytics.

SAS Viya pe Azure oferă clienților informații mai bune cu mai puțin timp, cost și complexitate pentru a ajuta la accelerarea timpului de generare a valorii”, a declarat Alvaro Celis, Vicepreședinte Global ISV Commercial Solutions la Microsoft. „Acest lucru le permite clienților Azure să abordeze cele mai critice provocări în analytics pentru a stimula inovația.”

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending