Connect with us

#HrTrends

Silviu Andrei Petran, Exploratist: În branșa noastră, dacă nu reacționezi rapid riști să nu mai exiști. Și atunci ai de ales: te reinventezi sau capitulezi. Am ales prima varianta

Published

on

Cu peste 15 ani de experiență în vânzări, atât pe plan local, cât și internațional, Silviu Andrei Petran coordonează întreaga activitate a agenției de brand și employee experience Exploratist încă din 2011. A pornit de la un job într-un call center, unde s-a angajat în anul întâi de facultate și a trecut, ulterior, printr-o întreagă succesiune de roluri cu responsabilități locale & regionale în vânzări și managementul clienților strategici. Înainte de a tatona antreprenoriatul, Silviu Petran a fost Național Account Manager, coordonând proiecte și echipe la nivel național și european în cadrul celui mai mare jucător global de telecom. Într-un interviu acordat Leaderstalk.ro el vorbește atât despre planurile agenției Exploratist în 2021 cât și despre noile tendințe în HR pe fondul pandemiei de Covid 19:

  • Câți angajați lucrează în prezent, în România REMOTE? Cât au economist companiile în ultimele luni cu angajații lucrând de acasă? 

Silviu Andrei Petran: Sunt numeroase organizațiile care au optat pentru a-și desfășura remote activitatea, evident, în măsura în care specificul activității le-a permis acest lucru. Acolo unde există și linii de producție, acestea funcționează în sistem hybrid.  Practica ultimului an a accelerat digitalizarea proceselor interne și le-a facut funcționale, chiar și de la distanță. Știu organizații care au hotărât să își ducă remote departamente întregi de call center. 

  • Cât au economist companiile în ultimele luni cu angajații lucrând de acasă? 

Silviu Andrei Petran: Nu cred că acomodarea remote a organizațiilor le-a dus în ipostaza de a economisi mai mult la bugetul central, pentru că s-au redus costurile aferente funcționării punctelor de lucru. Bugete consistente au fost direcționate în “acomodarea” la sistemul remote de funcționare a activității. Pe de o parte pentru că angajații au fost sprijiniți să își amenajeze acasă infrastructura necesară desfașurării activității. Pe de altă parte pentru că a fost nevoie să se investească în soluții tehnologice care să permită funcționarea în sistem remote a activității.

  • Sunt companii care și-au lăsat angajații să lucreze REMOTE până la finele anului, credeți că va deveni un trend și după pandemie?

Silviu Andrei Petran: Activitatea remote a adus, în primul an de pandemie, mai multe elemente bune în rezultatele financiare ale companiilor. În primele 6-8 luni de activitate, indicatorii de performanță au crescut cu 5 chiar 10 procente, s-a asigurat continuitate în business, iar investițiile în tot ceea ce ar fi putut însemna implementarea regulilor de distanțare socială la birou nu au existat. Evident că au existat, în foarte multe companii, cheltuieli cu relocarea infrastructurii necesare desfășurării activității angajaților de acasă. Cheltuielile care acopereau funcționalitațile sediilor și a spațiilor de lucru s-au redimensionat, dar au crescut investițiile cu digitalizarea și tehnologizarea unor procese și fluxuri de lucru. Prin urmare, în tot acest rău s-a întrezărit și un bine. Am învățat că se poate munci și de la distanță. Și cu rezultate destul de bune. Iată că au și apărut motivele pentru care multe organizații s-au gândit să extindă, până la finalul anului 2021, activitatea remote. Și, cine stie, poate mult după. Atenție, însă, la efectele secundare și destul de greu de anticipat în bani, în momentul de față. Să nu uităm că omul este o ființă socială, prin urmare, este nevoie să se dezvolte un nou sistem de lucru, care să țină cont de acest element.

  • Cât de eficienți s-au dovedit angajații lucrând REMOTE? 

Silviu Andrei Petran: La inceputul perioadei de activitate REMOTE multe companii declarau că sunt surprinse, în mod plăcut, de nivelul crescut de performanța și eficiență al celor care lucrau de acasă. Adaptarea la noul mod de lucru s-a făcut mai mult sau mai puțin rapid, în funcție de specificul activității. Organizațiile care avea deja introdus în programul de lucru și elementul de WFH s-au adaptat, evident, mai repede.

Din păcate, acest trend nu s-a menținut ridicat pentru mult timp, iar în această perioadă vorbim, din ce in ce mai mult, de urmările negative ale activității REMOTE: burnout, dezechilibre pe linia viață personală – viață profesională, nivel ridicat de anxietate generat de multitudinea de task-uri profesionale. Organizațiile devin din ce în ce mai conștiente de necesitatea dezvoltării unor planuri de intervenție, de suport pe zona păstrării sănătății mentale a angajaților lor.

  • În opinia dumneavoastră, cum s-au adaptat angajatorii în urma pandemiei de COVID19? Ce ați fi făcut altfel? 

Silviu Andrei Petran: Planurile de business continuity ale multor organizații au fost de-a dreptul bulversate, pentru că acum un an nimeni nu ar fi crezut că vom rămane cu toții în case din cauza unui virus. Acum, cu siguranță, a fost introdus și scenariul pandemic. Prin urmare, organizațiile devin mai conștiente de necesitatea dezvoltării unui plan B de funcționare, care să asigure continuitatea businessului.  

Adaptarea la contextul actual pandemic ne-a ajutat să întelegem că multe activităti profesionale se pot desfășura de la distanță. Cu rezultate chiar foarte bune. 

În ceea ce ne privește, dacă activitatea noastră era 99 % în offline până în martie 2020, de atunci încoace ne-am adaptat la mediul online întregul portofoliu de produse și servicii. Am regândit, aproape 180 de grade, 3 dimensiuni ale business-ului nostru:

  • portofoliul de produse și servicii Exploratist
  • strategia de marketing și comunicare
  • modul în care valorificăm nivelulul ridicat de expertiză al oamenilor din Exploratist, angajați și parteneri deopotrivă
  • Cum caracterizați, în prezent, piața în care activați și ce credeți că ar fi de îmbunătățit la nivel de piață în România? 

Exploratist este agenție de employee experience, prin urmare suntem direct conectați la viața companiilor. Cu cât acestea sunt mai preocupate să asigure angajaților lor un mediu plăcut de lucru, orientat spre performanță și dezvoltare, cu atât devine mai provocatoare misiunea noastră de a le oferi servicii și produse. Vă imaginați ce a însemnat pentru noi momentul în care, pe nepregătite, toată lumea a trebuit să rămână în case și să își organizeze, de acolo, un mod în care să își asigure continuitatea pe plan profesional. Un șoc și o oportunitate imensă. În branșa noastră, dacă nu reacționezi rapid riști să nu mai exiști. Și atunci ai de ales: te reinventezi sau capitulezi. Am ales prima varianta. Și am început un proces complex. Suntem, încă, în acest proces, dar rezultatele sunt vizibile și destul de optimiste. 

Este clar că această perioadă ne-a obligat să fim mai agili și să gestionăm mult mai bine ambiguitatea și incertitudinea. Suntem în mijlocul unui proces de transformare. 

„Piața forței de muncă este destul de activă, chiar și în această perioadă”

  • Care sunt industriile care angajează cel mai mult în această perioadă? 

Silviu Andrei Petran: Piața forței de muncă este destul de activă, chiar și în această perioadă. Nu aș putea spune că o industrie anume are un potențial de recrutare mai mare. Din proiectele noastre la clienți, înțelegem, însă, că este o activitate la foc continuu în industria de IT&C, construcții, telecom și servicii de curierat. Evident că sunt favorizate destul de mult de context. 

  • Cum s-a adaptat firma dumneavoastră în și după pandemie? Și ce preconizați că se va întâmpla în viitorul apropiat? 

Silviu Andrei Petran: Am digitalizat întregul portofoliu de produse și servicii Exploratist, am investit în dezvoltarea unor noi zone de compentențe în rândul echipei noastre și am dezvoltat produse noi, care să acopere nevoile actuale ale clienților noștri. Ne-am valorificat potențialul specializându-ne pe o serie de soluții tehnologice pe care le-am adus pe piața din România.

Vom continua să fim atenți la evoluția pieței, la tendințele pe zona de dezvoltare organizațională în sistemul de activitate remote sau hibrid și vom dezvolta, în mod constant, produse și servicii noi, care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților noștri. Suntem o organizație agilă, iar acest lucru ne-a ajutat și ne va ajuta să rămânem fresh și relevanți în relația cu partenerii noștri de business și cu clienții noștri.

  • Cum vedeți viitorul HR-ului în România? 

Silviu Andrei Petran: HR-ul, ca departament, va juca un rol din ce în ce mai important în organizații. El deține pârghiile prin care elemente importante din cultura organizațională devin elemente de referință în relația cu angajații, indiferent că aceasta se consumă în sistem remote, hibrid sau 100% offline. 

HR-ul devine din ce în ce mai mult un agent al schimbării, un liaison între organizație ca entitate și oamenii care lucrează pentru aceasta, un accelerator al conexiunii emoționale a angajaților cu brandul de angajator. 

  • Care sunt principalele provocări din piață pentru dumneavoastră în prezent? 

Silviu Andrei Petran: Sunt trei profile de organizații pe care le întâlnim în perioada actuală. 

  1. Organizații care sunt conștiente de oportunitățile de dezvoltare pe care le generează perioada prin care trecem și turează la maxim motoarele, cu precădere cele care țin de capacitățile profesionale ale resurselor umane. 
  2. Organizațiile care vor să depășească perioada fără prea multe damage-uri și investesc în sănătatea organizațională și mentală a angajaților lor
  3. Organizații pe avarie

Pentru primele două profile am dezvoltat în portofoliul nostru o serie de produse și servicii pe care le implementăm, cu succes, din martie 2020. 

  • Considerați că este momentul oportun ca firmele să investească în HR la ora actuală? De ce? 

Silviu Andrei Petran: Mai mult ca niciodată HR-ul a ințeles că este important să se investească în :

  1. Calitatea relațiilor cu oamenii din organizație, care lucrează de la distanță sau în condiții de mare stres, la locul de muncă.
  2. Sănătate mentală și emoțională a angajaților săi. Această perioadă, fără precedent, a bulversat, de-a dreptul viețile oamenilor. Riscurile de burnout și de low performance sunt majore.
  3. Asigurarea unui mediu sigur și sănătos de lucru – la birou sau acasa – echipamente, condiții de lucru.

În contextul muncii de acasă, companiile dezvoltă căi alternative pentru menținerea angajamentului echipelor și susținerea echilibrului muncă – viață personală. Astfel, cresc investițiile în dezvoltarea angajaților, dincolo de abilitățile și deprinderile legate direct de job și apar proiecte inovative de HR.

  • În caz de lockdown credeți că se vor mai face angajări? Care a fost trendul în primăvara anului trecut? 

Silviu Andrei Petran: Am învățat în martie-mai 2020 lecția continuitații în perioada de lockdown. Prin urmare, indiferent că acesta va mai reveni sau nu în viața noastră sau indiferent pe ce perioadă acesta va avea loc, știm să ne desfășurăm activitatea de la distanță, de acasă, în sistem remote sau de la locul de muncă, în condiții speciale. 

În ceea ce privește realizarea angajărilor, acestea au loc, dar într-un alt ritm, cu mai multă prudență și într-un alt proces, ținând cont de toți factorii care presupun menținerea distanțării sociale.

Și organizația noastră este într-o perioadă în care recrutează. Acest lucru ne-a adus în situația în care am întâlnit foarte multe profile de seniori, pe diverse zone de competență, care nu aveau neapărat legătură cu profilul căutat. Două  concluzii au fost clare pentru noi:

  1. Oamenii au curaj să își schimbe locul chiar și în vremuri tulburi, pentru că își urmează obiectivele profesionale sau caută mai multă siguranță la locul de muncă.
  2. Disponibilitatea pentru reconversie profesională este din ce în ce mai crescută, semn că, în curând, vom asista la o explozie a unor noi profile ocupaționale.
  • Cinci lecții pe care le-ați învățat în urma pandemiei de COVID?

Silviu Andrei Petran: Lecțiile pe care mi le-a oferit pandemia au fost destul de multe. Am învățat într-un an cât în 10. Iată 5 dintre lecțiile noastre:

  1. Oamenii sunt cea mai importantă resursă dintr-o companie, indiferent de dimensiunea acesteia. Alături de ei, orice lucru bun este posibil.
  2. Și când nu poți, mai poți puțin.
  3. Agilitatea este singura valoare care trebuie exersată în mod constant.
  4. Exercițiile de strategie și forecast se fac pe termen scurt.
  5. Tehnologia este viitorul unui business sustentabil.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#HrTrends

Angajatori de TOP Tech 2021: 75% dintre companii oferă joburi remote

Published

on

Târgul virtual de joburi Angajatori de TOP Tech 2021, organizat de Catalyst Solutions, companie românească de consultanță în resurse umane, cuprinde peste 2000 de oportunități de carieră, oferite de 42 dintre cele mai importante companii de tehnologie din România. 75% dintre angajatorii prezenți la această ediție oferă joburi remote, iar dintre acestea, 10% sunt full remote. Angajatori de TOP Tech 2021 se desfășoară online în perioada 27 Septembrie – 31 Octombrie 2021.

Conform reprezentanților Catalyst, circa un sfert dintre angajatori au cu până la 50% mai multe poziții deschise în această toamnă, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dintre companiile prezente la târg, 60% recrutează în București, Timișoara 48%, Cluj-Napoca 25%, Iași 20%, Brașov și Pitești 22%, Ploiești și Craiova 14%, Arad, Constanța, Târgu Mureș, Oradea – 20%. În plus față de joburile tehnice, peste jumătate dintre angajatori recrutează specialiști pentru poziții non-tehnice în departamentele de Marketing, HR, Finanțe, Vânzări, Juridic, Administrativ. Candidații pot consulta Harta Centrelor de Tehnologie din România pentru a descoperi locurile de muncă disponibile în orașele de interes.

De asemenea, aprox. jumătate dintre companii oferă programe de internship și trainee, iar 14% programe de formare și academii. O treime dintre angajatori recrutează la această ediție pentru poziții dedicate profesioniștilor, iar 7% oferă oportunități dedicate Managerilor, Project Managerilor și Team Leaderilor cu experiență.

Mai multe beneficii pentru candidați

Dintre companiile de tehnologie prezente la Angajatori de TOP Tech 2021, 33% oferă programe care vizează bunăstarea și sănătatea mintală a angajaților și extinderea beneficiilor din abonamentele medicale private; 44% decontează costurile cursurilor și programelor pentru perfecționarea abilităților profesionale; 5% acordă o sumă lunară pentru decontarea întreținerii pentru salariații care lucrează 100% remote.

Între 18 și 27 octombrie, în cadrul evenimentului, va avea loc TechTalks ONLINE – o serie de 12 laboratoare și 3 conferințe dedicate candidaților cu profil tehnic, susținute de specialiști locali și internaționali din cadrul companiilor participante. Laboratoarele vor aborda subiecte din ariile Automotive&Connectivity, Engineering, Front-end & Back-end, Girls in STEM, Tech Trends for a Tech year. Cele trei conferințe se vor axa pe tehnologiile Java, Cloud și Artificial Intelligence & Machine Learning. 

Mai mult, pe data de 21 octombrie, pe platforma Hipo.ro, vor avea loc discuții Live cu angajatorii Tech și sesiuni de career coaching.  Cei interesați se pot înscrie pe angajatoridetop.ro.

Cele mai importante companii tech din România

Platforma Hipo.ro care găzduiește evenimentul oferă companiilor și candidaților o experiență similară cu un târg fizic de joburi, astfel, fiecare angajator este prezent cu un stand virtual unde pot fi regăsite toate oportunitățile de carieră, informații despre angajator, webinarii susținute de specialiștii companiei și alte resurse de interes. 

Companiile prezente la această ediție a târgului Angajatori de TOP Tech sunt: 8×8, ABA – Austrian Business Agency, Accenture, Atos, Axway Romania, Centrul de Inginerie Bosch, CER Cleaning Equipment, Cognizant Softvision, Continental, dalli group, Devmind, DRÄXLMAIER Group, Elektrobit Automotive Romania, Emia.com, Enel, ENGIE Romania, Evalueserve, Hamilton Central Europe, Hella Romania, Heraeus Romania, Holcim Romania, Huawei, Huf Romania, IBM Client Innovation Center Romania, IT Shared Services Center for BNP Paribas PF – Central Europe Technologies, LASTING Software, MassMutual Romania, METRO.digital, Michelin Romania, Miele, onsemi, PitechPlus, Raiffeisen Bank, Saint-Gobain Romania, Schwarz IT Hub, Societe Generale Global Solution Centre (SG GSC), Software Business Partners, PitechPlus, Tara Interactive, TE Connectivity Sensor Solutions, Veeam Software, Vodafone Romania, ZF Tech Center Timișoara.

„Piata job-urilor IT a devenit treptat tot mai deschisă celor care urmăresc o schimbare de carieră, chiar și la 180 grade. La Angajatori De Top participă toamna aceasta Academii de IT în calitate de parteneri educaționali, unde cei interesați să înceapă o carieră nouă în industria software pot să aplice la cursuri de programare sau să participe la workshop-uri educaționale de carieră. În cadrul Academiei Devmind, durata unui curs de programare de la zero la o carieră de Junior Developer variază între 8 luni și 1 an, în funcție de complexitatea programului de studiu și direcția de specializare. Misiunea noastră este accelerarea creșterii sectorului digital din România, prin descoperirea, formarea completă și integrarea de noi talente în industria software”, a menționat Emil Racec, Training Program Director în cadrul Academiei Devmind.

Continue Reading

#HrTrends

Roxana Drăghici, eJobs: În 2021, (…) au fost înregistrate recorduri în ceea ce privește numărul de noi locuri de muncă apărute și chiar și vara a fost una atipică, cu o ofertă de joburi ieșită din tipare

Published

on

Peste 38.000 de noi locuri de muncă au fost create pe piața muncii în luna septembrie a acestui an, numărul fiind în creștere cu 26% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară. Vorbim de o creștere inclusiv față de 2019, cu 19 procente, an în care, așa cum știm, piața muncii trecea printr-un adevărat boom.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în septembrie 2021 au fost publicate de angajatorii din Capitală (peste 16.000). Următoarele clasate, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, au depășit din nou Bucureștiul la oferta cumulată de joburi, cu peste 17.000 de noi locuri de muncă disponibile în același interval de timp. Totodată, domeniile pentru care s-au căutat cei mai mulți angajați au fost Retail, Transport/Logistică, Prestări servicii, Industria alimentară și IT/Telecom, fiecare dintre acestea având deschise peste 4.000 de poziții noi în luna septembrie.

„Lunile de toamnă, în general, sunt perioade în care piața muncii își dă un restart după concediile de vară și în care sunt lansate tot mai multe proiecte care necesită întregirea echipelor. În 2021, pe întreg parcursul anului au fost înregistrate recorduri în ceea ce privește numărul de noi locuri de muncă apărute și chiar și vara a fost una atipică, cu o ofertă de joburi ieșită din tipare. Cu atât mai mult, ținând cont de toate aceste recorduri, ne bucurăm să vedem că trendul se menține crescător și că și acest sezon a debutat în forță”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs România.

În ceea ce privește cei mai căutați candidați de pe piața muncii, aceștia sunt, în continuare, absolvenții cu studii superioare. Pentru aceștia, luna trecută au fost create aproape 29.000 de locuri de muncă. În plus, din totalul locurilor de muncă apărute în septembrie, 5,8% au fost remote, în creștere față de septembrie 2019, când acestea reprezentau doar 1,3% din întreaga ofertă de angajare și chiar și față de 2020, când totalizau 4,2% din numărul total de joburi.

Și interesul candidaților pentru găsirea unui nou loc de muncă rămâne ridicat la început de sezon, joburile postate de către angajatori atrăgând, în total, peste 1.100.000 de aplicări din partea acestora. Observăm, de asemenea, un interes ridicat pentru joburile remote și din partea candidaților, 12,8% dintre aplicări fiind pentru astfel de locuri de muncă, în creștere față de septembrie 2019 (când totalizau doar 1,3% din aplicări) și chiar față de 2020 (când atrăgeau 9,6% din candidaturi).

Pe de altă parte, interesul candidaților pentru joburile în afară rămâne scăzut (doar 1,2% din totalul de aplicări). Și interesul pentru locurile de muncă în sistem de freelancing rămâne la un minim istoric în luna septembrie, atrăgând sub 1% dintre aplicări. Peste 900.000 din totalul de aplicări înregistrate de eJobs România au fost pentru locurile de muncă full-time.

„Avem semnale pozitive din piața muncii în ceea ce privește menținerea unui trend ascendent de angajări. În următoarele luni e posibil să simțim o ușoară domolire a ritmului de creștere și totul e strâns legat de cum va evolua situația sanitară și ce restricții noi se vor impune. Cu toate acestea, o mare parte dintre angajatori sunt deja pregătiți pentru munca de la distanță și vor continua să recruteze. Astfel, indiferent de context, atât companiile, cât și candidații se vor adapta la noile condiții de lucru”, spune Roxana Drăghici.

În acest moment, aproape 35.000 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.

Continue Reading

#HrTrends

Analiză K.M.Trust & Partners: Peste 50% dintre managerii de top români gestionează cu dificultate schimbarea sau incertitudinea

Published

on

Aproximativ 60% dintre executivii de top sunt dispuși să accepte că sunt expusi la un stil de viață agresiv și toxic, iar presiunea asupra acestora – atât din perspectiva responsabilităților jobului cât și a stres-ului și anxietății generate de ritmul actual al societății – le afectează dramatic relațiile cu cei din jur și viața de familie, relevă o analiză realizată de compania de Executive Search și Dezvoltare Organizațională K.M.Trust & Partners. 

Astfel, dintr-un număr total de 45 de manageri C-level (n.a. manageri de top din suita rolurilor identificate cu litera C – ex. CEO, CIO, CFO, etc.) din 17 industrii, reprezentând companii cu cifra de afaceri de peste 2 miliarde de euro care au participat recent la programul “Managementul Stresului și Anxietății în Roluri de Leadership” derulat de K.M.Trust & Partners, peste 50% au declarat că gestionează cu mare dificultate schimbarea, fricile sau incertitudinea. 

În urma programului, 60% dintre aceștia au decis să își schimbe profund stilul de viață, abordând metode noi de antrenament mintal, pentru a se cunoaște mai bine (self awareness) și pentru a-și putea gestiona mai bine propriile reacții și emoții (o subcomponentă a inteligenței emoționale cu impact major în sănătatea noastră). Având în vedere impactul pe care îl are presiunea la care sunt ei înșiși expusi asupra echipelor din coordonare și asupra familiilor, executivii participanți au extins și în cadrul companiilor proprii cât și în viața de familie aceste schimbări ale stilului de viață. 

“Cifra este în creștere, dacă ne raportăm la evoluția ultimilor ani. Un număr îngrijorător, din ce în ce mai mare de executivi din vârful marilor corporații se confruntă cu această <fugă de noi înșine>: practic, suntem expuși unui stil de viață din ce în ce mai presant, care are consecințe severe asupra sănătății, relațiilor sociale și familiale”, declară Radu Manolescu, fondator K.M.Trust & Partners.  

Datele* arată că, la nivel mondial, 42% din angajați au experimentat un declin al sănătății mintale, de la debutul pandemiei. În România, presiunea se simte îndeosebi în cadrul companiilor foarte mari, cu echipe numeroase, în contextul unei presiuni acute pe forța de muncă, nu doar la nivelul angajaților cât și la nivelurile superioare de management, care afectează toate ramurile economice, apreciază reprezentanții K.M.Trust & Partners. Conform datelor de la Registrul Comertului, în România activează aproape 700 de companii cu cifra de afaceri peste 50 mil. EUR și generează un business anual cumulat de aproape 29 mld. EUR.  

Ce este de făcut? 5 recomandări ale specialiștilor K.M.Trust & Partners:  

  • Crearea /asigurarea unui mediu în care feedbackul obiectiv este parte din cultura organizației. Feedbackul sincer oferit cu respect contribuie semnificativ la creșterea self awarenessului fiecărui individ. 
  • Pentru a primi /oferi feedback sincer este necesar un mediu în care încrederea este cultivată în permanență (adresarea continuă a eventualelor disfuncții din echipe).
  • Asigurarea de spații sigure pentru ca managerii să poată discuta cu specialiști despre anxietăți sau frici.
  • Expunerea managerilor de top dar și a angajaților la programe de awareness referitoare la cum funcționează creierul și la metode de antrenament mintal pentru contracararea stresului, calm și claritate.
  • Un stil de viață cât mai echilibrat posibil, în condițiile actuale (minimum 7 ore de somn, sport, interacțiuni sociale de calitate, timp alocat familiei, timp alocat pasiunilor etc.)

Tendința se va menține o perioadă îndelungată, deoarece pentru a stabiliza noi obiceiuri sunt necesare luni întregi de rutină, apreciază specialiștii K.M.Trust & Partners.

Fondată în anul 2005, K.M.Trust & Partners este singura companie din România ce oferă întreg spectrul de servicii de Executive Search, Coaching, Dezvoltare și Transformare Organizațională, Consultanță HR, Mental Health Support, dedicate segmentului de top management al companiilor. K.M.Trust & Partners deține un portofoliu de peste 100 de mari companii – client, unii dintre cei mai mari contributori în PIB-ul României și angajatori în industriile de retail, agribusiness, energie, tehnologie, servicii financiare, farmaceutice sau producție industrială. 

Continue Reading

Trending