Connect with us

#HrTrends

Silviu Andrei Petran, Exploratist: În branșa noastră, dacă nu reacționezi rapid riști să nu mai exiști. Și atunci ai de ales: te reinventezi sau capitulezi. Am ales prima varianta

Published

on

Cu peste 15 ani de experiență în vânzări, atât pe plan local, cât și internațional, Silviu Andrei Petran coordonează întreaga activitate a agenției de brand și employee experience Exploratist încă din 2011. A pornit de la un job într-un call center, unde s-a angajat în anul întâi de facultate și a trecut, ulterior, printr-o întreagă succesiune de roluri cu responsabilități locale & regionale în vânzări și managementul clienților strategici. Înainte de a tatona antreprenoriatul, Silviu Petran a fost Național Account Manager, coordonând proiecte și echipe la nivel național și european în cadrul celui mai mare jucător global de telecom. Într-un interviu acordat Leaderstalk.ro el vorbește atât despre planurile agenției Exploratist în 2021 cât și despre noile tendințe în HR pe fondul pandemiei de Covid 19:

  • Câți angajați lucrează în prezent, în România REMOTE? Cât au economist companiile în ultimele luni cu angajații lucrând de acasă? 

Silviu Andrei Petran: Sunt numeroase organizațiile care au optat pentru a-și desfășura remote activitatea, evident, în măsura în care specificul activității le-a permis acest lucru. Acolo unde există și linii de producție, acestea funcționează în sistem hybrid.  Practica ultimului an a accelerat digitalizarea proceselor interne și le-a facut funcționale, chiar și de la distanță. Știu organizații care au hotărât să își ducă remote departamente întregi de call center. 

  • Cât au economist companiile în ultimele luni cu angajații lucrând de acasă? 

Silviu Andrei Petran: Nu cred că acomodarea remote a organizațiilor le-a dus în ipostaza de a economisi mai mult la bugetul central, pentru că s-au redus costurile aferente funcționării punctelor de lucru. Bugete consistente au fost direcționate în “acomodarea” la sistemul remote de funcționare a activității. Pe de o parte pentru că angajații au fost sprijiniți să își amenajeze acasă infrastructura necesară desfașurării activității. Pe de altă parte pentru că a fost nevoie să se investească în soluții tehnologice care să permită funcționarea în sistem remote a activității.

  • Sunt companii care și-au lăsat angajații să lucreze REMOTE până la finele anului, credeți că va deveni un trend și după pandemie?

Silviu Andrei Petran: Activitatea remote a adus, în primul an de pandemie, mai multe elemente bune în rezultatele financiare ale companiilor. În primele 6-8 luni de activitate, indicatorii de performanță au crescut cu 5 chiar 10 procente, s-a asigurat continuitate în business, iar investițiile în tot ceea ce ar fi putut însemna implementarea regulilor de distanțare socială la birou nu au existat. Evident că au existat, în foarte multe companii, cheltuieli cu relocarea infrastructurii necesare desfășurării activității angajaților de acasă. Cheltuielile care acopereau funcționalitațile sediilor și a spațiilor de lucru s-au redimensionat, dar au crescut investițiile cu digitalizarea și tehnologizarea unor procese și fluxuri de lucru. Prin urmare, în tot acest rău s-a întrezărit și un bine. Am învățat că se poate munci și de la distanță. Și cu rezultate destul de bune. Iată că au și apărut motivele pentru care multe organizații s-au gândit să extindă, până la finalul anului 2021, activitatea remote. Și, cine stie, poate mult după. Atenție, însă, la efectele secundare și destul de greu de anticipat în bani, în momentul de față. Să nu uităm că omul este o ființă socială, prin urmare, este nevoie să se dezvolte un nou sistem de lucru, care să țină cont de acest element.

  • Cât de eficienți s-au dovedit angajații lucrând REMOTE? 

Silviu Andrei Petran: La inceputul perioadei de activitate REMOTE multe companii declarau că sunt surprinse, în mod plăcut, de nivelul crescut de performanța și eficiență al celor care lucrau de acasă. Adaptarea la noul mod de lucru s-a făcut mai mult sau mai puțin rapid, în funcție de specificul activității. Organizațiile care avea deja introdus în programul de lucru și elementul de WFH s-au adaptat, evident, mai repede.

Din păcate, acest trend nu s-a menținut ridicat pentru mult timp, iar în această perioadă vorbim, din ce in ce mai mult, de urmările negative ale activității REMOTE: burnout, dezechilibre pe linia viață personală – viață profesională, nivel ridicat de anxietate generat de multitudinea de task-uri profesionale. Organizațiile devin din ce în ce mai conștiente de necesitatea dezvoltării unor planuri de intervenție, de suport pe zona păstrării sănătății mentale a angajaților lor.

  • În opinia dumneavoastră, cum s-au adaptat angajatorii în urma pandemiei de COVID19? Ce ați fi făcut altfel? 

Silviu Andrei Petran: Planurile de business continuity ale multor organizații au fost de-a dreptul bulversate, pentru că acum un an nimeni nu ar fi crezut că vom rămane cu toții în case din cauza unui virus. Acum, cu siguranță, a fost introdus și scenariul pandemic. Prin urmare, organizațiile devin mai conștiente de necesitatea dezvoltării unui plan B de funcționare, care să asigure continuitatea businessului.  

Adaptarea la contextul actual pandemic ne-a ajutat să întelegem că multe activităti profesionale se pot desfășura de la distanță. Cu rezultate chiar foarte bune. 

În ceea ce ne privește, dacă activitatea noastră era 99 % în offline până în martie 2020, de atunci încoace ne-am adaptat la mediul online întregul portofoliu de produse și servicii. Am regândit, aproape 180 de grade, 3 dimensiuni ale business-ului nostru:

  • portofoliul de produse și servicii Exploratist
  • strategia de marketing și comunicare
  • modul în care valorificăm nivelulul ridicat de expertiză al oamenilor din Exploratist, angajați și parteneri deopotrivă
  • Cum caracterizați, în prezent, piața în care activați și ce credeți că ar fi de îmbunătățit la nivel de piață în România? 

Exploratist este agenție de employee experience, prin urmare suntem direct conectați la viața companiilor. Cu cât acestea sunt mai preocupate să asigure angajaților lor un mediu plăcut de lucru, orientat spre performanță și dezvoltare, cu atât devine mai provocatoare misiunea noastră de a le oferi servicii și produse. Vă imaginați ce a însemnat pentru noi momentul în care, pe nepregătite, toată lumea a trebuit să rămână în case și să își organizeze, de acolo, un mod în care să își asigure continuitatea pe plan profesional. Un șoc și o oportunitate imensă. În branșa noastră, dacă nu reacționezi rapid riști să nu mai exiști. Și atunci ai de ales: te reinventezi sau capitulezi. Am ales prima varianta. Și am început un proces complex. Suntem, încă, în acest proces, dar rezultatele sunt vizibile și destul de optimiste. 

Este clar că această perioadă ne-a obligat să fim mai agili și să gestionăm mult mai bine ambiguitatea și incertitudinea. Suntem în mijlocul unui proces de transformare. 

„Piața forței de muncă este destul de activă, chiar și în această perioadă”

  • Care sunt industriile care angajează cel mai mult în această perioadă? 

Silviu Andrei Petran: Piața forței de muncă este destul de activă, chiar și în această perioadă. Nu aș putea spune că o industrie anume are un potențial de recrutare mai mare. Din proiectele noastre la clienți, înțelegem, însă, că este o activitate la foc continuu în industria de IT&C, construcții, telecom și servicii de curierat. Evident că sunt favorizate destul de mult de context. 

  • Cum s-a adaptat firma dumneavoastră în și după pandemie? Și ce preconizați că se va întâmpla în viitorul apropiat? 

Silviu Andrei Petran: Am digitalizat întregul portofoliu de produse și servicii Exploratist, am investit în dezvoltarea unor noi zone de compentențe în rândul echipei noastre și am dezvoltat produse noi, care să acopere nevoile actuale ale clienților noștri. Ne-am valorificat potențialul specializându-ne pe o serie de soluții tehnologice pe care le-am adus pe piața din România.

Vom continua să fim atenți la evoluția pieței, la tendințele pe zona de dezvoltare organizațională în sistemul de activitate remote sau hibrid și vom dezvolta, în mod constant, produse și servicii noi, care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților noștri. Suntem o organizație agilă, iar acest lucru ne-a ajutat și ne va ajuta să rămânem fresh și relevanți în relația cu partenerii noștri de business și cu clienții noștri.

  • Cum vedeți viitorul HR-ului în România? 

Silviu Andrei Petran: HR-ul, ca departament, va juca un rol din ce în ce mai important în organizații. El deține pârghiile prin care elemente importante din cultura organizațională devin elemente de referință în relația cu angajații, indiferent că aceasta se consumă în sistem remote, hibrid sau 100% offline. 

HR-ul devine din ce în ce mai mult un agent al schimbării, un liaison între organizație ca entitate și oamenii care lucrează pentru aceasta, un accelerator al conexiunii emoționale a angajaților cu brandul de angajator. 

  • Care sunt principalele provocări din piață pentru dumneavoastră în prezent? 

Silviu Andrei Petran: Sunt trei profile de organizații pe care le întâlnim în perioada actuală. 

  1. Organizații care sunt conștiente de oportunitățile de dezvoltare pe care le generează perioada prin care trecem și turează la maxim motoarele, cu precădere cele care țin de capacitățile profesionale ale resurselor umane. 
  2. Organizațiile care vor să depășească perioada fără prea multe damage-uri și investesc în sănătatea organizațională și mentală a angajaților lor
  3. Organizații pe avarie

Pentru primele două profile am dezvoltat în portofoliul nostru o serie de produse și servicii pe care le implementăm, cu succes, din martie 2020. 

  • Considerați că este momentul oportun ca firmele să investească în HR la ora actuală? De ce? 

Silviu Andrei Petran: Mai mult ca niciodată HR-ul a ințeles că este important să se investească în :

  1. Calitatea relațiilor cu oamenii din organizație, care lucrează de la distanță sau în condiții de mare stres, la locul de muncă.
  2. Sănătate mentală și emoțională a angajaților săi. Această perioadă, fără precedent, a bulversat, de-a dreptul viețile oamenilor. Riscurile de burnout și de low performance sunt majore.
  3. Asigurarea unui mediu sigur și sănătos de lucru – la birou sau acasa – echipamente, condiții de lucru.

În contextul muncii de acasă, companiile dezvoltă căi alternative pentru menținerea angajamentului echipelor și susținerea echilibrului muncă – viață personală. Astfel, cresc investițiile în dezvoltarea angajaților, dincolo de abilitățile și deprinderile legate direct de job și apar proiecte inovative de HR.

  • În caz de lockdown credeți că se vor mai face angajări? Care a fost trendul în primăvara anului trecut? 

Silviu Andrei Petran: Am învățat în martie-mai 2020 lecția continuitații în perioada de lockdown. Prin urmare, indiferent că acesta va mai reveni sau nu în viața noastră sau indiferent pe ce perioadă acesta va avea loc, știm să ne desfășurăm activitatea de la distanță, de acasă, în sistem remote sau de la locul de muncă, în condiții speciale. 

În ceea ce privește realizarea angajărilor, acestea au loc, dar într-un alt ritm, cu mai multă prudență și într-un alt proces, ținând cont de toți factorii care presupun menținerea distanțării sociale.

Și organizația noastră este într-o perioadă în care recrutează. Acest lucru ne-a adus în situația în care am întâlnit foarte multe profile de seniori, pe diverse zone de competență, care nu aveau neapărat legătură cu profilul căutat. Două  concluzii au fost clare pentru noi:

  1. Oamenii au curaj să își schimbe locul chiar și în vremuri tulburi, pentru că își urmează obiectivele profesionale sau caută mai multă siguranță la locul de muncă.
  2. Disponibilitatea pentru reconversie profesională este din ce în ce mai crescută, semn că, în curând, vom asista la o explozie a unor noi profile ocupaționale.
  • Cinci lecții pe care le-ați învățat în urma pandemiei de COVID?

Silviu Andrei Petran: Lecțiile pe care mi le-a oferit pandemia au fost destul de multe. Am învățat într-un an cât în 10. Iată 5 dintre lecțiile noastre:

  1. Oamenii sunt cea mai importantă resursă dintr-o companie, indiferent de dimensiunea acesteia. Alături de ei, orice lucru bun este posibil.
  2. Și când nu poți, mai poți puțin.
  3. Agilitatea este singura valoare care trebuie exersată în mod constant.
  4. Exercițiile de strategie și forecast se fac pe termen scurt.
  5. Tehnologia este viitorul unui business sustentabil.

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#HrTrends

Ateliere Fără Frontiere ANGAJEAZĂ refugiați ucraineni. Care sunt condițiile

Published

on

Refugiații ucraineni care aleg România au acum șansa de a opta pentru un loc de muncă, după ce mai mai multe companii din țară și organizații s-au mobilizat într-o mișcare de solidaritate fără precedent și au lansat mii de oferte în piață. Un exemplu vine și de la Asociația Ateliere Fără Frontiere, o organizație nonprofit care integrează pe piața muncii persoa­ne aflate în dificultate.

În acest nou context delicat din punct de vedere social, Ateliere Fără Frontiere anunță mai multe locuri de muncă în propriile ateliere pentru cetățenii ucraineni care provin din medii vulnerabile, atât la sediul organizației din București, cât și la ferma bio&co din satul Ciocănari, Dâmbovița. Este vorba despre un post de croitor, un post pentru recondiționarea calculatoarelor, două pentru dezmembrarea echipamentelor electronice și electrocasnice și trei posturi de lucrători agricoli.

Aplicațiile pot fi transmise la adresa cariere@atelierefarafrontiere.ro, telefonic sau prin sms/whatsapp la numărul +40720.401.273, dar și pe pagina de Facebook sau Instagram – Ateliere Fără Frontiere, în limba română sau engleză. Mai multe detalii despre posturile libere pot fi găsite și aici: https://www.atelierefarafrontiere.ro/cariere .

„Suntem cu sufletul alături de ucraineni și sărim în sprijinul celor care vin în România. Organizația noastră poate să ajute și cu laptopuri sau calculatoare recondiționate orice instituție, ONG sau centru care sprijină persoanele refugiate. Nu trebuie decât să ne scrieți. În același timp, avem nevoie să colectăm astfel de echipamente ca să le recondiționăm”, declară Damien Thiery, CEO-ul Ateliere Fără Frontiere.

Ateliere Fără Frontiere are un model de lucru de întreprindere socială de inserție, obiectivul social fiind cel al integrării pe piața muncii a persoanelor greu angajabile, în trei ateliere de producție active din industrii precum gestiunea deșeurilor electrice și electronice, fashion sustenabil sau agricultură organică.

În 2021, veniturile Asociației au crescut ușor, ajungând la 4,62 milioane de lei, față de 3,91 milioane de lei cu un an înainte. Ponderea vânzărilor a crescut de la 35% în 2020 la aproape 50% în 2021 datorită revenirii situației economice din cadrul atelierelor. De asemenea, în 2020 Ateliere Fără Frontiere reușit să obțină finanțarea câtorva proiecte europene care continuă inclusiv în 2022.

Întreprinderile sociale de inserție sunt structuri caracteristice economiei sociale, un domeniu care există de mult timp chiar dacă această sintagmă a apărut relativ recent în discursul activiștilor și antreprenorilor sociali din România. Scopul este unul social, fiind condiționat de alocarea a minimum 90% din profitul realizat scopului social.

„În România sunt ONG-uri și SRL-uri care au model de întreprinderi sociale de inserție și care există de mai bine de 20 de ani. Printre cele mai cunoscute sunt Fundația Alături de Voi din Iași, cu atelierele sale Util Deco și Wise Travel, Organizația Concordia, cu atelierul de inserție Brutăria Concordia, Caritas Câmpulung, cu restaurant și servicii de catering, și multe altele. Datorită fondurilor europene, în toți acești ani s-au înființat peste 1.500 de astfel de întreprinderi.”, mai spune Damien Thiery.

Totodată, există și o asociație a acestor întreprinderi intitulată Rețeaua Română a Întreprinderilor Sociale de Inserție – RISE România. În anul 2019, veniturile cumulate ale celor zece membri, în care lucrau 100 de persoane defavorizate, se ridicau la puțin peste 3 milioane de euro.

În Uniunea Europeană economia socială reprezintă 10% din ansamblul  înteprinderilor europene, respectiv două milioane de întreprinderi şi 6% din totalul locurilor de muncă. Autoritățile publice au adoptat legi speciale și au instituționalizat relații de sprijin și colaborare cu acest sector în țările din sudul Europei – Franța, Spania și Portugalia -, dar și în Belgia și, mai nou, în Grecia și România.

Asociația Ateliere Fără Frontiere a fost înființată în 2008 la inițiativa Ralucăi și a a lui Patrick Ouriaghli, un cuplu de antreprenori sociali care veneau din Franța, unde economia socială este recunoscută și dezvoltată de foarte mult timp. De atunci și până astăzi, Ateliere Fără Frontiere a creat trei întreprinderi sociale de inserție prin activitatea economică – educlick, remesh și ferma bio&co -, în care oferă servicii personalizate de acompaniere socială, consiliere pentru inserție, psihoterapie și acompaniere pedagogică pentru formarea de competențe persoanelor care cumulează multiple dificultăți la angajare (șomaj de lungă durată, adicții, dizabilități, abandon școlar, violență domestică, trafic de persoane, probațiune, pedepse privative de libertate, lipsă locuință etc).

close

Newsletter!

Continue Reading

#HrTrends

Wizrom Software: Departamentele de HR pierd 43% din timp adunând informații sau operând căutări în baze de date

Published

on

Modul în care pandemia de COVID-19 a schimbat lumea s-a făcut simțit de-a lungul ultimului an și este din ce în ce mai evident că aceasta va continua să producă efecte și în 2022. Conform unui studiu EngageRocket ce analizează domeniul resurselor umane, în 2020 angajații au avut o atitudine pozitivă și s-au adaptat foarte bine noii situații din piața muncii. În schimb, în 2021 a fost înregistrată o scădere considerabilă a nivelului de reziliență, a sănătății mentale și a încrederii în angajatori. De asemenea, au fost înregistrate cu 9% mai multe cazuri de burnout anul acesta.

În plus, se observă o dezvoltare a economiei „gig”, dar și a muncii de la distanță și a modelului de muncă de tip hibrid. Departamentele de HR sunt nevoite acum să se adapteze noii realități din piața muncii, atât din cauza noilor moduri de a lucra, dar și din cauză că angajații au mai multe oportunități – datorită posibilității de a lucra remote de oriunde și pentru aproape orice companie din lume.

De asemenea, există un trend fără precedent la nivel mondial. Astfel, companiile sunt martore la un val de demisii, dar și la o multitudine de schimbări paradigmatice în urma acestuia.

Departamentele de HR au acum o responsabilitate în plus – aceea de a veni în întâmpinarea acestor provocări inedite – prin intermediul unor noi politici la nivelul companiilor ale căror resurse umane le gestionează.

„Nu mai există nicio îndoială că piața muncii va ieși din această pandemie complet schimbată. Vedem – pe piață, în general, dar și în cadrul organizațiilor cu care lucrăm – că managementul resurselor umane se confruntă cu provocări inedite și trebuie să se adapteze din mers. Faptul că există acum nu doar nevoia de a administra noi modele de muncă, dar și noi atitudini ale angajaților față de muncă, ne demonstrează că există pe piață o nevoie reală de soluții inovatoare de management al resurselor umane. Tehnologia ne permite astăzi să oferim software-uri HR adaptabile oricărui tip de angajator,  care poate personaliza și adapta un astfel de program la nevoile proprii”,  a precizat Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

Conform unui studiu Sapiens, companiile au nevoie de soluții care să ofere atât analize cantitative, cât și calitative, ușor de interpretat. Wizrom a efectuat, la rândul său, o serie de studii proprii care au relevat că 43% din timpul departamentelor de HR este pierdut culegând informații și operând căutări în multiple baze de date cu scopul de a face rapoarte. Evaluând nevoile clienților săi, Wizrom a observat că 63% dintre solicitările acestora au legătură cu nevoia de raportare. În cadrul companiilor care utilizează sisteme de pontaj, 75% dintre cererile legate de acestea au legătură cu absenteismul, iar 66% dintre cererile legate de administrarea de personal se referă la statistici.

De la clienți a venit și observația că există o multitudine de activități repetitive când vine vorba despre gestionarea resurselor umane, din cauza căror se pierd timp și bani, și devin frustrante. Tocmai din acest motive, Wizrom a dezvoltat o serie de dashboard-uri standard care acoperă nevoile tuturor departamentelor dintr-o companie, inclusiv celor de HR.

Ce nevoi au companiile când vine vorba despre programe de management HR

În urma colectării și analizei acestor date, Wizrom a înțeles că felul în care lucrează azi departamentele de HR s-a schimbat, astfel că a dezvoltat, în parteneriat cu Benefiq, o soluție software inovatoare dedicată acestora – HR Live Dashboards. Aceasta este disponibilă pentru clienții care utilizează soluția de salarizare WizSalary și programul de management HR WizOne.

Benefiq este o companie românească, care are expertiză în industria resurselor umane, oferind soluții care ajută companiile să fie mai competitive, mai flexibile, să își calibreze așteptările la realitatea din piața pe care activează, prin intermediul expertizei în domeniul tehnologiilor informatice, dar și al contribuțiilor creative inspirate din marketing.

HR Live Dashboards este un program de management al resurselor umane care include un set de dashboard-uri construite astfel încât să pună la dispoziția clienților toată expertiza acumulată de Wizrom de-a lungul celor 25 de ani de experiență ca dezvoltator de integrator de soluții IT pentru companiile românești. Acest set de dashboard-uri este predefinit, în funcție de nevoile companiilor, oferind acuratețe și o mai bună înțelegere a datelor proprii.

În general, soluțiile de Business Intelligence (BI) au un cost de implementare, necesită achiziționarea unei licențe și implică un timp de implementare. Spre deosebire de acestea, HR Live Dashboards este gata de utilizat (cu un timp aproximativ de așteptare de o zi pentru clienții ce implementează programele WizSalary și WizOne), nu are costuri de implementare și este disponibil pentru departamentele de HR și pentru echipele de management fără costuri suplimentare, în funcție de nevoile fiecărei organizații și de gradul de acces pe care acestea decid să îl ofere.

Utilizând datele existente – prin intermediul WizOne și WizSalary – HR Live Dashboards  este inspirat de realitatea operațională, de zi cu zi, a companiilor. Este orientat pe tipuri de probleme, astfel încât să fie cât mai relevant pentru angajatorul care utilizează acest instrument, și este gata de utilizat, funcțiile sale fiind predefinite și ilustrează politicile de resurse umane dintr-o anumită companie.

„HR Live Dashboards poate fi utilizat ca un instrument de diagnosticare de către antreprenori sau companii de diverse dimensiuni pentru a localiza probleme pe care poate nu le-au identificat încă în cadrul companiei, să găsească sursa acestora și să analizeze ce a dus la crearea lor, dar și ca un aliat inteligent si rapid în lupta cu timpul. Această soluție simplifică procesele de HR, mai ales în departamentele unde nu există specialiști IT, oferind o perspectivă asupra situației resurselor umane ”, a declarat Anca Bratu, Managing Partner Benefiq.

HR Live Dasboards este deja disponibil și poate fi implementat pe infrastructura companiilor în mai puțin de o zi.

Wizrom Software este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de soluții IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă și furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate și gestiune, automatizări în vânzări, producție și Business Intelligence (BI). În 2020, Wizrom Software a raportat o cifră de afaceri de peste 28 milioane de lei și un profit de 2.1 milioane de lei.

În prezent, Wizrom numără peste 3.600 de clienți activi și 35.000 de licențe instalate în organizații foarte mari, cu cifre de afaceri de peste 10 mil. euro, dar și în companii de tip Small and Medium Business (SMB) din aproape toate industriile.

close

Newsletter!

Continue Reading

#HrTrends

Compania britanică de software Endava se extinde și angajează în România

Published

on

Endava, compania britanică de software prezentă pe piața locală cu 7 centre de livrare în Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu-Mureș și Pitești, anunță extinderea business-ului în alte trei locații din România: Craiova, Sibiu și Suceava.

În prezent, compania are peste 3.000 de angajați în România, care lucrează pentru diverși clienți din industrii precum plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom) sau logistică. Una dintre cele mai mari companii de software de pe piața locală și în topul celor mai doriți angajatori, Endava este în proces continuu de extindere a echipei. Compania are poziții deschise pentru comunitatea tech: dezvoltatori software, testeri, ingineri în managementul aplicațiilor, experți în zona de date, angajați în serviciile de suport, analiști, manageri de proiect și arhitecți software.  

De asemenea, Enadava a anunțat în septembrie anul acesta că trece definitiv la sistemul de muncă hibrid, care le oferă angajaților săi flexibilitate și posibilitatea de a lucra atât de la birou, cât și de acasă, în funcție de nevoile și responsabilitățile fiecărei echipe. Totodată, le oferă tuturor angajaților posibilitatea de a lucra din afara României până la 20 de zile din fiecare țară străină – beneficii de care se vor putea bucura și angajații din Craiova, Sibiu si Suceava. Echipele care lucrează în cadrul Endava pot veni la birou pentru activitățile comune, cum ar fi Ceremoniile Agile, dar și pentru  programele de training, în programele de internship, workshopuri sau orice alte activități în care interacțiunea față în față este preferată. 

Cererea pentru serviciile noastre digitale a crescut în ultima perioadă într-un ritm accelerat la nivel global, ceea ce ne oferă oportunitatea de a dezvolta noi huburi și de a atrage noi talente în echipele noastre regionale. România a fost întotdeauna o piață extrem de importantă pentru dezvoltarea noastră, deoarece aici avem ingineri de software extrem de talentați precum și una dintre cele mai bune infrastructuri de internet din Europa. Trecerea la sistemul de muncă hibrid ne-a oferit și la nivel de companie mai multă flexibilitate și posibilitatea de a deschide centre noi în comunitățile în care nu suntem încă prezenți, dar care au un potențial foarte mare de dezvoltare, cum ar fi Craiova, Sibiu și Suceava”, spune Claudiu Constantinescu, Manager Regional, Central Europe, Endava.

În plus față de cele trei noi orașe, compania britanică anunță creșterea echipelor sale de specialiști în toate centrele din România. Delivery Unit-ul din Târgu-Mureș a depășit borna de 50 de angajați, echipă ce este coordonată de Ovidiu Spinean începând din această toamnă. Cu peste 10 ani vechime în companie, Ovidiu a fost anterior Head of User Centric Services, contribuind la dezvoltarea echipelor și a business-ului la nivel global.

Pe lângă extinderea companiei, Endava anunță și că va continua să investească în comunitatea locală, prin organizarea de evenimente gratuite pentru specialiștii IT. Astfel, pe data de 9 Decembrie va avea loc primul eveniment din seria Tech Talks dedicat comunităților externe de IT la nivel european. Evenimentul online Tech Talks – European Edition powered by Endava va fi structurat în două părți: un panel format din specialiști atât în zona de leadership cât și în zona tehnică, discuție concentrată pe oportunitățile înlesnite de noua realitate și noul mod de lucru hibrid. În cea de-a doua parte, focusul se va concentra în jurul proiectelor de tip Extended Reality, printr-o prezentare susținută de către Thomas Bedenk, Vice President Extended Reality în Endava Berlin.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending