Connect with us

#News

Top 5 afecțiuni pentru care românii apelează la servicii de telemedicină

Published

on

Oferta de servicii de telemedicină din România a accelerat în 2020, cu precădere în al doilea semestru. Anual, în cabinetele medicilor de familie și cele de specialitate, de stat și private, din România, sunt efectuate circa 65 – 70 de milioane de consultații, trimiteri și rețete. În 2020, aproximativ 7% – 8% dintre acestea, reprezentând 4,5 – 5 milioane de consultații, trimiteri și rețete, au fost efectuate prin telemedicină, potrivit estimărilor Telios Care, unul dintre principalii furnizori de servicii telemedicină pentru angajați din România. Estimările iau în calcul datele Institutului Național de Statistică, în legătură cu activitatea unităților sanitare.

„Ne așteptăm ca aceste cifre să continue să crească, în contextul în care românii s-au obișnuit să apeleze la servicii medicale online și apreciază ușurința prin care le accesează. Credem că cele două modalități prin care pot fi accesate serviciile medicale, în clinici și la distanță, vor crește împreună și își vor alimenta dezvoltarea reciproc. Telemedicina va prelua multe din cazuri și le va direcționa pe cele mai complexe în clinici și la analize de laborator și imagistică, iar intrările din clinici vor genera accesări ale serviciilor la distanță pentru interpretări și consulturi ulterioare”, spune Philip Choban, CEO, Telios Care.

Pentru anul în curs, Telios Care se așteaptă la o creștere cu 100% a accesării serviciilor sale, în contextul în care pacienții s-au obișnuit să apeleze la telemedicină ca primă soluție în multe situații. 

Utilitatea serviciilor de telemedicină s-a dovedit salutară și în prevenția infectării pacienților cu Sars Cov-2, prin creșterea capacității de oferire de servicii medicale la distanță, în condiții de maximă siguranță. În contextul pandemiei de COVID-19, cei mai mulți dintre bolnavi, au evitat și amânat vizitele la medic, cu consecințe grave pe termen lung, atât din punct de vedere al gestionării diferitelor afecțiuni, cât și al costurilor generate. 

Telios a venit în sprijinul beneficiarilor prin adăugarea în portofoliu a unor specialități medicale noi, dar și prin creșterea numărului de medici. Prin consultațiile oferite, compania a contribuit la realizarea unui triaj, din punct de vedere al necesității pacienților de a efectua un consult față în față, scăzând astfel numărul celor care s-au prezentat în spitale și clinici pentru efectuarea unui consult. 

Creștere de 10 ori a numărului de utilizatori Telios Care în 2020

Telios Care a înregistrat anul trecut o creștere de 10 ori a numărului utilizatori de servicii de telemedicină, încheind anul cu 75.000 de beneficiari care lucrează în domenii precum retail, IT, servicii financiare, producție, transport și agricultură. Compania estimează pentru 2021 o dublare a numărului de pacienți prin includerea serviciilor Telios în produse de asigurări și abonamente medicale, precum și prin vânzări directe la companii.

Top 5 afecțiuni pentru care românii apelează la servicii de telemedicină

Cei mai mulți dintre românii care au avut anul trecut nevoie de un consult de specialitate și au apelat la servicii de telemedicină au trebuit să trateze probleme de sănătate care au ținut de: medicină generală, nutriție, ginecologie, dermatologie și psihologie. Prin serviciile de psihologie la distanță, Telios i-a ajutat pe cei care s-au simțit copleșiți sau descurajați, psihologia fiind una dintre cele mai apelate specialități medicale. Psihologii Telios sunt disponibili telefonic sau prin apeluri video șapte zile pe săptămână.

82% dintre beneficiarii serviciilor medicale Telios Care nu au avut nevoie să continue procesul medical cu un consult în clinică sau la cabinetul medicului. Astfel, Telios a contribuit la decongestionarea spitalelor publice și private, ușurând cadrele medicale de cazuri care au putut fi tratate cu ușurință de la distanță, facilitând beneficiarilor consulturi medicale de calitate, fără frica unei contaminări cu Sars Cov-2. 

Telios Care a adăugat anul trecut în portofoliu 6 specialități medicale, pentru a veni în sprijinul pacienților: ORL, Endocrinologie, Reumatologie și Urologie, Nefrologie, Diabet și Boli Metabolice. Totodată, în 2020, Telios Care a adăugat a treia line de consultații, prin apel video, (pe lângă linia telefonică și linia de mesaje online) și a redus numărul de vizite necesare la medic, prin posibilitatea de a genera trimiteri medicale recunoscute de asigurători pentru analize de laborator și imagistică.

„În 2021 vom adăuga 10 specialități medicale, printre care Neurologie, Pneumologie, Oftalmologie și Radiologie, și vom continua să extindem echipa medicală, pe măsura creșterii cererii. Vom adăuga o serie de servicii noi pentru a îmbunătăți și ușura accesul la medicină de specialitate, în special cu ajutorul aparatelor medicale la distanță. 

Estimăm ca, în cursul lui 2021, să introducem noi servicii, din care să generăm un număr adițional de pacienți”, spune Adrian Danciu, Director Medical, Telios Care

 

Piața de telemedicină a crescut, la nivel mondial, cu peste 90%, anul trecut, pe fondul pandemiei COVID-19

Cât despre amploarea pieței de telemedicină la nivel mondial, potrivit companiei de consultanță și cercetare Fortune Business Insights, aceasta a fost evaluată la 41,6 miliarde de dolari în 2019, cu o creștere de peste 90% în 2020, pe fondul impactului generat de pandemia de COVID-19. În următorii 7 ani, estimările vizează o creștere anuală de peste 25%, de la 79,79 miliarde de dolari în 2020, la 396,7 miliarde de dolari în 2027.

„Telemedicina trebuie să îmbunătățească accesul la servicii și, în special, să contribuie la creșterea capacității sistemului medical de a finaliza cazuri mai complexe, integrându-se în peisajul medical. Pentru a asigura pacienților o experiență închegată, este necesar să asiguram o continuitate și fluidizarea interacțiunilor la distanță între medici, specialiști cu acces la dispozitive medicale în clinici, laboratoarele de analiză și imagistică. 

De aceea, credem că un pas important în sistemul medical din România va fi făcut printr-un parteneriat între sistemele public și privat, iar telemedicina este un domeniu dinamic ce poate asigura cel mai ușor un prim pas spre acest parteneriat”, adaugă Philip Choban, CEO, Telios Care.

Despre Telios Care S.A.

Telios Care aduce în România mai mult 25 de ani de experiență din SUA în servicii de îngrijire medicală la distanță. Compania oferă angajaților și persoanelor asigurate acces non-stop la consiliere medicală de specialitate și wellness pentru o gamă largă de specialități. Telios Care este partener de încredere pentru lideri de piață în asigurări de sănătate, alături de care transformă experiența medicală a peste 75.000 de beneficiari din domenii precum retail, IT, servicii financiare, producție și transport.

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

close

Newsletter!

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

close

Newsletter!

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending