O carte cu multe file, unele nescrise încă, pline de lecții valoroase, de aventuri cu fel și fel de finaluri, de provocări și de personaje nemaipomenite care te acompaniază pe parcurs. Așa își descrie Florentina Ion, fondatoarea editurii Didactica Publishing House (DPH), traseul professional.

Mama sa îi spunea adesea să dea tot ce poate în oricare conjuctură a vieții s-ar afla, să creadă în propriile forțe, să învețe din eșecuri, să meargă înainte și să facă mereu bine în jurul ei. „Aceste sfaturi m-au călăuzit oricând a trebuit să iau decizii importante”, mărturisește Florentina Ion.

A fondat DPH în urmă cu 17 ani, după o investiție de circa 50.000 de euro și a pornit la drum cu un angajat și 5 freelanceri, într-o perioadă în care nu existau edituri destinate exclusiv copiilor și educației de calitate a acestora. „În centrul atenției mele a fost mereu copilul și evoluția lui, astfel încât, prin intermediul cărților noastre, să sădim în interiorul ființei lui o sămânță plină de curaj, încredere în propriile forțe, dezvoltare personală, optimism, înțelegerea și gestionarea emoțiilor, etc și să ajungă la viața de adult cu spirit de încredere în propriile forțe, cu o bună pregătire și cultură generală și pregătit să-și urmeze visurile.”

Recunoaște că primul an a fost extrem de greu, pentru că nu existau venituri care să susțină activitatea editurii. „Dar ne-am urmat misiunea și am crezut în visul nostru, în aprecierea produselor noastre de către clienții noștri”. Astăzi, editura DPH publică anual peste 200 de titluri noi și deține un portofoliu de carte și jocuri cu adresabilitate din primele luni de viață, dar și o serie de produse adiționale, cum ar fi o platformă digitală cu resurse educaționale ce pot fi folosite de către părinți sau cadre didactice, începând cu clasa pregătitoare.

Napoleon Hill, Stephen R. Covey, Richard Branson sau John Maxwell sunt câțiva autori celebri ale căror învățături au ghidat-o pe Florentina Ion în depășirea dificultăților întâmpinate în antreprenoriat. „Nu mi-am definit niciodată modelul antreprenorial, dar am urmărit oameni cu ale căror valori m-am identificat, în viață și în afaceri, și am învățat din cuvintele lor.”

Crede că unei femei îi este mai greu să reușească în business, decât unui bărbat, însă cu perseverență, cu dăruire, cu motivație adevărată care vine din a aduce valoare celorlalți, poți realiza lucruri frumoase și care îți aduc bucurie și aprecierea lucrului bine făcut.

„Genetic, suntem diferiți. Dar cred că leadershipul competent nu ține de sex, ci de valorile și principiile după care decizi să acționezi, de misiunea acelei companii.”

Antreprenoriatul feminin este, în general, în creștere în România, spune Florentina Ion. „Mă bucur să văd tot mai multe femei care decid să-și urmeze pasiunile, visurile. Văd acest lucru și în cazul colaboratorilor Editurii DPH, unde lucrăm cu femei talentate, cu o mulțime de idei – autori, ilustratori, creatori de conținut și nu numai”.

Loialitatea, corectitudinea, perseverența, învățarea continuă, dorința de a face bine sunt calitățile oricărei persoane de succes, completează antreprenoarea.

Cu toate că 2020 a fost un an dificil pentru majoritatea businessurilor, DPH și-a extins activitatea în online, a crescut vânzările pe canale proprii și a lansat noi produse digitale pe parcursul întregului an.  De asemenea, la finele lui 2020 au apărut și abonamentele de carte, împărțite pe categorii de vârstă, dar și pe dezvoltarea anumitor abilități.

De asemenea, DPH a lansat o platformă digitală cu resurse educaționale dedicate clasei pregătitoare și claselor I-III. „În 2021 o vom extinde către noi materii – și clase – pentru a crește adresabilitatea acesteia. Practic, această platformă oferă, în premieră, resurse omologate de Ministerul Educației și Cercetării, care devin un instrument extrem de util în predarea, aprofundarea, chiar recuperarea materiei la clasă”, conchide Florentina Ion.