Connect with us

#HrTrends

Topul celor mai dorite beneficii extrasalariale în 2020

Published

on

Pandemia a remodelat industria beneficiilor în 2020 – un an de schimbări radicale pe toate planurile, cu impact în business și în viața personală. Companiile și angajații au trebuit să se adapteze la munca la distanță și la o cerere mare de beneficii digitale care se potrivesc unui nou set de nevoi și provocări multiple ale angajaților.  

Tichetele de masă, cadourile (reprezentate de carduri cadou la peste 100 de retaileri din diverse industrii), turismul intern (accesat prin intermediul voucherelor de vacanță), serviciile medicale (pentru angajați și aparținători) și pensiile private (pilonul III) sunt principalele 5 beneficii flexibile alese de angajați, în 2020, potrivit analizei anuale Benefit, o companie Edenred, asupra industriei de beneficii extrasalariale din România, aflată la cea de-a 4-a ediție. 

Bugetele alocate de companii, în 2020, pentru beneficiile angajaților au crescut ușor. Astfel, dacă în 2019 bugetul lunar brut oferit fiecărui angajat pentru beneficii flexibile era de aproximativ 390 de lei, anul trecut, media lunară a  trecut de 400 de lei. Angajații au direcționat 75% din bugetele lor înspre beneficii scutite total sau parțial de taxe. 

Analiza ia în calcul date de la peste 215.000 de angajați la nivel național, din industrii precum Call-center & BPO, IT & Software, producție, retail, servicii, servicii financiare etc., care utilizau soluția de beneficii flexibile Benefit la finalul lui 2020. 

„Efectele directe și asociate ale pandemiei de COVID-19 continuă să fie un subiect principal în departamentele de resurse umane din țară, afectând fiecare componentă a locului de muncă, inclusiv beneficiile extrasalariale. În ultimul an, în România, a crescut interesul pentru beneficii digitale în rândul tuturor categoriilor de angajați, aceștia alegând produse și soluții pe care le pot accesa imediat și care le oferă un plus de siguranță. 

Astfel, au luat avans beneficiile care au legătură cu achizițiile în mediul online, serviciile medicale pentru angajați și familiile lor, dar și vacanțele în România”, spune Stelian Bogza, cofondator Benefit.

În 2020, abonamentele la sport, transportul, cursurile profesionale au înregistrat cele mai mari scăderi în topul preferințelor din platformă, ca o consecință directă a măsurilor de prevenție impuse de autorități în pandemia de COVID-19. 

În medie, angajații au cheltuit 200 de lei pentru achiziția unui beneficiu din categoria celor flexibile în platforma Benefit. În număr mare, angajații au accesat facilitatea oferită de platforma pentru a-si cumula bugetele primite de la angajator pe mai multe luni și au folosit inclusiv fonduri personale pentru unele beneficii ce pot fi plătite astfel. 

Cel mai frecvent cumpărat beneficiu nedeductibil a fost cardul cadou la magazine din diverse industrii.

Categoria de Oferte Speciale, unde Benefit negociază reduceri corporate între 5% -70% pentru toți utilizatorii, a fost accesată în 2020 de 2 din 3 utilizatori ai platformei. În secțiune, angajații au cumpărat servicii și produse la prețuri preferențiale folosind bani personali și din bugetele de la angajatori și estimăm că au economisit astfel peste 10 milioane de lei. 

Benefit a anticipat nevoia de diversitate în categoriile cele mai accesate, astfel că, încă din luna martie 2020, a inclus beneficii și reduceri corporate adecvate contextului cu restricții generate de pandemie. Pentru secțiunile Beneficii Flexibile și Oferte Speciale, Benefit a încheiat parteneriate cu magazine online, platforme de food delivery, spații de co-working, antrenamente sportive online, programe de coaching pentru adulți, servicii de psihologie sau programe de învățare pentru copii.

„Pe măsură ce lumea va continua să depășească normele cu care ne-am obișnuit, va crește interesul pentru beneficiile cu accent pe îmbunătățirea vieții personale a angajaților. Un angajat mulțumit și sănătos va fi, în general, mai productiv pentru companie. Astfel că angajatorii vor pune mai mult accentul pe beneficiile care contribuie la creșterea performanțelor și stării de bine a angajaților.

Ne așteptăm, astfel, ca soluțiile complete de beneficii fixe și flexibile să fie o alegere pentru tot mai multe companii, atât prin prisma diversității ofertei pentru angajați, cât și pentru economiile de resurse pe care acest sistem le generează într-o companie, reducând din încărcarea departamentelor de HR și financiar”, spune Stelian Bogza.

Companiile care acordă beneficii fixe au oferit mai des soluții cu valoare nominală maximă

Beneficiile fixe au rămas și în 2020 prima alegere pentru majoritatea angajatorilor. Aceștia au oferit în pachetele pentru angajați beneficii deductibile precum tichete de masă, în limita unui tichet de masă/ zi lucrătoare (valoarea nominală maximă este, în prezent, de 20,01 lei), tichete cadou oferite la ocazii speciale (1 Martie, 1 Iunie, Paște, Crăciun), vouchere de vacanță (acordate în limita a 6 salarii minime brute/ an/angajat, oferite exclusiv în format digital), tichete culturale (ce beneficiază de taxe 0% pentru angajator și impozit pe venit de 10% pentru angajat și pot fi acordate lunar cu o valoare maximă de 160 de lei/ angajat sau ocazional în cuantum de 320 de lei/ eveniment).

„Platforma de beneficii flexibile Benefit consolidează oferta Edenred încă din 2019 și le permite clienților noștri corporativi să își eficientizeze politicile de HR și să își sporească atractivitatea, cu o gamă largă de programe de beneficii complet personalizabile, pentru a se adapta nevoilor fiecărui angajat. La nivel general, contextul recent a contribuit semnificativ la personalizarea și îmbunătățirea pachetelor oferite de companii, care își adaptează oferta pentru specificul și nevoile echipelor. 

Pe lângă apariția unor beneficii noi – de la bugete pentru adaptarea spațiului de lucru de acasă, la zile libere pentru părinți și consiliere online pentru angajați – anul trecut, companiile care acordă beneficii fixe au înțeles să vină în sprijinul angajaților și le-au oferit mai multe soluții cu valoarea nominală maximă deductibilă, ajutând la creșterea puterii de cumpărare a acestora”, spune Cătălin Olteanu, director comercial Edenred România.

▬▬

Benefit este o companie Edenred și este utilizată, în prezent, de peste 224.000 de angajați din peste 330 de companii din industrii precum: call-center&BPO, IT&software, producție, retail, servicii, servicii financiare etc. Aceștia au acces la peste 4.000 de beneficii flexibile și Oferte Speciale.

Edenred este lider de piaţă ca platformă de servicii şi plăţi şi este partenerul de zi cu zi al întregului ecosistem al pieţei muncii, conectând peste 50 de milioane de angajaţi şi 2 milioane de comercianţi parteneri prin intermediul a peste 850.000 de clienţi corporativi în 46 de ţări. 

Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (tichete de masă), flote auto şi mobilitate (carduri de combustibil, soluţii multi-energy, mentenanţă, taxe de drum, parcări şi vouchere de transport), stimulente (vouchere şi carduri cadou, platforme dedicate angajaţilor) şi plăţi corporative (carduri de plată virtuale). Aceste soluţii cresc calitatea vieţii şi puterea de cumpărare a angajaţilor, îmbunătăţesc atractivitatea şi eficienţa companiilor, şi animă piaţa muncii şi economia locală. De asemenea, facilitează accesul la o alimentaţie mai sănătoasă, produse mai sustenabile şi soluţii de soft mobility.

Cei 10.000 de angajaţi Edenred sunt conduşi de misiunea comună de a transforma piaţa muncii într-un ecosistem interconectat, mai sigur, mai eficient şi mai prietenos zi de zi.

În 2020, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 30 miliarde de euro, efectuat în principal prin aplicaţii mobile, platforme online şi carduri. 

Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris şi este inclusă în următorii indicatori: CAC Next 20, FTSE4Good şi MSCI Europe.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#HrTrends

Angajatori de TOP Tech 2021: 75% dintre companii oferă joburi remote

Published

on

Târgul virtual de joburi Angajatori de TOP Tech 2021, organizat de Catalyst Solutions, companie românească de consultanță în resurse umane, cuprinde peste 2000 de oportunități de carieră, oferite de 42 dintre cele mai importante companii de tehnologie din România. 75% dintre angajatorii prezenți la această ediție oferă joburi remote, iar dintre acestea, 10% sunt full remote. Angajatori de TOP Tech 2021 se desfășoară online în perioada 27 Septembrie – 31 Octombrie 2021.

Conform reprezentanților Catalyst, circa un sfert dintre angajatori au cu până la 50% mai multe poziții deschise în această toamnă, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dintre companiile prezente la târg, 60% recrutează în București, Timișoara 48%, Cluj-Napoca 25%, Iași 20%, Brașov și Pitești 22%, Ploiești și Craiova 14%, Arad, Constanța, Târgu Mureș, Oradea – 20%. În plus față de joburile tehnice, peste jumătate dintre angajatori recrutează specialiști pentru poziții non-tehnice în departamentele de Marketing, HR, Finanțe, Vânzări, Juridic, Administrativ. Candidații pot consulta Harta Centrelor de Tehnologie din România pentru a descoperi locurile de muncă disponibile în orașele de interes.

De asemenea, aprox. jumătate dintre companii oferă programe de internship și trainee, iar 14% programe de formare și academii. O treime dintre angajatori recrutează la această ediție pentru poziții dedicate profesioniștilor, iar 7% oferă oportunități dedicate Managerilor, Project Managerilor și Team Leaderilor cu experiență.

Mai multe beneficii pentru candidați

Dintre companiile de tehnologie prezente la Angajatori de TOP Tech 2021, 33% oferă programe care vizează bunăstarea și sănătatea mintală a angajaților și extinderea beneficiilor din abonamentele medicale private; 44% decontează costurile cursurilor și programelor pentru perfecționarea abilităților profesionale; 5% acordă o sumă lunară pentru decontarea întreținerii pentru salariații care lucrează 100% remote.

Între 18 și 27 octombrie, în cadrul evenimentului, va avea loc TechTalks ONLINE – o serie de 12 laboratoare și 3 conferințe dedicate candidaților cu profil tehnic, susținute de specialiști locali și internaționali din cadrul companiilor participante. Laboratoarele vor aborda subiecte din ariile Automotive&Connectivity, Engineering, Front-end & Back-end, Girls in STEM, Tech Trends for a Tech year. Cele trei conferințe se vor axa pe tehnologiile Java, Cloud și Artificial Intelligence & Machine Learning. 

Mai mult, pe data de 21 octombrie, pe platforma Hipo.ro, vor avea loc discuții Live cu angajatorii Tech și sesiuni de career coaching.  Cei interesați se pot înscrie pe angajatoridetop.ro.

Cele mai importante companii tech din România

Platforma Hipo.ro care găzduiește evenimentul oferă companiilor și candidaților o experiență similară cu un târg fizic de joburi, astfel, fiecare angajator este prezent cu un stand virtual unde pot fi regăsite toate oportunitățile de carieră, informații despre angajator, webinarii susținute de specialiștii companiei și alte resurse de interes. 

Companiile prezente la această ediție a târgului Angajatori de TOP Tech sunt: 8×8, ABA – Austrian Business Agency, Accenture, Atos, Axway Romania, Centrul de Inginerie Bosch, CER Cleaning Equipment, Cognizant Softvision, Continental, dalli group, Devmind, DRÄXLMAIER Group, Elektrobit Automotive Romania, Emia.com, Enel, ENGIE Romania, Evalueserve, Hamilton Central Europe, Hella Romania, Heraeus Romania, Holcim Romania, Huawei, Huf Romania, IBM Client Innovation Center Romania, IT Shared Services Center for BNP Paribas PF – Central Europe Technologies, LASTING Software, MassMutual Romania, METRO.digital, Michelin Romania, Miele, onsemi, PitechPlus, Raiffeisen Bank, Saint-Gobain Romania, Schwarz IT Hub, Societe Generale Global Solution Centre (SG GSC), Software Business Partners, PitechPlus, Tara Interactive, TE Connectivity Sensor Solutions, Veeam Software, Vodafone Romania, ZF Tech Center Timișoara.

„Piata job-urilor IT a devenit treptat tot mai deschisă celor care urmăresc o schimbare de carieră, chiar și la 180 grade. La Angajatori De Top participă toamna aceasta Academii de IT în calitate de parteneri educaționali, unde cei interesați să înceapă o carieră nouă în industria software pot să aplice la cursuri de programare sau să participe la workshop-uri educaționale de carieră. În cadrul Academiei Devmind, durata unui curs de programare de la zero la o carieră de Junior Developer variază între 8 luni și 1 an, în funcție de complexitatea programului de studiu și direcția de specializare. Misiunea noastră este accelerarea creșterii sectorului digital din România, prin descoperirea, formarea completă și integrarea de noi talente în industria software”, a menționat Emil Racec, Training Program Director în cadrul Academiei Devmind.

Continue Reading

#HrTrends

Roxana Drăghici, eJobs: În 2021, (…) au fost înregistrate recorduri în ceea ce privește numărul de noi locuri de muncă apărute și chiar și vara a fost una atipică, cu o ofertă de joburi ieșită din tipare

Published

on

Peste 38.000 de noi locuri de muncă au fost create pe piața muncii în luna septembrie a acestui an, numărul fiind în creștere cu 26% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară. Vorbim de o creștere inclusiv față de 2019, cu 19 procente, an în care, așa cum știm, piața muncii trecea printr-un adevărat boom.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în septembrie 2021 au fost publicate de angajatorii din Capitală (peste 16.000). Următoarele clasate, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, au depășit din nou Bucureștiul la oferta cumulată de joburi, cu peste 17.000 de noi locuri de muncă disponibile în același interval de timp. Totodată, domeniile pentru care s-au căutat cei mai mulți angajați au fost Retail, Transport/Logistică, Prestări servicii, Industria alimentară și IT/Telecom, fiecare dintre acestea având deschise peste 4.000 de poziții noi în luna septembrie.

„Lunile de toamnă, în general, sunt perioade în care piața muncii își dă un restart după concediile de vară și în care sunt lansate tot mai multe proiecte care necesită întregirea echipelor. În 2021, pe întreg parcursul anului au fost înregistrate recorduri în ceea ce privește numărul de noi locuri de muncă apărute și chiar și vara a fost una atipică, cu o ofertă de joburi ieșită din tipare. Cu atât mai mult, ținând cont de toate aceste recorduri, ne bucurăm să vedem că trendul se menține crescător și că și acest sezon a debutat în forță”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs România.

În ceea ce privește cei mai căutați candidați de pe piața muncii, aceștia sunt, în continuare, absolvenții cu studii superioare. Pentru aceștia, luna trecută au fost create aproape 29.000 de locuri de muncă. În plus, din totalul locurilor de muncă apărute în septembrie, 5,8% au fost remote, în creștere față de septembrie 2019, când acestea reprezentau doar 1,3% din întreaga ofertă de angajare și chiar și față de 2020, când totalizau 4,2% din numărul total de joburi.

Și interesul candidaților pentru găsirea unui nou loc de muncă rămâne ridicat la început de sezon, joburile postate de către angajatori atrăgând, în total, peste 1.100.000 de aplicări din partea acestora. Observăm, de asemenea, un interes ridicat pentru joburile remote și din partea candidaților, 12,8% dintre aplicări fiind pentru astfel de locuri de muncă, în creștere față de septembrie 2019 (când totalizau doar 1,3% din aplicări) și chiar față de 2020 (când atrăgeau 9,6% din candidaturi).

Pe de altă parte, interesul candidaților pentru joburile în afară rămâne scăzut (doar 1,2% din totalul de aplicări). Și interesul pentru locurile de muncă în sistem de freelancing rămâne la un minim istoric în luna septembrie, atrăgând sub 1% dintre aplicări. Peste 900.000 din totalul de aplicări înregistrate de eJobs România au fost pentru locurile de muncă full-time.

„Avem semnale pozitive din piața muncii în ceea ce privește menținerea unui trend ascendent de angajări. În următoarele luni e posibil să simțim o ușoară domolire a ritmului de creștere și totul e strâns legat de cum va evolua situația sanitară și ce restricții noi se vor impune. Cu toate acestea, o mare parte dintre angajatori sunt deja pregătiți pentru munca de la distanță și vor continua să recruteze. Astfel, indiferent de context, atât companiile, cât și candidații se vor adapta la noile condiții de lucru”, spune Roxana Drăghici.

În acest moment, aproape 35.000 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.

Continue Reading

#HrTrends

Analiză K.M.Trust & Partners: Peste 50% dintre managerii de top români gestionează cu dificultate schimbarea sau incertitudinea

Published

on

Aproximativ 60% dintre executivii de top sunt dispuși să accepte că sunt expusi la un stil de viață agresiv și toxic, iar presiunea asupra acestora – atât din perspectiva responsabilităților jobului cât și a stres-ului și anxietății generate de ritmul actual al societății – le afectează dramatic relațiile cu cei din jur și viața de familie, relevă o analiză realizată de compania de Executive Search și Dezvoltare Organizațională K.M.Trust & Partners. 

Astfel, dintr-un număr total de 45 de manageri C-level (n.a. manageri de top din suita rolurilor identificate cu litera C – ex. CEO, CIO, CFO, etc.) din 17 industrii, reprezentând companii cu cifra de afaceri de peste 2 miliarde de euro care au participat recent la programul “Managementul Stresului și Anxietății în Roluri de Leadership” derulat de K.M.Trust & Partners, peste 50% au declarat că gestionează cu mare dificultate schimbarea, fricile sau incertitudinea. 

În urma programului, 60% dintre aceștia au decis să își schimbe profund stilul de viață, abordând metode noi de antrenament mintal, pentru a se cunoaște mai bine (self awareness) și pentru a-și putea gestiona mai bine propriile reacții și emoții (o subcomponentă a inteligenței emoționale cu impact major în sănătatea noastră). Având în vedere impactul pe care îl are presiunea la care sunt ei înșiși expusi asupra echipelor din coordonare și asupra familiilor, executivii participanți au extins și în cadrul companiilor proprii cât și în viața de familie aceste schimbări ale stilului de viață. 

“Cifra este în creștere, dacă ne raportăm la evoluția ultimilor ani. Un număr îngrijorător, din ce în ce mai mare de executivi din vârful marilor corporații se confruntă cu această <fugă de noi înșine>: practic, suntem expuși unui stil de viață din ce în ce mai presant, care are consecințe severe asupra sănătății, relațiilor sociale și familiale”, declară Radu Manolescu, fondator K.M.Trust & Partners.  

Datele* arată că, la nivel mondial, 42% din angajați au experimentat un declin al sănătății mintale, de la debutul pandemiei. În România, presiunea se simte îndeosebi în cadrul companiilor foarte mari, cu echipe numeroase, în contextul unei presiuni acute pe forța de muncă, nu doar la nivelul angajaților cât și la nivelurile superioare de management, care afectează toate ramurile economice, apreciază reprezentanții K.M.Trust & Partners. Conform datelor de la Registrul Comertului, în România activează aproape 700 de companii cu cifra de afaceri peste 50 mil. EUR și generează un business anual cumulat de aproape 29 mld. EUR.  

Ce este de făcut? 5 recomandări ale specialiștilor K.M.Trust & Partners:  

  • Crearea /asigurarea unui mediu în care feedbackul obiectiv este parte din cultura organizației. Feedbackul sincer oferit cu respect contribuie semnificativ la creșterea self awarenessului fiecărui individ. 
  • Pentru a primi /oferi feedback sincer este necesar un mediu în care încrederea este cultivată în permanență (adresarea continuă a eventualelor disfuncții din echipe).
  • Asigurarea de spații sigure pentru ca managerii să poată discuta cu specialiști despre anxietăți sau frici.
  • Expunerea managerilor de top dar și a angajaților la programe de awareness referitoare la cum funcționează creierul și la metode de antrenament mintal pentru contracararea stresului, calm și claritate.
  • Un stil de viață cât mai echilibrat posibil, în condițiile actuale (minimum 7 ore de somn, sport, interacțiuni sociale de calitate, timp alocat familiei, timp alocat pasiunilor etc.)

Tendința se va menține o perioadă îndelungată, deoarece pentru a stabiliza noi obiceiuri sunt necesare luni întregi de rutină, apreciază specialiștii K.M.Trust & Partners.

Fondată în anul 2005, K.M.Trust & Partners este singura companie din România ce oferă întreg spectrul de servicii de Executive Search, Coaching, Dezvoltare și Transformare Organizațională, Consultanță HR, Mental Health Support, dedicate segmentului de top management al companiilor. K.M.Trust & Partners deține un portofoliu de peste 100 de mari companii – client, unii dintre cei mai mari contributori în PIB-ul României și angajatori în industriile de retail, agribusiness, energie, tehnologie, servicii financiare, farmaceutice sau producție industrială. 

Continue Reading

Trending