Connect with us

#News

3 români, în topul celor mai vânduți autori la LibFest

Published

on

Peste 240.000 de români au trecut pragul virtual al LibFest – târg de carte și experiențe culturale, organizat de Libris.ro în perioada 25-28 martie. Aceștia au achiziționat peste 60.000 de volume, cu o medie de 5,5 cărți pe comandă. Valoarea medie a achizițiilor a fost 150 de lei, în creștere cu 30% față de o zi obișnuită. Din topul celor mai vânduți 5 autori fac parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan.

Lansările autorilor români Radu Paraschivescu, Maia Morgenstern, Ana Blandiana, Ioana Chichet-Macoveiciuc, Mircea Cărtărescu, respectiv Timothy Caulifield, Irvin Yalom și Eric Emmanuel Schmitt din segmentul celor internaționali – au fost printre cele mai urmărite dialoguri culturale găzduite de LibFest. În total, cele 130 de lansări și evenimente culturale au strâns peste 1 milion de vizualizări în cele 100 de ore de târg de carte. 

Ne-am bucurat să vedem un interes atât de mare pentru maratonul de lansări și dialoguri din cadrul LibFest. Este un semn că românilor le e dor de târgurile de carte, unde experiența culturală era definită tocmai de această interacțiune cu autorii. De asemenea, titlurile noi pregătite și numărul mare de cărți cu autograf dedicate achizițiilor din cadrul acestui eveniment au adus pe site un număr mare de vizitatori, a declarat Laura Țeposu, CEO Libris.ro. 

Cea mai aglomerată zi din cadrul târgului a fost duminică. Media comenzii a fost de 150 de lei, mai mare cu 30% față de o zi obișnuită, asemănătoare cu Black Friday sau perioadei de promoții de Crăciun. Cele mai multe comenzi au fost făcute din București, Cluj Napoca și Timișoara, iar un client a avut în coș, în medie, 5.5 cărți/comandă. 

Cei mai mulți clienți au cumpărat volume de beletristică (28%), topul categoriilor fiind completat de cărțile pentru copii (15%) și dezvoltare personală (15%).

Experiențele culturale, impact în vânzări

Cărțile care au avut lansări sau pe marginea cărora s-a discutat în cadrul evenimentelor LibFest s-au plasat în topul celor mai căutate și comandate. Este cazul mai multor titluri, printre care volumele “Chestiune de viață după moarte” de Irvin D. Yalom și Marilyn Yalom, “Jurnalul unei iubiri pierdute” de Eric Emmanuel Schmitt, a cărui lansare s-a făcut cu prezența autorului, sau a cărții „Relax, Dammit!” de Timothy Caulfield, despre care au discutat Timothy Caulfield și Petronela Rotar și care a fost urmărită de aproape 40.000 persoane. 

Cărțile cu autograf au fost de asemenea apreciate, stocurile semnate fiind lichidate în primele zile ale târgului. 

Această primă ediție a LibFest, târgul online de carte și experiențe culturale pe care l-am organizat alături de echipa Libris.ro, ne-a demonstrat, dacă mai aveam nevoie de dovezi, că experiențele și dialogul cultural sunt esențiale pentru atragerea publicului către lectură. Există o legătură directă între implicarea autorului sau a oamenilor de cultură în dialog pe marginea cărții și entuziasmul cu care aceasta este primită de piață. O astfel de manifestare culturală online are avantajul că poate aduce aproape de public autori internaționali valoroși, iar în același timp cititorii pot urmări înregistrările oricând și de câte ori doresc, acestea rămânând pe canalele pe care au fost transmise, a mai spus Laura Țeposu. 

Top 5 cei mai vânduți autori în cadrul LibFest 2021

  1. Irvin D. Yalom
  2. Dumitru Constantin Dulcan
  3. Ioana Chicet-Macoveiciuc
  4. Petronela Rotar
  5. Stephanie Stahl

Top 5 cele mai vândute cărți în cadrul LibFest 2021

  1. Chestiune de viață după moarte – Irvin D. Yalom, Marilyn Yalom
  2. Vindecarea copilului interior – Stefanie Stahl
  3. Inteligența materiei – Dumitru Constantin Dulcan
  4. Cultură generală în 365 de zile – Pedro Gomez Carrizo
  5. Copilul tău. Părinții tai.Tu – Ioana Chicet-Macoveiciuc

Top județe de unde s-au plasat comenzi în cadrul LibFest

  1. București
  2. Cluj 
  3. Brașov
  4. Timiș
  5. Iași

Top cele mai urmărite evenimente din programul LibFest

  1. Dialog, Editura Humanitas  – 52.300 vizualizări
    „Recviem vesel pentru tata“ și „Vitrina cu șarlatani“ de Radu Paraschivescu. Invitați: Radu Paraschivescu și Adrian Lesenciuc
  2. Lansare, Editura Creator – 38.600 vizualizări
    „Relax, Dammit!” de Timothy Caulfield. Invitați: Timothy Caulfield și Petronela Rotar
  3. Dialog,  Editura Humanitas -35.200 vizualizari
    „Soră lume” de Ana Blandiana. Invitați: Ana Blandiana și Georgeta Moarcăs
  4. Lansare, Editura Univers -28.400 vizualizări
    „Copilul tău. Părinții tăi. Tu.” de Ioana Chicet-Macoveiciuc. Invitați: Ioana Chicet-Macoveiciuc și Onelia Pescaru, jurnalist, psihoterapeut
  5. Lansare, Editura Litera -25.200 vizualizări
    „Nu sunt eu” de Maia Morgenstern. Invitați: Maia Morgenstern și Ada Galeș 

Top vânzări de la edituri participante la LibFest

Editura LITERA

  1. Vindecarea copilului interior – Stefanie Stahl
  2. Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Ichiro Kishimi, Fumitake Koga
  3. Pacienta tăcută – Alex Michaelides
  4. Pământul făgăduinței – Barack Obama
  5. Cum să facem față persoanelor toxice – Tim Cantopher

Editura HUMANITAS

  1. Jurnalul unei iubiri pierdute – Eric-Emmanuel Schmitt
  2. Auschwitz, ultima stație – Eddy de Wind
  3. Gânduri către sine însuși – Marcus Aurelius
  4. Tatuatorul de la Auschwitz ed.2 – Heather Morris
  5. Romania, țară de hotar între creștini și turci – James O. Noyes

Editura POLIROM

  1. Doi ani, opt luni și douăzeci și opt de nopți – Salman Rushdie
  2. Alaska. Singur în sălbăticie – Dave Metz
  3. Cei de lângă noi nu mor niciodată – Allison Dubois
  4. Iubire imposibilă – Christine Angot
  5. Pluta de piatră – Jose Saramago

Editura RAO

  1. Baiatul cu pijamale în dungi – John Boyne
  2. Dragostea în vremea holerei – Gabriel Garcia Marquez
  3. Hoțul de cărți – Markus Zusak
  4. Frații de la Auschwitz – Malka Adler
  5. Tărâmul de cenușa. Seria Tronul de cleștar Vol.7 – Sarah J. Maas

GRUPUL EDITORIAL ART

  1. Bunica mi-a zis să-ți spun că-i pare rău – Fredrik Backman
  2. Jurnalul unui puști Vol.15: La ananghie – Jeff Kinney
  3. Britt-Marie a fost aici – Fredrik Backman
  4. Domnul Fox, vulpoi fantastic – Roald Dahl
  5. Bunicuța hoțomană – David Walliams

Editura TREI

  1. Moarte subită – J.K. Rowling
  2. 12 reguli de viață. Un antidot la haosul din jurul nostru – Jordan B. Peterson
  3. Dincolo de ordine. Alte 12 reguli de viață – Jordan Peterson
  4. Găsește puterea să mergi mai departe – Agnes Martin-Lugand
  5. Xanax – Liviu Iancu

Editura NEMIRA

  1. Biblioteca de la miezul nopții – Matt Haig
  2. Bufnița care se temea de întuneric – Jill Tomlinson
  3. Fiica Reichului – Louise Fein
  4. Pisicuța care voia să ajungă acasa – Jill Tomlinson
  5. Grădina cu rodii. Viziuni despre arborele vieții – Israel Regardie

Editura VELLANT

  1. Chestiune de viață după moarte – Irvin D. Yalom, Marilyn Yalom
  2. Omul în căutarea sensului vieții – Viktor E. Frankl
  3. Despre somn – Matthew Walker
  4. Privind soarele în față – Irvin Yalom
  5. Călătoria către sine. Memoriile unui psihiatru – Irvin Yalom

Editura CURTEA VECHE

  1. Tată bogat, tată sarac. Ed.5 – Robert T. Kiyosaki
  2. Cele cinci limbaje ale iubirii. Ed. 6 – Gary Chapman
  3. Atitudinea este totul – Jeff Keller
  4. Antrenează-ți creierul! Ed.2 – Joe Dispenza
  5. Curajul de a fi vulnerabil – Brene Brown

Editura CORINT

  1. Edison. Misterul comorii dispărute – Torben Kuhlmann
  2. Armstrong. Calatoria fantastică a unui șoricel pe Luna – Torben Kuhlmann
  3. Lindbergh. Povestea unui șoricel zburator – Torben Kuhlmann
  4. Isteț de mic! Toate cunoștintele necesare 5-6 ani – Guy Blandino
  5. Gripa spaniolă din 1918 – Laura Spinney

Editura CREATOR

  1. Suflet de porțelan – Andreea Lichi
  2. Relax, Dammit! Ghid de utilizare în epoca anxietății – Timothy Caulfield
  3. Iartă-ma că te-am iubit – Ela E.H.
  4. Arta razboiului lui Sun Tzu pentru femei – Catherine Huang, A.D. Rosenberg
  5. Beneficiile uleiurilor esențiale – Alexandra Hlade, Larisa Bangs

Despre LIBRIS.RO 

Fondat în 2009, Libris.ro este o afacere 100% românească și cea mai mare librărie online din România. În peste 11 ani de la înființare, librăria online Libris.ro a expediat 2.3 milioane de comenzi către 1.2 milioane de români din întreaga lume. Peste 300.000 de titluri în română și engleză stau la dispoziția cititorilor pe Libris.ro, alături de jocuri pentru copii, board games, muzica, filme și cadouri.  

Din decembrie 2014, Libris.ro s-a alăturat Organizației Salvați Copiii în proiectul de reducere a mortalității infantile din România. Astfel, prin intermediul cititorilor care au donat pe site-ul Libris.ro,  s-au strâns peste 500.000 euro, sumă folosită pentru dotarea cu echipamente a 14 unități medicale din România, precum și pentru dotarea bibliotecilor școlare din România, prin proiectul CarteTeca.Din martie 2018, Libris.ro a demarat campania #RespectYourself– Oferă-ți timp pentru lectură, proiect prin care își propune să prezinte lectura din perspectiva unei activități care înseamnă respect față de sine, preocupare pentru autocunoaștere și dezvoltare. Un pas firesc a fost acela de a continua promovarea lecturii și în rândul celor mici, astfel că în 2019 Libris a lansat, împreună cu Salvați Copiii România proiectul CarteTeca – O singură carte, șanse infinite, cu scopul de a aduce în bibliotecile școlare titluri noi, atractive și atât de necesare dezvoltării armonioase a noilor generații.

close

Newsletter!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

close

Newsletter!

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

close

Newsletter!

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending