Connect with us

#News

3 români, în topul celor mai vânduți autori la LibFest

Published

on

Peste 240.000 de români au trecut pragul virtual al LibFest – târg de carte și experiențe culturale, organizat de Libris.ro în perioada 25-28 martie. Aceștia au achiziționat peste 60.000 de volume, cu o medie de 5,5 cărți pe comandă. Valoarea medie a achizițiilor a fost 150 de lei, în creștere cu 30% față de o zi obișnuită. Din topul celor mai vânduți 5 autori fac parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan.

Lansările autorilor români Radu Paraschivescu, Maia Morgenstern, Ana Blandiana, Ioana Chichet-Macoveiciuc, Mircea Cărtărescu, respectiv Timothy Caulifield, Irvin Yalom și Eric Emmanuel Schmitt din segmentul celor internaționali – au fost printre cele mai urmărite dialoguri culturale găzduite de LibFest. În total, cele 130 de lansări și evenimente culturale au strâns peste 1 milion de vizualizări în cele 100 de ore de târg de carte. 

Ne-am bucurat să vedem un interes atât de mare pentru maratonul de lansări și dialoguri din cadrul LibFest. Este un semn că românilor le e dor de târgurile de carte, unde experiența culturală era definită tocmai de această interacțiune cu autorii. De asemenea, titlurile noi pregătite și numărul mare de cărți cu autograf dedicate achizițiilor din cadrul acestui eveniment au adus pe site un număr mare de vizitatori, a declarat Laura Țeposu, CEO Libris.ro. 

Cea mai aglomerată zi din cadrul târgului a fost duminică. Media comenzii a fost de 150 de lei, mai mare cu 30% față de o zi obișnuită, asemănătoare cu Black Friday sau perioadei de promoții de Crăciun. Cele mai multe comenzi au fost făcute din București, Cluj Napoca și Timișoara, iar un client a avut în coș, în medie, 5.5 cărți/comandă. 

Cei mai mulți clienți au cumpărat volume de beletristică (28%), topul categoriilor fiind completat de cărțile pentru copii (15%) și dezvoltare personală (15%).

Experiențele culturale, impact în vânzări

Cărțile care au avut lansări sau pe marginea cărora s-a discutat în cadrul evenimentelor LibFest s-au plasat în topul celor mai căutate și comandate. Este cazul mai multor titluri, printre care volumele “Chestiune de viață după moarte” de Irvin D. Yalom și Marilyn Yalom, “Jurnalul unei iubiri pierdute” de Eric Emmanuel Schmitt, a cărui lansare s-a făcut cu prezența autorului, sau a cărții „Relax, Dammit!” de Timothy Caulfield, despre care au discutat Timothy Caulfield și Petronela Rotar și care a fost urmărită de aproape 40.000 persoane. 

Cărțile cu autograf au fost de asemenea apreciate, stocurile semnate fiind lichidate în primele zile ale târgului. 

Această primă ediție a LibFest, târgul online de carte și experiențe culturale pe care l-am organizat alături de echipa Libris.ro, ne-a demonstrat, dacă mai aveam nevoie de dovezi, că experiențele și dialogul cultural sunt esențiale pentru atragerea publicului către lectură. Există o legătură directă între implicarea autorului sau a oamenilor de cultură în dialog pe marginea cărții și entuziasmul cu care aceasta este primită de piață. O astfel de manifestare culturală online are avantajul că poate aduce aproape de public autori internaționali valoroși, iar în același timp cititorii pot urmări înregistrările oricând și de câte ori doresc, acestea rămânând pe canalele pe care au fost transmise, a mai spus Laura Țeposu. 

Top 5 cei mai vânduți autori în cadrul LibFest 2021

  1. Irvin D. Yalom
  2. Dumitru Constantin Dulcan
  3. Ioana Chicet-Macoveiciuc
  4. Petronela Rotar
  5. Stephanie Stahl

Top 5 cele mai vândute cărți în cadrul LibFest 2021

  1. Chestiune de viață după moarte – Irvin D. Yalom, Marilyn Yalom
  2. Vindecarea copilului interior – Stefanie Stahl
  3. Inteligența materiei – Dumitru Constantin Dulcan
  4. Cultură generală în 365 de zile – Pedro Gomez Carrizo
  5. Copilul tău. Părinții tai.Tu – Ioana Chicet-Macoveiciuc

Top județe de unde s-au plasat comenzi în cadrul LibFest

  1. București
  2. Cluj 
  3. Brașov
  4. Timiș
  5. Iași

Top cele mai urmărite evenimente din programul LibFest

  1. Dialog, Editura Humanitas  – 52.300 vizualizări
    „Recviem vesel pentru tata“ și „Vitrina cu șarlatani“ de Radu Paraschivescu. Invitați: Radu Paraschivescu și Adrian Lesenciuc
  2. Lansare, Editura Creator – 38.600 vizualizări
    „Relax, Dammit!” de Timothy Caulfield. Invitați: Timothy Caulfield și Petronela Rotar
  3. Dialog,  Editura Humanitas -35.200 vizualizari
    „Soră lume” de Ana Blandiana. Invitați: Ana Blandiana și Georgeta Moarcăs
  4. Lansare, Editura Univers -28.400 vizualizări
    „Copilul tău. Părinții tăi. Tu.” de Ioana Chicet-Macoveiciuc. Invitați: Ioana Chicet-Macoveiciuc și Onelia Pescaru, jurnalist, psihoterapeut
  5. Lansare, Editura Litera -25.200 vizualizări
    „Nu sunt eu” de Maia Morgenstern. Invitați: Maia Morgenstern și Ada Galeș 

Top vânzări de la edituri participante la LibFest

Editura LITERA

  1. Vindecarea copilului interior – Stefanie Stahl
  2. Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Ichiro Kishimi, Fumitake Koga
  3. Pacienta tăcută – Alex Michaelides
  4. Pământul făgăduinței – Barack Obama
  5. Cum să facem față persoanelor toxice – Tim Cantopher

Editura HUMANITAS

  1. Jurnalul unei iubiri pierdute – Eric-Emmanuel Schmitt
  2. Auschwitz, ultima stație – Eddy de Wind
  3. Gânduri către sine însuși – Marcus Aurelius
  4. Tatuatorul de la Auschwitz ed.2 – Heather Morris
  5. Romania, țară de hotar între creștini și turci – James O. Noyes

Editura POLIROM

  1. Doi ani, opt luni și douăzeci și opt de nopți – Salman Rushdie
  2. Alaska. Singur în sălbăticie – Dave Metz
  3. Cei de lângă noi nu mor niciodată – Allison Dubois
  4. Iubire imposibilă – Christine Angot
  5. Pluta de piatră – Jose Saramago

Editura RAO

  1. Baiatul cu pijamale în dungi – John Boyne
  2. Dragostea în vremea holerei – Gabriel Garcia Marquez
  3. Hoțul de cărți – Markus Zusak
  4. Frații de la Auschwitz – Malka Adler
  5. Tărâmul de cenușa. Seria Tronul de cleștar Vol.7 – Sarah J. Maas

GRUPUL EDITORIAL ART

  1. Bunica mi-a zis să-ți spun că-i pare rău – Fredrik Backman
  2. Jurnalul unui puști Vol.15: La ananghie – Jeff Kinney
  3. Britt-Marie a fost aici – Fredrik Backman
  4. Domnul Fox, vulpoi fantastic – Roald Dahl
  5. Bunicuța hoțomană – David Walliams

Editura TREI

  1. Moarte subită – J.K. Rowling
  2. 12 reguli de viață. Un antidot la haosul din jurul nostru – Jordan B. Peterson
  3. Dincolo de ordine. Alte 12 reguli de viață – Jordan Peterson
  4. Găsește puterea să mergi mai departe – Agnes Martin-Lugand
  5. Xanax – Liviu Iancu

Editura NEMIRA

  1. Biblioteca de la miezul nopții – Matt Haig
  2. Bufnița care se temea de întuneric – Jill Tomlinson
  3. Fiica Reichului – Louise Fein
  4. Pisicuța care voia să ajungă acasa – Jill Tomlinson
  5. Grădina cu rodii. Viziuni despre arborele vieții – Israel Regardie

Editura VELLANT

  1. Chestiune de viață după moarte – Irvin D. Yalom, Marilyn Yalom
  2. Omul în căutarea sensului vieții – Viktor E. Frankl
  3. Despre somn – Matthew Walker
  4. Privind soarele în față – Irvin Yalom
  5. Călătoria către sine. Memoriile unui psihiatru – Irvin Yalom

Editura CURTEA VECHE

  1. Tată bogat, tată sarac. Ed.5 – Robert T. Kiyosaki
  2. Cele cinci limbaje ale iubirii. Ed. 6 – Gary Chapman
  3. Atitudinea este totul – Jeff Keller
  4. Antrenează-ți creierul! Ed.2 – Joe Dispenza
  5. Curajul de a fi vulnerabil – Brene Brown

Editura CORINT

  1. Edison. Misterul comorii dispărute – Torben Kuhlmann
  2. Armstrong. Calatoria fantastică a unui șoricel pe Luna – Torben Kuhlmann
  3. Lindbergh. Povestea unui șoricel zburator – Torben Kuhlmann
  4. Isteț de mic! Toate cunoștintele necesare 5-6 ani – Guy Blandino
  5. Gripa spaniolă din 1918 – Laura Spinney

Editura CREATOR

  1. Suflet de porțelan – Andreea Lichi
  2. Relax, Dammit! Ghid de utilizare în epoca anxietății – Timothy Caulfield
  3. Iartă-ma că te-am iubit – Ela E.H.
  4. Arta razboiului lui Sun Tzu pentru femei – Catherine Huang, A.D. Rosenberg
  5. Beneficiile uleiurilor esențiale – Alexandra Hlade, Larisa Bangs

Despre LIBRIS.RO 

Fondat în 2009, Libris.ro este o afacere 100% românească și cea mai mare librărie online din România. În peste 11 ani de la înființare, librăria online Libris.ro a expediat 2.3 milioane de comenzi către 1.2 milioane de români din întreaga lume. Peste 300.000 de titluri în română și engleză stau la dispoziția cititorilor pe Libris.ro, alături de jocuri pentru copii, board games, muzica, filme și cadouri.  

Din decembrie 2014, Libris.ro s-a alăturat Organizației Salvați Copiii în proiectul de reducere a mortalității infantile din România. Astfel, prin intermediul cititorilor care au donat pe site-ul Libris.ro,  s-au strâns peste 500.000 euro, sumă folosită pentru dotarea cu echipamente a 14 unități medicale din România, precum și pentru dotarea bibliotecilor școlare din România, prin proiectul CarteTeca.Din martie 2018, Libris.ro a demarat campania #RespectYourself– Oferă-ți timp pentru lectură, proiect prin care își propune să prezinte lectura din perspectiva unei activități care înseamnă respect față de sine, preocupare pentru autocunoaștere și dezvoltare. Un pas firesc a fost acela de a continua promovarea lecturii și în rândul celor mici, astfel că în 2019 Libris a lansat, împreună cu Salvați Copiii România proiectul CarteTeca – O singură carte, șanse infinite, cu scopul de a aduce în bibliotecile școlare titluri noi, atractive și atât de necesare dezvoltării armonioase a noilor generații.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#IT Revolution

Generația Tech: cursuri de formare digitală pentru 210 de liceeni

Published

on

Digital Nation, în parteneriat cu Primăria din Piatra Neamț, anunță a doua ediție a proiectului Generația Tech, în contextul unei viziuni comune legate de strategia de dezvoltare durabilă, susținerea antreprenoriatului local, și cu scopul de a diminua gradul de emigrare în rândul tinerilor și de a încuraja inițiativele locale de inovare în cadrul start-up-urilor și companiilor regionale.

Ediția din acest an a proiectului Generația Tech oferă cinci programe de formare în competențe digitale și IT pentru liceeni și este adresată elevilor indiferent de nivelul acestora și include următoarele specializări: Digital Skills, Dezvoltare web Începători, Dezvoltare web Avansați, Java Avansați și Fullstack JavaScript Avansați.

Elevii din toate cele 13 licee din Piatra Neamț se pot înscrie pentru a participa la Generația Tech, 210 dintre cei înscriși urmând a fi selectați pentru a beneficia în mod gratuit de programele oferite. Liceenii admiși vor avea parte de pregătire profesională și de sprijin în a obține joburi entry-level sau internship-uri în IT&C.

Ediția din acest an continuă tradiția rezultatelor obținute în 2019, când Generația Tech a format peste 750 de tineri din 3 orașe din România (Piatra Neamț, Oradea și Alba Iulia).

“Piatra Neamț este un oraș în care am găsit mereu tineri entuziaști în legătură cu programele noastre de formare și implicați în comunitate. Ne bucurăm real că Generația Tech este un program sustenabil, care crește de la an la an și pe care îl putem reinventa mereu pentru noile generații. Învățarea accelerată și dobândirea abilităților practice le ușurează misiunea de a-și găsi un job sau de a se dezvolta ca antreprenori. În plus, companiile partenere au deschidere către o forță de muncă tânără și mult mai pregătită din punct de vedere practic. Împreună construim un ecosistem digitalizat și adaptat nevoilor curente economice locale și naționale.”, a declarat Paul Apostol, Fondator Digital Nation

Rezultatele ediției de debut

Între 2019 și 2020, Generația Tech Piatra Neamț a înregistrat rezultate remarcabile. Astfel, peste 250 de tineri au urmat programele de formare timp de 9 luni de zile, învățând bazele programării și ale skill-urilor digitale, iar participanții au experimentat atelierele de angajabilitate unde au învățat mai multe despre ce înseamnă un portofoliu de proiecte, interviul tehnic. În plus, au participat la workshop-uri cu antreprenori și companii locale.

“Programa școlară este acum completată de aceste cursuri necesare digitalizării și dezvoltării de competențe de IT pentru nouă generație. Design-ul cursurilor este atractiv, modern și interactiv, find construite cu o abordare mai practică și accelerată a procesului de învățare: micro-proiecte tehnice derulate online și în format fizic, activități de comunitate și de socializare de tip hackathon sau diverse alte competiții. Ne bucurăm că Generația Tech are o nouă ediție în Piatra Neamț și îi încurajăm pe toți liceenii să participe la programele de formare lansate de Digital Nation”,completeazăGrigoruță Oniciuc, director al Colegiului Național Petru Rareș din Piatra Neamț.

De asemenea, peste 35% din tinerii care au participat la atelierele de angajabilitate au reușit să obțină un internship sau un job în care să aplice skill-urile nou învățate. Ca urmare, la finalul programelor Generației Tech, tinerii au rămas în comunitate și s-au dezvoltat mai departe, cu proiecte de freelancing sau start-up.

Generația Tech este programul național care produce schimbări la nivel local, acolo unde construiește comunități locale de învățare, digitalizare și dezvoltare. Generația Tech inspiră sau schimbă destine profesionale, în mijlocul unor comunități de susținere.

Programul Generația Tech este răspunsul Digital Nation la nevoile de digitalizare ale României, o țară în care doar 29% din populație are competențe digitale de bază și doar 7% din populație a participat la un program de training sau educație continuă, ceea ce face ca țara noastră să fie pe ultimul loc în Europa în termen de index de digitalizare, conform raportului de țară McKinsey, Rise of the Digital Challengers (2019). Ajuns deja la cea de-a patra ediție, programul de specializare în IT&C Generația Tech a demarat în 2019 cu sprijinul Google.org, și a produs până în prezent peste 1.700 de noi specialiști în IT & digital din peste 20 de orașe din țară. Peste 90% dintre cursanții care au participat la atelierele de angajabilitate din cadrul programului au ajuns la cel puțin un interviu cu o companie tech după absolvire, iar 35% dintre aceștia au obținut chiar și primul lor job sau internship în IT, imediat după absolvirea cursurilor de formare.

Digital Nation lucrează de peste 7 ani la digitalizarea forței de muncă din România. Eforturile organizației se îndreaptă către toate categoriile de public dornice de specializare sau reconversie în zona digitală, prin programele Generatia Tech, IMM in Online și Profesor in Online.

Continue Reading

#News

ESSA dă startul campaniei de integrare în muncă 45+

Published

on

ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, a dezvoltat o campanie de integrare în muncă pentru persoanele trecute de 45 de ani, la nivel național. 

”Într-un context în care retailul alimentar modern se dezvoltă mult mai repede decât alte domenii, apare o nevoie stringentă în a găsi numărul necesar de persoane potrivite. În ultimii ani, noi am identificat o categorie de vârstă vulnerabilă, ignorată de angajatori și anume persoanele care au peste 45 de ani. Suntem încrezători că tot mai mulți seniori vor aplica pentru un loc de munca la noi, cu atât mai mult cu cât avem pregătite programe speciale care să-i ajute să se adapteze într-un timp foarte scurt”, declară Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut. 

Toate studiile de specialitate arată că vârsta este unul dintre principalele motive pentru care un angajator acceptă sau respinge un candidat. Iar pentru cei care au împlinit deja 45 de ani, refuzul are la bază, de cele mai multe ori, nivelul lor de digitalizare și o rezistență mai scăzută la stres prin comparație cu persoanele tinere. 

Un avantaj pentru angajatorii care au angajat persoane din categorii considerate vulnerabile a venit anul acesta și din partea statului. Este vorba despre OUG 220 intrată în vigoare la finalul lui 2020, cu aplicabilitate în 2021, potrivit căreia companiile care, între 1 ianuarie și 1 septembrie, au încadrat în muncă pe perioadă nedeterminată persoane de peste 50 de ani ce și-au pierdut locul de muncă din motive neimputabile lor în perioada stării de urgenţă sau de alertă, primesc lunar, timp de un an, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.  

În cazul ESSA printre activitățile vizate, cele mai multe locuri de muncă sunt pentru lucrători comerciali, casieri și pickeri. Compania lui Eugen Saulea are deja parteneriate pe termen lung cu mai multe rețele de tip hypermarket, supermarket și cash&carry din țară și asigură servicii în aproape 2.500 de puncte de vânzare. 

”De multe ori, totul gravitează în jurul ideii că <<nu găsim persoanele potrivite pe care să le angajăm>>, când, de fapt, foarte mulți dintre angajatori resping din start ideea de a angaja seniori, invocând diferite motive. Este adevărat că digitalizarea joacă un rol important, însă este bine de știut că persoanele din categoriile vulnerabile se pot adapta ușor într-o echipă dacă sunt ajutate și li se acordă încredere”, mai spune Eugen Saulea. 

ESSA și-a extins în ultimul timp lanțul de servicii și dincolo de plasarea de personal, în sensul că asigură un serviciu complex ce include identificarea celor mai talentate persoane, atragerea acestora în organizație și plasarea în cadrul comenzilor partenerilor săi, în funcție de solicitările acestora. Mai mult, compania măsoară zilnic atât satisfacția angajatului la locul de muncă, precum și pe cea a beneficiarului de servicii. 

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2020, grupul a raportat afaceri de 15 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Continue Reading

#News

BeeFast se extinde în Brașov și vrea 300 comenzi pe zi până la finele anului

Published

on

BeeFast, start-up tech de curierat ultra-rapid, își extinde activitatea de la 1 noiembrie, demarând livrările în Brașov. Pentru prima lună de funcționare, compania estimează o medie de 100 comenzi zilnice, urmând ca până la finalul anului să ajungă la o medie de 250-300 comenzi/zi, adică o treime din numărul de comenzi livrate zilnic în București-Ilfov. Primii 50 de clienți ai BeeFast beneficiază de dezvoltarea magazinului online și integrarea soluției de livrare gratuit.

În mai puțin de doi ani de la lansare, BeeFast își extinde aria de livrare în Brașov, un prim pas spre acoperirea națională. Comenzile făcute prin intermediul platformei vor fi livrate într-un timp mediu de 35 de minute, față de 55 de minute cât este promisiunea de livrare în zona București-Ilfov. Clienții care deja sunt integrați în platformă și vor putea face livrări ultra-rapide prin intermediul curierilor BeeFast provin din domenii precum HoReCa, florării, gift shops, produse bio, electronice, etc.

Prețul pentru fiecare livrare va fi unic pentru început: 15 lei, indiferent de numărul de kilometri, iar clienții care vor integra BeeFast în opțiunile de livrare vor primi un discount de 10% pentru primele trei luni de contract.

Portofoliul de parteneri ai companiei se extinde într-un ritm accelerat, inclusiv pe fondul pandemiei, care a deschis apetitul pentru livrări ultra-rapide. Avem deja mai mult de 10 clienți care vor fi activi pe platformă începând cu 1 noiembrie, însă cu siguranță numărul lor va crește rapid, mai ales că ne apropiem de o  perioadă de foc din punct de vedere al livrărilor – Black Friday și sărbătorile de iarnă. Digitalizarea joacă și va juca un rol esențial în scurtarea timpilor de livrare și extinderea serviciilor de tip last-mile sau livrare expres. Tocmai de aceea oferim gratuit dezvoltarea magazinului online primilor 50 de clienți, căci am văzut în București-Ilfov cât de mult a contat în dezvoltarea businessurilor această migrare către online, a precizat Cristian Grozea, CEO și co-fondator BeeFast.

Pentru prima lună de activitate, BeeFast estimează 100 comenzi/zi, însă până la finalul anului se așteaptă la o creștere susținută, ajungând la o treime din numărul mediu de comenzi zilnice plasate în București – Ilfov.

Extinderea programului în București

În luna octombrie, BeeFast și-a extins programul de livrare în București, până la miezul nopții, funcționând astfel în intervalul 10.00-24.00. Modificarea a venit pe fondul solicitărilor în creștere pentru livrări în a doua parte a zilei, în special pentru clienții din zona HoReCa, dar și pentru produse din categoria farma, respectiv alimentare.

În București, comenzile înregistrate în prima parte a zilei (10.00-15.00) reprezintă în prezent 53% din livrări, concentrate în special în intervalul de prânz. Livrările solicitate pentru a doua parte a zilei reprezintă 47%, iar estimările arată că procentele vor fi asemănătoare și pentru clienții din Brașov.

BeeFast, start-up fondat de 4 antreprenori la finalul lui 2019, a pornit ca o soluție de livrări rapide B2B și B2C. Contextul socio-economic recent a determinat o linie nouă de dezvoltare a businessului, către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată și livrare a comenzilor pentru magazinele offline.

Gama de produse pe care BeeFast le livrează în prezent acoperă zona de produse alimentare – proaspete sau ultra-proaspete – și nealimentare – documente, cadouri, ambalaje non-standard, echipamente IT, produse din segmentul fashion, beauty etc.

BeeFast a primit recent o investiție de 500.000 euro pe care îi direcționează în dezvoltarea platformei și optimizarea operațională. Compania își concentrează în prezent eforturile în pregătirea businessului pentru scalare, la nivel național, punând accent pe implementarea celor mai noi tehnologii. De asemenea, compania vizează triplarea comenzilor în perioada următoare, dar și extinderea rețelei de curieri, pentru a-și menține promisiunea de livrare rapidă, indiferent de evoluția comenzilor pe platformă.

Continue Reading

Trending