Connect with us

#News

Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră în 2020

Published

on

Tohani România a depășit cifra de 1 milion de sticle de Fetească Neagră, cel mai vândut soi de vin roșu din România. Investiția în producția acestui vin se ridică la 6 milioane de euro. Tohani are cea mai întinsă suprafață cultivată cu Fetească Neagră din zona Dealu Mare, de aproximativ 100 de hectare. Multiplu medaliat internațional, Apogeum Fetească Neagră, vin produs de echipa Tohani România, a fost plasat printre 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial. 

Cu investiții totale de 6 milioane de euro în acest soi, Tohani România își propune să facă din Feteasca Neagră un brand de țară, punând totodată România pe harta viticolă mondială. Povestea vinului din soiul Fetească Neagră produs de Tohani România a început acum mai bine de 25 de ani, odată cu ambiția proprietarului domeniului viticol, Virgil Mândru, de a face din acest soi autohton un vin de elită la nivel mondial.

Investiția în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificație dedicată a necesitat o investiție de 1 milion de euro. Pentru susținerea vinurilor produse cu acest soi – prin marketing local și prezență internațională – s-au alocat 2 milioane de euro.

Astăzi, Feteasca Neagră a devenit vedeta podgoriei, în 2020 reprezentând 75% din totalul de vin roșu vândut de Tohani. Producția de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră.   

Feteasca Neagră Tohani, vedetă internațională

La nivel internațional, Feteasca Neagră a devenit cel mai cunoscut și cerut soi românesc, fiind preferat pe piețele din SUA, China, Marea Britanie, dar și în țări cu tradiție, cum ar fi Italia și Spania. În ultimii ani a început să crească cererea și în țări exotice precum Brazilia și Thailanda. De altfel, vârful de gamă produs din acest soi românesc la Tohani, Apogeum Fetească Neagră, vin produs în serie limitată, a câștigat multiple medalii internaționale la concursuri de vin de pe toate continentele, fiind în prezent cotat în top 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial*. 

Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de așteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialiști și în tehnologie. În 2011 am obținut prima medalie de aur, la nivel internațional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani. A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi – Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referință pentru România în plan internațional. Am început timid, însă piața a testat, iar acum avem creșteri semnificative peste granițe, a explicat Virgil Mândru, CEO Tohani România. 

Consumatorul român de Fetească Neagră

În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roșu, fiind consumat în principal de publicul din generațiile X și Millenials, din mediul urban, care își doresc să învețe despre vin și să susțină producătorii locali. 

La nivel național, zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt București, Prahova, Cluj și Brașov. 

Evoluția vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluția consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convențional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânar, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiție și își dorește să consume și să susțină produse și producători români, a declarat Virgil Mândru, CEO și proprietar al Tohani România. 

Cu calități care o fac comparabilă cu cele mai cunoscute soiuri internaționale, Feteasca Neagră are o inconfundabilă notă originală. În timp ce anumiți experți compară culoarea și corpul acestui soi românesc cu ale unui Cabernet Sauvignon din Bordeaux, dar și cu finețea unui Pinot Noir din Bourgogne, aceasta poartă și o amprentă clară fructată, cu aromă de prune uscate și note condimentate, tainuri catifelate și elegante. Acestea sunt câteva dintre calitățile care conferă soiului Fetească Neagră potențialul de a deveni soiul reprezentativ pentru țară, punând România pe harta internațională a vinului. 

Astfel, pentru 2021, Tohani România își propune să mențină producția de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle, ajungând pe buzele a tot mai mulți iubitori de vin prin cele 6 etichete ale sale precum Moșia de la Tohani, Moșia de la Tohani Special Reserve, Domeniile Tohani, Princiar, Valahorum. 

*Top realizat la nivel internațional prin aplicația Vivino pe baza review-urilor a consumatorilor și specialiștilor în vin din întreaga lume

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending