Connect with us

Business

BREC GREEN: Crește interesul dezvoltatorilor imobiliari pentru certificările de sustenabilitate

Published

on

Un număr de 40 de proiecte imobiliare au fost certificate BREEAM în perioada ianuarie 2020 – aprilie 2021, conform datelor transmise de BRE Group UK (organizația din Marea Britanie care acordă certificarea de sustenabilitate BREEAM) către BUCHAREST REAL ESTATE CLUB (BREC). Dintre acestea, 16 sunt clădiri și parcuri de birouri și 15 sunt parcuri logistice sau centre logistice ale marilor retaileri. 

Segmentul rezidențial numără mai puține certificări BREEAM în perioada analizată (5 proiecte rezidențiale, majoritatea din afara Bucureștiului). Un singur proiect de retail a obținut certificarea BREEAM (IKEA Pallady Store – BREEAM Excellent)  și, de asemenea, un singur hotel a obținut calificativul BREEAM Excellent în această perioadă – hotelul Radisson BLU din Brașov. 

În ultimii 3 ani am înregistrat o creștere substanțială a solicitărilor de certificare BREEAM venite dinspre România; ambiția clienților imobiliari din București, în mod special, a determinat creșterea gradului de absorbție și dorința acestora de a credibiliza prin acest sistem de rating performanțele de sustenabilitate ale activelor din portofolii”, a declarat pentru BUCHAREST REAL ESTATE CLUB Shamir Ghumra, Head of Building Performance Services – BRE Group. 

Certificarea BREEAM acordă mai multe standarde de sustenabilitate (Pass, Good, Very Good, Excellent sau Outstanding) în funcție de diverse criterii precum eficiența energetică; sănătatea mediului de lucru, reducerea amprentei de carbon în procesele de construire / demolare & protejarea biodiversității, inovație, reducerea consumului de apă; soluții sustenabile de reciclare; transport & mobilitate alternativă, cu scopul de a reduce dependența de mașina personală. 

Printre proiectele certificate BREEAM din această perioadă se regăsesc Globalworth Campus, The Light One (clădirea recent vândută de River Development către Uniqa), clădiri din portofoliul dezvoltatorului logistic CTP din București, Sibiu și Pitești sau depozitele Lidl și EMAG. Dintre cele 40 de proiecte certificate, 24 au primit calificativul ”Excellent” și 4 au primit calificativul ”Outstanding”. 

Începând din 2021 a intrat în aplicare standardul european NZEB (Net Zero Energy Building), care obligă toate noile construcții sau cele care trec printr-un proces de renovare majoră să aibă consum energetic aproape spre zero. Standardul NZEB presupune clădiri cu performanță energetică foarte ridicată, unde cel puțin 30% din necesarul total de consum energetic este asigurat din surse regenerabile ale clădirii sau la o distanță de maxim 30 de km față de clădire. 

BREEAM este un sistem internațional, originar din Marea Britanie, care oferă o certificare independentă terță, parte a evaluării performanței durabilității clădirilor individuale, a comunităților și a proiectelor de infrastructură. Evaluarea și certificarea pot avea loc în mai multe etape ale ciclului de viață al construcției, de la proiectare și construcție până la exploatare și renovare.  Pe lângă sistemul BREEAM (ce respectă cu precădere legislația britanică și europeană) există și alte tipuri de certificări ce recunosc clădirile sustenabile, printre cele mai folosite în România fiind de asemenea LEED (standard american) și WELL (sistem mai recent de certificare, care pune accent pe sănătatea și starea de bine a ocupanților). 

”Având în vedere standardul european NZEB, competiția puternică pe piața imobiliară locală și nevoia de diferențiere, precum și principiile solide de sustenabilitate ale marilor corporații (marii clienți ai industriei imobiliare), ne așteptăm ca dezvoltatorii să se alinieze la un viitor verde în ceea ce privește sustenabilitatea clădirilor”, spune Despina Ponomarenco, Președinte BUCHAREST REAL ESTATE CLUB. 

În contextul pandemic, interesul pentru sustenabilitatea și sănătatea clădirilor înregistrează o creștere reprezentativă. Dacă în urmă cu câțiva ani clădirile de birouri urmau cu precădere procese de certificare sustenabilă, în prezent putem vedea numeroase proiecte logistice certificate sau în curs de certificare, adaugă reprezentantul BREC. 

BUCHAREST REAL ESTATE CLUB (BREC) este principala platformă de promovare a pieței locale de real – estate, atât pe plan intern cât și pe piețele internaționale. Misiunea principală BREC este îmbunătățirea imaginii pieței imobiliare și dezvoltarea de programe care să contribuie la dezvoltarea potențialului pieței și creșterea volumului de investiții străine în sectorul imobiliar din România. 

Companiile membre BUCHAREST REAL ESTATE CLUB sunt investitori majori, locali și internaționali, în economia României, activi pe segmentele proiectelor de regenerare urbană, clădirilor de birouri, parcurilor logistice și industriale, parcurilor de retail, rezidențial.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#Pathfinders

Cum a reușit un medic cardiolog să construiască un business ajuns astăzi la 12 milioane de euro

Published

on

Se ia un tânăr din Haifa, Israel, care visează să studieze medicina și se aduce în România la începutul anilor 2000. Odată ajuns rezident, el inventează un model de business pe o nișă neexploatată suficient, care 14 ani mai târziu îi aduce afaceri de 12 milioane de euro.

„Totul a început cu un cabinet de consultații, de 12 mp, în 2007-2008. Eram medic rezident atunci și am reușit să aduc acolo mai multe cadre medicale care să acorde consultații. În mai puțin de doi ani am putut să consultăm foarte mulți pacienți, dar mă întrebam mereu ce lipsește, ce pot să fac mai mult în cardiologie”, își amintește astăzi, neobosit, dr. Oren Iancovici, fondatorul Centrelor de Excelență ARES, o afacere care în 2021 a ajuns la o cotă de piață de circa 12% din totalul intervențiilor realizate în sistem public și privat. Raportat la privat, cota de piață este de 40%.

În 2006, cardiologia intervențională primise un boost imens, adaugă antreprenorul, atunci când au apărut studii despre angioplastia cu stent, care arătau că stenturile sunt sigure și nu au risc de restenoză sau de tromboze. „În 2008-2009 începuse să ajungă acest tip de cardiologie și în România și decizia a fost să facem o sală de angiografie. Am învățat ce înseamnă o sală de angiografie, am învățat că trebuie să fim într-un spital, să avem pregătire etc”, explică  dr. Oren Iancovici pentru LeadersTalk.ro.

Ca antreprenor, nu a avut niciun model, iar ARES a fost o afacere „inventată” 100%, după cum mărturisește cardiologul. „Din punct de vedere medical, la începutul carierei mele am fost inspirat de dr. Serban Bălănescu, cel care m-a învățat să ascult, să înțeleg și să tratez altfel pacientul”, mai spune el.

Din Israel în România, pentru a vindeca inimile românilor

Primul angiograf pe care Oren Iancovici și echipa sa au reușit să-l cumpere cu ajutorul unei firme din Israel era la mâna a doua. L-au instalat într-un spital de bariatrie care avea nevoie de departament de cardiologie, iar ei s-au ocupat de tot ce a ținut de această disciplină. Astfel, spune că a descoperit un model de business de succes, căruia i-a rămas fidel. În iunie 2011 au avut prima procedură, după ce au așteptat timp de un an de zile să obțină autorizațiile necesare.

„Când am pornit această afacere voiam să am o modalitate de a-mi câștiga traiul. Și lucrurile au crescut organic, pentru că am ales foarte bine nișa. Era și este foarte multă nevoie de cardiologie intervențională în România. În 2009-2010 nu se rezolvau intervențional nici infarcte în București. Sistemul funcționează deficitar și noi suplinim acest deficit. Gândul care m-a însoțit pe parcurs a fost că pot mereu să fac mai mult. Diagnosticul pentru boala cardiacă ischemică a scăzut acum, la vârste foarte tinere, 30-35 de ani. Noi putem să prelungim viața pacienților. Ei revin și revin”, mai zice dr. Oren Iancovici.

Astăzi, centrele ARES operează în interiorul mai multor spitale – iar Oren Iancovici face ce știe cel mai bine: cardiologie și radiologie intervențională. În prezent, businessul numără nouă săli de angiografie, în cinci orașe din România, inclusiv un spital propriu de cardiologie la Cluj-Napoca. În 2021, una dintre cele mai importante investiții a fost achiziționarea unui echipament în valoare de 600.000 euro pentru una dintre sălile de angiografie din București.

„Pentru 2022 primează extinderea – în sistemul public sau privat. Asta pentru că suntem deschiși să oferim servicii de cardiologie intervențională high-end pentru oricine dorește. Planurile sunt să ne extindem în alte spitale, în orașele în care este nevoie de laboratoare de angiografie”, mai menționează dr. Oren Iancovici.

„În România nu există o școală de afaceri, de antreprenoriat”

Cu zero experiență în antreprenoriat, dr. Oren Iancovici a început un business într-o Românie în care a învățat „din mers” cum să facă afaceri.

„În România nu există o școală de afaceri, de antreprenoriat. Sistemul de învățământ nu-ți dă nicio unealtă, nici bani, programe sau granturi să deschizi o afacere. Ca să fii antreprenor trebuie să ai curaj mai întâi. Nu ai de unde să știi dacă ești bun, dacă ideea ta va prinde. Trebuie să începi. Investești și vezi dacă iese. Ulterior vei vedea dacă ai fler să găsești oameni, să-i înveți cum vezi tu lucrurile și ce-ți dorești să obții. Abilitățile acestea de leadership le descoperi pe parcurs. În anii de început, antreprenoriatul te formează”, susține medicul.

El consideră că în orice școală de antreprenoriat ar trebui să fie predate două lucruri importante:

  1. Clientul este șeful: „El ne conduce. Cel care vine și plătește pentru un serviciu sau un produs ne conduce”.
  2. O afacere sănătoasă este cea care e la zero cu veniturile și cheltuielile: „Trebuie să faci totul posibil ca să nu pierzi bani, nu ca să-i câștigi; când ai o afacere sănătoasă care nu pierde bani, poți să o dezvolți – și atunci vine și profitul”.

Chestionar de leadership cu dr. Oren Iancovici

  • Care a fost cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în pandemie?

Oren Iancovici: No panic! Mai ales în domeniul medical, dar se aplică și la modul general, în tot domeniul serviciilor. În domeniul medical, dacă nu intri în panică și te adaptezi la nevoile pacienților care sunt de obicei aceleași, dar se schimbă modul de a comunica, de a ajunge la ei, vei avea câștig de cauză. Oamenii au nevoie să mănânce, să bea, au nevoie de un xerox, de o vulcanizare, au nevoie să meargă la doctor. Așa că… nu te panica.

  • Ce înseamnă, pentru dumneavoastră, a fi un lider bun?

Oren Iancovici: Învață întâi să asculți. Ascultând un om, îl faci să se simtă important, validat. Chiar dacă îi oferi o soluție diferită, va fi mulțumit că l-ai ascultat. Și e posibil să aibă o idee bună. Sau să îți dezvăluie o problemă serioasă.

  • Care sunt valorile care vă guvernează afacerea?

Oren Iancovici: Noi credem că există soluție pentru orice situație. Nu spunem niciodată „nu”. Căutăm mereu, până găsim, o soluție potrivită pentru pacienții noștri. Așa am reușit să avem 15 premiere medicale naționale. Și orice medic care intră în echipa ARES învață să împărtășească această filozofie.

  • Cine v-a inspirat cel mai mult – și în ce sens – ca să fiți liderul care sunteți astăzi?

Oren Iancovici: Ca antreprenor, nu am avut modele. ARES a fost o afacere „inventată”, nu existau modele din care să mă inspir. Din punct de vedere medical, la începutul carierei mele am fost inspirat de dr. Serban Bălănescu, cel care m-a învățat să ascult, să înțeleg și să tratez altfel pacientul.

  • Care este procesul dumneavoastră de luare a deciziilor?

Oren Iancovici: Am mers întotdeauna mai degrabă pe instinct, pe flerul meu. Instinctul primar e să ai seara ce să mănânci acasă. Am pariat și de cele mai multe ori am câștigat.

  • Ce ați fi vrut să știți la începutul aventurii în business și v-ar fi fost de mare folos?

Oren Iancovici: Sunt multe lucruri pe care dacă le știi de la început, te descurajezi și te pot îndepărta de afacere. Cel mai bun lucru este să începi. Și să cunoști foarte bine legislația – pentru că de acolo apar multe piedici.

  • Cu ce problemă vă confruntați acum și ce soluții luați în calcul?

Oren Iancovici: La noi, cuvântul „problemă” nu există în nicio frază, în nicio discuție. Așa înveți oamenii să gândească pozitiv și să găsească soluții.

Continue Reading

#News

Studiu EY: Românii nu așteaptă campaniile de reduceri de sărbători pentru a face cumpărături

Published

on

Tensiunea ultimilor doi ani și dorința de revenire la normalitate par să se vadă în îndârjirea cu care o bună parte dintre români își propun să facă achiziții de sărbători, se arată în ultimul sondaj Future Consumer Index, realizat de EY România la începutul lunii decembrie 2021 în rândul consumatorilor români din mediul urban, cu studii universitare și postuniversitare și venituri peste medie.

Conform datelor obținute, peste o treime dintre respondenți declară că ar urma să aloce sume consistente cumpărăturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei. De asemenea, aproape 57% dintre respondenți au indicat că nu așteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau Anul Nou. Campaniile de Black Friday, altădată de un succes răsunător în rândul cumpărătorilor români, par că încep să își reducă din importanță, mai arată studiul EY România.

Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.

Practic, este o schimbare totală de optică a consumatorilor – anul trecut răspunsurile respondenților din studiul EY Global variau, destul de echilibrat,  între ”economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc ”. 

În schimb, reducerile de Black Friday par să se fi demonetizat în rândul cumpărătorilor români: anul acesta, peste 57% dintre respondenții studiului lansat de EY România spun că nu au profitat de zilele cu cele mai mari reduceri din an. Astfel se explică și de ce 43% dintre respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau mult mai puțin decât anul trecut pentru achiziții de Black Friday.

Cumpărăturile online par să devină noul normal și pentru români. Dacă pandemia a schimbat relația consumatorului cu tehnologiile digitale peste tot în lume, se pare că nici consumatorii români nu au rămas în afara acestei tendințe de digitalizare. Peste 80% dintre respondenți urmăresc campaniile de reduceri în online, iar majoritatea declară că își cumpără echipamentele electrice/electronice, produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, ba chiar și articolele sportive sau echipamentele de sport din magazine virtuale.

”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.

Cei care nu se confruntă cu migrarea clienților lor către online sau nu în aceleași proporții sunt, așa cum o arată sondajul, farmaciile și supermarketurile/hypermarketurile. Într-o proporție covârșitoare, majoritatea respondenților preferă să achiziționeze produsele alimentare, de curățenie sau produsele farmaceutice din magazinele tradiționale.

De asemenea, datele studiului arată că și în următoarele șase luni românii intenționează să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hypermarketuri/supermarketuri (peste 70%). Această tendință de achiziție din magazinele fizice, întâlnită și la nivel global, e justificată de evitarea creșterii costurilor cu livrarea sau a indisponibilității anumitor produse la raft, cauzate de întârzierile lanțurilor de aprovizionare.

Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.

În schimb, online-ul va fi în continuare mediul ales pentru realizarea achizițiilor de îmbrăcăminte (44%) sau de produse și echipamente sportive (42%).

Studiul EY România mai relevă că, lunar, cele mai mari sume de bani alocate (între 500 și 1.000 de lei) sunt pentru achiziția produselor alimentare. Dar, într-o proporție importantă, românii au început să facă economii și să își direcționeze banii și către zona investițiilor sau pentru educație și formare. La o distanță relativ mare, se află sumele destinate achiziției de produse de curățenie și cele de igienă și îngrijire personală, dar și pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, fapt care se poate explica prin utilizarea acestor produse pe o perioadă mai extinsă de timp. Din câte ne arată respondenții, sportul, divertismentul și relaxarea nu se află în topul priorităților și nu există alocări semnificative în această direcție. Totuși, ne așteptăm ca răspunsurile primite să oglindească în mare măsură și restricțiile ce au vizat aceste zone în ultimul an – o perioadă relativ mare de timp sălile de sport și centrele de divertisment (teatre, cinematografe, librării etc) nu au funcționat sau au funcționat în anumite condiții și la o capacitate mai mică.

Atunci când iau decizia de cumpărare, românii sunt foarte atenți la reputația companiei de la care cumpără și la recenziile realizate de alți utilizatori, la transparența brandului, grija față de angajați și activitățile de susținere a comunității (peste 60% dintre respondenți). Concret, între așteptările pe care le au din partea companiilor, se poate observa în rândul consumatorilor români o preocupare legată de responsabilitatea socială a companiei și de amprenta în societate. ”Companiile au responsabilitatea de a face schimbări pozitive în lume”, confirmă peste 80% dintre respondenții studiului EY. În același registru, ”Comportamentul companiilor este la fel de important ca produsele sale” – susțin peste 70% dintre respondenți și ”Companiile trebuie să pună impactul social, și respectiv angajații înaintea profitului” – peste 60%, respectiv 70% dintre respondenți.

Continue Reading

#News

Raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) intră în vigoare mâine, 21 decembrie 2021

Published

on

Adrian Mutea, Tax Manager, Mazars România

Raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) este oficializată prin publicarea Directivei (UE) 2021/2101, de modificare a Directivei 2013/34/UE, în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit.

Pentru a reduce evaziunea fiscală și pentru a spori transparența fiscală, raportarea publică CbCR va solicita atât grupurilor multinaționale cu sediul central din UE, cât și din afara UE, cu cifra de afaceri anuală consolidată mai mare de 750 de milioane de euro, să raporteze public informațiile privind impozitul pe profit.

Raportul public anual CbCR este scadent în 12 luni de la data închiderii bilanţului. Directiva va intra în vigoare în data de 21 decembrie 2021 și trebuie transpusă în legislația națională a fiecărui stat membru al UE până la data de 22 iunie 2023. Prima raportare publică este programată pentru exercițiul financiar care începe la sau după data de 22 iunie 2024, cel târziu. Acest lucru înseamnă că, în majoritatea cazurilor, pentru un exercițiu financiar care începe la 1 ianuarie, de exemplu, termenul limită de raportare publică CbCR pentru anul 2025 va fi 31 decembrie 2026”, explică Liviu Gheorghiu, Senior Tax Manager, Mazars România.

Liviu Gheorghiu, Senior Tax Manager, Mazars România

Potrivit datelor publicate de Comisia Europeană, noua măsură va afecta aproximativ 6.000 de companii multinaționale active pe piața UE, dintre care aproximativ 2.000 au sediul în UE.

Cerința de raportare

Societățile-mamă finale ale grupurilor multinaționale, reglementate de legislația unui stat membru, sunt obligate să întocmească, să publice și să pună la dispoziție un raport de informații privind impozitul pe profit, cu condiția ca veniturile consolidate să depășească 750 de milioane de euro în ultimele două exerciții financiare consecutive.

Raportul trebuie, de asemenea, să fie pregătit, publicat și pus la dispoziție de către filialele sau sucursalele UE mijlocii și mari ale unui grup multinațional dacă:

  • societatea-mamă finală care controlează filiala sau filiala care controlează sucursala nu este guvernată de legea unui stat membru al UE. Cu toate acestea, se aplică excepții în cazul în care societatea-mamă finală din afara UE pregătește, publică și pune la dispoziție informațiile raportului conform criteriilor stabilite de directivă.

Cerința de raportare nu se aplică societăților-mamă finale și filialelor sau sucursalelor afiliate dacă acestea sunt stabilite sau au locuri fixe de afaceri sau activitate comercială permanentă numai într-un singur stat membru al UE și în nicio altă jurisdicție fiscală.

Nu există obligații de raportare pentru grupurile multinaționale din sectorul bancar și industria extractivă și de exploatare forestieră, care sunt deja supuse raportării publice în temeiul Directivei 2013/36/UE.

Conținutul raportului de informații privind impozitul pe profit

Raportul include informații referitoare la activitățile membrilor grupului consolidate în situațiile financiare ale grupului multinațional din exercițiul financiar relevant.

Informațiile solicitate cuprind următoarele domenii:

  • Denumirea societății-mamă finală, exercițiul financiar în cauză, lista filialelor consolidate în situațiile financiare stabilite în UE sau în alte jurisdicții fiscale;
  • Scurtă descriere a activităților;
  • Număr de angajați;
  • Cifra de afaceri netă (inclusiv cifra de afaceri obținută cu afiliații);
  • Profit sau pierdere înainte de impozitare;
  • Suma impozitului pe profit acumulat;
  • Impozitul pe profit plătit;
  • Suma câștigurilor acumulate.

Informațiile de raportare vor fi prezentate folosind un model și un format electronic de raportare, care vor fi elaborate de Comisia Europeană într-o etapă ulterioară de implementare. Directiva prevede, de asemenea, opțiunea de a omite temporar, pe o perioadă de cinci ani, anumite informații, în cazul în care dezvăluirea acestor informații este sensibilă din punct de vedere comercial”, spune Adrian Mutea, Tax Manager, Mazars România.

Publicarea raportului

Raportul anual va fi publicat în termen de cel mult 12 luni de la data închiderii bilanțului, gratuit, pe website-ul entității care face obiectul obligației de raportare, în cel puțin una dintre limbile oficiale ale UE. Raportul trebuie să fie accesibil pe website pentru o perioadă de 5 ani consecutivi.

Cerințe de audit statutar

Raportul de audit statutar al unei entități raportoare trebuie să precizeze dacă pentru exercițiul financiar care precede exercițiul financiar auditat, entitatea a fost obligată să publice raportul și dacă raportarea a fost efectuată în conformitate cu prevederile directivei.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

Continue Reading

Trending