Connect with us

Business

Lecțiile Cristinei Udăteanu, goodStory

Published

on

Imaginează-ți că faci parte dintr-o echipă de agenți secreți care, aproape fără voia sa, descoperă un mister uluitor și trebuie să oprească o calamitate care amenință că îi va distruge orașul. Mai precis, participi la operațiunea Mindfall, un joc care folosește tehnologii ale realității augumentate și combină elemente ale treasure huntingului clasic, localizare GPS & „LiveEscape”. Și, probabil te afli într-unul din Team Buildingurile organizate de goodStory, o companie de consultanță în dezvoltare organizațională, co-fondată de Cristina Udăteanu.

goodStory apare pe piața românească în urma unei investiții de circa 33.000 de lei, bani luați printr-un credit de la BT Mic care au acoperit primele luni de activitate, în clipa în care Cristina Udăteanu a pus punct joburilor cu program fix în detrimentul antreprenoriatului.

Crede că există două ingredinete principale pentru o carieră de succes: perseverență și proactivitate, adică deschiderea de a învăța și de a-ți depăși limitele și zona de confort.

Cu un traseu profesional încet, în contextul în care a ocupat poziții de top în companii din domenii variate, dar sigur, Cristina Udăteanu spune că sinergia dintre echipă și manager este primul pas către o cultură organizațională funcțională și valoroasă. Dintotdeauna, recunoaște specialistul în dezvoltare organizațională, pentru orice tip de antreprenor, începutul unui business rămâne perioada cea mai importantă dar și cea mai dificilă, în același timp.

La ora actuală, Cristina Udăteanu apreciază că există un interes din ce în ce mai mare în rândul femeilor pentru antreprenoriat. „Sunt femei antreprenor care se îndreaptă către domenii foarte variate. De la catering, obiecte hand-made, croitorie, consultanță și până la domenii care par mai degrabă adresate bărbaților, precum spălătorii sau reciclare deșeuri”, conchide ea.

Lecțiile Cristinei Udăteanu
1) Să se informeze în permanență
2) Că cel mai important este mixul dintre intuiție, viziune și planificare
3) Importanța colaborării și a alinierii cu oamenii cu care lucrează
4) Necesitatea flexibilității în sensul disponibilității de a învăța continuu
5) Faptul că un flux financiar sănătos este critic pentru un business

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#Auto

Studiu EY: Pentru prima dată, peste 50% dintre cumpărătorii de automobile la nivel mondial caută un vehicul electric

Published

on

Numărul de consumatori care doresc să cumpere vehicule electrice (VE) a atins un punct de cotitură la nivel mondial, potrivit celui mai recent raport EY Mobility Consumer Index, care arată că 52% dintre respondenții care doresc să cumpere o mașină vor să cumpere una electrică. Este pentru prima dată când acest număr a depășit 50%, ceea ce reprezintă o creștere de 22 de puncte procentuale în doar doi ani.

Sondajul realizat în rândul a 13.000 de persoane din 18 țări arată că cei mai hotărâți să cumpere un vehicul electric sunt cumpărătorii de automobile din Italia (73%), China (69%) și Coreea de Sud (63%), în timp ce consumatorii din Australia (38%) și SUA (29%) sunt cel mai puțin hotărâți. 

Preocupările legate de mediu sunt menționate ca fiind principala motivație a respondenților pentru cumpărarea unui autoturism electric (38%), deși creșterea penalizărilor pentru vehiculele cu motor cu combustie internă (ICE) a apărut pentru prima dată ca o preocupare semnificativă (34%).

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România: „În mod nesurprinzător, clienții din China și Coreea de Sud, care ocupă primele două poziții la nivel mondial în ceea ce privește raportul dintre numărul de BEV+PHEV (electrice și hibrid plug-in) per încărcător, se află pe locurile 2 și 3 la nivel mondial în topul celor interesați să cumpere un VE. Prezenţa Italiei în fruntea listei, în ciuda unei pregătiri mai slabe a infrastructurii și a unei subvenții mai mici pentru VE decât în alte țări din UE, reprezintă o constatare interesantă, care ar putea fi atribuită altor criterii, cum ar fi o populație conștientă de problemele de mediu.”

Randy Miller, EY Global Advanced Manufacturing & Mobility Leader: „Nu există nicio îndoială că majorarea prețului combustibililor la nivel mondial a contribuit la scumpirea motoarelor cu combustie internă, dar preocupările legate de mediu rămân, de asemenea, în fruntea listei de motivații. Depinde acum de industrie să satisfacă această cerere. Dacă producătorii nu sunt deja conștienți de această tendință, sunt în urma trendului și trebuie să recupereze rapid.”

Încrederea în autonomia de încărcare

Sondajul arată, de asemenea, că cei care dețin deja vehicule electrice sunt mai puțin îngrijorați de “anxietatea legată de autonomie” (cât de mult pot parcurge vehiculele electrice cu o singură încărcare) sau de infrastructura de încărcare. Principala motivație pentru cei care cumpără pentru a doua oară un VE este faptul că “vehiculele electrice au acum o autonomie mai mare”, iar doar 27% dintre proprietarii de vehicule electrice sunt îngrijorați de infrastructura de încărcare, comparativ cu 36% dintre cei care nu au în prezent un VE.

Pentru a marca aniversarea a 30 de ani de activitate continuă în România, s-a lansat campania EY: 30 pentru România, care se va derula pe tot parcursul anului 2022. Vor fi aduse în atenția publică proiecte, personalități și momente care au marcat progresul României în 30 de ani, se vor derula inițiative colaborative de implicare comunitară împreună cu parteneri și colaboratori EY.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 312.250 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 40 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2021. Rețeaua lor este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia îi ajută să le ofere clienților servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.

Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year.

Continue Reading

#News

Complice.ro: 95% dintre experiențele pentru companii au revenit în offline

Published

on

Odată ridicate restricțiile, companiile din România au reacționat imediat și au reluat evenimentele organizate pentru echipe în offline, arată datele Complice.ro, furnizor de soluții experiențiale pentru corporate și residential. Astfel, în prima parte a anului, 95% dintre solicitările pentru  programele de reward & recognition au fost pentru experiențe      offline, o creștere cu peste 40% față de perioada similară din 2021. De asemenea, numărul solicitărilor pentru evenimente experiențiale organizate de companii pentru angajați și parteneri s-a dublat comparativ cu același interval al anului trecut.

Mai mult de jumătate dintre clienții Complice.ro din segmentul corporate au solicitat în prima parte a anului organizarea de evenimente experiențiale offline. Acestea au ca obiectiv principal crearea unei coeziuni între angajați sau între companie și partenerii de business cu care nu s-au văzut fizic deloc sau aproape deloc, de la debutul pandemiei. Spre deosebire de perioada pre-pandemică, aceste acțiuni presupun micro-interacțiuni, în echipe de 8-12 persoane, în cadrul cărora se urmărește îmbinarea abilităților profesionale cu pasiunile acestora. 

Experiențele au devenit în ultimii doi ani preferate de companii și parte importantă în strategia de employee engagement. Observăm o creștere tot mai mare a ponderii celor care își doresc să integreze astfel de evenimente în viața angajaților, pentru că au putut cuantifica efectele benefice ale acestora în conectarea echipelor și impactul experiențelor asupra productivității individuale. Echipele acum au nevoie să fie stimulate creativ, iar soluțiile oferite de noi contribuie astfel la creșterea gradului de retenție a angajaților, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Top experiențe preferate de companii pentru angajați

Pentru a-și îndeplini aceste obiective, se conturează o preferință a companiilor de a oferi astfel de experiențe recurent.  Ședințele strategice, review-urile de rezultate sau ședințele cu partenerii de business au devenit astfel mai creative, trecând din mediul online sau de la birou în spații neconvenționale, cum ar fi într-o prăjitorie de cafea sau într-un atelier de brewing.

Printre cele mai apreciate experiențe planificate de Complice.ro pentru companii în prima parte a acestui an se numără atelierele de cupaje, degustările private de băuturi sofisticate, seri private de tip casino, treasure hunt personalizat, cursuri de supraviețuire sau workshopuri de cooking. Bugetul alocat pentru astfel de experiențe în echipă a variat de la 25 – 500 euro/angajat, în funcție de tipul de experiență și infrastructura necesară.

Bugetul alocat pentru cadouri corporate individuale – 73 de euro/persoană

O creștere se remarcă și la nivelul experiențelor individuale, preferate în cadrul inițiativelor de reward & recognition. Pentru aceste acțiuni, majoritatea clienților corporate au preferat să ofere pachete de experiențe la alegere, cu buget predefinit, media pentru aceste achiziții fiind de 73 euro/persoană.

Flexibox este opțiunea preferată de companiile care își doresc să-și recompenseze angajații sau partenerii într-un mod creativ. De multe ori pachetele sunt personalizate, iar destinatarul poate alege fie o experiență individuală, fie una chiar alături de familie. Componentele wellness și life-work balance au devenit o prioritate pentru multe companii. Această direcție s-a remarcat în perioada pandemiei, dar cu siguranță va rămâne în pachetul de beneficii și în perioada următoare, a mai precizat Oana Pascu.

Top experiențe preferate vara

Experiențele de grup, fie că vorbim de segmentul corporate sau cel residential sunt de altfel preferate de clienții Complice.ro, în special pe fondul celor doi ani de restricții.

Clienții noștri își doresc să trăiască experiențe inedite alături de cei dragi, familie sau prieteni, prin urmare am inclus în portofoliu o serie de noi experiențe care se adresează grupurilor mici, inclusiv familii cu copii. Se observă o tendință de a petrece timp în natură, de a căuta reconectarea, după o perioadă îndelungată și stresantă, așadar am creat pachete care să îmbine relaxarea cu aventura, dezvoltarea personală cu conectarea, adrenalina și ieșirea din zona de confort cu plăcerea de a face ceva complet diferit, a mai precizat Oana Pascu. 

Printre cele mai noi cadouri experiențiale adăugate în portofoliul Complice.ro se numără treasure hunt în parcurile din București sau în cele mai frumoase orașe din Romania (Brașov, Sinaia, Sibiu, Constanța), evadare în natură cu cazare în tiny houses, întreceri cu mașinuțe cu telecomandă, ateliere de gătit cu familia sau degustări de whisky ori gin, precum și extinderi ale portofoliului de experiențe ce includ adrenalină, cum ar fi sky diving indoor, survol și acrobații cu avionul de mici dimensiuni ori curse de mini-mașinuțe pe stradă.

Complice.ro este un magazin online specializat în cadouri și recompense experiențiale. Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și către zona residential (experiențe de dezvoltare personală, relaxare și adrenalină) pentru cei care își doresc să depășească sfera cadourilor-obiect.

În cei peste 6 ani de când activează pe piața cadourilor experiențiale, Complice.ro a livrat mai mult de 1600 de experiențe inedite pentru clienți din zonele corporate și residential, dintr-un portofoliu care include peste 250 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țarii și chiar de peste hotare.

Continue Reading

#IT Revolution

MerchantPro: investiție de 400.000 de euro în MerchantPro Next, un nou storefront pentru magazinele online

Published

on

După o investiție de peste 400.000 euro și o dezvoltare ce a durat 12 luni, MerchantPro, platformă locală de soluții SaaS pentru eCommerce, a lansat MerchantPro Next, un nou storefront dedicat magazinelor de pe platformă. MerchantPro Next cuprinde un sistem deschis de editare a codului HTML&CSS și a template-urilor de randare a conținutului, o suită de teme de design preconfigurate și un modul de creare și personalizare de pagini după principii de design no code. De asemenea, acesta aduce o creștere consistentă a vitezei de încărcare a site-urilor, cu impact direct la nivelul performantei înregistrate pe indicatorii Google Web Core Vitals.

Un utilizator decide dacă rămâne sau nu pe un site în 50 de milisecunde, arată studii recente, punând o presiune tot mai mare pe calitatea experienței utilizatorului în online. Mai mult, dinamica din online continuă în 2022 pe același trend pozitiv – cu creșteri de aproape 40% în primele patru luni ale anului în valoarea comenzilor, la nivelul celor peste 1.500 de magazine ce funcționează prin platforma eCommerce MerchantPro.

Astfel, după doi ani de creștere constantă la nivelul întregului segment de comerț online și o concurență tot mai pronunțată între retaileri pe toate categoriile de produse, tendințele arată o nevoie acută de optimizare a experienței utilizatorului.

Viteză de încărcare superioară

Dacă în 2020 era important să fii online, în 2022 este esențial ca prezența ta online să fie cât mai eficientă. Viteza de încărcare a site-ului, structura si designul UX & SEO friendly cu impact direct asupra metricilor de performanță ai motoarelor de căutare, procesul fluid de check-out și metodele online de plată în cât mai puțini pași sunt printre elemente ce vor diferenția jucătorii dintr-o piață cu semne clare de maturizare. Deși nu sunt noțiuni noi, acestea primesc o abordare nouă în contextul în care întregul segment online se rafinează, poziționarea în motoarele de căutare fiind dependentă mai mult decât oricând de acestea și nu numai, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Printre beneficiile MerchantPro Next se numără fluidizarea procesului de check-out, cu performanțe crescute în zona de user experience, respectiv impact direct asupra scăderii ratei de abandon la nivel de coș de cumpărături și creșterea ratei de conversie. Merchant Pro Next permite de asemenea accesul la metode de plată online Hosted, cu introducerea datelor direct în magazin, în timp ce procesul de check out poate fi configurat în one-step sau two-steps.

Totodată, pentru a aduce un plus la nivelul experienței utilizatorilor, noilor funcționalități li se adaugă Predictive Search vizual și Search Facets, care oferă acces instant la produsele căutate, cu acuratețea la care consumatorul se așteaptă.

Noul storefront de pe platforma MerchantPro oferă o viteză de încărcare superioară pe piața de eCommerce, inclusiv pentru pagini bogate în conținut, prin utilizarea de soluții CDN performante pentru servirea acestuia, alături de o optimizare în servirea imaginilor, bazată pe compresie automată. Site-urile se încarcă ultra-rapid, indiferent de complexitatea designului și a conținutului livrat.

Design no code, dar și sistem deschis de editare a codului

În ceea ce privește designul site-urilor, sistemul MerchantPro Next pune la dispozitia utilizatorilor platformei si o galerie de template-uri de design optimizate atât din punct de vedere UX&UI, cât și SEO, ce pot fi personalizate, fără intervenție la nivel de cod.

Studiile arată că 94% din prima impresie a unui utilizator este legată de elemente vizuale, iar pentru un comerciant este esențial să aibă acces la elemente configurabile de design fără să depindă neapărat de ajutorul unei echipe externe. MerchantPro Next include funcții și funcționalități ce conferă un grad înalt de flexibilitate, iar toate aceste dezvoltări au fost proiectate având ca obiectiv o clasare superioară în raport cu indicatorii Google Core Web Vitals.  Am avut de asemenea în vedere exigențele unei noi generații de cumpărători, atentă, cu toleranță redusă în ceea ce privește experiențele neplăcute în online și mai deschisă decât oricând la piața externă, unde concurența este pe măsură, a mai precizat Arthur Rădulescu.

Pentru a oferi fiecărui comerciant online posibilitatea de a personaliza rapid interfața site-ului său, MerchantPro Next a dezvoltat Widget Studio, un sistem dedicat proiectării vizuale a paginilor. Astfel, utilizatorii platformei au posibilitatea de a-și crea landing page-uri complexe pentru a maximiza performanța campaniilor, și chiar de a-și reconfigura conținutul și structura paginilor clasice din magazin.

Pentru cei care își doresc și mai multă flexibilitate în personalizarea magazinului online, suita de template-uri MerchantPro Next dispune de un sistem deschis de editare a codului în HTML și CSS, ce poate fi personalizat atât de echipa proprie, cât și cu ajutorul echipei de suport tehnic a MerchantPro.

Știm cât de important este pentru comercianți să aibă predictibilitate în ceea ce privește costurile și durata unei dezvoltări. Astfel, soluțiile noastre oferă instrumentele necesare pentru a atinge performanța în online, indiferent dacă clienții noștri au sau nu o echipă dedicată, a mai spus Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Toate magazinele care accesează soluțiile MerchantPro, fie că sunt magazine online nou-înființate sau migrate de pe alte platforme, vor funcționa automat cu storefront-ul MerchantPro Next. În ceea ce privește cele peste 1.500 de magazine active pe platformă, estimările arată că până la finalul anului, peste 90% dintre magazinele de pe platformă vor realiza tranziția către noul storefront.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. 

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizându-i funcționalitățile în cei peste 14 ani de prezență pe piață. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu peste 1.500 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.   

Continue Reading

Trending