Connect with us

#HrTrends

Exploratist: Companiile triplează bugetul alocat employee experience. Top tendințe în 2021

Published

on

În timp ce 70% dintre angajați vor continua să lucreze în sistem remote și hibrid, companiile au intensificat în 2021 eforturile de a menține angajații implicați și productivi investind aproximativ 20% din bugetul de HR în acțiuni dedicate, arată datele Exploratist, agenție locală de employee experience. Deși bugetul dedicat employee experience a crescut, ajungând la aproape 20% din totalul bugetului de HR, suma alocată pentru o inițiativă de wellbeing pe fiecare angajat a scăzut la 35 de euro, pe fondul trecerii experiențelor în mediul online. 

În contextul unui 2021 hibrid, cu provocări tot mai mari pe segmentul retenției și productivității angajaților, companiile apreciază din ce în ce mai mult importanța programelor dedicate echipelor, având focus atât pe interacțiunea și implicarea acestora, cât și pe wellbeingul lor. Astfel, conform studiilor*, 31% dintre respondenți afirmă că programele de employee experience cresc gradul de retenție al angajaților, iar 47% consideră că performanța angajatului va crește. Acest impact a contribuit la triplarea bugetului alocat acestor programe în ultimii doi ani.

La nivelul lui 2021, costurile generale ale evenimentelor au scăzut cu 35%, valoarea medie alocată per angajat în cazul teambuidingurilor online fiind de 50 de euro (față de 100 de euro/zi costul pre-pandemie), iar în cazul programelor de wellbeing, de 35 de euro/angajat (față de 50 de euro/angajat înainte de pandemie). 

Conectarea, colaborarea și consolidarea echipei, impactul imediat al acțiunilor – sunt factorii care influențează luarea deciziei în accesarea experiențelor de employee engagement. Provocarea este în acest context să vii mereu cu experiențe inovative, care să-i țină conectați pe angajați pe tot parcursul acestora, ca informația să fie suficient de relevantă și atractivă. De altfel, două treimi din bugetul alocat este investit în formatul experienței și doar o treime în implementarea acesteia. Mai mult, peste 90% din experiențele oferite de Exploratist sunt personalizate, iar rezultatele nu întârzie să apară, a precizat Silviu Andrei Petran, managing director Exploratist. 

Astfel, în top produse de employee experience accesate în 2021 de companiile din portofoliul Exploratist se numără: 

  • comunicare internă și employer branding (33%)
  • evenimente corporate online, integrate cu produse digitale diverse din suita Digital Stage, inclusiv interacțiuni mai puțin formale sau discuții libere (29%)
  • teambuildinguri în online (15%)
  • experiențe de wellbeing și dezvoltare personală, inclusiv dedicate copiilor angajaților (10%)
  • programe de training și învățare prin gamification (8%)

Wellbeing, parte esențială în strategia de comunicare internă 

O altă tendință majoră conturată în 2021 vine din felul în care se realizează comunicarea și conexiunea cu angajații. Climatul pozitiv este motorul cel mai important al siguranței psihologice a angajaților, iar acesta este susținut de programele de wellbeing adresate angajaților și familiilor acestora.

Organizațiile au înțeles cât de mult îi afectează această dimensiune emoțională pe angajați și au preluat responsabilitatea stării de bine a întregii familii. Angajatorul devine o plasă de siguranță socială, verticală ce nu era inclusă în programele anterioare pandemiei. Exploratist a dezvoltat, la solicitarea companiilor, astfel de programe dedicate și copiilor, care au fost accesate pe tot parcursul anului de un număr tot mai mare de clienți. Bugetul alocat inițiativelor de acest tip este de 15 euro/copil, a precizat Silviu Andrei Petran. 

Mental Fitness, catalizator pentru transformarea echipelor

Mental Fitness este una dintre metodologiile cu popularitate în creștere în ultimul an în organizații. Aceasta presupune o serie de exerciții, grupate în programe de micro-learning, în cadrul cărora participanții devin conștienți de momentele în care se autosabotează și își împiedică singuri dezvoltarea, putând să facă alegeri diferite și să acționeze mai înțelept. 

Astfel, pentru a facilita transformarea în organizații, Exploratist colaborează cu Mental Fitness Romania, organizație creată de Sandra Jitianu (MBA, ACC), consultant în management și trainer, și Matei Stănculescu (ACC), psiholog, coach și trainer cu 15 ani de experiență în media și 8 în antreprenoriat. Programul de dezvoltare pe care îl propun are impact în creșterea  performanței individuale, îmbunătățirea relațiilor și atingerea unui wellbeing mental, iar metodologia folosită este cea a lui Shirzad Chamine, lector la Stanford și părintele inteligenței pozitive, autor al bestsellerului New York Times „Positive Intelligence”.

Nivelul de fitness mental și emoțional este cel mai bun predictor al performanței unei persoane în raport cu potențialul pe care îl are. Mai simplu spus, succesul nostru depinde de cât de bine știm să ne activăm – sau să ne reducem – anumite comportamente sau reacții mentale și emoționale atunci când urmărim un scop, spune Sandra Jitianu, co-fondator Mental Fitness România. 

Efectele proceselor de mental fitness au fost observate pe un număr de peste 500.000 de participanți din întreaga lume, din domenii diferite (de la CEOs, la atleți,  de la studenți la echipe de vânzări, operațiuni sau tehnologie). Acestea includ:

  • Creșterea vânzărilor cu 37% 
  • Creșterea performanței cu 31% 
  • Creativitate de 3 ori mai mare

Interacțiunile online vor coexista cu cele offline

De asemenea, în contextul de muncă actual, o tendință importantă este felul cum vor coexista interacțiunile online și offline, care impactează cultura organizațională, colaborarea în cadrul echipelor și între echipe, procesele, comunicarea internă și strategiile de HR.  

Deși va crește numărul interacțiunilor offline, acesta va fi în continuare limitat la echipele de mici dimensiuni, de până la 50-100 de persoane. Formatul online va continua să fie accesat de organizațiile mari, care au descoperit eficiența crescută a programelor de învățare, de wellbeing și costurile reduse în cazul evenimentelor corporate, nu doar din punctul de vedere al bugetului alocat, ci și din punct de vedere operațional și al continuității activității, angajații nefiind scoși complet din fluxul de muncă, a explicat Silviu Andrei Petran. 

De altfel, eficiența acestor programe este confirmată și de rata de participare a angajaților clienților din portofoliul Exploratist, care este de 95%. Nivelul de satisfacție, după o scădere la 40% în primele luni ale anului 2020, cauzată de comparația cu offlineul, și-a revenit atingând 90% la finalul anului 2020 și se menține pe aceeași linie și în 2021. 

Precauție, dar deschidere, la nivel de decidenți din HR 

La nivelul Exploratist, toți clienții au accesat cel puțin o dată experiențe de tip teambuilding, iar teambuildingurile în online au fost accesate într-un procent de 40%. În ceea ce privește procesul decizional, în 2021 a crescut durata medie de decizie în cazul accesării programelor pe segmente mai complexe, care includ programe de lungă durată și bugete corespunzătoare, pe fondul implicării mai multor stakeholderi din organizație.

Piața este în continuare precaută, însă organizațiile devin tot mai conștiente de impactul pozitiv al acestor programe. Este unul dintre motivele care ne fac să estimăm rezultate pozitive pentru Exploratist pentru 2021, o revenire sănătoasă – după scăderea cu 60% a cifrei de afaceri în 2020 – și cu o EBIDTA cu două cifre, a mai precizat Silviu Petran.  

Pentru primele 6 luni ale acestui an, Exploratist estimează o cifră de afaceri cu circa 10% mai mare față de nivelul din 2019. Astfel, cifra de afaceri la jumătatea anului va fi peste 400.000 euro. 

*studiu Gartner – Improve the Employee Experience. Create and deliver a high-ROI employee experience 

***

Exploratist este prima agenție de employee experience din România care livrează integrat servicii și produse de HR, marketing și digital menite să acopere toate etapele parcurse de angajați într-o organizație, de la onboarding și L&D până la comunicare internă, employer branding, evenimente și programe de engagement.

Exploratist aduce de 10 ani oamenii mai aproape unii de ceilalți și de cultura organizațiilor. People first. Everyday.

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#HrTrends

Ateliere Fără Frontiere ANGAJEAZĂ refugiați ucraineni. Care sunt condițiile

Published

on

Refugiații ucraineni care aleg România au acum șansa de a opta pentru un loc de muncă, după ce mai mai multe companii din țară și organizații s-au mobilizat într-o mișcare de solidaritate fără precedent și au lansat mii de oferte în piață. Un exemplu vine și de la Asociația Ateliere Fără Frontiere, o organizație nonprofit care integrează pe piața muncii persoa­ne aflate în dificultate.

În acest nou context delicat din punct de vedere social, Ateliere Fără Frontiere anunță mai multe locuri de muncă în propriile ateliere pentru cetățenii ucraineni care provin din medii vulnerabile, atât la sediul organizației din București, cât și la ferma bio&co din satul Ciocănari, Dâmbovița. Este vorba despre un post de croitor, un post pentru recondiționarea calculatoarelor, două pentru dezmembrarea echipamentelor electronice și electrocasnice și trei posturi de lucrători agricoli.

Aplicațiile pot fi transmise la adresa cariere@atelierefarafrontiere.ro, telefonic sau prin sms/whatsapp la numărul +40720.401.273, dar și pe pagina de Facebook sau Instagram – Ateliere Fără Frontiere, în limba română sau engleză. Mai multe detalii despre posturile libere pot fi găsite și aici: https://www.atelierefarafrontiere.ro/cariere .

„Suntem cu sufletul alături de ucraineni și sărim în sprijinul celor care vin în România. Organizația noastră poate să ajute și cu laptopuri sau calculatoare recondiționate orice instituție, ONG sau centru care sprijină persoanele refugiate. Nu trebuie decât să ne scrieți. În același timp, avem nevoie să colectăm astfel de echipamente ca să le recondiționăm”, declară Damien Thiery, CEO-ul Ateliere Fără Frontiere.

Ateliere Fără Frontiere are un model de lucru de întreprindere socială de inserție, obiectivul social fiind cel al integrării pe piața muncii a persoanelor greu angajabile, în trei ateliere de producție active din industrii precum gestiunea deșeurilor electrice și electronice, fashion sustenabil sau agricultură organică.

În 2021, veniturile Asociației au crescut ușor, ajungând la 4,62 milioane de lei, față de 3,91 milioane de lei cu un an înainte. Ponderea vânzărilor a crescut de la 35% în 2020 la aproape 50% în 2021 datorită revenirii situației economice din cadrul atelierelor. De asemenea, în 2020 Ateliere Fără Frontiere reușit să obțină finanțarea câtorva proiecte europene care continuă inclusiv în 2022.

Întreprinderile sociale de inserție sunt structuri caracteristice economiei sociale, un domeniu care există de mult timp chiar dacă această sintagmă a apărut relativ recent în discursul activiștilor și antreprenorilor sociali din România. Scopul este unul social, fiind condiționat de alocarea a minimum 90% din profitul realizat scopului social.

„În România sunt ONG-uri și SRL-uri care au model de întreprinderi sociale de inserție și care există de mai bine de 20 de ani. Printre cele mai cunoscute sunt Fundația Alături de Voi din Iași, cu atelierele sale Util Deco și Wise Travel, Organizația Concordia, cu atelierul de inserție Brutăria Concordia, Caritas Câmpulung, cu restaurant și servicii de catering, și multe altele. Datorită fondurilor europene, în toți acești ani s-au înființat peste 1.500 de astfel de întreprinderi.”, mai spune Damien Thiery.

Totodată, există și o asociație a acestor întreprinderi intitulată Rețeaua Română a Întreprinderilor Sociale de Inserție – RISE România. În anul 2019, veniturile cumulate ale celor zece membri, în care lucrau 100 de persoane defavorizate, se ridicau la puțin peste 3 milioane de euro.

În Uniunea Europeană economia socială reprezintă 10% din ansamblul  înteprinderilor europene, respectiv două milioane de întreprinderi şi 6% din totalul locurilor de muncă. Autoritățile publice au adoptat legi speciale și au instituționalizat relații de sprijin și colaborare cu acest sector în țările din sudul Europei – Franța, Spania și Portugalia -, dar și în Belgia și, mai nou, în Grecia și România.

Asociația Ateliere Fără Frontiere a fost înființată în 2008 la inițiativa Ralucăi și a a lui Patrick Ouriaghli, un cuplu de antreprenori sociali care veneau din Franța, unde economia socială este recunoscută și dezvoltată de foarte mult timp. De atunci și până astăzi, Ateliere Fără Frontiere a creat trei întreprinderi sociale de inserție prin activitatea economică – educlick, remesh și ferma bio&co -, în care oferă servicii personalizate de acompaniere socială, consiliere pentru inserție, psihoterapie și acompaniere pedagogică pentru formarea de competențe persoanelor care cumulează multiple dificultăți la angajare (șomaj de lungă durată, adicții, dizabilități, abandon școlar, violență domestică, trafic de persoane, probațiune, pedepse privative de libertate, lipsă locuință etc).

close

Newsletter!

Continue Reading

#HrTrends

Wizrom Software: Departamentele de HR pierd 43% din timp adunând informații sau operând căutări în baze de date

Published

on

Modul în care pandemia de COVID-19 a schimbat lumea s-a făcut simțit de-a lungul ultimului an și este din ce în ce mai evident că aceasta va continua să producă efecte și în 2022. Conform unui studiu EngageRocket ce analizează domeniul resurselor umane, în 2020 angajații au avut o atitudine pozitivă și s-au adaptat foarte bine noii situații din piața muncii. În schimb, în 2021 a fost înregistrată o scădere considerabilă a nivelului de reziliență, a sănătății mentale și a încrederii în angajatori. De asemenea, au fost înregistrate cu 9% mai multe cazuri de burnout anul acesta.

În plus, se observă o dezvoltare a economiei „gig”, dar și a muncii de la distanță și a modelului de muncă de tip hibrid. Departamentele de HR sunt nevoite acum să se adapteze noii realități din piața muncii, atât din cauza noilor moduri de a lucra, dar și din cauză că angajații au mai multe oportunități – datorită posibilității de a lucra remote de oriunde și pentru aproape orice companie din lume.

De asemenea, există un trend fără precedent la nivel mondial. Astfel, companiile sunt martore la un val de demisii, dar și la o multitudine de schimbări paradigmatice în urma acestuia.

Departamentele de HR au acum o responsabilitate în plus – aceea de a veni în întâmpinarea acestor provocări inedite – prin intermediul unor noi politici la nivelul companiilor ale căror resurse umane le gestionează.

„Nu mai există nicio îndoială că piața muncii va ieși din această pandemie complet schimbată. Vedem – pe piață, în general, dar și în cadrul organizațiilor cu care lucrăm – că managementul resurselor umane se confruntă cu provocări inedite și trebuie să se adapteze din mers. Faptul că există acum nu doar nevoia de a administra noi modele de muncă, dar și noi atitudini ale angajaților față de muncă, ne demonstrează că există pe piață o nevoie reală de soluții inovatoare de management al resurselor umane. Tehnologia ne permite astăzi să oferim software-uri HR adaptabile oricărui tip de angajator,  care poate personaliza și adapta un astfel de program la nevoile proprii”,  a precizat Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

Conform unui studiu Sapiens, companiile au nevoie de soluții care să ofere atât analize cantitative, cât și calitative, ușor de interpretat. Wizrom a efectuat, la rândul său, o serie de studii proprii care au relevat că 43% din timpul departamentelor de HR este pierdut culegând informații și operând căutări în multiple baze de date cu scopul de a face rapoarte. Evaluând nevoile clienților săi, Wizrom a observat că 63% dintre solicitările acestora au legătură cu nevoia de raportare. În cadrul companiilor care utilizează sisteme de pontaj, 75% dintre cererile legate de acestea au legătură cu absenteismul, iar 66% dintre cererile legate de administrarea de personal se referă la statistici.

De la clienți a venit și observația că există o multitudine de activități repetitive când vine vorba despre gestionarea resurselor umane, din cauza căror se pierd timp și bani, și devin frustrante. Tocmai din acest motive, Wizrom a dezvoltat o serie de dashboard-uri standard care acoperă nevoile tuturor departamentelor dintr-o companie, inclusiv celor de HR.

Ce nevoi au companiile când vine vorba despre programe de management HR

În urma colectării și analizei acestor date, Wizrom a înțeles că felul în care lucrează azi departamentele de HR s-a schimbat, astfel că a dezvoltat, în parteneriat cu Benefiq, o soluție software inovatoare dedicată acestora – HR Live Dashboards. Aceasta este disponibilă pentru clienții care utilizează soluția de salarizare WizSalary și programul de management HR WizOne.

Benefiq este o companie românească, care are expertiză în industria resurselor umane, oferind soluții care ajută companiile să fie mai competitive, mai flexibile, să își calibreze așteptările la realitatea din piața pe care activează, prin intermediul expertizei în domeniul tehnologiilor informatice, dar și al contribuțiilor creative inspirate din marketing.

HR Live Dashboards este un program de management al resurselor umane care include un set de dashboard-uri construite astfel încât să pună la dispoziția clienților toată expertiza acumulată de Wizrom de-a lungul celor 25 de ani de experiență ca dezvoltator de integrator de soluții IT pentru companiile românești. Acest set de dashboard-uri este predefinit, în funcție de nevoile companiilor, oferind acuratețe și o mai bună înțelegere a datelor proprii.

În general, soluțiile de Business Intelligence (BI) au un cost de implementare, necesită achiziționarea unei licențe și implică un timp de implementare. Spre deosebire de acestea, HR Live Dashboards este gata de utilizat (cu un timp aproximativ de așteptare de o zi pentru clienții ce implementează programele WizSalary și WizOne), nu are costuri de implementare și este disponibil pentru departamentele de HR și pentru echipele de management fără costuri suplimentare, în funcție de nevoile fiecărei organizații și de gradul de acces pe care acestea decid să îl ofere.

Utilizând datele existente – prin intermediul WizOne și WizSalary – HR Live Dashboards  este inspirat de realitatea operațională, de zi cu zi, a companiilor. Este orientat pe tipuri de probleme, astfel încât să fie cât mai relevant pentru angajatorul care utilizează acest instrument, și este gata de utilizat, funcțiile sale fiind predefinite și ilustrează politicile de resurse umane dintr-o anumită companie.

„HR Live Dashboards poate fi utilizat ca un instrument de diagnosticare de către antreprenori sau companii de diverse dimensiuni pentru a localiza probleme pe care poate nu le-au identificat încă în cadrul companiei, să găsească sursa acestora și să analizeze ce a dus la crearea lor, dar și ca un aliat inteligent si rapid în lupta cu timpul. Această soluție simplifică procesele de HR, mai ales în departamentele unde nu există specialiști IT, oferind o perspectivă asupra situației resurselor umane ”, a declarat Anca Bratu, Managing Partner Benefiq.

HR Live Dasboards este deja disponibil și poate fi implementat pe infrastructura companiilor în mai puțin de o zi.

Wizrom Software este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de soluții IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă și furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate și gestiune, automatizări în vânzări, producție și Business Intelligence (BI). În 2020, Wizrom Software a raportat o cifră de afaceri de peste 28 milioane de lei și un profit de 2.1 milioane de lei.

În prezent, Wizrom numără peste 3.600 de clienți activi și 35.000 de licențe instalate în organizații foarte mari, cu cifre de afaceri de peste 10 mil. euro, dar și în companii de tip Small and Medium Business (SMB) din aproape toate industriile.

close

Newsletter!

Continue Reading

#HrTrends

Compania britanică de software Endava se extinde și angajează în România

Published

on

Endava, compania britanică de software prezentă pe piața locală cu 7 centre de livrare în Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu-Mureș și Pitești, anunță extinderea business-ului în alte trei locații din România: Craiova, Sibiu și Suceava.

În prezent, compania are peste 3.000 de angajați în România, care lucrează pentru diverși clienți din industrii precum plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom) sau logistică. Una dintre cele mai mari companii de software de pe piața locală și în topul celor mai doriți angajatori, Endava este în proces continuu de extindere a echipei. Compania are poziții deschise pentru comunitatea tech: dezvoltatori software, testeri, ingineri în managementul aplicațiilor, experți în zona de date, angajați în serviciile de suport, analiști, manageri de proiect și arhitecți software.  

De asemenea, Enadava a anunțat în septembrie anul acesta că trece definitiv la sistemul de muncă hibrid, care le oferă angajaților săi flexibilitate și posibilitatea de a lucra atât de la birou, cât și de acasă, în funcție de nevoile și responsabilitățile fiecărei echipe. Totodată, le oferă tuturor angajaților posibilitatea de a lucra din afara României până la 20 de zile din fiecare țară străină – beneficii de care se vor putea bucura și angajații din Craiova, Sibiu si Suceava. Echipele care lucrează în cadrul Endava pot veni la birou pentru activitățile comune, cum ar fi Ceremoniile Agile, dar și pentru  programele de training, în programele de internship, workshopuri sau orice alte activități în care interacțiunea față în față este preferată. 

Cererea pentru serviciile noastre digitale a crescut în ultima perioadă într-un ritm accelerat la nivel global, ceea ce ne oferă oportunitatea de a dezvolta noi huburi și de a atrage noi talente în echipele noastre regionale. România a fost întotdeauna o piață extrem de importantă pentru dezvoltarea noastră, deoarece aici avem ingineri de software extrem de talentați precum și una dintre cele mai bune infrastructuri de internet din Europa. Trecerea la sistemul de muncă hibrid ne-a oferit și la nivel de companie mai multă flexibilitate și posibilitatea de a deschide centre noi în comunitățile în care nu suntem încă prezenți, dar care au un potențial foarte mare de dezvoltare, cum ar fi Craiova, Sibiu și Suceava”, spune Claudiu Constantinescu, Manager Regional, Central Europe, Endava.

În plus față de cele trei noi orașe, compania britanică anunță creșterea echipelor sale de specialiști în toate centrele din România. Delivery Unit-ul din Târgu-Mureș a depășit borna de 50 de angajați, echipă ce este coordonată de Ovidiu Spinean începând din această toamnă. Cu peste 10 ani vechime în companie, Ovidiu a fost anterior Head of User Centric Services, contribuind la dezvoltarea echipelor și a business-ului la nivel global.

Pe lângă extinderea companiei, Endava anunță și că va continua să investească în comunitatea locală, prin organizarea de evenimente gratuite pentru specialiștii IT. Astfel, pe data de 9 Decembrie va avea loc primul eveniment din seria Tech Talks dedicat comunităților externe de IT la nivel european. Evenimentul online Tech Talks – European Edition powered by Endava va fi structurat în două părți: un panel format din specialiști atât în zona de leadership cât și în zona tehnică, discuție concentrată pe oportunitățile înlesnite de noua realitate și noul mod de lucru hibrid. În cea de-a doua parte, focusul se va concentra în jurul proiectelor de tip Extended Reality, printr-o prezentare susținută de către Thomas Bedenk, Vice President Extended Reality în Endava Berlin.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending