Connect with us

Uncategorized

100 de studenți au învățat cum să se lanseze în eCommerce, în urma unui parteneriat MerchantPro – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

Published

on

Viitori absolvenți ai Facultății de Științe Economice, 100 de studenți ai Universității Lucian Blaga din Sibiu și-au testat abilitățile de a lansa un business în eCommerce cu ajutorul MerchantPro, platformă de soluții SaaS și unul dintre cei mai importanți furnizori de pe acest segment de piață. Astfel, studenții au creat 26 de magazine online, integrând în acestea funcționalități multiple, de la sisteme de plată și livrare, până la gestionarea comenzilor. 

Cei 100 de studenți – din România, dar și din străinătate, ca parte a programului Erasmus – care au învățat cum ar trebui să înceapă un business online sunt înscriși la specializările Marketing, Economia turismului, comerțului și serviciului și Business Administration. În cadrul seminarului de Comerț Electronic, ei au avut ca proiect practic crearea unui magazin online. Aceștia au acoperit prin proiectele lor diferite segmente de piață, de la accesorii pentru telefoane mobile ori smarthome, până la magazine online home&deco, din zona fashion sau beauty, dar și librării, magazine de jucării sau de suplimente alimentare pentru sportivi. 

Noua generație este mult mai orientată către online, a integrat deja un comportament de consum diferit. Studenții de azi sunt antreprenorii de mâine, unii dezvoltă businessuri de succes chiar de pe băncile facultății. Abilitățile practice dobândite în cadrul unui astfel de curs – confirmate de proiectele perfect implementabile prezentate –  le oferă un avantaj considerabil indiferent dacă vor alege dezvoltarea unei afaceri online în nume propriu sau nu, iar noi ne bucurăm că putem fi un partener al noii generații, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.  

Consider că este esențial pentru studenți să-și însușească în cadrul seminariilor predate informații practice, să exerseze abilitățile ce îi vor pregăti pentru a-și dezvolta o carieră după absolvire. Astfel, parteneriatul universității cu MerchantPro a facilitat integrarea noțiunilor teoretice într-un exercițiu practic, extrem de util. Studenții au dovedit că înțeleg foarte bine rigorile din eCommerce și regulile unei piețe dinamice, accelerată de pandemie, unii dintre ei fiind deciși chiar să implementeze proiectul de la clasă după absolvire, a declarat Eugen Popescu, lector. univ. dr. Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu. 

Printre cerințele proiectului realizat pe parcursul semestrului II al anului universitar curent, s-au numărat adăugarea și personalizarea de produse în platforma MerchantPro, adăugarea și editarea modalităților de plată și de livrare, editarea procesului de checkout, gestionarea comenzilor și clienților, implementarea unei campanii de reduceri, integrarea de aplicații de la terți furnizori, implementarea și gestionarea unui blog. 

Iată câteva dintre magazinele create de studenți: 

Librărie: http://ectsce-gr2-e6.demo.ro/  

Jucării: http://mkce-gr1-e2.demo.ro/ 

Fashion: http://mkce-gr1-e5.demo.ro/ 

Home&deco (în limba engleză) http://bace-gr1-e2.demo.ro/  

Accesorii telefoane (în limba engleză) http://bace-gr1-e6.demo.ro/  

Parteneriatul dintre MerchantPro și Universitatea Lucian Blaga din Sibiu a reprezentat un proiect pilot pentru platforma locală SaaS de eCommerce. Aceasta are în vedere extinderea acestui tip de colaborări și spre alte universități și școli axate pe learning & development în eCommerce, în cadrul unui concept mai amplu, dedicat studenților și nu numai – MerchantProEDU.  

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5000 magazine online i-au utilizat funcționalitățile în cei peste 10 ani de prezență pe piață. Este cea mai folosită platformă locală de eCommerce de către magazinele online din România. 

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specifice de dezvoltare.  

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creștere cu 25% față de 2019. Numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depășește 1500.  

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#BrandsTalk

Pehart lansează noi game de șervețele faciale de calitate premium, cu o investiție de 2 milioane de euro

Published

on

Pehart Grup, cel mai mare convertor de produse de hârtie pentru uz casnic și industrial din România, dar și din Europa de Sud-Est, a lansat în luna aprilie două noi game de șervețele faciale cu două și trei straturi pentru brandurile Pufina și Alint. Produse pe o linie total automatizată, de la primul la ultimul proces de producție, noile sortimente de șervețele faciale de la Pehart sunt de calitate premium. Cu o hârtie rezistentă și ultrafină, șervețelele faciale au rezistență crescută la umezeală, nu se degradează cu ușurință și sunt delicate cu pielea. Ambalajele au mărimi și forme diferite – de cub, dreptunghiulare etc. – sunt reciclabile și se adaptează perfect celor mai variate cerințe ale clienților. Investiția în noile game de șervețele faciale se ridică la 2 milioane de euro.

Pehart Grup anunță că vor fi produse aproximativ 6.000 de tone de șervețele faciale din noile game Pufina și Alint pe an. Aceste noi produse marca Pehart sunt destinate atât pieței românești, cât și exportului. De asemenea, compania va mai produce și produse marcă proprie pentru marile lanțuri de retail prezente în România. 

Creșterea calității și a competitivității produselor Pehart sunt obiective de top ale companiei și în acest an”, spune Rauno Kakko, COO-ul Pehart Grup. „Ne-am propus să diversificăm gama de produse destinate retail-ului, în timp ce rămânem la fel de focusați pe atingerea unui nivel calitativ premium. Investițiile în noile linii de producție cu tehnologii de ultimă oră, unele dintre ele fiind printre primele de acel gen din lume, ne vor ajuta să ne diferențiem pe piață prin particularitățile produselor noastre – hârtie rezistentă, cu grad înalt de finețe, ambalaje atractive și reciclabile. Totodată, creșterea calității și diversificarea ofertei vor ajuta și la consolidarea poziției companiei pe piața europeană. Prin toate produsele pe care le lansăm vrem să onorăm principiile de bază ale Pehart: credem în inovație și tehnologie, în responsabilitate față de comunitatea în mijlocul căreia ne aflăm și  avem respect față de natură”, mai spune  COO-ul Pehart Grup.

Compania Pehart produce anual 100.000 tone de hârtie tissue în cele două fabrici ale sale de la Sebeș și Dej și are o capacitate de procesare a produselor finite de peste 75.000 tone. 70% din întreaga cantitate de produse de uz casnic și industrial este vândută în România, iar compania asigură producția și pentru o mare parte dintre produsele marcă proprie ale lanțurilor de retail. Pehart produce și jumbo rolls, role de hârtie mari, pentru clienții industriali și pentru consumul propriu. Compania este prezentă cu produsele sale de uz casnic și industrial în 18 țări din centrul, estul și sudul Europei și deține mărcile Pufina, Alint și Altessa, dar produce și role jumbo, role mari de hârtie, pentru clienții industriali și pentru consum propriu.

Cu o tradiție de peste 185 de ani, Pehart Grup este unul dintre cei mai mari producători de hârtie din Europa de Sud-Est. Compania care a pornit ca o afacere antreprenorială este prezentă cu produsele sale de uz casnic și uz industrial în 18 țări din centrul, estul și sudul Europei (Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia, Herțegovina, Muntenegru, Bulgaria, Macedonia, Ucraina, Grecia, Cipru, Israel, Rep. Moldova, Germania).

Pufina, unul dintre cele mai populare branduri de hârtie tissue, Alint și Altessa fac parte din portofoliul Pehart. De asemenea, compania produce jumbo rolls, role uriașe de hârtie, folosite în procesul de converting în produse de hârtie pentru uz casnic și uz industrial.

Pehart Grup se definește prin evoluție continuă, eficientizare, respect față de resursele planetei și față de oamenii care îi construiesc povestea în fiecare zi. Își optimizează în permanență produsele și serviciile, prin crearea unui mediu sustenabil și echitabil pentru un viitor regenerabil. Respectul față de cele mai noi reglementări de mediu concretizat prin trasabilitatea resurselor, eficiența producției și a utilizării materialelor și mediul de lucru sigur, plăcut pentru echipă și parteneri sunt valori ale Pehart Grup, la fel ca și încurajarea inițiativei și spiritului antreprenorial în interiorul companiei. 

Abris Capital Partners este un fond independent de top de private equity, care se concentrează pe oportunități mid-market în țările din Europa Centrală. Fondat în 2007, Abris are ca strategie parteneriatul cu cele mai dinamice și de succes companii din Europa Centrală, care pot beneficia de un influx de capital și/sau expertiză managerială atât la nivel strategic, cât și operațional. Cu un capital de investiții de aproximativ 1.3 miliarde de euro, Abris a obținut suport financiar de la multe instituții de investiții de top la nivel global, inclusiv fonduri de pensii publice și corporative, instituții financiare, companii de asigurări și fonduri de tip endowment de la universități din SUA. Abris are un orizont de investiție pe termen lung și urmărește de obicei tranzacțiile în care poate obține un pachet majoritar sau total în investiție. Marja de investiție Abris pentru o tranzacție se situează între 30 și 75 milioane euro, cu posibilitatea unor sume mai mari, în funcție de caz. Abris operează în echipe regionale în Varșovia și București.

close

Newsletter!

Continue Reading

Uncategorized

Raport EY: O rețea rezilientă susținută de soluții digitale va sprijini o tranziție de succes spre eMobilitate

Published

on

Adoptarea eMobilității nu este doar un fenomen economic sau ecologic, ci și unul psihologic, care depinde de acceptarea la scară largă de către clienți. Ritmul actual de adoptare a vehiculelor electrice este rapid, unul din cinci autovehicule vândute în Europa în 2021 fiind electric. Cu toate acestea, accelerarea acestui ritm depinde de asigurarea unei experiențe de consum optimizate prin intermediul unei infrastructuri de alimentare solide, care să permită tuturor o încărcare rapidă și eficientă.

Un nou raport realizat de EY și de asociația industriei europene de energie, Eurelectric, intitulat „Pot companiile de utilități să transforme vehiculele electrice în resurse de valoare pentru rețele?”, analizează creșterea masivă anticipată a numărului de vehicule electrice, de la aproximativ 5 milioane de autoturisme, vehicule comerciale ușoare și vehicule grele în prezent, la 130 de milioane de vehicule până în 2035, precum și impactul acesteia asupra rețelei. Raportul constată că operatorii sistemelor de distribuție (OSD) joacă un rol de o importanță critică în succesul eMobilității și al infrastructurii de alimentare necesară sprijinirii acesteia.

Raportul se bazează pe date puse la dispoziție de Eurelectric și de membrii asociației și cuprinde informații obținute în urma discuțiilor cu lideri din domeniile care formează întregul ecosistem al eMobilității, printre care industria auto, utilități, administrarea flotelor, planificare urbană și infrastructură de alimentare.

Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România: „130 de milioane de vehicule electrice sunt aşteptate în Europa până în 2035, susţinute de aproximativ 65 de milioane de puncte de încărcare. Creșterile rapide și imprevizibile ale cererii de încărcare pot cauza probleme rețelelor electrice, cum ar fi fluctuațiile de tensiune și chiar întreruperi în alimentarea cu energie electrică. Operatorii de distribuţie locali au mai multe soluții disponibile pentru a transforma aceste costuri suplimentare într-o investiţie cu potenţial de finanțare prin programele UE.”

De la o vulnerabilitate, la o resursă de valoare pentru rețele

Apariția preconizată pe piață a 130 de milioane de vehicule electrice reprezintă o provocare enormă pentru rețelele electrice ale Europei. Potrivit calculelor realizate în cadrul raportului, creșterea anticipată a numărului de vehicule electrice va face necesară instalarea a cel puțin 65 de milioane de puncte de încărcare, dintre care 9 milioane publice, față de cele 374.000 de stații existente în prezent. Și cererea de electricitate pentru alimentare este așteptată să se majoreze cu 30% pe an, ceea ce înseamnă o creștere de 200 TWh până în 2030. Cu toate acestea, potrivit raportului, un eventual efect destabilizator nu ar urma să fie provocat de creșterea cererii, ci mai degrabă de faptul că mii sau chiar milioane de vehicule electrice vor fi alimentate simultan.

Analiza EY relevă că rețelele, care sunt deja extrem de solicitate în numeroase zone, s-ar putea transforma în puncte de blocaj, dacă perioadele de vârf pentru alimentarea vehiculelor electrice ar coincide cu intervalele de solicitare maximă în general. Potrivit unei analize a celor șase cele mai comune scenarii de utilizare în materie de alimentare a vehiculelor electrice (rezidențial rural, rezidențial urban, la locul de muncă, autobaze, în timpul nopții și pe autostrăzi), majorarea sarcinii maxime va fi între 21% și 90%. Din acest motiv, o abordare de tipul „instalare și atât” în ceea ce privește punctele de încărcare riscă să exacerbeze congestionarea rețelelor deja suprasolicitate.

Raportul sugerează că alimentarea gestionată va fi un element crucial, care îi va ajuta pe operatorii sistemelor de distribuție (OSD) să transforme vulnerabilitatea reprezentată de alimentarea necontrolată a milioane de vehicule electrice într-o resursă de valoare. Instalarea de rețele inteligente va oferi operatorilor informații în timp real cu privire la rețelele pe care le exploatează, precum și posibilitatea de a analiza necesarul curent și viitor. Aceste date îi vor ajuta să stabilească dacă sunt necesare investiții în consolidarea rețelei sau soluții de flexibilitate pentru a susține alimentarea vehiculelor electrice. Totodată, înglobarea soluțiilor digitale le va permite OSD să controleze capacitatea disponibilă, momentul și durata alimentării și să faciliteze alimentarea vehiculelor electrice la ore la care energia din rețea este abundentă și ieftină, preîntâmpinând astfel prăbușirea rețelelor din cauza suprasolicitării.

Nevoia critică de a accelera substanțial instalarea de infrastructură de alimentare în concordanță cu adoptarea vehiculelor electrice va impune o colaborare la scară largă între autoritățile municipale, autoritățile naționale, urbaniști, operatorii punctelor de încărcare, furnizorii de servicii de eMobilitate, producătorii de autovehicule și operatorii sistemelor de distribuție. Prin această cooperare, sistemul de transport rutier conceput astăzi trebuie să îi deservească pe toți consumatorii pentru o perioadă lungă de timp în viitor.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 312.250 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 40 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2021.

close

Newsletter!

Continue Reading

Uncategorized

Rauno Kakko, COO Pehart Grup: „Pentru că în România nu mai există școli care să pregătească specialiști în industria hârtiei, trebuie să-i formăm noi”

Published

on

COO al Pehart Grup, Rauno Kakko s-a alăturat conducerii companiei românești în urmă cu trei ani și de-atunci „face naveta” între România și Danemarca, țara unde s-a stabilit, deși este originar din Finlanda. Este specializat în tehnologia și producția de hârtie la Universitatea Tehnologică din Helsinki și are un MBA în Finanțe. A venit în România pentru prima dată în 2017, la invitația Pehart, unde a și rămas, în calitate de consultant, pentru un an și jumătate, iar ulterior a devenit COO al companiei. Rolul său este „să implementeze cele mai bune practici în procesul de producție” și astfel să contribuie la transformarea Pehart într-unul dintre cei mai puternici jucători din branșă, la nivel european. Rauno Kakko mărturisește că îi place să lucreze împreună cu oamenii din echipa Pehart, deși în România are uneori de depășit provocări mai mari decât în țările occidentale unde a mai lucrat. Una dintre acestea este lipsa școlilor care să formeze angajații din industria hârtiei.

            Cel mai mare producător de produse de hârtie pentru uz casnic și industrial din România și unul dintre principalii producători de role de hârtie industriale din Europa de Sud-Est, compania românească Pehart Grup are de trei ani în echipa de conducere un finlandez. „Am vizitat pentru prima dată România în 2017, când am fost invitat de Pehart să analizez procesul de producție și să identific potențiale moduri de optimizare a acestuia. M-am alăturat echipei de conducere la începutul lui 2019, iar înainte de aceasta am fost pentru un an și jumătate consultant. Era însă dificil să execut schimbări în procesul de producție din această postură, așa că managementul companiei mi-a propus să mă alătur ca membru permanent la conducerea business-ului. Reședința o am încă în Danemarca, dar îmi petrec cea mai mare parte a timpului cu Pehart”, spune Rauno Kakko.

            Cu o experiență impresionantă în domeniu câștigată prin colaborarea cu companii multinaționale din Finlanda natală, Rusia, Danemarca sau Franța, COO-ul companiei Pehart mărturisește că interacțiunile cu oamenii constituie unul dintre cele mai prețioase aspecte ale traiectoriei sale profesionale, iar din acest punct de vedere, România nu face excepție: „Îmi place să lucrez cu oamenii din echipa Pehart”, spune Rauno Kakko. „Sunt foarte dedicați muncii lor și își doresc să învețe constant, să se perfecționeze. Simt că informațiile pe care le ofer sunt realmente asimilate”, mai spune COO-ul companiei. Cu toate acestea, Rauno Kakko subliniază că experiența românească are anumite particularități și, în anumite privințe, este mult diferită de cea a țărilor occidentale unde a ajuns datorită profesiei sale. „Am lucrat preponderent în companii vestice, așa încât am fost răsfățat să am toate resursele la îndemână. În România am învățat să mă descurc uneori și cu resurse limite”, recunoaște COO-ul Pehart. Rauno Kakko observă că în industria românească serviciile operaționale nu funcționează întotdeauna la standardele ideale: „Drept urmare, trebuie să faci multe lucruri singur. Din acest motiv personalul nostru operativ și de mentenanță este forțat să gândească și să rezolve problemele cu resurse destul de limitate”.

            O altă provocare pe care a trebuit să o depășească COO-ul de origine finlandeză al Pehart a fost cea generată de lipsa școlilor care să pregătească specialiști în domeniul prelucrării celulozei și producerii hârtiei. „Nu e deloc ușor”, observă Rauno Kakko. „Este foarte dificil să găsești oameni cu experiență. Pentru că în România nu mai există școli care să pregătească specialiști în industria hârtiei, trebuie să-i formăm noi, să-i învățăm de la lucrurile de bază la cele mai bune practici din domeniu. Până la urmă, sunt foarte fericit că inginerii noștri din producție sunt foarte loiali companiei, așadar limităm problemele cu forța de muncă specializată”, mai spune Rauno Kakko. De altfel, compania la care este COO se implică activ în comunitate, derulând parteneriate pentru promovarea învăţământului profesional tehnic în judeţul Alba, de unde a pornit povestea Pehart, și fiind premiată pentru politica sa de angajator.  

Rauno Kakko mai precizează că la începutul colaborării cu Pehart rolul său a fost „să se gândească mai mult la viitorul companiei”, astfel încât poziția acesteia să se consolideze din ce în ce mai mult pe piața marilor jucători din domeniul hârtiei tissue. Utilizarea eficientă a materiilor prime și resurselor, chiar și a celor regenerabile și identificarea unor noi surse de energie și fibre alternative se numără printre politicile care vizează sustenabilitatea la Pehart. „Iar acestea sunt lucruri concrete, nu elemente de discurs public”, subliniază Rauno Kakko.

Compania Pehart produce anual 100.000 tone de hârtie tissue în cele două fabrici ale sale de la Sebeș, județul Alba și Dej, județul Cluj și are o capacitate de procesare a produselor finite de peste 75.000 tone. 70% din întreaga cantitate de produse de uz casnic și industrial este vândută în România, iar compania asigură producția și pentru o mare parte dintre produsele marcă proprie ale lanțurilor de retail. Pehart Grup este prezent cu produse de uz casnic și industrial în 18 țări din centrul, estul și sudul Europei și deține brandurile Pufina, Alint și Altessa, dar produce și jumbo rolls, role de hârtie mari, pentru clienții industriali și pentru consumul propriu.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending