Connect with us

#News

Pandemia triplează piața de servicii de competitive intelligence din România

Published

on

Piața de servicii de competitive intelligence, estimată la circa 10 milioane de euro în 2020, s-a triplat în ultimii doi ani în România, companiile fiind mult mai atente, în contextul pandemiei de COVID-19, la fluctuațiile piețelor în care activează, la mișcările competitorilor, la schimbările pieței de muncă și la predictibilitatea climatului politico-social în ansamblul său.

În acest context, necesitatea implementării rapide a unor măsuri cu impact major pe termen scurt, mediu și lung, este de natură a genera o nevoie superioară de produse de intelligence care să susțină factorii decizionali. Astfel, managerii companiilor au dorit să fie mai informați, pentru a analiza mai rapid, eventual în timp real, piețe, companii, tendințe, în încercarea legitimă de a reduce la minimum riscurile generate de noi investiții, de fraudă, de asocierea cu noi parteneri sau de lansarea de noi produse.

Serviciile de competitive intelligence presupun culegerea, analiza și oferirea de informații despre  vulnerabilități, riscuri, dar mai ales despre oportunitățile dintr-o piață, cu scopul de a sprijini luarea de decizii strategice în companii.

„Putem vorbi de piață de competitive intelligence în România de puțin timp. Ca orice piață nouă, ea este direct legată de mai mulți factori socio-economici: gradul de competitivitate pe un anumit sector sau într-o anumită industrie, apetența pentru investiții într-o anumită regiune, măsurile guvernamentale de incentivare sau politica fiscală. Toate acestea influențează direct modul în care conducerea companiilor se raportează la necesitatea serviciilor de tip competitive intelligence. Iar în acest domeniu, România, comparativ cu economiile mult mai dezvoltate din Vest, este încă la început”, spune Gabriel Zgunea, CEO Corporate Intelligence Agency.

Serviciile de competitive intelligence reprezintă circa 30% din întreaga piață de corporate intelligence din România.

În prezent, în România, cea mai mare apetență pentru servicii de tip competitive intelligence o au companiile internaționale, care activează în sectoare foarte competitive, precum fonduri de investiții, societăți bancare și companii de asigurări, de retail și energie. În același timp, tot mai mulți manageri înțeleg importanța alocării de resurse în acest sens și apreciază informarea prealabilă, diligența și cunoașterea obiectivă a pieței.

„În ceea ce privește evoluția pieței de competitive intelligence din România, perspectivele arată foarte bine – dincolo de o mai mare înțelegere cu privire la efectele benefice ale acestor servicii, am observat și un interes investițional crescut, în special din partea investitorilor străini. Odată cu Brexit-ul, dar nu numai din acest motiv, am văzut foarte mulți investitori care analizează oportunitatea de a investi în România sau de a-și muta business-ul aici. Exact într-un asemenea context ne așteptăm să vedem o creștere dinamică a pieței de competitive intelligence, deoarece serviciile de acest gen stau la baza unui proces decizional corect și informat, și la baza unei politici de risk management solide și eficiente”, mai spune Gabriel Zgunea.

Ce nevoi au companiile care apelează la servicii de competitive intelligence

Identificarea vulnerabilităților este una dintre principalele nevoi ale companiilor, iar pentru asta apelează la enhanced due-dilligence, mai ales in cazul investițiilor. Este vorba despre un serviciu complex, care vizează toate potențialele vulnerabilități sau probleme pe care le poate întâmpina o companie atunci când analizează oportunitatea unei noi investiții.

Pe lângă acest timp de due-dilligence, companiile apelează frecvent la servicii de tip competitive intelligence pentru cunoașterea partenerilor comerciali sau pentru cunoașterea unei persoane cheie ce prezintă o relevanță deosebită în business-ul lor, sau ar putea sa prezinte în viitor – precum un angajat cheie. Aceste servicii de tip background check sunt targetate și menite să ajute companiile să rămână în conformitate cu rigorile politicilor lor interne, precum politicile de tip „know your partner”.

„În proiectele de M&A, după ce am intervenit în procesul de due-diligence, echipe de legal au fost convocate pentru modificarea clauzelor contractuale, în urma identificării unor elemente necunoscute până la acel moment de către partener, consultant sau avocați implicați în tranzacție sau tranzacția a fost suspendată, iar uneori chiar anulată, apreciindu-se că exista un risc prea mare, de natură financiară sau reputațională. Referitor la managementul riscului, după intervenția noastră, partenerul a restructurat compania, a modificat procese/proceduri în organizație, a încetat colaborarea cu angajați implicați în activități din sfera fraudei ocupaționale sau a încheiat parteneriatul cu furnizori de bunuri/servicii asupra cărora planau suspiciuni de practici neconforme și nu numai”, spune Dan Rusu, Senior Partner Corporate Intelligence Agency.

De asemenea, tot mai multe companii apelează la acest gen de servicii doar pentru îmbunătățirea capabilităților lor in domeniul managementul riscului. Este vorba despre riscul competițional, deosebit de relevant atunci când companiile au în vedere lansarea unui nou produs, când apare un nou competitor, sau când iau în calcul restructurarea strategiei de business.

Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea potențialelor vulnerabilități, riscuri sau oportunități de business ale companiilor care apelează la serviciile sale.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie la start: Evenimentul Anului în E-Commerce & Digital Marketing are loc în format hibird, cu speakeri internaționali și români de excepție, de pe scena din București

Published

on

GPeC SUMMIT – Evenimentul Anului în E-Commerce & Digital Marketing – se va desfășura în format hibird (online și offline cu locuri limitate) în București, în zilele de 1 și 2 Noiembrie. Karl Gilis, Rebecca Hugo și Els Aerts sunt primii 3 speakeri internaționali anunțați care vor urca fizic pe scena GPeC din București, iar lor li se alătură unii dintre cei mai buni specialiști în E-Commerce și Marketing Online din România. Înscrierile la eveniment au început pe website-ul GPeC, iar până pe 8 octombrie biletele pot fi achiziționate cu reduceri semnificative de preț prin intermediul Ofertei Early Bird

5 Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing x 8 ore fiecare | 1 Noiembrie

GPeC SUMMIT debutează cu Ziua Cursurilor Intensive care se va desfășura exclusiv online pe Zoom, în data de 1 Noiembrie. Organizatorii au pregătit 5 Cursuri x 8 ore fiecare, axate pe cele mai importante subiecte de E-Commerce și Marketing Online pentru creșterea unui business online:

  • Strategia de Marketing în Social Media pentru E-Commerce – Alexandru Negrea (Social Smarts)
  • Google Analytics pentru E-Commerce – Eugen Potlog (UX Studio)
  • Marketing Online pentru E-Commerce de la A la Z – Raluca Radu & Robert Dumitru (MTH Digital)
  • Cum să ai un Magazin Online cu Reale Șanse de Succes – Andrei Radu (GPeC), Cosmin Dărăban (Gomag) & Bogdan Manolea (TRUSTED.ro)
  • Ghid Practic SEO pentru E-Commerce – Mihai Vînătoru, Sorin Drăghici, Liviu Taloi & Mihai Pahom (DWF)

Cursurile se desfășoară în paralel, pe tot parcursul zilei, participanții putând opta pentru un singur curs din cele 5 disponibile. Acestea se adresează nivelului Începător / Intermediar, iar prețul fiecărui curs este de 99 EUR + TVA/persoană – redus cu 50 EUR până pe 8 octombrie, prin Oferta Early Bird

Conferința GPeC & Gala Premiilor eCommerce | 2 Noiembrie

Ziua de 2 Noiembrie este dedicată Conferinței GPeC care se va desfășura în format hibrid (online și offline cu locuri limitate), dintr-o locație centrală din București ce urmează a fi anunțată foarte curând. 

Organizatorii au pus în vânzare un număr limitat de bilete cu acces fizic, potrivit reglementărilor în vigoare privind situația sanitară, precum și bilete ONLINE pentru cei care își doresc să urmărească evenimentul în aplicația de streaming GPeC. 

3 speakeri internaționali au fost deja confirmați și vor fi prezenți, în persoană, pe scena GPeC din București: 

  • Karl Gilis – unul din Top 3 Experți în Optimizarea Ratei de Conversie la nivel mondial
  • Rebecca Hugo – Senior UX Auditor la Baymard Institute, cea mai importantă companie de User Experience Reseach din Europa
  • Els Aerts – User Testing & Usability Evangelist la AGConsult, companie de User Research & Optimizarea Conversiilor din Belgia

„În foarte scurt timp urmează să anunțăm alți speakeri internaționali legendari, iar alături de aceștia vor urca pe scena GPeC SUMMIT numele sonore din peisajul autohton de E-Commerce și Marketing Online”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC. „Prin subiectele abordate și conținutul practic transmis, GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie este un eveniment ‘must-attend’ de către oricine activează deja în domeniu sau dorește să pornească la drum în E-Commerce”, adaugă Radu. 

Conferința GPeC din 2 Noiembrie se va încheia cu cea de a XVI-a ediție anuală a Galei Premiilor eCommerce – festivitatea de premiere a magazinelor online înscrise în Competiția GPeC 2021 și a celor mai importante companii din Comerțul Online Românesc. Gazda Festivității va fi Andi Moisescu, iar decernarea premiilor va putea fi urmărită atât de la fața locului (exclusiv pe bază de invitație), cât și online, fiind transmisă LIVE gratuit pe canalele GPeC & Pro TV.

Biletele cu acces fizic la eveniment presupun verificarea Certificatului Digital al UE privind COVID și purtarea corespunzătoare a măștii sanitare pe tot parcursul desfășurării evenimentului. 

Prețul biletelor de acces cu prezență fizică pornește de la 199 EUR + TVA/persoană și beneficiază de discount-uri semnificative prin Oferta Early Bird, valabilă până pe 8 octombrie. Fiind un număr limitat de locuri, biletele cu prezență fizică pot fi epuizate înainte de încheierea perioadei de înscrieri. 

Înscrieri cu cele mai mici prețuri până pe 8 octombrie

Indiferent de modalitatea de participare aleasă (online sau cu prezență fizică la eveniment), până pe 8 octombrie 2021, toate biletele de acces la GPeC SUMMIT beneficiază de reduceri de preț considerabile prin Oferta Early Bird

Continue Reading

#News

NewTech Academy și Banca Transilvania – Parteneriat care oferă cursanților un plan financiar avantajos: 18 rate fără dobândă

Published

on

Centrul de educație tehnologică NewTech Academy, împreună cu Banca Transilvania, oferă un plan avantajos de creditare pentru cursanții programelor de formare în domeniul educației tehnologice. Parteneriatul face posibilă plata eșalonată a cursurilor și are ca obiectiv susținerea și formarea de specialiști pentru profesii cu cerere ridicată pe piața muncii, în sectorul tech.

În întâmpinarea interesului crescut pentru o profesie în domeniul IT și, totodată, a nevoii de specialiști în această industrie, NewTech Academy și Banca Transilvania facilitează înscrierea în programe de formare esențiale pentru industria tehnologică, adaptate cerințelor actuale. Cardurile de credit STAR de la Banca Transilvania fac posibilă susținerea finanțarii cursurilor sub formă eșalonată, până la 18 rate fără dobândă. Toate programele de training NewTech Academy sunt aliniate la nevoile reale ale angajatorilor din România și din regiune, fiind concepute în cadrul unei colaborări strânse cu o comunitate de lideri din industria tehnologică.

Suntem încântați că, împreună cu Banca Transilvania, oferim o soluție modernă, facilă și avantajoasă de finanțare a studiilor, practicată pe scară largă de către universitățile prestigioase din întrega lume. Piața de IT are mare nevoie de specialiști, este un domeniu cu o creștere exponențială în ultimii ani și care oferă importante perspective profesionale și financiare. Obiectivele noastre imediate sunt ca NewTech Academy sa devină un centru de excelență, un reper în ceea ce privește standardele de educație tehnologică, și, care, totodată, în baza unei programe adaptate cerințelor actuale, să formeze adevarați profesioniști”, a declarat Lavinia Chican, Co-fondator NewTech Academy.

NewTech Academy aduce în România metodologia performantă din cadrul Wawiwa Tech Training, partenerul său global, cu o expertiză internațională în domeniu de peste 20 de ani. Structura programelor a fost dezvoltată de Wawiwa și echipa sa de profesioniști din industria tehnologiei din Israel, în conformitate cu standardele globale – și este utilizată în marile centre de instruire din Israel și din străinătate. NewTech Academy oferă programe de recalificare pentru posturi foarte solicitate în România, precum Full-Stack Developer (9 luni), Frontend Developer (6 luni) și UI / UX Designer (6 luni). Ulterior, vor fi adăugate programe suplimentare, cum ar fi cele pentru specialiști în securitate cibernetică, analiști de date și multe altele.

Concepute pentru instruire live, online sau hibrid, programele se desfășoară pe parcursul a 250-400 de ore, iar orarul cursurilor este unul flexibil. Cursanții vor avea acces și la sesiuni de mentorat, de creare a unui portofoliu profesional și de consiliere în găsirea unui loc de muncă.

Continue Reading

#News

Zitec va dezvolta abilitățile digitale ale zeci de antreprenori și freelanceri din România, Spania și Italia prin programul internațional The Circle

Published

on

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, anunță că va coordona activitățile de dezvoltare a cunoștințelor digitale pentru zeci de echipe internaționale înscrise în programul The Circle, un program european destinat antreprenorilor și freelancerilor din România, Spania și Italia. 

The Circle este un program de dezvoltare a competențelor de afaceri, cofinanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, ce susține 60 de participanți din România, Spania și Italia, din industrii creative și non-creative și vizează toate stadiile de dezvoltare de business – de la conceptualizare până la lansare și scalare. Fondatorii proiectului sunt 4 organizații din cele trei țări vizate de program: Zitec și Impact Hub Bucharest în România, Impact Hub Madrid în Spania și Matera Hub în Italia.

Potrivit fondatorilor proiectului, modelele actuale de business au la bază un sistem de competențe care s-a dovedit a fi lacunar în ceea ce privește capacitatea sa de inovare, reziliență și sustenabilitate într-o perioadă de turbulențe și incertitudine, precum pandemia de coronavirus. În acest sens, The Circle urmărește să dezvolte trei tipuri de abilități: antreprenoriale, digitale și de gândire creativă în business. 

Având o experiență de peste 18 ani în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală în diverse domenii, Zitec a preluat responsabilitatea de coordonare a pachetului de cunoștințe de digital wellbeing. Acesta va cuprinde ghiduri, studii de caz, povești de succes și exerciții interactive. Vor fi abordate subiecte variate, precum crearea unei strategii digitale de succes, instrumente de colaborare, tehnologii existente, NFT-uri sau marketing digital. 

Anul trecut, multe companii au conștientizat importanța digitalizării. Ne bucurăm că facem parte din acest program și că putem împărtăși din experiența și resursele noastre către comunitatea europeană de antreprenori și freelanceri, contribuind astfel la dezvoltarea abilităților acestora și a digitalizării activității lor”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO & Co-Fondator Zitec.

În noiembrie 2021, Zitec va coordona conținutul primului workshop online pentru dezvoltarea competențelor digitale, ce se va desfășura în trei date, cu echipe din cele trei țări: România, Italia și Spania. În aceeași perioadă vor avea loc și trei webinarii pe tema ‘entrepreneurial wellbeing’. Acestea vor fi urmate de un mix de întâlniri online și offline care se va încheia în februarie 2023.

Prima sesiune de înscrieri din vară a înregistrat peste 300 de aplicații. Cei care nu au reușit să se înscrie în prima etapă au posibilitatea să aplice în a doua rundă, deschisă până pe 3 octombrie: https://jointhecircle.eu.

Pentru participarea în cadrul proiectului The Circle – sau Crossector Impact Through Creativity, Wellbeing, and Entrepreneurship -, Zitec a obținut o co-finanțare prin intermediul programului Erasmus+ al Uniunii Europene, fondurile fiind obținute cu ajutorul propriului serviciu de ‘Consultanță în Fonduri de Inovare’. Acest serviciu oferă clienților Zitec consultanță profesională și un parteneriat pentru obținerea de finanțări destinate inovării și implementarea proiectelor aferente, introducând pe piață noi produse și procese îmbunătățite, cu o componentă digitală.

*Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

Continue Reading

Trending