Connect with us

#News

One Tower este prima clădire de birouri din Romania care obține certificarea LEED Platinum Building Design and Construction

Published

on

One United Properties (BVB: ONE), unul dintre principalii dezvoltatori imobiliari de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, anunță că imobilul de birouri  One Tower a primit din partea US Green Building Council certificarea LEED v4 Building Design and Construction, la nivel Platinum, nivelul superior prevăzut de această certificare.  

Parte a proiectului multifuncțional One Floreasca City, clădirea de birouri clasă A One Tower se diferențiază față de celelalte proiecte certificate LEED din România cu cel mai mare punctaj obtinut, 86 de puncte, conform versiunii actuale a standardului. LEED este cel mai utilizat sistem de evaluare a clădirilor verzi din lume și un simbol internațional al excelenței, iar certificarea vizează toate tipurile de clădiri, precum și toate fazele construcției. Proiectele care urmăresc certificarea LEED sunt punctate pentru strategiile de construcție ecologică pe care le aplică, pe mai multe categorii, iar pe baza numărului de puncte obținute un proiect câștigă unul dintre cele patru niveluri de rating LEED: Certified, Silver, Gold sau Platinum.

Ca urmare a implementării strategiilor și soluțiilor practice propuse de standardul LEED, One Tower oferă chiriașilor posibilitatea de a funcționa sustenabil, iar angajaților acestora un spațiu de lucru sănătos și productiv. One Tower va funcționa cu costuri operaționale semnificativ mai mici față de clădirile convenționale, printr-o contorizare inteligentă, o reducere estimată a costului energetic anual de 35% și o reducere a consumului de apă potabilă de 50%. Proiectul a obținut numărul maxim de puncte pentru categoriile Locație și Transport, Situri Sustenabile, Eficiența Apei și Calitatea Aerului Interior.

„Suntem încântați că One Tower a obținut această certificare riguroasă, strictă, care ne onorează și în același timp ne obligă să continuăm eforturile de a livra proiecte sustenabile. Dorința noastră este să dezvoltăm clădiri durabile, care oferă un mediu de lucru sănătos, cu cele mai noi tehnologii integrate și multiple beneficii oferite chiriașilor. Prin proiectele noastre ne dorim să contribuim la crearea unor concepte moderne și actuale de birouri pe piața românească, modele care integrează nu numai spații de lucru, ci și facilități pentru un stil de viață activ și sănătos”, spune Mihai Păduroiu, CEO Office Division One United Properties.

„Clădirile verzi înseamnă mai mult decât eficiență energetică ridicată; clădirile verzi folosesc mai puține resurse, reduc deșeurile produse în execuție și în operare, au un impact negativ mai mic asupra mediului și maximizează sănătatea ocupanților”, spune arh. Tamara Dogariu, consultantul LEED care a coordonat procesul de certificare, din partea Colliers, divizia Green & Healthy Buildings Certifications.

Certificarea LEED Platinum obținută de One Tower pentru faza de proiectare și construcție este completată de certificarea WELL Health-Safety, ambele procese fiind coordonate de către consultanții Colliers.

Dacă prin LEED s-a urmărit o proiectare sustenabilă, cu o grijă față de mediu ridicată, prin WELL Health – Safety se confirmă că sănătatea și siguranța chiriașilor sunt pe primul loc, fiind adoptate politici operaționale, implementate protocoale de mentenanță și elaborate planuri de urgență. Mai mult de atât, pentru menţinerea certificării, One Tower va trece printr-un proces anual de reînnoire a acesteia, ceea ce ajută la asigurarea îndeplinirii unui standard ridicat de sănătate şi siguranţă pe termen lung”, spune Oana Stamatin, Director Green & Healthy Buildings Certifications.

Prin poziția sa excelentă în cartierul Floreasca, One Tower oferă tuturor celor care își desfășoară activitatea în clădire acces la parcuri, restaurante, cafenele, dar și priveliște panoramică asupra lacului. One Tower are o suprafață închiriabilă de 23.750 mp, dotați după ultimele tehnologii. Clădirea a fost concepută cu o mare atenție la detalii pentru crearea unui mediu de lucru primitor și confortabil pentru angajați, cu spații moderne, luminoase, cu sisteme performante de încălzire și ventilație. Printre beneficiile oferite chiriaşilor se numără ferestrele operabile manual, locuri de parcare şi facilităţi pentru transport alternativ, atât pentru transport în comun, cât și individual. Întregul proiect One Floreasca City reprezintă un concept imobiliar inovator, de referință pentru piața românească, concentrat pe comunitate și care înglobează o componentă rezidențială cu apartamente premium – One Mircea Eliade, clădirea de birouri de clasă A One Tower, precum și numeroase facilități pentru sport, petrecerea timpului liber și spații verzi.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending