Connect with us

Uncategorized

Impactul psihologic al pandemiei: 6 din 10 români din mediul urban doresc să evadeze din prezent

Published

on

Aproximativ 46% dintre românii din mediul urban susțin că simt că nu mai au control asupra lucrurilor din jur, relevă cel mai recent studiu cantitativ iSense Solutions.

Când vorbim despre efectele pandemiei la 1 an și jumătate de la începutul acesteia, observăm că impactul psihologic este unul extrem de puternic și că a schimbat radical percepțiile de dinainte. Întrebați ce simt în prezent, 61% dintre românii din mediul urban declară că vor să evadeze din prezent. Pandemia generează frustrare și anxietate, iar sentimentul de suprasaturare a atins cote foarte mari. Oamenii susțin că simt furie și neputință, neîncredere, anxietate legată de educația și viitorul copiilor, epuizare psihică manifestată prin neliniște, atât în ceea ce privește viața personală, cât și cea profesională.

În aceleași timp, este extrem de prezentă nevoia de relaxare, 82% dintre românii din mediul urban declarând că au nevoie de relaxare, parinții resimțind și mai mult acest lucru (90%). De asemenea, nevoia de a se distra mai mult este prezentă la 54% dintre românii din mediul urban, semnificativ mai mult în rândul tinerilor, a bărbaților (59%) și a persoanelor cu copii (61%).

Totodată, la nivel relațional, putem observa o accentuare a sentimentului de singurătate în prezent. 63% dintre românii din mediul urban spun că nu mai sunt la fel de conectați cu familia și prietenii la fel ca în trecut și 41% se simt mai singuri. Persoanele care nu sunt într-o relație, se simt într-o măsură semnificativ mai mare mai singure în timpul pandemiei (61%). Gândindu-se la viitor, 37% consideră că vor rămâne în continuare mai deconectați de familie și prieteni și 24% se vor simți în continuare singuri.

Chiar dacă traversăm o perioadă dificilă, cu o încărcătură emoțională puternică și care ne impactează la nivel psihologic, un efect interesant pe termen lung, este creșterea încrederii în propriile puteri. Astfel, 74% dintre românii din mediul urban estimează că, datorită greutăților prin care trec în prezent, pe viitor vor avea mai multă încredere în propria persoană.

Un efect pozitiv al acestei perioade este creșterea interesului pentru creativitate și practicarea hobby-urilor, cei mai mulți simțind că astfel au parte de momente de relaxare și de conectare cu ei înșiși, fie că vorbim despre regăsirea spațiului personal sau micile plăceri cum ar fi ascultatul de muzică, pictură sau orice alte activități care dau sentimentul de evadare din rutină.

De asemenea un alt mod de reconectare cu sinele și relaxare este reprezentat de proiectele de tip “do it yourself”, în care oamenii și-au descoperit sau redescoperit pasiuni cum ar fi grădinăritul, bricolajul sau îngrijrea mașinii.

Totodată, 55% dintre românii din mediul urban își doresc să se plimbe și mai mult în mijlocul naturii și 58% vor să călătorească mai mult.

Pandemia a avut efecte benefice în ceea ce privește empatia românilor, 7 din 10 românii din mediul urban afirmând că sunt mai dispuși să ofere ajutor și că se așteaptă ca pe viitor să aibă mai multă întelegere pentru ceilalți.

Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul evenimentului Back to the Future din data de 30 septembrie 2021, în care specialiștii iSense Solutions au analizat teme precum: contextul macroeconomic actual și impactul asupra consumatorilor, psihologia consumatorului în timpul pandemiei, schimbările în ceea ce privește comportamentul de consum și unde au lansat 6 predicții despre cum se va schimba marketing-ul în viitor.

Metodologie:

Datele provin din două studii, un studiu cantitativ și un studiu calitativ. Studiu cantitativ a cuprins 503 de interviuri online și este reprezentativ pentru intervalul de varsta 18 – 65 de ani din mediul mediul urban. Studiu calitativ a fost realizat în Comunitatea online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenți activi, cu vârste cuprinse între 18 – 55 ani. Datele au fost culese în luna septembrie 2021.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

100 de studenți au învățat cum să se lanseze în eCommerce, în urma unui parteneriat MerchantPro – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

Published

on

Viitori absolvenți ai Facultății de Științe Economice, 100 de studenți ai Universității Lucian Blaga din Sibiu și-au testat abilitățile de a lansa un business în eCommerce cu ajutorul MerchantPro, platformă de soluții SaaS și unul dintre cei mai importanți furnizori de pe acest segment de piață. Astfel, studenții au creat 26 de magazine online, integrând în acestea funcționalități multiple, de la sisteme de plată și livrare, până la gestionarea comenzilor. 

Cei 100 de studenți – din România, dar și din străinătate, ca parte a programului Erasmus – care au învățat cum ar trebui să înceapă un business online sunt înscriși la specializările Marketing, Economia turismului, comerțului și serviciului și Business Administration. În cadrul seminarului de Comerț Electronic, ei au avut ca proiect practic crearea unui magazin online. Aceștia au acoperit prin proiectele lor diferite segmente de piață, de la accesorii pentru telefoane mobile ori smarthome, până la magazine online home&deco, din zona fashion sau beauty, dar și librării, magazine de jucării sau de suplimente alimentare pentru sportivi. 

Noua generație este mult mai orientată către online, a integrat deja un comportament de consum diferit. Studenții de azi sunt antreprenorii de mâine, unii dezvoltă businessuri de succes chiar de pe băncile facultății. Abilitățile practice dobândite în cadrul unui astfel de curs – confirmate de proiectele perfect implementabile prezentate –  le oferă un avantaj considerabil indiferent dacă vor alege dezvoltarea unei afaceri online în nume propriu sau nu, iar noi ne bucurăm că putem fi un partener al noii generații, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.  

Consider că este esențial pentru studenți să-și însușească în cadrul seminariilor predate informații practice, să exerseze abilitățile ce îi vor pregăti pentru a-și dezvolta o carieră după absolvire. Astfel, parteneriatul universității cu MerchantPro a facilitat integrarea noțiunilor teoretice într-un exercițiu practic, extrem de util. Studenții au dovedit că înțeleg foarte bine rigorile din eCommerce și regulile unei piețe dinamice, accelerată de pandemie, unii dintre ei fiind deciși chiar să implementeze proiectul de la clasă după absolvire, a declarat Eugen Popescu, lector. univ. dr. Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu. 

Printre cerințele proiectului realizat pe parcursul semestrului II al anului universitar curent, s-au numărat adăugarea și personalizarea de produse în platforma MerchantPro, adăugarea și editarea modalităților de plată și de livrare, editarea procesului de checkout, gestionarea comenzilor și clienților, implementarea unei campanii de reduceri, integrarea de aplicații de la terți furnizori, implementarea și gestionarea unui blog. 

Iată câteva dintre magazinele create de studenți: 

Librărie: http://ectsce-gr2-e6.demo.ro/  

Jucării: http://mkce-gr1-e2.demo.ro/ 

Fashion: http://mkce-gr1-e5.demo.ro/ 

Home&deco (în limba engleză) http://bace-gr1-e2.demo.ro/  

Accesorii telefoane (în limba engleză) http://bace-gr1-e6.demo.ro/  

Parteneriatul dintre MerchantPro și Universitatea Lucian Blaga din Sibiu a reprezentat un proiect pilot pentru platforma locală SaaS de eCommerce. Aceasta are în vedere extinderea acestui tip de colaborări și spre alte universități și școli axate pe learning & development în eCommerce, în cadrul unui concept mai amplu, dedicat studenților și nu numai – MerchantProEDU.  

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5000 magazine online i-au utilizat funcționalitățile în cei peste 10 ani de prezență pe piață. Este cea mai folosită platformă locală de eCommerce de către magazinele online din România. 

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specifice de dezvoltare.  

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creștere cu 25% față de 2019. Numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depășește 1500.  

Continue Reading

Trending