Connect with us

#News

Institutul Mastercard Economics: Marea Britanie, SUA și Australia sunt lideri în dezvoltarea de întreprinderi mici, care au crescut cu 32% pe an la nivel global

Published

on

Pentru a evidenția impactul global al crizei medicale, precum și al redresării în curs, asupra afacerilor mici și mijlocii (IMM-uri) la nivel global, Mastercard a lansat „Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri”, un studiu care a analizat IMM-urile din 19 țări din întreaga lume. Astfel, raportul Mastercard arată că vânzările IMM-urilor au fost mai mici cu până la 20 de puncte procentuale în mijlocul crizei, comparativ cu afacerile mari. Cu toate acestea, cheltuielile și-au revenit în 2021, iar vânzările totale întregistrate de IMM-uri au crescut cu 4,5% până în august 2021 față de aceeași perioadă din 2020, în timp ce vânzările e-commerce au crescut cu 31,4%.

Având la bază Indexul Performanței Afacerilor Mici, realizat de Institutul Mastercard Economics și care cuprinde activitatea de vânzări agregate și anonimizate în rețeaua Mastercard, raportul „Recovery Insights: Redresarea Micilor Afaceri” identifică câteva tendințe în această zonă.

Afaceri care s-au închis: La nivel global, afacerile mici care s-au închis la începutul pandemiei au fost de trei ori mai predispuse să rămână închise pe termen lung față de întreprinderile mai mari. O treime din întreprinderile mici care s-au închis în aprilie 2020 au rămas închise după șase luni, iar aproximativ o cincime au rămas închise după 12 luni. În România, 21% dintre IMM-urile care s-au închis la începutul pandemiei au rămas închise după șase luni, comparativ cu întreprinderile mari, care au rămas închise în proporție de 13%.

Locația afacerii a influențat vânzările: comercianții mici și mijlocii situați în clădiri de birouri din zone centrale au înregistrat o scădere a vânzărilor de 33% față de 2019, în timp ce vânzările comercianților din zonele rezidențiale au crescut cu 8%. Pe măsură ce numărul turiștilor a scăzut, iar majoritatea angajaților lucrează de acasă, afacerile mici din zonele comerciale au resimțit o diminuare a vânzărilor.

E-commerce: După închiderile magazinelor fizice, numărul afacerilor care au intrat în online s-a triplat în fiecare lună față de perioada pre-pandemică, atingând punctul culminant în iulie 2020. Acest lucru reflectă cererea crescută pentru un canal de vânzări online, iar această trecere către digital s-a mențiut la un nivel ridicat încâ de atunci, la nivel global.

Antreprenoriat: La nivel global, numărul comercianților mici a crescut cu 32% în 2020 față de 2019, iar în cazul afacerilor mari, numărul celor noi deschise în ultimul an este de aproape 4 ori mai mare. Pe de altă parte, România a înregistrat o scădere de 10% a numărului de IMM-uri nou înființate în 2020.

Sectorul HoReCa – Restaurante și Cazări: Micile afaceri din domeniul ospitalier care oferă cazare le-au depășit în venituri pe cele mari în vara lui 2020 și 2021. Trendul de a alege destinațiile de călătorie locale a beneficiat afacerile mici și a afectat hotelurile mari din orașe. Restaurantele au văzut o perspectivă diferită, micile afaceri din această zonă înregistrând performanțe sub așteptări, comparativ cu afacerile mari, la nivel global, într-un procent de 17% până în prezent.

Susținerea afacerilor de proximitate a fost pun punct de solidaritate, la nivel global, pe tot parcursul pandemiei. Cu toate acestea, provocările cu care s-au confruntat aceste întreprinderi mici au fost dure, din cauza dependenței de piețele locale, lanțurilor de aprovizionare și a fluxurilor de numerar restrânse. Totuși, zărim noi oportunități. Digitalizarea a însemnat partea pozitivă a pandemiei, reprezentată de renașterea antreprenoriatului și a inovației”, a declarat Bricklin Dwyer, economist-șef Mastercard și director al Instututului Mastercard Economics.

Sprijinirea micilor întreprinzători este o prioritate pentru Mastercard, care și-a luat angajamentul să aducă 50 de milioane de întreprinderi mici și 25 de milioane de antreprenori în economia digitală până în 2025, prin programe dedicate și oferind inclusiv Small Business Digital Readiness Diagnostic, o analiză care determină dacă întreprinderile mici sunt pregătite pentru digitalizare. De curând, Mastercard și-a luat angajamentul să susțină peste 5 milioane de întreprinderi micro, mici și mijlocii în procesul de digitalizare a afacerii, printr-o investiție de 25 milioane de dolari în cadrul inițiativei Strive.

La nivel local, Mastercard a lansat în acest an Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii tale, o suită de soluții menite să susțină IMM-urile în drumul spre digitalizare și dezvoltare în fața provocărilor impuse de pandemie. Pachetul reunește o serie de parteneri care pun la dispoziția antreprenorilor soluții personalizate, disponibile în baza parteneriatului cu Mastercard.

Totodată, din solidaritate față de antreprenorii din HoReCa, Mastercard, împreună cu Edenred, Sodexo și Up România, și în parteneriat cu Qriser a lansat în 2020 „Horeca Împreună”, un program gratuit, conceput pentru a-i ajuta pe aceștia să depășească provocările impuse de pandemie și să-și adapteze modelul de business la cerințele din prezent. Sesiunile de mentorat din cadrul programului au fost accesate de peste 700 de antreprenori din toată țara.

De asemenea, Mastercard lucrează îndeaproape cu autorități, întreprinderi și alte organizații din întreaga lume pentru a crea medii, programe și politici, astfel încât afacerile mici să poată înflori. Mastercard oferă informații despre cheltuieli locale pentru zeci de orașe, de stat și federale, ca parte a programelor City Possible și Recovery Insights, precum și conținut, cum ar fi cel mai recent document politic, care abordează modalitățile prin care guvernele pot sprijini recuperarea IMM-urilor.

Raportul complet „Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri” poate fi vizualizat aici.

Metodologie

Institutul Mastercard  Economics a dezvoltat „Indexul Performanței Afacerilor Mici” sub forma unui sistem de clasificare universal pentru IMM-uri. Indexul utilizează un algoritm bazat pe inteligență artificială pentru a identifica indicatori unici, cum ar fi numărul de locații, volumul vânzărilor, numărul de tranzacții în cadrul activității de vânzări agregate și anonimizate în rețeaua Mastercard.

Conținutul acestui raport este destinat exclusiv ca instrument de cercetare în scopuri informaționale și nu ca un set de sfaturi și recomandări pentru nicio investiție sau acțiune în mod special și nu ar trebui să constituie element de bază în luarea deciziilor sau în scopuri de investiții. Acuratețea conținutului nu este garantată, informația fiind furnizată „ca atare” utilizatorilor, care revizuiesc și utilizează aceste informații pe propria răspundere. Acest conținut, inclusiv previziunile economice estimate, simulările sau scenariile oferite de Institutul Mastercard Economics nu reflectă în niciun fel așteptările pentru performanța operațională sau financiară a Mastercard.

#

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Fundația Altex semnează un protocol de colaborare cu Secretariatul General al Guvernului, ȋn vederea dotării unor secții ATI

Published

on

Fundaţia Altex și Secretariatul General al Guvernului au semnat un protocol de colaborare, pe un an de zile, prin intermediul căruia Fundația poate dona dispozitive medicale secțiilor ATI din spitalele publice.

,,Ȋncă din primele luni de pandemie, ne-am mobilizat și am venit ȋn sprijinul personalului medical din linia ȋntâi și al pacienților, cu tot ce am putut, prin campania ,,Ȋmpreună pentru România. Salvăm vieți”. Din păcate, lupta ȋmpotriva Covid-19 nu s-a terminat și este nevoie să facem, ȋn continuare, eforturi pentru a ieși din această situație. Am găsit ȋn Secretariatul General al Guvernului un partener de discuție deschis și, prin acest protocol, vom contribui la salvarea de vieți omenești”, a declarat Mihaela Mitescu, Președinte Fundația Altex.

Prin intermediul acestui protocol, Fundația Altex se obligă să asigure nu doar echipamentele medicale ci și transportul acestora, perioada de garanție de minimum 12 luni și punerea ȋn funcțiune a dispozitivelor. Secretariatul General al Guvernului s-a angajat să ,,disemineze propunerile formulate de Fundația Altex către unitățile sanitare din rețeaua publică, autoritățile publice centrale sau locale, cu atribuții specifice”.

,,Am spus întotdeauna ca parteneriatul cu societatea civilă, cu organizațiile neguvernamentale este extrem de important, în primul rând datorită semnalului transmis: suntem împreună, iar împreună putem reuși orice. Desigur, orice ajutor este de folos, pentru că este esențial ca eforturile tuturor să meargă în aceeași direcție”, a transmis secretarul general al Guvernului, domnul Horațiu Gorun.

Din luna martie 2020 și până ȋn prezent, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale „Dr. Victor Babeș” din București, Spitalul Clinic Colentina din Capitală, Spitalul de Boli Infecțioase Brașov și Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu au beneficiat de monitoare de Terapie Intensivă donate de Fundația Altex. Ȋn total, ȋn toată această perioadă, Fundația a donat produse IT și electronice, măști de protecție, echipamente și dispozitive medicale, ȋn valoare de 5 milioane de euro, către spitale, instituții și unități de ȋnvățământ, de pe ȋntreg teritoriul țării. Campania ,,Ȋmpreună pentru România. Salvăm vieți” și acțiunile umanitare vor continua și ȋn perioada următoare.

Fundația Altex este o organizație nonprofit, înființată de Altex România, cu rolul de a se implica în rezolvarea problemelor cu care se confruntă societatea românească.

Organizația are printre obiective dezvoltarea de proiecte de responsabilitate socială ce pot contribui la schimbarea sistemului de educație, la îmbunătățirea sistemului medical, dar și la promovarea de practici sustenabile pentru un mediu mai curat.

Fundația Altex reflectă în identitatea brandului o abordare de tip Human Social Responsibility (HSR) – oamenii sunt în centrul fiecărei organizații.

Continue Reading

#IT Revolution

Generația Tech: cursuri de formare digitală pentru 210 de liceeni

Published

on

Digital Nation, în parteneriat cu Primăria din Piatra Neamț, anunță a doua ediție a proiectului Generația Tech, în contextul unei viziuni comune legate de strategia de dezvoltare durabilă, susținerea antreprenoriatului local, și cu scopul de a diminua gradul de emigrare în rândul tinerilor și de a încuraja inițiativele locale de inovare în cadrul start-up-urilor și companiilor regionale.

Ediția din acest an a proiectului Generația Tech oferă cinci programe de formare în competențe digitale și IT pentru liceeni și este adresată elevilor indiferent de nivelul acestora și include următoarele specializări: Digital Skills, Dezvoltare web Începători, Dezvoltare web Avansați, Java Avansați și Fullstack JavaScript Avansați.

Elevii din toate cele 13 licee din Piatra Neamț se pot înscrie pentru a participa la Generația Tech, 210 dintre cei înscriși urmând a fi selectați pentru a beneficia în mod gratuit de programele oferite. Liceenii admiși vor avea parte de pregătire profesională și de sprijin în a obține joburi entry-level sau internship-uri în IT&C.

Ediția din acest an continuă tradiția rezultatelor obținute în 2019, când Generația Tech a format peste 750 de tineri din 3 orașe din România (Piatra Neamț, Oradea și Alba Iulia).

“Piatra Neamț este un oraș în care am găsit mereu tineri entuziaști în legătură cu programele noastre de formare și implicați în comunitate. Ne bucurăm real că Generația Tech este un program sustenabil, care crește de la an la an și pe care îl putem reinventa mereu pentru noile generații. Învățarea accelerată și dobândirea abilităților practice le ușurează misiunea de a-și găsi un job sau de a se dezvolta ca antreprenori. În plus, companiile partenere au deschidere către o forță de muncă tânără și mult mai pregătită din punct de vedere practic. Împreună construim un ecosistem digitalizat și adaptat nevoilor curente economice locale și naționale.”, a declarat Paul Apostol, Fondator Digital Nation

Rezultatele ediției de debut

Între 2019 și 2020, Generația Tech Piatra Neamț a înregistrat rezultate remarcabile. Astfel, peste 250 de tineri au urmat programele de formare timp de 9 luni de zile, învățând bazele programării și ale skill-urilor digitale, iar participanții au experimentat atelierele de angajabilitate unde au învățat mai multe despre ce înseamnă un portofoliu de proiecte, interviul tehnic. În plus, au participat la workshop-uri cu antreprenori și companii locale.

“Programa școlară este acum completată de aceste cursuri necesare digitalizării și dezvoltării de competențe de IT pentru nouă generație. Design-ul cursurilor este atractiv, modern și interactiv, find construite cu o abordare mai practică și accelerată a procesului de învățare: micro-proiecte tehnice derulate online și în format fizic, activități de comunitate și de socializare de tip hackathon sau diverse alte competiții. Ne bucurăm că Generația Tech are o nouă ediție în Piatra Neamț și îi încurajăm pe toți liceenii să participe la programele de formare lansate de Digital Nation”,completeazăGrigoruță Oniciuc, director al Colegiului Național Petru Rareș din Piatra Neamț.

De asemenea, peste 35% din tinerii care au participat la atelierele de angajabilitate au reușit să obțină un internship sau un job în care să aplice skill-urile nou învățate. Ca urmare, la finalul programelor Generației Tech, tinerii au rămas în comunitate și s-au dezvoltat mai departe, cu proiecte de freelancing sau start-up.

Generația Tech este programul național care produce schimbări la nivel local, acolo unde construiește comunități locale de învățare, digitalizare și dezvoltare. Generația Tech inspiră sau schimbă destine profesionale, în mijlocul unor comunități de susținere.

Programul Generația Tech este răspunsul Digital Nation la nevoile de digitalizare ale României, o țară în care doar 29% din populație are competențe digitale de bază și doar 7% din populație a participat la un program de training sau educație continuă, ceea ce face ca țara noastră să fie pe ultimul loc în Europa în termen de index de digitalizare, conform raportului de țară McKinsey, Rise of the Digital Challengers (2019). Ajuns deja la cea de-a patra ediție, programul de specializare în IT&C Generația Tech a demarat în 2019 cu sprijinul Google.org, și a produs până în prezent peste 1.700 de noi specialiști în IT & digital din peste 20 de orașe din țară. Peste 90% dintre cursanții care au participat la atelierele de angajabilitate din cadrul programului au ajuns la cel puțin un interviu cu o companie tech după absolvire, iar 35% dintre aceștia au obținut chiar și primul lor job sau internship în IT, imediat după absolvirea cursurilor de formare.

Digital Nation lucrează de peste 7 ani la digitalizarea forței de muncă din România. Eforturile organizației se îndreaptă către toate categoriile de public dornice de specializare sau reconversie în zona digitală, prin programele Generatia Tech, IMM in Online și Profesor in Online.

Continue Reading

#News

ESSA dă startul campaniei de integrare în muncă 45+

Published

on

ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, a dezvoltat o campanie de integrare în muncă pentru persoanele trecute de 45 de ani, la nivel național. 

”Într-un context în care retailul alimentar modern se dezvoltă mult mai repede decât alte domenii, apare o nevoie stringentă în a găsi numărul necesar de persoane potrivite. În ultimii ani, noi am identificat o categorie de vârstă vulnerabilă, ignorată de angajatori și anume persoanele care au peste 45 de ani. Suntem încrezători că tot mai mulți seniori vor aplica pentru un loc de munca la noi, cu atât mai mult cu cât avem pregătite programe speciale care să-i ajute să se adapteze într-un timp foarte scurt”, declară Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut. 

Toate studiile de specialitate arată că vârsta este unul dintre principalele motive pentru care un angajator acceptă sau respinge un candidat. Iar pentru cei care au împlinit deja 45 de ani, refuzul are la bază, de cele mai multe ori, nivelul lor de digitalizare și o rezistență mai scăzută la stres prin comparație cu persoanele tinere. 

Un avantaj pentru angajatorii care au angajat persoane din categorii considerate vulnerabile a venit anul acesta și din partea statului. Este vorba despre OUG 220 intrată în vigoare la finalul lui 2020, cu aplicabilitate în 2021, potrivit căreia companiile care, între 1 ianuarie și 1 septembrie, au încadrat în muncă pe perioadă nedeterminată persoane de peste 50 de ani ce și-au pierdut locul de muncă din motive neimputabile lor în perioada stării de urgenţă sau de alertă, primesc lunar, timp de un an, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.  

În cazul ESSA printre activitățile vizate, cele mai multe locuri de muncă sunt pentru lucrători comerciali, casieri și pickeri. Compania lui Eugen Saulea are deja parteneriate pe termen lung cu mai multe rețele de tip hypermarket, supermarket și cash&carry din țară și asigură servicii în aproape 2.500 de puncte de vânzare. 

”De multe ori, totul gravitează în jurul ideii că <<nu găsim persoanele potrivite pe care să le angajăm>>, când, de fapt, foarte mulți dintre angajatori resping din start ideea de a angaja seniori, invocând diferite motive. Este adevărat că digitalizarea joacă un rol important, însă este bine de știut că persoanele din categoriile vulnerabile se pot adapta ușor într-o echipă dacă sunt ajutate și li se acordă încredere”, mai spune Eugen Saulea. 

ESSA și-a extins în ultimul timp lanțul de servicii și dincolo de plasarea de personal, în sensul că asigură un serviciu complex ce include identificarea celor mai talentate persoane, atragerea acestora în organizație și plasarea în cadrul comenzilor partenerilor săi, în funcție de solicitările acestora. Mai mult, compania măsoară zilnic atât satisfacția angajatului la locul de muncă, precum și pe cea a beneficiarului de servicii. 

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2020, grupul a raportat afaceri de 15 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Continue Reading

Trending