Connect with us

#News

Institutul Mastercard Economics: Marea Britanie, SUA și Australia sunt lideri în dezvoltarea de întreprinderi mici, care au crescut cu 32% pe an la nivel global

Published

on

Pentru a evidenția impactul global al crizei medicale, precum și al redresării în curs, asupra afacerilor mici și mijlocii (IMM-uri) la nivel global, Mastercard a lansat „Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri”, un studiu care a analizat IMM-urile din 19 țări din întreaga lume. Astfel, raportul Mastercard arată că vânzările IMM-urilor au fost mai mici cu până la 20 de puncte procentuale în mijlocul crizei, comparativ cu afacerile mari. Cu toate acestea, cheltuielile și-au revenit în 2021, iar vânzările totale întregistrate de IMM-uri au crescut cu 4,5% până în august 2021 față de aceeași perioadă din 2020, în timp ce vânzările e-commerce au crescut cu 31,4%.

Având la bază Indexul Performanței Afacerilor Mici, realizat de Institutul Mastercard Economics și care cuprinde activitatea de vânzări agregate și anonimizate în rețeaua Mastercard, raportul „Recovery Insights: Redresarea Micilor Afaceri” identifică câteva tendințe în această zonă.

Afaceri care s-au închis: La nivel global, afacerile mici care s-au închis la începutul pandemiei au fost de trei ori mai predispuse să rămână închise pe termen lung față de întreprinderile mai mari. O treime din întreprinderile mici care s-au închis în aprilie 2020 au rămas închise după șase luni, iar aproximativ o cincime au rămas închise după 12 luni. În România, 21% dintre IMM-urile care s-au închis la începutul pandemiei au rămas închise după șase luni, comparativ cu întreprinderile mari, care au rămas închise în proporție de 13%.

Locația afacerii a influențat vânzările: comercianții mici și mijlocii situați în clădiri de birouri din zone centrale au înregistrat o scădere a vânzărilor de 33% față de 2019, în timp ce vânzările comercianților din zonele rezidențiale au crescut cu 8%. Pe măsură ce numărul turiștilor a scăzut, iar majoritatea angajaților lucrează de acasă, afacerile mici din zonele comerciale au resimțit o diminuare a vânzărilor.

E-commerce: După închiderile magazinelor fizice, numărul afacerilor care au intrat în online s-a triplat în fiecare lună față de perioada pre-pandemică, atingând punctul culminant în iulie 2020. Acest lucru reflectă cererea crescută pentru un canal de vânzări online, iar această trecere către digital s-a mențiut la un nivel ridicat încâ de atunci, la nivel global.

Antreprenoriat: La nivel global, numărul comercianților mici a crescut cu 32% în 2020 față de 2019, iar în cazul afacerilor mari, numărul celor noi deschise în ultimul an este de aproape 4 ori mai mare. Pe de altă parte, România a înregistrat o scădere de 10% a numărului de IMM-uri nou înființate în 2020.

Sectorul HoReCa – Restaurante și Cazări: Micile afaceri din domeniul ospitalier care oferă cazare le-au depășit în venituri pe cele mari în vara lui 2020 și 2021. Trendul de a alege destinațiile de călătorie locale a beneficiat afacerile mici și a afectat hotelurile mari din orașe. Restaurantele au văzut o perspectivă diferită, micile afaceri din această zonă înregistrând performanțe sub așteptări, comparativ cu afacerile mari, la nivel global, într-un procent de 17% până în prezent.

Susținerea afacerilor de proximitate a fost pun punct de solidaritate, la nivel global, pe tot parcursul pandemiei. Cu toate acestea, provocările cu care s-au confruntat aceste întreprinderi mici au fost dure, din cauza dependenței de piețele locale, lanțurilor de aprovizionare și a fluxurilor de numerar restrânse. Totuși, zărim noi oportunități. Digitalizarea a însemnat partea pozitivă a pandemiei, reprezentată de renașterea antreprenoriatului și a inovației”, a declarat Bricklin Dwyer, economist-șef Mastercard și director al Instututului Mastercard Economics.

Sprijinirea micilor întreprinzători este o prioritate pentru Mastercard, care și-a luat angajamentul să aducă 50 de milioane de întreprinderi mici și 25 de milioane de antreprenori în economia digitală până în 2025, prin programe dedicate și oferind inclusiv Small Business Digital Readiness Diagnostic, o analiză care determină dacă întreprinderile mici sunt pregătite pentru digitalizare. De curând, Mastercard și-a luat angajamentul să susțină peste 5 milioane de întreprinderi micro, mici și mijlocii în procesul de digitalizare a afacerii, printr-o investiție de 25 milioane de dolari în cadrul inițiativei Strive.

La nivel local, Mastercard a lansat în acest an Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii tale, o suită de soluții menite să susțină IMM-urile în drumul spre digitalizare și dezvoltare în fața provocărilor impuse de pandemie. Pachetul reunește o serie de parteneri care pun la dispoziția antreprenorilor soluții personalizate, disponibile în baza parteneriatului cu Mastercard.

Totodată, din solidaritate față de antreprenorii din HoReCa, Mastercard, împreună cu Edenred, Sodexo și Up România, și în parteneriat cu Qriser a lansat în 2020 „Horeca Împreună”, un program gratuit, conceput pentru a-i ajuta pe aceștia să depășească provocările impuse de pandemie și să-și adapteze modelul de business la cerințele din prezent. Sesiunile de mentorat din cadrul programului au fost accesate de peste 700 de antreprenori din toată țara.

De asemenea, Mastercard lucrează îndeaproape cu autorități, întreprinderi și alte organizații din întreaga lume pentru a crea medii, programe și politici, astfel încât afacerile mici să poată înflori. Mastercard oferă informații despre cheltuieli locale pentru zeci de orașe, de stat și federale, ca parte a programelor City Possible și Recovery Insights, precum și conținut, cum ar fi cel mai recent document politic, care abordează modalitățile prin care guvernele pot sprijini recuperarea IMM-urilor.

Raportul complet „Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri” poate fi vizualizat aici.

Metodologie

Institutul Mastercard  Economics a dezvoltat „Indexul Performanței Afacerilor Mici” sub forma unui sistem de clasificare universal pentru IMM-uri. Indexul utilizează un algoritm bazat pe inteligență artificială pentru a identifica indicatori unici, cum ar fi numărul de locații, volumul vânzărilor, numărul de tranzacții în cadrul activității de vânzări agregate și anonimizate în rețeaua Mastercard.

Conținutul acestui raport este destinat exclusiv ca instrument de cercetare în scopuri informaționale și nu ca un set de sfaturi și recomandări pentru nicio investiție sau acțiune în mod special și nu ar trebui să constituie element de bază în luarea deciziilor sau în scopuri de investiții. Acuratețea conținutului nu este garantată, informația fiind furnizată „ca atare” utilizatorilor, care revizuiesc și utilizează aceste informații pe propria răspundere. Acest conținut, inclusiv previziunile economice estimate, simulările sau scenariile oferite de Institutul Mastercard Economics nu reflectă în niciun fel așteptările pentru performanța operațională sau financiară a Mastercard.

#

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending