Connect with us

Business

Fondul de private equity SARMIS Capital investește în Corporate Office Solutions

Published

on

SARMIS Capital, unul dintre principalele fonduri de private equity dedicate României și statelor învecinate, a achiziționat o participație majoritară semnificativă în cadrul Corporate Office Solutions (COS), liderul serviciilor integrate de fit-out pentru spații de birouri din România. Investiția, transmit reprezentanții instituției este confidențială, iar SARMIS se asociază, astfel, cu Christophe Weller, fondator-acționar și CEO COS, pentru a-l sprijini în planurile sale de creștere accelerată a companiei.

În primele nouă luni din acest an, liderul pieței de fit-out* de birouri, COS, anunță afaceri de aproape 23 milioane euro, reprezentând contracte de consultanță, design interior și amenajare completă pentru spații de interior, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului 2020. Totodată, compania continuă expansiunea regională, prin inaugurarea unei noi reprezentanțe la Iasi, având în vedere dezvoltarea accelerată înregistrată în ultimii ani în zona de est a țării. 

75% din business-ul COS în 2021 provine dinspre segmentul de birouri, domeniul principal de activitate al COS (Corporate Office Solutions), cererea provenind în principal din partea unor mari companii care activează în industrii precum software / IT&C, servicii financiare și consultanță, companii cu activități online. Se înregistrează însă o cerere din ce în ce mai crescută din partea altor segmente noi din piață, care încep să investească agresiv în spațiile de interior, având în vedere noile cerințe privind siguranța și sănătatea ocupanților.   

“Sectorul medical (spitalele și clinicile publice și private), cel educațional (în special școlile private) sau sectorul ospitalității (hoteluri dar și restaurante) au început să investească din ce în ce mai mult în designul și amenajarea spațiilor interioare, atât ca urmare a noilor tendințe sanitare și preocupării pentru wellbeing, cât și din punct de vedere al competiției din ce în ce mai crescute. Designul și confortul oferit în spațiile interioare au devenit elemente puternic diferențiatoare pentru clientul final, având în vedere competiția din ce în ce mai crescută între jucătorii activi pe aceste segmente,” declară Christophe Weller, fondator COS.

Alături de reprezentanța oficială din București și de cele două birouri regionale din Timișoara și Cluj, COS a inaugurat recent o nouă reprezentanță la Iași, în United Business Center 3.

 “Toate transformările prin care trece mediul de business în general și modul în care se dezvoltă România la nivelul orașelor regionale reprezintă oportunități pentru COS. Românii sunt din ce în ce mai preocupați de design, de îmbunătățirea confortului interior al spațiilor și vedem o preocupare din ce în ce mai crescută pentru calitate. Prețul nu mai este principalul diferențiator în piață, iar factori precum eficiența și siguranța spațiilor câștigă din ce în ce mai mult teren,” adaugă oficialul COS.

COS numără aproape 100 de angajați la nivelul întregii țări și derulează o campanie continuă de recrutare, în condițiile în care și domeniul amenajaăilor interioare se confruntă cu o lipsă acută de specialiști și forță de muncă calificată. 

În 2020 și 2021, COS a semnat proiecte cumulând un total de peste 160.000 mp, pentru mari companii mulținationale (fit-out spații de birouri), clinici și spitale, școli private, companii din sectorul de ospitalitate (hoteluri și restaurante). 

Activă pe piața locală din 1998, COS [cu denumirea inițială Corporate Office Solutions] este una dintre primele companii – integrator de soluții de amenajare a interioarelor înființate în România. Pe segmentul de fit-out de birouri este lider de piață, cu un portofoliu de peste 2.000 mari companii pentru care semnează amenajarea sediilor și reprezentanțelor oficiale. Între cele mai reprezentative sedii de birouri realizate de COS se numără sediile Microsoft, KPMG, Accenture, NTT, Porsche Engineering Cluj, Google, Nestle, Reckitt Benckiser, Secom, Takeaway București, MHP Cluj, Sector Labs Cluj, MHP și Mass Mutual la Record Park Cluj, Cognizant la Hexagon Bus Park Cluj. 

COS deține parteneriate exclusive în România cu furnizorii Steelcase și Interface, lideri internaționali pe segmentele de mobilier, respectiv soluții pentru pardoseli, dar și cu fabrici, furnizori și producători locali de soluții personalizate de mobilier, pardoseli sau decorațiuni.  

* fit-out = termen care descrie activitatea de furnizare de soluții integrate de consultanță, concept, design, furnizare și/ sau producție de mobilier și amenajare completă a spațiilor interioare.  

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Studiu iSense Solutions: Românii aleg produsele alimentare în funcție de preț, apoi citesc eticheta

Published

on

Când vorbim despre principalele aspecte care îi determină pe consumatori să aleagă un produs de la raft, 39% dintre românii din mediul urban declară că aleg produsele alimentare în funcție de preț, 30% dintre aceștia aleg produsul în funcție de etichetă (doar 20% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani declară că sunt atenți la etichetă), 14% dintre consumatori declară că țin cont de aspectul produsului, iar 7% aleg în funcție de renumele brandului, arată cel mai nou studiu iSense Solutions.

Categoriile de produse alimentare aflate în atenția românilor din mediul urban, atât din perspectiva verificării etichetelor, cât și a respectării instrucțiunilor de consum după desfacere sunt: produsele lactate (79% verifică întotdeauna eticheta și 70% respectă condițiile de consum), ouăle (74% citesc întotdeauna informațiile de pe etichetă), conservele (67% citesc întotdeauna eticheta și 75% respectă condițiile de consum).

Cele mai verificate informații de pe etichete sunt: termenul de valabilitate (85%, în special de către categoria de vârstă 46 – 65 de ani – 93%), lista de ingrediente (64%) și condițiile de consum (33%).

La polul opus, când vorbim despre etichetele pe care nu le verifică niciodată, românii din mediul urban declară că nu citesc etichetele apelor minerale/ plate (27%), ale băuturilor alcoolice (23%), etichetele de pe cafea sau preparate din cafea (15%), sucuri (14%) și paste făinoase (11%).

În ceea ce privește așteptările acestora despre ce alte informații ar dori să se regăsească pe etichete, 71% dintre românii din mediul urban declară că ar dori ca etichetele să aibă o delimitare clară între ingrediente naturale și conservanți, 61% ar dori să fie explicate ingredientele de tip conservant (semnificativ mai mult în rândul bărbaților, 67%), iar 36% ar dori să găsească recomandări privind asocierea cu alte produse sau rețete.

De asemenea, dacă vorbim despre valoarea nutritivă a produselor și menționarea acesteia pe etichetă sub numele de Nutri-score, 48% dintre românii din mediul urban au definit corect acest concept, iar semnificația sistemului de notare (de la „A” – cea mai buna valoare nutritivă, la „E” – produse cu o valoare nutritivă redusă) este cunoscută de către 51% dintre aceștia. Cercetarea calitativă din comunitatea iSense a evidențiat că de multe ori consumatorii nu au o înțelegere clară a modului în care este calculat scorul (ce ingrediente/valori sunt luate în considerare). Datele arată că Nutri-Score-ul nu influențează neapărat achiziția, dar îi ajută pe consumatori să țină evidența produselor „bune” și „rele” din dieta lor.

Conceptul de “Nutri-score” – începe să fie tot mai prezent pe eticheta produselor alimentare din România și se bucură de o notorietate relativ bună în rândul consumatorilor din mediul urban, însă modul de utilizare al acestuia ar avea nevoie de mai multe explicații și clarificări. Nutri-scorul este perceput ca un instrument util în managementul produselor consumate și în oferirea de informații despre valorile nutriționale ale produselor alimentare”, spune Alexandra Pintilie, Senior Quantitative Researcher în cadrul iSense Solutions.

Metodologie:

Datele provin din două studii, un studiu cantitativ și un studiu calitativ. Studiu cantitativ a cuprins 503 de interviuri online și este reprezentativ pentru intervalul de vârstă 18 – 65 de ani din mediul urban, grad de eroare +/- 4.37%, la un nivel de încredere de 95%. Studiu calitativ a fost realizat în Comunitatea online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenți activi, cu vârste cuprinse între 18 – 55 ani. Datele au fost culese în luna octombrie 2021 si au fost prezentate in exclusivitate in cadrul evenimentului online ESE 2021, organizat de RO.aliment.

Continue Reading

#HrTrends

Compania britanică de software Endava se extinde și angajează în România

Published

on

Endava, compania britanică de software prezentă pe piața locală cu 7 centre de livrare în Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu-Mureș și Pitești, anunță extinderea business-ului în alte trei locații din România: Craiova, Sibiu și Suceava.

În prezent, compania are peste 3.000 de angajați în România, care lucrează pentru diverși clienți din industrii precum plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom) sau logistică. Una dintre cele mai mari companii de software de pe piața locală și în topul celor mai doriți angajatori, Endava este în proces continuu de extindere a echipei. Compania are poziții deschise pentru comunitatea tech: dezvoltatori software, testeri, ingineri în managementul aplicațiilor, experți în zona de date, angajați în serviciile de suport, analiști, manageri de proiect și arhitecți software.  

De asemenea, Enadava a anunțat în septembrie anul acesta că trece definitiv la sistemul de muncă hibrid, care le oferă angajaților săi flexibilitate și posibilitatea de a lucra atât de la birou, cât și de acasă, în funcție de nevoile și responsabilitățile fiecărei echipe. Totodată, le oferă tuturor angajaților posibilitatea de a lucra din afara României până la 20 de zile din fiecare țară străină – beneficii de care se vor putea bucura și angajații din Craiova, Sibiu si Suceava. Echipele care lucrează în cadrul Endava pot veni la birou pentru activitățile comune, cum ar fi Ceremoniile Agile, dar și pentru  programele de training, în programele de internship, workshopuri sau orice alte activități în care interacțiunea față în față este preferată. 

Cererea pentru serviciile noastre digitale a crescut în ultima perioadă într-un ritm accelerat la nivel global, ceea ce ne oferă oportunitatea de a dezvolta noi huburi și de a atrage noi talente în echipele noastre regionale. România a fost întotdeauna o piață extrem de importantă pentru dezvoltarea noastră, deoarece aici avem ingineri de software extrem de talentați precum și una dintre cele mai bune infrastructuri de internet din Europa. Trecerea la sistemul de muncă hibrid ne-a oferit și la nivel de companie mai multă flexibilitate și posibilitatea de a deschide centre noi în comunitățile în care nu suntem încă prezenți, dar care au un potențial foarte mare de dezvoltare, cum ar fi Craiova, Sibiu și Suceava”, spune Claudiu Constantinescu, Manager Regional, Central Europe, Endava.

În plus față de cele trei noi orașe, compania britanică anunță creșterea echipelor sale de specialiști în toate centrele din România. Delivery Unit-ul din Târgu-Mureș a depășit borna de 50 de angajați, echipă ce este coordonată de Ovidiu Spinean începând din această toamnă. Cu peste 10 ani vechime în companie, Ovidiu a fost anterior Head of User Centric Services, contribuind la dezvoltarea echipelor și a business-ului la nivel global.

Pe lângă extinderea companiei, Endava anunță și că va continua să investească în comunitatea locală, prin organizarea de evenimente gratuite pentru specialiștii IT. Astfel, pe data de 9 Decembrie va avea loc primul eveniment din seria Tech Talks dedicat comunităților externe de IT la nivel european. Evenimentul online Tech Talks – European Edition powered by Endava va fi structurat în două părți: un panel format din specialiști atât în zona de leadership cât și în zona tehnică, discuție concentrată pe oportunitățile înlesnite de noua realitate și noul mod de lucru hibrid. În cea de-a doua parte, focusul se va concentra în jurul proiectelor de tip Extended Reality, printr-o prezentare susținută de către Thomas Bedenk, Vice President Extended Reality în Endava Berlin.

Continue Reading

#News

Cine este Ovidiu Zaberca, noul Business Development Director al EY România pentru Transilvania

Published

on

EY România își consolidează echipa regională din Transilvania prin numirea lui Ovidiu Zaberca în funcția de Business Development Director. Odată cu extinderea echipei, compania urmărește să contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri local.

Ovidiu Zaberca are o experiență de 16 ani în vânzări de servicii și business development, în ultimii ani ocupând poziții similare în cadrul unor companii de servicii profesionale. Este absolvent al Universității de Vest din Timișoara, unde a studiat Științe Politice, Comunicare și Philosophical Counseling.

„Prin birourile noastre regionale, suntem prezenți în Timișoara și Cluj-Napoca încă din 2008, regiunile din jurul acestor orașe rămânând poli principali de atracție pentru investitori, conform studiilor EY. În acest context, dorința noastră este să acoperim aceste zone cu pachetul necesar de servicii care să răspundă atât nevoilor companiilor mature, cât și ale celor aflate la început de drum în construirea unei afaceri de succes”, spune Alex Milcev, Partener, liderul departamentului de Asistență Fiscală și Juridică, EY România.   

În noul său rol, Ovidiu Zaberca va fi responsabil cu strategia și inițiativele de dezvoltare a pieței, având ca scop întărirea prezenței regionale a companiei și consolidarea poziției sale de lider în serviciile profesionale dedicate companiilor mijlocii și mari și de consultant de încredere pentru afacerile antreprenoriale. Activitatea sa se va desfășura la nivelul tuturor liniilor de servicii EY, concentrându-se, în principal, pe practica de audit și consultanță fiscală.

“Companiile din Transilvania sunt foarte dinamice și inovatoare și se poziționează, din multe puncte de vedere, în avangarda mediului de business românesc. Așteptările și nevoile acestora devin, astfel, din ce în ce mai complexe și sofisticate și ne provoacă, în calitate de consultanți, să ne perfecționăm în permanență pentru a răspunde solicitărilor cu promptitudine și flexibilitate, într-o manieră multidisciplinară, integrată. Avem încredere că Ovidiu va avea un rol important în atingerea acestui obiectiv și în dezvoltarea pe mai departe a unor relații solide și de încredere cu clienții noștri”, spune Nicolas Sabran, Partener, lider al departamentului Audit și servicii conexe, EY România.

Cu un număr de peste 200 de profesioniști în birourile regionale din Timișoara, Cluj-Napoca și Iași, EY România își continuă misiunea de a investi în mediul de afaceri local susținându-și clienții și promovând antreprenorii și poveștile lor de succes, inclusiv prin competiția EY Entrepreneur Of the Year.

Continue Reading

Trending