Connect with us

#HrTrends

STUDIU: Angajații din întreaga lume se simt singuri, deconectați și lipsiți de control

Published

on

Oamenii apelează la roboți pentru a-și susține dezvoltarea carierei, după ce pandemia COVID-19 i-a făcut să se simtă singuri și deconectați de la propria viață, potrivit unui nou studiu realizat de Oracle și Workplace Intelligence, o firmă de cercetare și consultanță în domeniul resurselor umane. Studiul realizat pe un eșantion de peste 14.600 de angajați, manageri, lideri de resurse umane și directori de nivel C din 13 țări a constatat că oamenii din întreaga lume s-au simțit blocați în viața personală și profesională, dar sunt pregătiți să recapete controlul asupra viitorului lor.

Forța de muncă globală se simte singură, deconectată și lipsită de control

Mai mult de un an de izolare și incertitudinea continuă cauzată de pandemie i-au lăsat pe mulți lucrători într-o stare de confuzie emoțională, cu sentimentul că viețile și carierele lor sunt scăpate de sub control.

  • 80 la sută dintre oameni au fost afectați negativ în ultimul an, mulți dintre ei având dificultăți financiare (29 la sută), suferind de o degradare a sănătății mintale (28 la sută), fiind lipsiți de motivație în carieră (25 la sută) și simțindu-se deconectați de la propria viață (23 la sută).
  • 62 la sută au considerat că anul 2021 a fost cel mai stresant an la locul de muncă de până acum. Mai mult de jumătate (52 la sută) dintre oameni (52 la sută) s-au luptat cu sănătatea mintală la locul de muncă, mai mult în 2021 decât în 2020.
  • Numărul persoanelor care simt că au un control redus sau chiar inexistent asupra vieții personale și profesionale s-a dublat de la începutul pandemiei. Oamenii au remarcat că au pierdut controlul asupra viitorului (43 la sută); vieții personale (46 la sută); carierei (41 la sută); și relațiilor (39 la sută).
  • 76 la sută dintre oameni se simt blocați în viața personală, simțind anxietate cu privire la viitorul lor (31 la sută); prinși în aceeași rutină (27 la sută); și mai multă singurătate ca niciodată (26 la sută).

Oamenii sunt motivați să facă schimbări, dar se confruntă cu mari provocări

În ciuda luptelor din ultimul an, oamenii din întreaga lume sunt dornici să facă schimbări în viața lor profesională.

  • 93 la sută dintre oameni au folosit anul trecut pentru a reflecta asupra vieții lor și 88 la sută au declarat că semnificația succesului s-a schimbat pentru ei de la pandemie, echilibrul dintre viața profesională și cea privată (42 la sută), sănătatea mintală (37 la sută) și flexibilitatea la locul de muncă (33 la sută) fiind acum prioritățile principale.
  • 75 la sută se simt blocați din punct de vedere profesional, deoarece nu au oportunități de creștere pentru a progresa în carieră (25 la sută) și sunt prea copleșiți pentru a face schimbări (22 la sută).
  • 70 la sută dintre oameni spun că sentimentul de blocaj în carieră a avut un impact negativ și asupra vieții lor personale, adăugând un plus de stres și anxietate (40 la sută); contribuind la sentimentul de blocaj personal (29 la sută); și îndepărtând atenția de la viața personală (27 la sută).
  • 83 la sută dintre oameni sunt pregătiți să facă o schimbare, dar 76 la sută au spus că se confruntă cu obstacole majore. Printre cele mai mari obstacole se numără instabilitatea financiară (22 la sută); faptul că nu știu ce schimbare de carieră are sens pentru ei (20 la sută); faptul că nu se simt suficient de încrezători pentru a face o schimbare (20 la sută); și faptul că nu văd oportunități de creștere în cadrul companiei lor (20 la sută).
  • În perspectiva anului 2022, dezvoltarea profesională este pe primul loc, mulți dintre ei fiind dispuși să renunțe la beneficii cheie, cum ar fi timpul de concediu (52%); bonusuri monetare (51%); și chiar o parte din salariu (43%) pentru mai multe oportunități de carieră.
  • Cu toate acestea, 85 la sută din forța de muncă la nivel global se declară nemulțumiți de sprijinul acordat de angajatorul lor. Aceștia caută ca organizațiile să le ofere oportunitatea de a învăța mai mult și de a-și dezvolta competențele (34 la sută); salarii mai mari (31 la sută); și oportunități pentru noi roluri în cadrul companiei (30 la sută).

Angajații din întreaga lume sunt dornici de noi competențe și apelează la tehnologie pentru ajutor

Pentru a păstra și a crește talentele de top pe fondul schimbării dinamicii locului de muncă, angajatorii trebuie să acorde mai multă atenție nevoilor angajaților ca niciodată și să profite de tehnologie pentru a oferi un sprijin mai bun.

  • 85% dintre oameni doresc ca tehnologia să îi ajute să își definească viitorul prin identificarea competențelor pe care trebuie să le dezvolte (36%); recomandarea de modalități de a învăța noi competențe (36%); și oferirea de pași următori pentru a progresa spre obiectivele profesionale (32%).
  • 75 la sută dintre oameni ar face schimbări în viață pe baza recomandărilor robotului.
  • 82 la sută consideră că roboții le pot sprijini cariera mai bine decât un om, oferind recomandări imparțiale (37 la sută); răspunzând rapid la întrebări despre cariera lor (33 la sută); sau găsind noi locuri de muncă care se potrivesc cu abilitățile lor actuale (32 la sută).
  • Respondenții cred că oamenii încă mai au un rol esențial în dezvoltarea carierei și consideră că oamenii sunt mai buni în a oferi sprijin prin sfaturi bazate pe experiența personală (46 la sută); identificarea punctelor forte și a punctelor slabe (44 la sută); și analiza dincolo de un CV pentru a recomanda roluri potrivite personalității lor (41 la sută).
  • 87 la sută dintre oameni cred că firma lor ar trebui să facă mai mult pentru a le asculta nevoile, iar 55 la sută sunt mai predispuși să rămână la o companie care folosește tehnologii avansate, cum ar fi inteligența artificială, pentru a-i sprijini în dezvoltarea carierei.

„Ultimul an și jumătate a schimbat modul în care lucrăm, inclusiv locul în care lucrăm și, pentru mulți oameni, pentru cine lucrăm. Deși au existat o mulțime de provocări atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, aceasta a fost o oportunitate de a schimba în bine locul de muncă”, a declarat Dan Schawbel, managing partner, Workplace Intelligence. „Rezultatele arată în mod clar că investiția în dezvoltarea competențelor și a carierei este acum un factor cheie de diferențiere pentru angajatori, deoarece joacă un rol semnificativ în ceea ce privește sentimentul angajaților de a avea control asupra vieții lor personale și profesionale. Companiile care investesc în angajații lor și îi ajută să găsească oportunități vor culege beneficiile unei forțe de muncă productive și angajate.”

„Anul trecut a stabilit un nou curs pentru viitorul muncii. În mod surprinzător, printre stresul, anxietatea și singurătatea pandemiei globale, angajații și-au găsit vocea, au devenit mai împuterniciți și acum se exprimă pentru ceea ce își doresc”, a spus, la rândul său, Yvette Cameron, vicepreședinte senior, Oracle Cloud HCM. „Natura evoluției locului de muncă a schimbat modul în care oamenii se gândesc la succes și a resetat așteptările oamenilor cu privire la modul în care organizațiile îi pot sprijini cel mai bine. Pentru a atrage și a păstra talentele, companiile trebuie să acorde o prioritate mai mare ajutării angajaților să identifice și să dezvolte noi abilități și să ofere trasee de carieră personalizate, astfel încât aceștia să se simtă din nou în control asupra carierei lor.”

Rezultatele cercetării se bazează pe un sondaj realizat de Savanta, Inc. în SUA, Marea Britanie, Emiratele Arabe Unite, Franța, Olanda, Germania, Brazilia, India, Japonia, Coreea de Sud, Singapore și Australia în perioada 27 iulie – 17 august 2021. Pentru acest sondaj, 14.639 de directori C-suite, lideri de resurse umane, manageri și angajați cu normă întreagă au primit întrebări generale despre impactul COVID-19 asupra locului de muncă, AI și dezvoltarea carierei, precum și despre adoptarea AI la locul de muncă. Studiul a vizat angajații cu normă întreagă care au între 22 și 74 de ani. Respondenții au fost recrutați printr-o serie de mecanisme diferite, prin diferite surse, pentru a se alătura panelurilor și pentru a participa la studii de piață. Toți participanții la panel au trecut printr-un proces de dublu opt-in și au completat, în medie, 300 de puncte de date de profilare înainte de a participa la sondaje. Respondenții sunt invitați să participe prin e-mail și primesc un mic stimulent monetar pentru a participa. Rezultatele oricărui eșantion sunt supuse variației de eșantionare. Magnitudinea variației este măsurabilă și este afectată de numărul de interviuri și de nivelul procentelor care exprimă rezultatele. În acest studiu particular, șansele sunt de 95 din 100 ca rezultatul unui sondaj să nu varieze, în plus sau în minus, cu mai mult de 0,8 puncte procentuale față de rezultatul care ar fi fost obținut dacă s-ar fi realizat interviuri cu toate persoanele din universul reprezentat de eșantion.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#HrTrends

Wizrom Software: Departamentele de HR pierd 43% din timp adunând informații sau operând căutări în baze de date

Published

on

Modul în care pandemia de COVID-19 a schimbat lumea s-a făcut simțit de-a lungul ultimului an și este din ce în ce mai evident că aceasta va continua să producă efecte și în 2022. Conform unui studiu EngageRocket ce analizează domeniul resurselor umane, în 2020 angajații au avut o atitudine pozitivă și s-au adaptat foarte bine noii situații din piața muncii. În schimb, în 2021 a fost înregistrată o scădere considerabilă a nivelului de reziliență, a sănătății mentale și a încrederii în angajatori. De asemenea, au fost înregistrate cu 9% mai multe cazuri de burnout anul acesta.

În plus, se observă o dezvoltare a economiei „gig”, dar și a muncii de la distanță și a modelului de muncă de tip hibrid. Departamentele de HR sunt nevoite acum să se adapteze noii realități din piața muncii, atât din cauza noilor moduri de a lucra, dar și din cauză că angajații au mai multe oportunități – datorită posibilității de a lucra remote de oriunde și pentru aproape orice companie din lume.

De asemenea, există un trend fără precedent la nivel mondial. Astfel, companiile sunt martore la un val de demisii, dar și la o multitudine de schimbări paradigmatice în urma acestuia.

Departamentele de HR au acum o responsabilitate în plus – aceea de a veni în întâmpinarea acestor provocări inedite – prin intermediul unor noi politici la nivelul companiilor ale căror resurse umane le gestionează.

„Nu mai există nicio îndoială că piața muncii va ieși din această pandemie complet schimbată. Vedem – pe piață, în general, dar și în cadrul organizațiilor cu care lucrăm – că managementul resurselor umane se confruntă cu provocări inedite și trebuie să se adapteze din mers. Faptul că există acum nu doar nevoia de a administra noi modele de muncă, dar și noi atitudini ale angajaților față de muncă, ne demonstrează că există pe piață o nevoie reală de soluții inovatoare de management al resurselor umane. Tehnologia ne permite astăzi să oferim software-uri HR adaptabile oricărui tip de angajator,  care poate personaliza și adapta un astfel de program la nevoile proprii”,  a precizat Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

Conform unui studiu Sapiens, companiile au nevoie de soluții care să ofere atât analize cantitative, cât și calitative, ușor de interpretat. Wizrom a efectuat, la rândul său, o serie de studii proprii care au relevat că 43% din timpul departamentelor de HR este pierdut culegând informații și operând căutări în multiple baze de date cu scopul de a face rapoarte. Evaluând nevoile clienților săi, Wizrom a observat că 63% dintre solicitările acestora au legătură cu nevoia de raportare. În cadrul companiilor care utilizează sisteme de pontaj, 75% dintre cererile legate de acestea au legătură cu absenteismul, iar 66% dintre cererile legate de administrarea de personal se referă la statistici.

De la clienți a venit și observația că există o multitudine de activități repetitive când vine vorba despre gestionarea resurselor umane, din cauza căror se pierd timp și bani, și devin frustrante. Tocmai din acest motive, Wizrom a dezvoltat o serie de dashboard-uri standard care acoperă nevoile tuturor departamentelor dintr-o companie, inclusiv celor de HR.

Ce nevoi au companiile când vine vorba despre programe de management HR

În urma colectării și analizei acestor date, Wizrom a înțeles că felul în care lucrează azi departamentele de HR s-a schimbat, astfel că a dezvoltat, în parteneriat cu Benefiq, o soluție software inovatoare dedicată acestora – HR Live Dashboards. Aceasta este disponibilă pentru clienții care utilizează soluția de salarizare WizSalary și programul de management HR WizOne.

Benefiq este o companie românească, care are expertiză în industria resurselor umane, oferind soluții care ajută companiile să fie mai competitive, mai flexibile, să își calibreze așteptările la realitatea din piața pe care activează, prin intermediul expertizei în domeniul tehnologiilor informatice, dar și al contribuțiilor creative inspirate din marketing.

HR Live Dashboards este un program de management al resurselor umane care include un set de dashboard-uri construite astfel încât să pună la dispoziția clienților toată expertiza acumulată de Wizrom de-a lungul celor 25 de ani de experiență ca dezvoltator de integrator de soluții IT pentru companiile românești. Acest set de dashboard-uri este predefinit, în funcție de nevoile companiilor, oferind acuratețe și o mai bună înțelegere a datelor proprii.

În general, soluțiile de Business Intelligence (BI) au un cost de implementare, necesită achiziționarea unei licențe și implică un timp de implementare. Spre deosebire de acestea, HR Live Dashboards este gata de utilizat (cu un timp aproximativ de așteptare de o zi pentru clienții ce implementează programele WizSalary și WizOne), nu are costuri de implementare și este disponibil pentru departamentele de HR și pentru echipele de management fără costuri suplimentare, în funcție de nevoile fiecărei organizații și de gradul de acces pe care acestea decid să îl ofere.

Utilizând datele existente – prin intermediul WizOne și WizSalary – HR Live Dashboards  este inspirat de realitatea operațională, de zi cu zi, a companiilor. Este orientat pe tipuri de probleme, astfel încât să fie cât mai relevant pentru angajatorul care utilizează acest instrument, și este gata de utilizat, funcțiile sale fiind predefinite și ilustrează politicile de resurse umane dintr-o anumită companie.

„HR Live Dashboards poate fi utilizat ca un instrument de diagnosticare de către antreprenori sau companii de diverse dimensiuni pentru a localiza probleme pe care poate nu le-au identificat încă în cadrul companiei, să găsească sursa acestora și să analizeze ce a dus la crearea lor, dar și ca un aliat inteligent si rapid în lupta cu timpul. Această soluție simplifică procesele de HR, mai ales în departamentele unde nu există specialiști IT, oferind o perspectivă asupra situației resurselor umane ”, a declarat Anca Bratu, Managing Partner Benefiq.

HR Live Dasboards este deja disponibil și poate fi implementat pe infrastructura companiilor în mai puțin de o zi.

Wizrom Software este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de soluții IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă și furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate și gestiune, automatizări în vânzări, producție și Business Intelligence (BI). În 2020, Wizrom Software a raportat o cifră de afaceri de peste 28 milioane de lei și un profit de 2.1 milioane de lei.

În prezent, Wizrom numără peste 3.600 de clienți activi și 35.000 de licențe instalate în organizații foarte mari, cu cifre de afaceri de peste 10 mil. euro, dar și în companii de tip Small and Medium Business (SMB) din aproape toate industriile.

Continue Reading

#HrTrends

Compania britanică de software Endava se extinde și angajează în România

Published

on

Endava, compania britanică de software prezentă pe piața locală cu 7 centre de livrare în Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu-Mureș și Pitești, anunță extinderea business-ului în alte trei locații din România: Craiova, Sibiu și Suceava.

În prezent, compania are peste 3.000 de angajați în România, care lucrează pentru diverși clienți din industrii precum plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom) sau logistică. Una dintre cele mai mari companii de software de pe piața locală și în topul celor mai doriți angajatori, Endava este în proces continuu de extindere a echipei. Compania are poziții deschise pentru comunitatea tech: dezvoltatori software, testeri, ingineri în managementul aplicațiilor, experți în zona de date, angajați în serviciile de suport, analiști, manageri de proiect și arhitecți software.  

De asemenea, Enadava a anunțat în septembrie anul acesta că trece definitiv la sistemul de muncă hibrid, care le oferă angajaților săi flexibilitate și posibilitatea de a lucra atât de la birou, cât și de acasă, în funcție de nevoile și responsabilitățile fiecărei echipe. Totodată, le oferă tuturor angajaților posibilitatea de a lucra din afara României până la 20 de zile din fiecare țară străină – beneficii de care se vor putea bucura și angajații din Craiova, Sibiu si Suceava. Echipele care lucrează în cadrul Endava pot veni la birou pentru activitățile comune, cum ar fi Ceremoniile Agile, dar și pentru  programele de training, în programele de internship, workshopuri sau orice alte activități în care interacțiunea față în față este preferată. 

Cererea pentru serviciile noastre digitale a crescut în ultima perioadă într-un ritm accelerat la nivel global, ceea ce ne oferă oportunitatea de a dezvolta noi huburi și de a atrage noi talente în echipele noastre regionale. România a fost întotdeauna o piață extrem de importantă pentru dezvoltarea noastră, deoarece aici avem ingineri de software extrem de talentați precum și una dintre cele mai bune infrastructuri de internet din Europa. Trecerea la sistemul de muncă hibrid ne-a oferit și la nivel de companie mai multă flexibilitate și posibilitatea de a deschide centre noi în comunitățile în care nu suntem încă prezenți, dar care au un potențial foarte mare de dezvoltare, cum ar fi Craiova, Sibiu și Suceava”, spune Claudiu Constantinescu, Manager Regional, Central Europe, Endava.

În plus față de cele trei noi orașe, compania britanică anunță creșterea echipelor sale de specialiști în toate centrele din România. Delivery Unit-ul din Târgu-Mureș a depășit borna de 50 de angajați, echipă ce este coordonată de Ovidiu Spinean începând din această toamnă. Cu peste 10 ani vechime în companie, Ovidiu a fost anterior Head of User Centric Services, contribuind la dezvoltarea echipelor și a business-ului la nivel global.

Pe lângă extinderea companiei, Endava anunță și că va continua să investească în comunitatea locală, prin organizarea de evenimente gratuite pentru specialiștii IT. Astfel, pe data de 9 Decembrie va avea loc primul eveniment din seria Tech Talks dedicat comunităților externe de IT la nivel european. Evenimentul online Tech Talks – European Edition powered by Endava va fi structurat în două părți: un panel format din specialiști atât în zona de leadership cât și în zona tehnică, discuție concentrată pe oportunitățile înlesnite de noua realitate și noul mod de lucru hibrid. În cea de-a doua parte, focusul se va concentra în jurul proiectelor de tip Extended Reality, printr-o prezentare susținută de către Thomas Bedenk, Vice President Extended Reality în Endava Berlin.

Continue Reading

#HrTrends

Studiu EY: Companiile nu sunt încă pregătite pentru munca hibridă

Published

on

Majoritatea angajatorilor de la nivel global nu au comunicat până în prezent angajaților niciun plan privind modul în care își vor desfășura activitatea după încheierea pandemiei COVID-19, alimentând astfel o degradare a relației cu aceștia, potrivit ediției 2021 a studiului EY „Work Reimagined Employer Survey”.

Datele analizate arată că 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări, de la moderate la semnificative, către un regim de muncă hibrid, pentru care ar opta 90% dintre angajați, care își doresc flexibilitate în alegerea locului și programului de muncă. Cu toate acestea, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generând o stare de nemulțumire în rândul angajaților pe temele cheie care țin de transparență, flexibilitate, cultură și productivitate.

În pofida conștientizării importanței unui regim de muncă flexibil pentru angajați, studiul relevă că 35% dintre angajatorii respondenți vor ca toți angajații lor să revină la un program de lucru integral la birou după încheierea pandemiei. Deși opțiunea este de înțeles pentru unii angajatori care activează în sectoare în care prezența la locul de muncă este necesară, aceeași opinie există și în rândul organizațiilor care și-ar putea desfășura activitatea în mod virtual, dar care doresc prezență fizică la birou.

În privința celor mai mari riscuri care ar putea apărea odată cu trecerea la un sistem de lucru hibrid, altele decât cele legate de sănătatea fizică, aproape jumătate (45%) dintre angajatori au menționat capacitatea lor de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. O altă preocupare majoră menționată de 43% dintre angajatori este modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea, în timp ce pentru 40% modelul de lucru hibrid reprezintă un pericol pentru cultură, creativitate și colaborare. 

Alte riscuri identificate în rândul angajatorilor vizează dezvoltarea următoarei generații de resurse umane (39%), stabilirea și măsurarea productivității (36%), perfecționarea/recalificarea angajaților pentru noile modalități de a munci (30%), adoptarea noilor tehnologii pentru a susține munca hibridă (28%) și îmbunătățirea stării de bine a angajaților (28%).

În pregătirea întoarcerii la birou, siguranța la locul de muncă devine, de asemenea, un aspect important. Conform studiului, 43% dintre respondenți spun că vor impune angajaților să fie vaccinați cu schema completă înainte de a reveni la munca de la birou, iar un procent similar (42%) plănuiește să stimuleze vaccinarea, de exemplu prin acordarea de zile libere, în condițiile prevăzute de lege.

Mai mult, 51% dintre angajatorii respondenți intenționează să reducă numărul călătoriilor în interes de serviciu după pandemie, în timp ce 66% dintre angajații respondenți își doresc ca acestea să se reia.

Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA, a declarat:

„Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților.”

Pe temele esențiale ale culturii și productivității există însă o aliniere de direcție între angajați și angajatori: aproape trei sferturi (72%) dintre angajatorii respondenți sunt de părere că de la începerea pandemiei provocate de COVID-19 cultura la locul de muncă s-a îmbunătățit, mai mult față de cei 48% dintre angajații respondenți, iar 82% dintre angajatori cred că productivitatea poate fi măsurată acum indiferent de locul de desfășurare a activității, comparativ cu 67% dintre salariați.

Continue Reading

Trending