Connect with us

#News

(P) Un termosistem de calitate, soluția pentru o factură de încălzire suportabilă și în vreme de criză

Published

on

Energia s-a scumpit enorm, iar asta nu doar în România, ci este o tendință la nivel global. Cât va mai dura această perioadă, în care prețurile mari la electricitate, gaze și carburanți pun la grea încercare bugetele familiilor, este greu de spus. Ba chiar există voci care susțin că, din cauza noilor restricții ale politicilor de mediu din Uniunea Europeană și nu numai, lucrurile vor arăta și mai rău pentru consumatori în anii ce vor urma. Prin urmare, eficiența energetică a locuințelor este o temă care a revenit puternic pe agenda publică. Pentru că, dacă nu ai de ales și tot trebuie să plătești mai mult pentru energie, poți alege să consumi mai puțin. Iar asta fără a-ți afecta în vreun fel nivelul de trai. Studiile arată că izolarea termică a locuinței poate să reducă factura pentru încălzire chiar și cu 50%. Cu alte cuvinte, o locuință bine izolată termic asigură tot confortul necesar și o factură de încălzire suportabilă, indiferent de prețul energiei. Iar beneficiile nu se opresc aici. Pe perioadă de vară o locuință reabilitată oferă un mai bun confort termic. Totuși rămâne o întrebare: cum se realizează o bună izolare termică? Sunt mai multe variante acceptate, dar cea mai răspândită este tehnologia care folosește polistirenul.

Materialele de calitate, secretul unei bune izolări termice

Pentru a obține un termosistem care să îndeplinească toate așteptările legate de eficiența energetică a locuinței și să reziste un timp îndelungat, cel mai important este să alegeți materiale de calitate. Aici, AdePlast vine cu o mulțime de soluții, oferind polistiren și adezivi cu proprietăți de top. Garanția calității vine din experiența bogată a companiei și din tehnologia modernă folosită în procesul de fabricație, toate materialele fiind produse în fabricile din România.
Pentru a obține o izolare termică optimă, este recomandată folosirea la exterior a unui polistiren cu o densitate bună. Astfel, polistirenul expandat AdePlast EPS 80+ sau cel grafitat AdePlast 80 reprezintă variante recomandate pentru orice lucrare. Bineînțeles, în portofoliul AdePlast se mai găsesc și alte soluții, cu proprietăți chiar mai bune. De exemplu, se poate alege un polistiren extrudat, care este mai dens și are o rezistență mecanică bună, fiind recomandat pentru izolarea fundațiilor, a pardoselilor sau a teraselor. Nu în ultimul rând, izolarea la interior sau a acoperișului se poate realiza cu polistiren expandat AdePlast EPS 60, acesta având toate proprietățile necesare. În ceea ce privește adezivul, și aici AdePlast are o gamă variată, de unde meșterii pot alege produsul cel mai potrivit pentru tipul lucrării. De mare succes pe piața românească se bucură Polistirol Premium, un adeziv superior care iese în evidență prin aderența excelentă, flexibilitate de excepție și rezistența ridicată.

Cum se aplică termosistemul

Un termosistem mai conține și alte elemente în afara polistirenului și adezivului. Astfel, diblurile, plasa de armare și stratul final au și ele un rol important în obținerea unui termosistem eficient și durabil. Nu în ultimul rând, contează și experiența și priceperea meșterului, care trebuie să aplice corect materialele, urmărind toți pașii necesari.

Suportul peste care se aplică termosistemul este esențial. Este recomandat ca pregătirea acestuia să se facă prin tencuire, urmând apoi ca pereții să fie curățați, nivelați și amorsați pentru ca adezivul să aibă o aderență cât mai bună. Urmează apoi montarea plăcilor de polistiren, pe suprafața cărora se aplică adeziv. Plăcile se așază întrețesute pe perete. Dupa montarea acestora, urmează prinderea diblurilor. Acestea se aleg în funcție de tipul polistirenului, în cazul celui expandat fiind recomandate diblurile de plastic. Odată ce am trecut și de acest pas, urmează aplicarea masei de șpaclu. Aici, tot mortarul adeziv AdePlast Polistirol Premium este o alegere cât se poate de inspirată, caracteristicile acestuia fiind ideale pentru această etapă. Urmează apoi plasa de armare și stratul de acoperire. Aici se poate aplica ori o vopsea de exterior, ori o tencuială decorativă.

Greșeli frecvente și soluții recomandate

Una din cele mai frecvente erori în aplicarea termosistemului este umplerea rosturilor dintre plăcile de polistiren cu adeziv, acolo unde acestea nu pot avea contact perfect. Corect este să se folosească în acest caz o spumă poliuretanică, Sika Boom-582 Foam Fix fiind o alegere excelentă. Folosită la lipirea plăcilor de termoizolația, această spumă are calități deosebite, fiind extrem de rezistentă. O altă greșeală frecventă este montarea diblurilor înainte ca adezivul să se întărească. Tot determinată de grabă, o altă eroare este aplicarea amorsei și tencuielii înainte ca masa de șpaclu să se întărească. Cert este că un meșter priceput va ști cum să monteze un termosistem de calitate și va recomanda, de fiecare dată, cele mai potrivite materiale.

Dacă ați ajuns cu casa la nivelul termoizolației înseamnă că ați parcurs deja o serie pași importanți, însă trebuie reținut că atât la exterior cât și la interior, folosirea materialelor de calitate este esențială. Spre exemplu, pe lângă materialele de la AdePlast, pot fi utilizate, în complementaritate, toate soluțiile SIKA destinate sectorului rezidențial care includ soluții pentru partea de construcție care nu se “vede”, dar și pentru toate operațiunile de finisaj interior și exterior.

Sika România este subsidiară a concernului elveţian Sika AG, fondat în 1910 Baar Elvetia, și prezentă pe piața din România de aproape 20 ani. În toți acești ani, compania a cunscut mai multe etape de dezvoltare atât prin construcții proprii de fabrici (Brașov – fabrica de aditivi pentru betoane, Cluj – mortare speciale pentru construcții), cât și prin achiziții locale: 2019 – Arcon membrane, principalul producător de membrane bituminoase din România; 2020 – Adeplast SA, lider consacrat în producția unei game lărgite de mortare pentru construcţii şi izolaţii termice (EPS), astfel încât am ajuns la un număr de 13 fabrici și linii de producție locate în 7 zone ale țării și peste 670 de angajați.

Sika este lider global în producția de materiale chimice specializate, are o poziţie de top pe piaţa dezvoltării şi producţiei de sisteme şi produse de etanșare, lipire, amortizare, consolidare şi protecţie utilizate în sectorul construcţiilor şi în industria auto. Grupul elvețian cu peste 25.000 de angajati in intreaga lume, este prezent cu filialele sale în peste 100 ţări din şi detine 300 de unităţi de producţie. In 2020 Sika a realizat la nivel global realizeaza o cifra de afaceri de peste 7,8 miliarde CHF.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending