Connect with us

#Pathfinders

LeadersTalk. #Retrospectiv: Cazul NeaKaisă

Published

on

Un lucru este clar. Dincolo de orice situații neprevăzute, în afaceri există și o satisfacție uriașă: aceea de a învăța atât din reușite, cât și din eșecuri. Prin urmare, LeadersTalk lansează rubrica #Retrospectiv, în cadrul căreia prezintă provocările cu care s-au confruntat antreprenorii prezenți pe plan local în 2021.

Cazul: NeaKaisă

Fondat în urmă cu șapte ani, în urma unei investiții de 20.000 de euro, magazinul online cu produse pentru casă și grădină – NeaKaisă le aduce astăzi tinerilor antreprenori Laura și Vlad Sardescu afaceri de peste patru milioane de euro. Cel puțin asta reiese din estimările celor doi pentru 2021. Cum au reușit?

Scenariul 2021

Situație fără precedent. Mai întâi a fost o criză internă a termenelor de livrare. Apoi, serviciile de curierat au fost puse în mare dificultate pe fondul creșterii subite a cererii. Să nu mai vorbim despre problemele de infrastructură sau adaptarea la telemuncă. „Am intrat brusc într-o cursă pentru crearea unor proceduri de lucru, astfel încât serviciile oferite clienților să se mențină la standarde ridicate în timp ce echipa se adapta la lucrul de acasă”, mărturisește, astăzi, Laura Sardescu, co-fondatoare NeaKaisă.
Iar tabloului i se adaugă lipsa sau scumpirea materialelor prime, întârzierile din transportul international și scăderea capacității de producție a fabricilor din Asia.

Lecțiile lui 2021

„Organizare si reorganizare sunt cuvintele cheie aici, atât din punct de vedere al bugetelor, cât și al echipei și cred că asta au făcut toți antreprenorii și managerii din domeniu, nu doar noi”, mai spune Laura, explicând faptul că, de pildă, și alți jucători tradiționali din brick&mortar s-au văzut nevoiți să treacă în online.

„Au investit în promovarea noilor servicii și, bineînțeles, a crescut astfel costul marketingului digital pentru toată piața”.

Planuri pe termen scurt

Dacă anul trecut, NeaKaisă raporta o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de euro, anul acesta Laura Sardescu estimează să înregistreze o creștere de aproape 35% la nivelul întregului business, respectiv să ajungă la patru milioane de euro.

Ca planuri pe termen scurt, compania vrea să treacă la un model hybrid. „Avem în plan să ne extindem și către offline, fiind un proiect în implementare început de la finalul anului trecut”.

Potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la sfârșitul lui 2020. Anul trecut, a ȋnregistrat o creștere de 30% față de 2019, când valoarea comerțului online a fost estimată la aproximativ 4,3 miliarde de euro.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#Pathfinders

#StrartupTalk cu Raluca Bacinschi-Stratulat, CEO iziBAC

Published

on

Publicația LeadersTalk își continuă rubrica #StartupTalk, în cadrul căreia abordăm subiecte de interes pentru acei tineri care au ales să-și înființeze propriile businessuri în detrimentul joburilor cu program fix. 

Astăzi, Raluca Bacinschi-Stratulat, fondator iziBAC și CEO.

Raluca Bacinschi-Stratulat este profesor și arhitect, cu peste nouă ani de experiență în lucrul cu elevi de toate vârstele. De-a lungul timpului, ea a studiat pe larg antreprenoriatul în educație, psihopedagogie și științele educației. Mărturisește că a învățat din modele educaționale alternative și de mare succes pentru a construi un nou model care să fie deschis inovației tehnologice, concentrându-se pe angajamentul spontan și pe dorința naturală de creștere a individului și mai puțin pe constrângere și structuri ierarhice rigide tradiționale. Astfel, Raluca a creat o aplicație mobilă disponibilă pe orice telefon numită iziBAC care ajută peste 67.000 de elevi de liceu să învețe într-un mod ușor și distractiv pentru examenul de bacalaureat.

La câte acceleratoare ați participat până acum?

Raluca Bacinschi-Stratulat: La șase, însă până acum două dintre ele ne-au ajutat să accelerăm la un nivel superior. Este recomandat să încerci mai multe experiențe similare, până când reușești să înțelegi și cum să te bucuri de potențialul unui accelerator. Și participarea la un accelerator este un proces de învățare în sine pentru a ști cum să îl materializezi cât mai mult în afacerea ta. De asemenea, fiecare accelerator are un avantaj principal pe care îl oferă.

De exemplu, unele oferă networking la nivel de VC sau BA, altele oferă experți cu anumite cunoștințe necesare unui antreprenor care vrea să se extindă, altele oferă o comunitate de suport etc. Bineînțeles că toate încearcă să ofere în mod echilibrat cât mai multe oportunități, însă inevitabil vor fi experți în unul dintre criterii mai mult decât în altele. Și este esențial să decizi în ce accelerator intri în funcție de această prioritizare a nevoilor tale și a ofertei fiecărui accelerator.

Câte finanțări ați obținut?

Raluca Bacinschi-Stratulat: Una, prin intermediul Seedblink, de tip equity crowdfunding, la începutul acestui an.

Cum construiești pitchul perfect?

Raluca Bacinschi-Stratulat: În primul rând renunțând la presiunea de a livra un pitch perfect. Din punctul meu de vedere, pitch-ul perfect nu există. Doar un pitch în permanentă îmbunătățire. Deci primul lucru de care ai nevoie este răbdarea și perseverența. Îl vei livra de sute de ori, în zeci de situații diferite, către mulți oameni diferiți.

Fiecare situație îți va oferi lecții din care poți să înveți. Așadar un al doilea lucru esențial pentru pitch este să te menții deschis la feedback și să încerci să te adaptezi cât mai mult. De asemenea, ingredientul secret pe care cred că un pitch bun îl are este pasiunea celei sau celui care îl prezintă, deoarece ea va ajunge în subconștientul publicului, subconștient cu care vor lua decizia dacă da sau ba.

Ca să recapitulez: perseverență, flexibilitate, pasiune.

Când este mai bine pentru un startup să caute investiții?

Raluca Bacinschi-Stratulat: Începutul îl recomand după ce au primit un feedback de la potențialii clienți, chiar dacă nu au construit încă un MVP. Veți învăța multe din fiecare întâlnire cu un VC sau BA. Însă de la început și până la atragerea efectivă a unei investiții e un întreg proces care se va concretiza când au început monetizarea, deoarece asta presupune un prim feedback real de la public. Pentru noi a funcționat foarte bine equity crowdfunding, pe care îl recomand mai ales întreprinderilor cu misiune socială.

Trei sfaturi pe care le-ați da unui startup care caută finanțare?

Raluca Bacinschi-Stratulat: Aș reitera sfaturile de la pitch. La care aș mai adăuga curajul de a face față refuzului.

De asemenea, vă sfătuiesc să găsiți investitori pasionați de domeniul în care activați, deoarece ei vă pot deschide multe uși în cadrul lui.

Fotograf: Andrei Zafiu

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Raluca Jianu, Managing Partner Epic Visits

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Raluca Jianu, Managing Partner Epic Visits.

Cu o carieră în marketing și comunicare de peste zece ani, Raluca Jianu a lucrat de-a lungul timpului cu organizații precum Impact Hub Bucharest, GMP PR sau Transilvania International Film Festival. În prezent, ea este cofondator al proiectului de educație Ferestroika, primul muzeu imersiv al vieții de familie în comunism din București și Managing Partner al Epicvisits.com, o platformă de travel dedicată experiențelor unice de călătorie, fondată în 2020, alături de antreprenorii Mihai Bârsan, Emanuel Pasat și Bogdan Jianu.

Recent, Epic Visits a atras o finanțare de 150.000 de euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink, având alături mai mulți business angels locali (Dragos Anastasiu- Eurolines, Adrian Țuluca- Propaganda Group, Felix Tătaru- GMP Group).

Measure What Matters- by John Doerr

Raluca Jianu: Este una dintre cele mai bune cărți despre planificare strategică, principiile și tehnicile pot fi aplicate nu doar în business, ci și în proiecte personale. Intel, Google, Bill & Melinda Gates Foundation sunt câteva dintre organizațiile care au folosit sistemul OKR (Objectives and Key Results) pentru a-și seta și atinge obiectivele.

În esență, cartea lui John Doerr te ajută să prioritizezi, să te concentrezi asupra lucrurilor care aduc cu adevărat valoare în organizația ta. „Nothing moves us forward like a deadline” este unul dintre citatele mele preferate, o să înțelegeți de ce când o să citiți cartea.

The Lean Startup- by Eric Ries

Raluca Jianu: Prima carte despre antreprenoriat pe care am citit-o. Dincolo de metodologia clar explicată, într-un limbaj accesibil pentru orice antreprenor aflat la început, pentru mine, The Lean Startup a reprezentat o schimbare de percepție asupra eșecului într-un startup.

Am crescut într-un mediu destul de competitiv, în care trebuia să-ți iasă perfect din prima, un mindset total nociv pentru orice startup.  Am început să-mi privesc startup-ul ca pe un laborator de experimente, în care îți formezi niște ipoteze pe care trebuie să le testezi/validezi. Cu cât faci mai repede asta, cu atât sunt mai multe șanse să găsești calea potrivită. Te afli într-un continuu proces de descoperire, experimente, reiterații, pivotare sau „validated learning”, un termen pe care o sa-l citiți des în carte. Asta înseamnă că este aproape imposibil ca ideea cu care ai început un startup să nu treacă prin niște transformări.

Jobs to Be Done- by Anthony Ulwick

Raluca Jianu: Jobs to Be Done te ajută să identifici și să clasifici nevoile funcționale și emoționale ale consumatorului tău, fie că vorbim de startup-uri B2B sau de B2C.

Startup-urile se luptă de multe ori „să vorbească” pe limba publicului țintă. Înainte de a identifica limbajul potrivit, trebuie să ne cunoaștem cu adevărat audiența. O descoperire interesantă pe care o veți face aplicând metodologia, subliniată și de Matt Lerner de la Startup Core Strenghts este că noi de fapt nu cumpărăm produse și servicii, ci le „angajăm” să facă lucruri pentru noi.

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Carmen Dumitru, manager general Acvatic Bebe Club

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Carmen Dumitru, managerul general al Acvatic Bebe Club.

Absolventă a Facultății de Management, din cadrul ASE București, cu un master în Studii Europene, la SNSPA , Carmen Dumitru a tatonat antreprenoriatul în 2012, atunci când a lansat un business de nișă pe piață: clubul de educație acvatică dedicat bebelușilor și copiilor mici Acvatic Bebe Club, fascinată fiind de beneficiile pe care le descoperea, la acea vreme, prin prisma înscrierii primului său copil la astfel de cursuri.

Liderii mănâncă mereu ultimii de Simon Sinek

Carmen Dumitru: În context pandemic mi-am dorit mult să găsesc o carte care să mă ajute să găsesc inspirația de a propune echipei acțiuni provocatoare, amuzante și creative prin care să uite oarecum de toate grijile și anxietățile dezvoltate în noua realitate a lui Covid 19. Am citit cu mare bucurie cartea, mi-am subliniat pasaje la care încă revin uneori și consider că mi-a fost ghid pentru alegerile pe care le-am făcut în aceasta perioadă. În calitate de mamă a două fetițe minunate, am rezonat mult cu titlul cărții, fiind deja obișnuită să mănânc ultima, așa că mesajul mi s-a părut ca o extensie firească a unui comportament deja „ educat”, dar interesant de urmărit cum poate fi „exportat” în business.

Astfel , preluând spiritul efervescent în care este scrisă cartea, cred că mi-am găsit puterea de a fi pozitivă, de a avea curajul să gândesc constructiv și mereu într-o abordare a lui „cum să facem”, în loc de „de ce să nu facem”, să susțin tonusul echipei și să-i implic pe tot membrii echipei în acțiuni creative, relevante, ajutându-i să-și descopere noi abilități și calități.

Instrumentele titanilor de Tim Ferris

Carmen Dumitru: Aș dărui aceasta carte fiecărei persoane care are nevoie de un boost de motivație și încredere. Din cele peste 100 de interviuri luate de Tim Ferris unora dintre cele mai de renume personalități din variate domenii de activitate (investitori, antreprenori de succes, scriitor, sportivi, actori, muzicieni) lecția de bază este cea a rezilienței și disciplinei. Este fascinant de analizat cum mici comportamente, realizate zilnic, cizelate până la excelență, pot crea o imensă plus valoare în viața  noastră. Citind aceasta carte nu m-am putut opri la gândul că sesiunile de educație acvatică, oferite la Acvatic Bebe Club, încă de la vârstă de 4 luni, sădesc semințe puternice în ceea ce privește:

–        includerea rutinei sportive încă de la o vârstă fragedă (toți milionarii lumii vorbesc de importanța sportului în viața lor, în special înotul și joggingul;

–        dezvoltarea abilităților de comunicare, în afara mediului familiar, care vine cu mari beneficii, chiar prin apariția precoce a limbajului sau îmbogățirea rapidă a acestuia;

–        stimularea încrederii în propriile forțe este încurajată în mediul acvatic prin libertatea de mișcare, ce altfel nu le este permisă copiilor care nu au învățat să meargă încă.

Astfel, cu acest nou gând, am reformulat misiunea Acvatic Bebe Club și cred cu mândrie că părinții care aleg să investească în educația acvatică din primele luni de viață ale copiilor lor, în mod perseverent și conștient, vor crește viitori „titani”, celebritățile viitorului și noi echipa ABC suntem onorați să știm că am avut o mică contribuție în acest demers.

Mitul antreprenorial de Michael Gerber

Carmen Dumitru: Recomandată de mulți prieteni antreprenori, am devorat aceasta carte, fiind extrem de plăcută de citit prin prisma exemplelor numeroase pe care le oferă și a unei viziuni pragmatice cu privire la sistemele și procedurile care ar trebui să existe în orice companie, pentru ca tu, ca antreprenor, să te asiguri că serviciul sau produsul tău este livrat mereu la aceleași standarde de calitate. Ori, având deja semnat contractul de închiriere pentru a 2-a locație a clubului nostru, care urmează să devină operațională la finalul acestui an,  în zona Primăverii, am prețuit și mai mult această lectură, care m-a ajutat să reevaluez sistemele actuale și să vin cu îmbunătățiri acolo unde am simțit că lucrurile nu sunt suficient de clare sau organizate pentru a mă asigura că promisiunile oferite clienților vor fi onorate de fiecare dată.

Astfel că îmi doresc să ofer acces la ABC-ul educației acvatice bebelușilor din cât mai multe orașe ale țării, unde calitatea premium a serviciilor să fie ancora din viziunea de dezvoltare a viitoarelor cluburi Acvatic Bebe Club, de la instructori pregătiți, empatici și jucăuși care să ofere celor mici sesiuni acvatice inedite, la timp de relaxare și experiențe memorabile părinților și siguranță și facilități adaptate nevoilor celor mici.

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

Trending