Connect with us

#BooksTalk

Ce citește Adrian Bodomoiu, director general Wizrom Software

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Adrian Bodomoiu, directorul general al companiei Wizrom Software.

Și-a început colaborarea cu Wizrom încă de pe băncile Facultății de Fizică, în anul 1994, din postura de consultant. A devenit în scurt timp director executiv, poziție pe care a deținut-o între 1998-2007, pentru ca ulterior să fie numit director general. O funcție pe care o ocupă și în acest moment în companie.

Adrian Bodomoiu a absolvit cursurile Facultății de Fizică din cadrul Universității București, în 1995. În 2004, el a făcut parte din echipa Wizrom ai cărei membri au primit certificatul cursului „Winning concept” de la TMUROT (Innovative Talent and Performance Solution), Israel. Iar, în 2008, a urmat un program de MBA de la Asebuss și Kennesaw State University, Atlanta.

Adrian este pasionat de aviație și îi place să construiască și să piloteze aeromodele.

Dark Cockpit de Emil Dobrovolski și Octavian Pantis  

Adrian Bodomoiu: Dark Cockpit e o carte fascinantă, atât din perspectiva unui om pasionat de aviație ca mine, dar mai ales pentru că îți oferă o viziune extraordinară despre cum se conduce o industrie care trebuie să ofere siguranță, predictibilitate și eficiență la cote înalte.

Imaginați-vă câte mecanisme și proceduri trebuie să țină funcțional acest trafic imens la nivel mondial, unde avem circa 25.000 de avioane comerciale în aer în orice moment! Cum ții stabil în aer un avion, indiferent de cât vitrege sunt condițiile de mediu? Dar un bussiness? E evident că, atunci când apar probleme, avem foarte puțin timp să analizăm ce s-a întâmplat și să acționăm astfel încât să aducem în siguranță avionul sau business-ul „la sol”.

În Dark Cockpit am descoperit un rezervor de principii, reguli și recomandări foarte valoroase, care pot fi aplicate în orice domeniu pentru a reduce mult riscurile și risipa de resurse. Eu personal aplic de ceva vreme aceste principii atât în companie, cât și în mediul de business.

Start-up Nation de Dan Senor și Saul Singer

Adrian Bodomoiu: Am avut adevărate revelații citind această carte care răspunde unei întrebări foarte interesante: cum a reușit Israelul, acest stat mic, înființat acum 60 de ani într-o zonă fără resurse naturale și aflat într-o stare semi-permanentă de război, să devină cel mai fertil teren pentru un număr impresionant de start-up-uri?

Răspunsul a fost unul cât se poate de surprizător pentru mine și nu vreau să-l dezvălui, ca să nu stric nimănui plăcerea descoperirii. Însă, indiferent cât de diferite ar fi contextele istorice, culturale și geografice, mi-a fost evident că am multe de învățat din această carte și, mai ales, multe lucruri de aplicat și la noi. În business nu e nevoie neapărat să reinventezi roata, poți doar să fii atent la ce și cum s-a întâmplat prin alte locuri și să adaptezi inteligent modele de succes în context local.

Începe cu de ce. Cum ne inspiră marii lideri astfel încât să trecem la acțiune de Simon Sinek

Adrian Bodomoiu: Această carte de referință a lui Simon Sinek a fost foarte importantă pentru mine deoarece m-a făcut să înțeleg că, în orice domeniu ai activa (și cu-atât mai mult în mediul de business), oamenii nu-ți vor „cumpăra” un produs, un serviciu, o mișcare sau o idee decât atunci când ei vor fi înțeles „de ce”-ul din spate.

Când am ascultat celebrul discurs TEDx al lui Simon Sinek, am avut revelația că mulți dintre noi ignorăm această întrebare, deși ea ar trebui să ne guverneze orice inițiativă. Cum ar spune el, „oamenii nu cumpără ceea ce faci, ci cumpără motivul pentru care faci ceea ce faci”. Ca orice observație genială, e simplă și de impact.

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE


După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#BooksTalk

Ce citește Raluca Jianu, Managing Partner Epic Visits

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Raluca Jianu, Managing Partner Epic Visits.

Cu o carieră în marketing și comunicare de peste zece ani, Raluca Jianu a lucrat de-a lungul timpului cu organizații precum Impact Hub Bucharest, GMP PR sau Transilvania International Film Festival. În prezent, ea este cofondator al proiectului de educație Ferestroika, primul muzeu imersiv al vieții de familie în comunism din București și Managing Partner al Epicvisits.com, o platformă de travel dedicată experiențelor unice de călătorie, fondată în 2020, alături de antreprenorii Mihai Bârsan, Emanuel Pasat și Bogdan Jianu.

Recent, Epic Visits a atras o finanțare de 150.000 de euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink, având alături mai mulți business angels locali (Dragos Anastasiu- Eurolines, Adrian Țuluca- Propaganda Group, Felix Tătaru- GMP Group).

Measure What Matters- by John Doerr

Raluca Jianu: Este una dintre cele mai bune cărți despre planificare strategică, principiile și tehnicile pot fi aplicate nu doar în business, ci și în proiecte personale. Intel, Google, Bill & Melinda Gates Foundation sunt câteva dintre organizațiile care au folosit sistemul OKR (Objectives and Key Results) pentru a-și seta și atinge obiectivele.

În esență, cartea lui John Doerr te ajută să prioritizezi, să te concentrezi asupra lucrurilor care aduc cu adevărat valoare în organizația ta. „Nothing moves us forward like a deadline” este unul dintre citatele mele preferate, o să înțelegeți de ce când o să citiți cartea.

The Lean Startup- by Eric Ries

Raluca Jianu: Prima carte despre antreprenoriat pe care am citit-o. Dincolo de metodologia clar explicată, într-un limbaj accesibil pentru orice antreprenor aflat la început, pentru mine, The Lean Startup a reprezentat o schimbare de percepție asupra eșecului într-un startup.

Am crescut într-un mediu destul de competitiv, în care trebuia să-ți iasă perfect din prima, un mindset total nociv pentru orice startup.  Am început să-mi privesc startup-ul ca pe un laborator de experimente, în care îți formezi niște ipoteze pe care trebuie să le testezi/validezi. Cu cât faci mai repede asta, cu atât sunt mai multe șanse să găsești calea potrivită. Te afli într-un continuu proces de descoperire, experimente, reiterații, pivotare sau „validated learning”, un termen pe care o sa-l citiți des în carte. Asta înseamnă că este aproape imposibil ca ideea cu care ai început un startup să nu treacă prin niște transformări.

Jobs to Be Done- by Anthony Ulwick

Raluca Jianu: Jobs to Be Done te ajută să identifici și să clasifici nevoile funcționale și emoționale ale consumatorului tău, fie că vorbim de startup-uri B2B sau de B2C.

Startup-urile se luptă de multe ori „să vorbească” pe limba publicului țintă. Înainte de a identifica limbajul potrivit, trebuie să ne cunoaștem cu adevărat audiența. O descoperire interesantă pe care o veți face aplicând metodologia, subliniată și de Matt Lerner de la Startup Core Strenghts este că noi de fapt nu cumpărăm produse și servicii, ci le „angajăm” să facă lucruri pentru noi.

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE


Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Carmen Dumitru, manager general Acvatic Bebe Club

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Carmen Dumitru, managerul general al Acvatic Bebe Club.

Absolventă a Facultății de Management, din cadrul ASE București, cu un master în Studii Europene, la SNSPA , Carmen Dumitru a tatonat antreprenoriatul în 2012, atunci când a lansat un business de nișă pe piață: clubul de educație acvatică dedicat bebelușilor și copiilor mici Acvatic Bebe Club, fascinată fiind de beneficiile pe care le descoperea, la acea vreme, prin prisma înscrierii primului său copil la astfel de cursuri.

Liderii mănâncă mereu ultimii de Simon Sinek

Carmen Dumitru: În context pandemic mi-am dorit mult să găsesc o carte care să mă ajute să găsesc inspirația de a propune echipei acțiuni provocatoare, amuzante și creative prin care să uite oarecum de toate grijile și anxietățile dezvoltate în noua realitate a lui Covid 19. Am citit cu mare bucurie cartea, mi-am subliniat pasaje la care încă revin uneori și consider că mi-a fost ghid pentru alegerile pe care le-am făcut în aceasta perioadă. În calitate de mamă a două fetițe minunate, am rezonat mult cu titlul cărții, fiind deja obișnuită să mănânc ultima, așa că mesajul mi s-a părut ca o extensie firească a unui comportament deja „ educat”, dar interesant de urmărit cum poate fi „exportat” în business.

Astfel , preluând spiritul efervescent în care este scrisă cartea, cred că mi-am găsit puterea de a fi pozitivă, de a avea curajul să gândesc constructiv și mereu într-o abordare a lui „cum să facem”, în loc de „de ce să nu facem”, să susțin tonusul echipei și să-i implic pe tot membrii echipei în acțiuni creative, relevante, ajutându-i să-și descopere noi abilități și calități.

Instrumentele titanilor de Tim Ferris

Carmen Dumitru: Aș dărui aceasta carte fiecărei persoane care are nevoie de un boost de motivație și încredere. Din cele peste 100 de interviuri luate de Tim Ferris unora dintre cele mai de renume personalități din variate domenii de activitate (investitori, antreprenori de succes, scriitor, sportivi, actori, muzicieni) lecția de bază este cea a rezilienței și disciplinei. Este fascinant de analizat cum mici comportamente, realizate zilnic, cizelate până la excelență, pot crea o imensă plus valoare în viața  noastră. Citind aceasta carte nu m-am putut opri la gândul că sesiunile de educație acvatică, oferite la Acvatic Bebe Club, încă de la vârstă de 4 luni, sădesc semințe puternice în ceea ce privește:

–        includerea rutinei sportive încă de la o vârstă fragedă (toți milionarii lumii vorbesc de importanța sportului în viața lor, în special înotul și joggingul;

–        dezvoltarea abilităților de comunicare, în afara mediului familiar, care vine cu mari beneficii, chiar prin apariția precoce a limbajului sau îmbogățirea rapidă a acestuia;

–        stimularea încrederii în propriile forțe este încurajată în mediul acvatic prin libertatea de mișcare, ce altfel nu le este permisă copiilor care nu au învățat să meargă încă.

Astfel, cu acest nou gând, am reformulat misiunea Acvatic Bebe Club și cred cu mândrie că părinții care aleg să investească în educația acvatică din primele luni de viață ale copiilor lor, în mod perseverent și conștient, vor crește viitori „titani”, celebritățile viitorului și noi echipa ABC suntem onorați să știm că am avut o mică contribuție în acest demers.

Mitul antreprenorial de Michael Gerber

Carmen Dumitru: Recomandată de mulți prieteni antreprenori, am devorat aceasta carte, fiind extrem de plăcută de citit prin prisma exemplelor numeroase pe care le oferă și a unei viziuni pragmatice cu privire la sistemele și procedurile care ar trebui să existe în orice companie, pentru ca tu, ca antreprenor, să te asiguri că serviciul sau produsul tău este livrat mereu la aceleași standarde de calitate. Ori, având deja semnat contractul de închiriere pentru a 2-a locație a clubului nostru, care urmează să devină operațională la finalul acestui an,  în zona Primăverii, am prețuit și mai mult această lectură, care m-a ajutat să reevaluez sistemele actuale și să vin cu îmbunătățiri acolo unde am simțit că lucrurile nu sunt suficient de clare sau organizate pentru a mă asigura că promisiunile oferite clienților vor fi onorate de fiecare dată.

Astfel că îmi doresc să ofer acces la ABC-ul educației acvatice bebelușilor din cât mai multe orașe ale țării, unde calitatea premium a serviciilor să fie ancora din viziunea de dezvoltare a viitoarelor cluburi Acvatic Bebe Club, de la instructori pregătiți, empatici și jucăuși care să ofere celor mici sesiuni acvatice inedite, la timp de relaxare și experiențe memorabile părinților și siguranță și facilități adaptate nevoilor celor mici.

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE


Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Mihai Guran, CEO Guran Consulting Global

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Mihai Guran, fondator Guran Consulting Global și vicepreședintele Asociației TechAngels Romania

Consultant de business și antreprenor, mentor pentru startup-uri și angel-investor, Mihai Guran are o experiență de peste 20 de ani în vânzări, marketing și dezvoltare de business internațional. Pentru Bitdefender, el a construit echipa de vânzări Enterprise la nivel internațional, punând la punct procesele și sistemele care i-au permis să scalaeze businessul de zece ori in patru ani.

Din 2018, de când și-a deschis propriul său business, Guran Consulting Global, Mihai Guran a lucrat cu peste de 30 de startup-uri tech și firme de software. Pe câteva dintre acestea chiar a pariat și a devenit, astfel, și asociat de tip Angel Investor. Totodată, el este și vicepreședintele Asociației TechAngels Romania.

Absolvent al Universității Politehnica din București, ca inginer electronist și pasionat de tehnologie, Mihai deține un Master in Business Administration obținut la Henley Business School, Reading University, UK, fiind adeptul învățării continue. De asemenea, în 2021, el a obținut o certificare în strategie de business și analiză financiară de la Harvard Business School Online.

Competing Against Luck de Clayton M. Christensen

Mihai Guran:  Industria globală Tech inovează, dar nu în modul cel mai eficient posibil. Similar, în industria auto din anii ’70 (sau chiar anii ’80 în România) se spunea că trebuie să ai noroc cu mașina ca să fie bună – produsele care ieșeau de pe bandă (automobilele) aveau pur și simplu foarte multe defecte, pentru că procesul de asigurare al calității nu conducea la un rezultat previzibil (ulterior, Toyota a fost unul dintre pionerii îmbunătățirii calității producției și toți producătorii s-au aliniat). Similar, în industria Tech se spune că trebuie să ai noroc dacă ești o firmă startup Tech și vrei să ai succes, iar procentul celor care reușesc este extrem de mic.

Cei care o fac sunt de cele mai multe ori clasificați ca fiind inovatori de tip disruptiv, ei adresând segmente de piață care nu își pot permite categoriile respective de produs de la firmele mari. Produsele pot chiar să nu fie la fel de complexe, dar sunt oferite la prețuri convenabile. Esențială este identificarea categoriei de Job-to-be-Done, iar cartea profesorului Christensen de la Universitatea Harvard este cea care pune bazele analizării inovației din această perspectivă a lucrurilor pe care care le are de făcut clientul, pentru a crește rata de succes a inovării.

Recomand această carte tuturor celor preocupați de inovare și aplicabilitarea noutăților tehnologice în business, dar în special firmelor de tip startup Tech care vor primi un set nou de lentile prin care să își optimizeze procesele de proiectare și punerea pe piață a produselor și serviciilor în mod conștient, începând de la obținerea clarității strategice a poziționării competitive pe piață. Aceste teorii sunt în prezent studiate, dezvoltate și incluse și de alte școli de business în curriculla lor.

Crossing the Chasm de Geoffrey A. Moore

Mihai Guran: Odată ce s-a obținut claritatea strategică pentru produsele unui startup Tech, produsele trebuie să fie făcute cunoscute și vândute pe piețe cât mai rapid, înainte de a fi copiate (lucru care se întâmplă suficient de des în lumea Tech).

Această carte oferă cititorului un cadru general și o metodologie – cadrul general pentru a înțelege tipurile de cumpărători, dar și metodologiile necesare pentru a adresa cu mesajele de marketing potrivite acești cumpărători și a conduce echipele de vânzări la rezultate mai bune.  

Astfel, cumpărătorii care sunt entuziasmați de tehnologie vor trebui să primească un alt fel de mesaje față de cei care sunt inovatori și care știu precis ce își doresc – rezultate semnificativ îmbunătățite pentru organizația lor, motiv pentru care își asumă riscul de a lucra cu startup-uri inovative. Ambele categorii reprezintă, însă, doar o mică parte din piață, iar firmele trebuie să traverseze o prăpastie imensă și greu de trecut pentru a cuceri piețele principale, pe care majoritatea cumpărătorilor au un altfel de comportament și alt tip de cerințe.

Cel mai dificil este că atât mesajele de marketing, cât și direcția oferită forței de vânzări trebuie schimbate din mers, fiind nevoie de multă disciplină și focus pentru a identifica nișa inițială potrivită și a reuși o astfel de operațiune, asemănată cu un desant militar pe o plajă îndepărtată, pe care trebuie concentrate toate resursele firmei în momentul declanșării. Aceste nișe sunt de cele mai multe ori ocupate deja de competitori direcți care pot reacționa sau indirecți foarte puternici, iar a ști cum să câștigi astfel de bătălii este o adevărată artă, iar pentru inițiere recomand citirea acestei cărți.

Sales Force Design for Strategic Advantage de Andris A. Zoltners, Prabhakant Sinha, Sally E. Lorimer

Mihai Guran: Multe startup-uri Tech dezvoltă folsind metodologii de tip agil, aplică teoriile inovării disruptive pentru a obține claritate strategică și a identifica ce își doresc clienții, dar trebuie în același timp să se hotarasca cum sa vanda. 

Recomand această carte celor care doresc să își crească și să își organizeze trupele de vânzare, lucru pentru care este nevoie de excelență în special după ajungerea pe piețele mature și dacă adopția tehnologiei și a produselor este masivă. Se poate începe de la strategia de go-to-market, fiind necesare decizii privind segmentarea teritoriilor de vânzare și a clienților, sincronizarea canalelor diverse de vânzare și eliminarea suprapunerilor, decizii privind tacticile de marketing și mărimea organizației care trebuie construită în funcție de cererea în creștere.

De asemenea, deoarce piețele sunt dinamice, companiile trebuie să înțeleagă dinamica și să adapteze continuu și forța de vânzare în context competitiv.  Este o lectură foarte bună pentru o abordare sistematică și prezintă modele excelente care pot fi folosite în construcția forței de vânzare pentru companii Tech și nu numai.

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE


Continue Reading

Trending