Connect with us

#News

LibFest ediție aniversară la 30 de ani de Libris: 4 zile-maraton cu 150 de evenimente și dialoguri despre carte

Published

on

LibFest, târg online de carte și experiențe culturale, organizat de Libris își deschide porțile miercuri, 24 noiembrie, invitând iubitorii de carte la peste 150 lansări și dialoguri culturale. La cele 115 standuri virtuale se vor așeza peste 1 milion de cărți, atât apariții noi, cărți cu autograf, dar și volume bestseller, toate aflate la reducere.

Iubitorii de carte vor putea intra în dialog virtual cu autori precum Mircea Cărtărescu, Dumitru Constantin Dulcan, Ioan Aurel Pop, Gabriel Liiceanu, Tatiana Țîbuleac, Doina Ruști,  Petronela Rotar, Cristina Andone, Ioana Chicet-Macoveiciuc, Gaspar Gyorgy, Guzel Iahina,  Suleika Jaouad, Sofi Oksanen, Kate Rose, Ohara Donovetsky, Rachel Hawkins și mulți alții. Ediția din această toamnă marchează, în cele 4 zile-maraton de experiențe culturale, și 30 de ani de la înființarea Libris, prin dezbateri și dialoguri despre raportarea românilor la carte în ultimii 30 ani.

Peste 8.000 titluri de beletristică, 2.000 titluri de business și dezvoltare personale, 8.500 titluri pentru copii și multe altele se vor număra printre atracțiile târgului online de carte și experiențe culturale LibFest ce se va desfășura în perioada 24-27 noiembrie. Fiecare zi de târg va debuta dis de dimineață și va aduce câte 12 ore de evenimente și lansări de carte, oferte speciale și reduceri de până la 80%.

Printre cele mai așteptate dialoguri se numără cele cu Suleika Jaouad, autoarea romanului-fenomen Între două lumi. Amintiri dintr-o viață suspendată, cel cu Guzel Iahina, odată cu lansarea volumului Trenul spre Samarkand, cu Mircea Cărtărescu, care lansează volumul Melancolia, cu Dumitru Constantin Dulcan la aniversarea a 40 de ani de la editarea volumului Inteligența materiei, cu Niculina Gheorghiță și tema Autenticitatea. Calea spre împlinirea vieții psihice și emoționale sau Gáspár György cu lansarea aniversară a volumului Copilul invizibil. 

Dezbateri pe teme contemporane: sănătate mentală și fizică, educație, literatură pentru adolescenți

Pe lângă aceste interviuri, ediția a doua a târgului organizat de Libris propune teme noi de discuție, alături de specialiști, legate, printre altele, de creativitate, de sănătatea mentală și fizică sau de importanța cărților în educație ori literatura pentru adolescenți. 

Interesul cititorilor LibFest pentru aceste experiențe și dialoguri construite în jurul cărții a fost peste așteptările noastre la prima ediție, prin urmare, de data aceasta ne-am dorit să mergem și mai în profunzime, să lansăm noi teme de dezbatere, cu atât mai mult cu cât 2021 este un an important pentru Libris, un an în care aniversăm 30 de ani de când “respirăm” cărți. Astfel, venim în întâmpinarea acestei noi tendințe în comportamentul cititorului român, care își dorește o experiență completă, o ofertă de carte actuală și dinamică, recomandări și un portofoliu curatoriat, a precizat Laura Țeposu, CEO Libris. 

Astfel, Gabor Maté, Guzel Iahina, Yuval Noah Harari, Dumitru Constantin Dulcan, Ioan Aurel Pop, Gabriel Liiceanu, Radu Paraschivescu, Tatiana Țîbuleac, Sofi Oksanen, Gytha Lodge, Kate Rose, Ohara Donovetsky, Rachel Hawkins, Niculina Gheorghiță, Petronela Rotar, Ioana Chicet-Macoveiciuc, Gaspar Gyorgy, Georgeta Filitti, Etgar Keret sunt alte câteva dintre numele despre ale căror cărți se va discuta în LibFest, ediția noiembrie 2021.

Pentru a fi cât mai aproape de atmosfera unui târg de carte autentic, LibFest a pregătit peste 5.500 de volume ce vor fi livrate cu autograful autorului. Printre acestea se numără Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu, Radu Oltean, Radu Paraschivescu, Dumitru Constantin Dulcan, Gaspar Gyorgy, Petronela Rotar, Niculina Gheorghiță, Mirela Retegan, Dorel Vișan

Două generații de librari, în dialog despre 30 de ani de carte în România

Evenimentul se va încheia cu un dialog despre cei 30 de ani Libris și cele două generații de librari, timp în care peste 1,6 milioane de clienți au trecut pragul librăriei online și offline. Despre provocările acestor ani, și mai ales despre ce urmează, vor discuta Andreea Esca cu Ana Oniță, co-fondator Libris, Virgil Oniță, co-fondator Libris, Laura Țeposu, CEO Libris, Rodica Totoianu, director comercial și Augusta Oniță, director achiziții, oamenii cu care a început întreaga poveste. 

La prima ediție LibFest, care a avut loc în luna martie 2021, peste 240.000 de români au trecut pragul virtual târgului. Aceștia au achiziționat peste 60.000 de volume, iar din topul celor mai vânduți autori au făcut parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan, cu care vizitatorii târgului online vor putea intra în dialog și la această a doua ediție. 

Afacere românească, Libris a intrat pe piața de carte în 1991, cu librăria Șt. O. Iosif din Brașov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existență în online, a devenit nume de referință pe segmentul de librării, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienți din întreaga lume.

În toți acești ani, Libris și-a asumat activ un rol de suporter al lecturii și a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care își propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

Continue Reading

Trending