Connect with us

#News

LibFest ediție aniversară la 30 de ani de Libris: 4 zile-maraton cu 150 de evenimente și dialoguri despre carte

Published

on

LibFest, târg online de carte și experiențe culturale, organizat de Libris își deschide porțile miercuri, 24 noiembrie, invitând iubitorii de carte la peste 150 lansări și dialoguri culturale. La cele 115 standuri virtuale se vor așeza peste 1 milion de cărți, atât apariții noi, cărți cu autograf, dar și volume bestseller, toate aflate la reducere.

Iubitorii de carte vor putea intra în dialog virtual cu autori precum Mircea Cărtărescu, Dumitru Constantin Dulcan, Ioan Aurel Pop, Gabriel Liiceanu, Tatiana Țîbuleac, Doina Ruști,  Petronela Rotar, Cristina Andone, Ioana Chicet-Macoveiciuc, Gaspar Gyorgy, Guzel Iahina,  Suleika Jaouad, Sofi Oksanen, Kate Rose, Ohara Donovetsky, Rachel Hawkins și mulți alții. Ediția din această toamnă marchează, în cele 4 zile-maraton de experiențe culturale, și 30 de ani de la înființarea Libris, prin dezbateri și dialoguri despre raportarea românilor la carte în ultimii 30 ani.

Peste 8.000 titluri de beletristică, 2.000 titluri de business și dezvoltare personale, 8.500 titluri pentru copii și multe altele se vor număra printre atracțiile târgului online de carte și experiențe culturale LibFest ce se va desfășura în perioada 24-27 noiembrie. Fiecare zi de târg va debuta dis de dimineață și va aduce câte 12 ore de evenimente și lansări de carte, oferte speciale și reduceri de până la 80%.

Printre cele mai așteptate dialoguri se numără cele cu Suleika Jaouad, autoarea romanului-fenomen Între două lumi. Amintiri dintr-o viață suspendată, cel cu Guzel Iahina, odată cu lansarea volumului Trenul spre Samarkand, cu Mircea Cărtărescu, care lansează volumul Melancolia, cu Dumitru Constantin Dulcan la aniversarea a 40 de ani de la editarea volumului Inteligența materiei, cu Niculina Gheorghiță și tema Autenticitatea. Calea spre împlinirea vieții psihice și emoționale sau Gáspár György cu lansarea aniversară a volumului Copilul invizibil. 

Dezbateri pe teme contemporane: sănătate mentală și fizică, educație, literatură pentru adolescenți

Pe lângă aceste interviuri, ediția a doua a târgului organizat de Libris propune teme noi de discuție, alături de specialiști, legate, printre altele, de creativitate, de sănătatea mentală și fizică sau de importanța cărților în educație ori literatura pentru adolescenți. 

Interesul cititorilor LibFest pentru aceste experiențe și dialoguri construite în jurul cărții a fost peste așteptările noastre la prima ediție, prin urmare, de data aceasta ne-am dorit să mergem și mai în profunzime, să lansăm noi teme de dezbatere, cu atât mai mult cu cât 2021 este un an important pentru Libris, un an în care aniversăm 30 de ani de când “respirăm” cărți. Astfel, venim în întâmpinarea acestei noi tendințe în comportamentul cititorului român, care își dorește o experiență completă, o ofertă de carte actuală și dinamică, recomandări și un portofoliu curatoriat, a precizat Laura Țeposu, CEO Libris. 

Astfel, Gabor Maté, Guzel Iahina, Yuval Noah Harari, Dumitru Constantin Dulcan, Ioan Aurel Pop, Gabriel Liiceanu, Radu Paraschivescu, Tatiana Țîbuleac, Sofi Oksanen, Gytha Lodge, Kate Rose, Ohara Donovetsky, Rachel Hawkins, Niculina Gheorghiță, Petronela Rotar, Ioana Chicet-Macoveiciuc, Gaspar Gyorgy, Georgeta Filitti, Etgar Keret sunt alte câteva dintre numele despre ale căror cărți se va discuta în LibFest, ediția noiembrie 2021.

Pentru a fi cât mai aproape de atmosfera unui târg de carte autentic, LibFest a pregătit peste 5.500 de volume ce vor fi livrate cu autograful autorului. Printre acestea se numără Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu, Radu Oltean, Radu Paraschivescu, Dumitru Constantin Dulcan, Gaspar Gyorgy, Petronela Rotar, Niculina Gheorghiță, Mirela Retegan, Dorel Vișan

Două generații de librari, în dialog despre 30 de ani de carte în România

Evenimentul se va încheia cu un dialog despre cei 30 de ani Libris și cele două generații de librari, timp în care peste 1,6 milioane de clienți au trecut pragul librăriei online și offline. Despre provocările acestor ani, și mai ales despre ce urmează, vor discuta Andreea Esca cu Ana Oniță, co-fondator Libris, Virgil Oniță, co-fondator Libris, Laura Țeposu, CEO Libris, Rodica Totoianu, director comercial și Augusta Oniță, director achiziții, oamenii cu care a început întreaga poveste. 

La prima ediție LibFest, care a avut loc în luna martie 2021, peste 240.000 de români au trecut pragul virtual târgului. Aceștia au achiziționat peste 60.000 de volume, iar din topul celor mai vânduți autori au făcut parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan, cu care vizitatorii târgului online vor putea intra în dialog și la această a doua ediție. 

Afacere românească, Libris a intrat pe piața de carte în 1991, cu librăria Șt. O. Iosif din Brașov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existență în online, a devenit nume de referință pe segmentul de librării, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienți din întreaga lume.

În toți acești ani, Libris și-a asumat activ un rol de suporter al lecturii și a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care își propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Floria.ro alege VTEX ca partener de dezvoltare digitală

Published

on

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital, care se extinde în prezent atât în regiunea Europei Centrale și de Est, cât și la nivel global, anunță semnarea unui acord pentru desfășurarea operațiunilor de comerț digital desfășurate de Floria.ro. Alături de VTEX, cea mai mare florărie digitală din România oferă o experiență de navigare facilă și performantă celor care trimit flori. De asemenea, odată cu tranziția către platforma VTEX, Floria.ro își propune să-și extindă rețeaua de florării partenere, integrând funcționalități specifice unui marketplace, pentru a susține livrarea în 2-4 ore de la confirmarea comenzii, în toată țara, cu care clienții Floria sunt deja obișnuiți.

În urma încheierii parteneriatului cu platforma de ecommerce VTEX, Floria.ro s-a concentrat pe funcționalități care oferă o experiență de cumpărături cât mai plăcută, precum filtrarea rapidă a buchetelor în funcție de orașul destinatarului, multiple modalități de plată, colecții speciale pentru evenimentele și onomasticile de peste an, un calendar personalizat cu remindere pentru principalele momente în care se oferă flori, dar și opțiunea de a oferi un card cadou sau flori împachetate în cutii elegante.

Alături de VTEX, Floria.ro aduce și o serie de funcționalități pentru florăriile partenere, specifice unui marketplace: alocare automată a comenzilor în funcție de stoc, încărcare pe intervale, verificare a disponibilității și a distanței față de adresa de livrare, precum și un dashboard personalizat pentru fiecare partener cu informații despre comenzile gestionate. După ce platforma VTEX identifică cea mai bună opțiune de livrare, florăria parteneră primește notificări prin email și sms cu informații privind noua comandă, lucru ce facilitează un proces de livrare mai eficient. Floria.ro își atinge astfel obiectivul de a livra florile în 2-4 ore la nivel național și oriunde în lume în 24 ore.

De asemenea, Floria.ro își extinde programul de loialitate și lansează o opțiune de abonamente florale. În plus, clienții au posibilitatea de a plasa o comandă cu livrare programată până în 365 de zile, asigurându-se astfel că persoanele dragi vor primi florile preferate în cel mai potrivit moment, indiferent că acesta este în ziua comenzii, peste câteva săptămâni sau luni. 

Orientarea către digitalizare a făcut din Floria.ro unul dintre cele mai active proiecte online din domeniul floristic, experiența celor care trimit florile fiind întotdeauna la fel de importantă ca a celor care le primesc. Inovația este parte din ADN-ul nostru, indiferent că vorbim despre funcționalități de ecommerce sau dezvoltarea platformei digitale, sau design floristic și servicii care transformă oferirea de flori într-un gest memorabil”, afirmă Marina Popescu, General Manager Floria.ro.

Abilitatea de a integra noi funcționalități mai rapid devine un avantaj extrem de competitiv pentru aproape fiecare companie digitală. Migrarea Floria.ro pe platforma noastră de ecommerce ne-a reconfirmat cât de bine corespund capacitățile noastre de ecommerce cerințelor pieței și cât de eficient poate fi personalizată arhitectura VTEX. De exemplu, având capacități native de marketplace, am reușit să dezvoltăm pentru Floria.ro funcționalități specifice unui marketplace de florării. Acum, florăriile partenere ale Floria.ro pot gestiona mult mai ușor comenzile, oferind astfel clienților o experiență la nivelul așteptărilor lor”, adaugă Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.

Continue Reading

#News

Studiu iSense Solutions: Românii aleg produsele alimentare în funcție de preț, apoi citesc eticheta

Published

on

Când vorbim despre principalele aspecte care îi determină pe consumatori să aleagă un produs de la raft, 39% dintre românii din mediul urban declară că aleg produsele alimentare în funcție de preț, 30% dintre aceștia aleg produsul în funcție de etichetă (doar 20% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani declară că sunt atenți la etichetă), 14% dintre consumatori declară că țin cont de aspectul produsului, iar 7% aleg în funcție de renumele brandului, arată cel mai nou studiu iSense Solutions.

Categoriile de produse alimentare aflate în atenția românilor din mediul urban, atât din perspectiva verificării etichetelor, cât și a respectării instrucțiunilor de consum după desfacere sunt: produsele lactate (79% verifică întotdeauna eticheta și 70% respectă condițiile de consum), ouăle (74% citesc întotdeauna informațiile de pe etichetă), conservele (67% citesc întotdeauna eticheta și 75% respectă condițiile de consum).

Cele mai verificate informații de pe etichete sunt: termenul de valabilitate (85%, în special de către categoria de vârstă 46 – 65 de ani – 93%), lista de ingrediente (64%) și condițiile de consum (33%).

La polul opus, când vorbim despre etichetele pe care nu le verifică niciodată, românii din mediul urban declară că nu citesc etichetele apelor minerale/ plate (27%), ale băuturilor alcoolice (23%), etichetele de pe cafea sau preparate din cafea (15%), sucuri (14%) și paste făinoase (11%).

În ceea ce privește așteptările acestora despre ce alte informații ar dori să se regăsească pe etichete, 71% dintre românii din mediul urban declară că ar dori ca etichetele să aibă o delimitare clară între ingrediente naturale și conservanți, 61% ar dori să fie explicate ingredientele de tip conservant (semnificativ mai mult în rândul bărbaților, 67%), iar 36% ar dori să găsească recomandări privind asocierea cu alte produse sau rețete.

De asemenea, dacă vorbim despre valoarea nutritivă a produselor și menționarea acesteia pe etichetă sub numele de Nutri-score, 48% dintre românii din mediul urban au definit corect acest concept, iar semnificația sistemului de notare (de la „A” – cea mai buna valoare nutritivă, la „E” – produse cu o valoare nutritivă redusă) este cunoscută de către 51% dintre aceștia. Cercetarea calitativă din comunitatea iSense a evidențiat că de multe ori consumatorii nu au o înțelegere clară a modului în care este calculat scorul (ce ingrediente/valori sunt luate în considerare). Datele arată că Nutri-Score-ul nu influențează neapărat achiziția, dar îi ajută pe consumatori să țină evidența produselor „bune” și „rele” din dieta lor.

Conceptul de “Nutri-score” – începe să fie tot mai prezent pe eticheta produselor alimentare din România și se bucură de o notorietate relativ bună în rândul consumatorilor din mediul urban, însă modul de utilizare al acestuia ar avea nevoie de mai multe explicații și clarificări. Nutri-scorul este perceput ca un instrument util în managementul produselor consumate și în oferirea de informații despre valorile nutriționale ale produselor alimentare”, spune Alexandra Pintilie, Senior Quantitative Researcher în cadrul iSense Solutions.

Metodologie:

Datele provin din două studii, un studiu cantitativ și un studiu calitativ. Studiu cantitativ a cuprins 503 de interviuri online și este reprezentativ pentru intervalul de vârstă 18 – 65 de ani din mediul urban, grad de eroare +/- 4.37%, la un nivel de încredere de 95%. Studiu calitativ a fost realizat în Comunitatea online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenți activi, cu vârste cuprinse între 18 – 55 ani. Datele au fost culese în luna octombrie 2021 si au fost prezentate in exclusivitate in cadrul evenimentului online ESE 2021, organizat de RO.aliment.

Continue Reading

#HrTrends

Wizrom Software: Departamentele de HR pierd 43% din timp adunând informații sau operând căutări în baze de date

Published

on

Modul în care pandemia de COVID-19 a schimbat lumea s-a făcut simțit de-a lungul ultimului an și este din ce în ce mai evident că aceasta va continua să producă efecte și în 2022. Conform unui studiu EngageRocket ce analizează domeniul resurselor umane, în 2020 angajații au avut o atitudine pozitivă și s-au adaptat foarte bine noii situații din piața muncii. În schimb, în 2021 a fost înregistrată o scădere considerabilă a nivelului de reziliență, a sănătății mentale și a încrederii în angajatori. De asemenea, au fost înregistrate cu 9% mai multe cazuri de burnout anul acesta.

În plus, se observă o dezvoltare a economiei „gig”, dar și a muncii de la distanță și a modelului de muncă de tip hibrid. Departamentele de HR sunt nevoite acum să se adapteze noii realități din piața muncii, atât din cauza noilor moduri de a lucra, dar și din cauză că angajații au mai multe oportunități – datorită posibilității de a lucra remote de oriunde și pentru aproape orice companie din lume.

De asemenea, există un trend fără precedent la nivel mondial. Astfel, companiile sunt martore la un val de demisii, dar și la o multitudine de schimbări paradigmatice în urma acestuia.

Departamentele de HR au acum o responsabilitate în plus – aceea de a veni în întâmpinarea acestor provocări inedite – prin intermediul unor noi politici la nivelul companiilor ale căror resurse umane le gestionează.

„Nu mai există nicio îndoială că piața muncii va ieși din această pandemie complet schimbată. Vedem – pe piață, în general, dar și în cadrul organizațiilor cu care lucrăm – că managementul resurselor umane se confruntă cu provocări inedite și trebuie să se adapteze din mers. Faptul că există acum nu doar nevoia de a administra noi modele de muncă, dar și noi atitudini ale angajaților față de muncă, ne demonstrează că există pe piață o nevoie reală de soluții inovatoare de management al resurselor umane. Tehnologia ne permite astăzi să oferim software-uri HR adaptabile oricărui tip de angajator,  care poate personaliza și adapta un astfel de program la nevoile proprii”,  a precizat Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

Conform unui studiu Sapiens, companiile au nevoie de soluții care să ofere atât analize cantitative, cât și calitative, ușor de interpretat. Wizrom a efectuat, la rândul său, o serie de studii proprii care au relevat că 43% din timpul departamentelor de HR este pierdut culegând informații și operând căutări în multiple baze de date cu scopul de a face rapoarte. Evaluând nevoile clienților săi, Wizrom a observat că 63% dintre solicitările acestora au legătură cu nevoia de raportare. În cadrul companiilor care utilizează sisteme de pontaj, 75% dintre cererile legate de acestea au legătură cu absenteismul, iar 66% dintre cererile legate de administrarea de personal se referă la statistici.

De la clienți a venit și observația că există o multitudine de activități repetitive când vine vorba despre gestionarea resurselor umane, din cauza căror se pierd timp și bani, și devin frustrante. Tocmai din acest motive, Wizrom a dezvoltat o serie de dashboard-uri standard care acoperă nevoile tuturor departamentelor dintr-o companie, inclusiv celor de HR.

Ce nevoi au companiile când vine vorba despre programe de management HR

În urma colectării și analizei acestor date, Wizrom a înțeles că felul în care lucrează azi departamentele de HR s-a schimbat, astfel că a dezvoltat, în parteneriat cu Benefiq, o soluție software inovatoare dedicată acestora – HR Live Dashboards. Aceasta este disponibilă pentru clienții care utilizează soluția de salarizare WizSalary și programul de management HR WizOne.

Benefiq este o companie românească, care are expertiză în industria resurselor umane, oferind soluții care ajută companiile să fie mai competitive, mai flexibile, să își calibreze așteptările la realitatea din piața pe care activează, prin intermediul expertizei în domeniul tehnologiilor informatice, dar și al contribuțiilor creative inspirate din marketing.

HR Live Dashboards este un program de management al resurselor umane care include un set de dashboard-uri construite astfel încât să pună la dispoziția clienților toată expertiza acumulată de Wizrom de-a lungul celor 25 de ani de experiență ca dezvoltator de integrator de soluții IT pentru companiile românești. Acest set de dashboard-uri este predefinit, în funcție de nevoile companiilor, oferind acuratețe și o mai bună înțelegere a datelor proprii.

În general, soluțiile de Business Intelligence (BI) au un cost de implementare, necesită achiziționarea unei licențe și implică un timp de implementare. Spre deosebire de acestea, HR Live Dashboards este gata de utilizat (cu un timp aproximativ de așteptare de o zi pentru clienții ce implementează programele WizSalary și WizOne), nu are costuri de implementare și este disponibil pentru departamentele de HR și pentru echipele de management fără costuri suplimentare, în funcție de nevoile fiecărei organizații și de gradul de acces pe care acestea decid să îl ofere.

Utilizând datele existente – prin intermediul WizOne și WizSalary – HR Live Dashboards  este inspirat de realitatea operațională, de zi cu zi, a companiilor. Este orientat pe tipuri de probleme, astfel încât să fie cât mai relevant pentru angajatorul care utilizează acest instrument, și este gata de utilizat, funcțiile sale fiind predefinite și ilustrează politicile de resurse umane dintr-o anumită companie.

„HR Live Dashboards poate fi utilizat ca un instrument de diagnosticare de către antreprenori sau companii de diverse dimensiuni pentru a localiza probleme pe care poate nu le-au identificat încă în cadrul companiei, să găsească sursa acestora și să analizeze ce a dus la crearea lor, dar și ca un aliat inteligent si rapid în lupta cu timpul. Această soluție simplifică procesele de HR, mai ales în departamentele unde nu există specialiști IT, oferind o perspectivă asupra situației resurselor umane ”, a declarat Anca Bratu, Managing Partner Benefiq.

HR Live Dasboards este deja disponibil și poate fi implementat pe infrastructura companiilor în mai puțin de o zi.

Wizrom Software este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de soluții IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă și furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate și gestiune, automatizări în vânzări, producție și Business Intelligence (BI). În 2020, Wizrom Software a raportat o cifră de afaceri de peste 28 milioane de lei și un profit de 2.1 milioane de lei.

În prezent, Wizrom numără peste 3.600 de clienți activi și 35.000 de licențe instalate în organizații foarte mari, cu cifre de afaceri de peste 10 mil. euro, dar și în companii de tip Small and Medium Business (SMB) din aproape toate industriile.

Continue Reading

Trending