Connect with us

#BooksTalk

Ce citește Mihai Guran, CEO Guran Consulting Global

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Mihai Guran, fondator Guran Consulting Global și vicepreședintele Asociației TechAngels Romania

Consultant de business și antreprenor, mentor pentru startup-uri și angel-investor, Mihai Guran are o experiență de peste 20 de ani în vânzări, marketing și dezvoltare de business internațional. Pentru Bitdefender, el a construit echipa de vânzări Enterprise la nivel internațional, punând la punct procesele și sistemele care i-au permis să scalaeze businessul de zece ori in patru ani.

Din 2018, de când și-a deschis propriul său business, Guran Consulting Global, Mihai Guran a lucrat cu peste de 30 de startup-uri tech și firme de software. Pe câteva dintre acestea chiar a pariat și a devenit, astfel, și asociat de tip Angel Investor. Totodată, el este și vicepreședintele Asociației TechAngels Romania.

Absolvent al Universității Politehnica din București, ca inginer electronist și pasionat de tehnologie, Mihai deține un Master in Business Administration obținut la Henley Business School, Reading University, UK, fiind adeptul învățării continue. De asemenea, în 2021, el a obținut o certificare în strategie de business și analiză financiară de la Harvard Business School Online.

Competing Against Luck de Clayton M. Christensen

Mihai Guran:  Industria globală Tech inovează, dar nu în modul cel mai eficient posibil. Similar, în industria auto din anii ’70 (sau chiar anii ’80 în România) se spunea că trebuie să ai noroc cu mașina ca să fie bună – produsele care ieșeau de pe bandă (automobilele) aveau pur și simplu foarte multe defecte, pentru că procesul de asigurare al calității nu conducea la un rezultat previzibil (ulterior, Toyota a fost unul dintre pionerii îmbunătățirii calității producției și toți producătorii s-au aliniat). Similar, în industria Tech se spune că trebuie să ai noroc dacă ești o firmă startup Tech și vrei să ai succes, iar procentul celor care reușesc este extrem de mic.

Cei care o fac sunt de cele mai multe ori clasificați ca fiind inovatori de tip disruptiv, ei adresând segmente de piață care nu își pot permite categoriile respective de produs de la firmele mari. Produsele pot chiar să nu fie la fel de complexe, dar sunt oferite la prețuri convenabile. Esențială este identificarea categoriei de Job-to-be-Done, iar cartea profesorului Christensen de la Universitatea Harvard este cea care pune bazele analizării inovației din această perspectivă a lucrurilor pe care care le are de făcut clientul, pentru a crește rata de succes a inovării.

Recomand această carte tuturor celor preocupați de inovare și aplicabilitarea noutăților tehnologice în business, dar în special firmelor de tip startup Tech care vor primi un set nou de lentile prin care să își optimizeze procesele de proiectare și punerea pe piață a produselor și serviciilor în mod conștient, începând de la obținerea clarității strategice a poziționării competitive pe piață. Aceste teorii sunt în prezent studiate, dezvoltate și incluse și de alte școli de business în curriculla lor.

Crossing the Chasm de Geoffrey A. Moore

Mihai Guran: Odată ce s-a obținut claritatea strategică pentru produsele unui startup Tech, produsele trebuie să fie făcute cunoscute și vândute pe piețe cât mai rapid, înainte de a fi copiate (lucru care se întâmplă suficient de des în lumea Tech).

Această carte oferă cititorului un cadru general și o metodologie – cadrul general pentru a înțelege tipurile de cumpărători, dar și metodologiile necesare pentru a adresa cu mesajele de marketing potrivite acești cumpărători și a conduce echipele de vânzări la rezultate mai bune.  

Astfel, cumpărătorii care sunt entuziasmați de tehnologie vor trebui să primească un alt fel de mesaje față de cei care sunt inovatori și care știu precis ce își doresc – rezultate semnificativ îmbunătățite pentru organizația lor, motiv pentru care își asumă riscul de a lucra cu startup-uri inovative. Ambele categorii reprezintă, însă, doar o mică parte din piață, iar firmele trebuie să traverseze o prăpastie imensă și greu de trecut pentru a cuceri piețele principale, pe care majoritatea cumpărătorilor au un altfel de comportament și alt tip de cerințe.

Cel mai dificil este că atât mesajele de marketing, cât și direcția oferită forței de vânzări trebuie schimbate din mers, fiind nevoie de multă disciplină și focus pentru a identifica nișa inițială potrivită și a reuși o astfel de operațiune, asemănată cu un desant militar pe o plajă îndepărtată, pe care trebuie concentrate toate resursele firmei în momentul declanșării. Aceste nișe sunt de cele mai multe ori ocupate deja de competitori direcți care pot reacționa sau indirecți foarte puternici, iar a ști cum să câștigi astfel de bătălii este o adevărată artă, iar pentru inițiere recomand citirea acestei cărți.

Sales Force Design for Strategic Advantage de Andris A. Zoltners, Prabhakant Sinha, Sally E. Lorimer

Mihai Guran: Multe startup-uri Tech dezvoltă folsind metodologii de tip agil, aplică teoriile inovării disruptive pentru a obține claritate strategică și a identifica ce își doresc clienții, dar trebuie în același timp să se hotarasca cum sa vanda. 

Recomand această carte celor care doresc să își crească și să își organizeze trupele de vânzare, lucru pentru care este nevoie de excelență în special după ajungerea pe piețele mature și dacă adopția tehnologiei și a produselor este masivă. Se poate începe de la strategia de go-to-market, fiind necesare decizii privind segmentarea teritoriilor de vânzare și a clienților, sincronizarea canalelor diverse de vânzare și eliminarea suprapunerilor, decizii privind tacticile de marketing și mărimea organizației care trebuie construită în funcție de cererea în creștere.

De asemenea, deoarce piețele sunt dinamice, companiile trebuie să înțeleagă dinamica și să adapteze continuu și forța de vânzare în context competitiv.  Este o lectură foarte bună pentru o abordare sistematică și prezintă modele excelente care pot fi folosite în construcția forței de vânzare pentru companii Tech și nu numai.

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#BooksTalk

Ce citește Daniel Cuevas, Managing Director al Philip Morris România

Published

on

Daniel Cuevas are o experiență de 22 de ani în cadrul Philip Morris International. S-a alăturat echipei Philip Morris Spania în anul 2000, iar zece ani mai târziu, după ce a deținut roluri în funcții precum Key Accounts, Vânzări și Marketing, el a fost numit director general al Philip Morris în Insulele Canare. În 2016, devine Director al Produselor cu Risc Redus în cadrul Philip Morris Italia, pentru ca din 2021, să preia funcția de director general al Philip Morris România.

Daniel Cuevas deține o diplomă în administrarea afacerilor și o diplomă în marketing de la Universitatea Pontifică Comillas din Madrid.

Îi place să călătorească și este adeptul unui stil de viață activ: face drumeții pe munte și schiază.

21 de lecții pentru secolul XXI de Yuval Noah Harari

Daniel Cuevas: Îmi place această carte pentru că abordează și oferă exemple reale despre provocările pe care le avem în față, în acest secol. Singura constantă a acestor zile este schimbarea. În plus, odată ce intri în universul lui Harari, se nasc natural și câteva întrebări importante pe care trebuie să ni le punem. Așadar, din trilogia din care mai fac parte „Sapiens” și „Homo Deus”, aceasta este preferata mea.

Puterea obișnuinței. De ce facem ceea ce facem în viață și în afaceri de Charles Duhigg

Daniel Cuevas: Dacă sunteți curioși să aflați de ce există obiceiurile și cum pot fi ele schimbate, în această carte găsiți răspunsurile. O consider cu adevărat interesantă și pentru că, la nivel de companie, ne aflăm în plin proces de schimbare. Încercăm să convingem fumătorii adulți să renunțe la fumat sau dacă acest lucru nu este posibil, să înlocuiască țigările cu alternative mai bune. Veți găsi o perspectivă cu totul nouă a naturii umane și a potențialului ei de transformare. În carte sunt prezentate cazuri interesante despre oameni sau companii care se străduie în zadar să se schimbe, în timp ce alții par să se reinventeze peste noapte.

Shoe Dog. Memoriile creatorului Nike de Phil Knight

Daniel Cuevas: Această carte despre Nike, scrisă chiar de creatorii produsului iconic, este un model de inspirație. Este o carte care te face să simți cu adevărat prin ce au trecut cei care au pus bazele acestei companii. Nu este doar o carte cool pentru business, în care totul pare clar și perfect, este o poveste reală cu multă incertitudine, situații dificile, îndoieli și necunoscute… Un exemplu real și un model despre cum să faci ca afacerea ta să prindă aripi.

CE CITEȘTE ELENA PAP, DIRECTOR REGIONAL UP GRUP

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Elena Pap, Director Regional Up Grup (România, Moldova, Bulgaria, Grecia, Serbia)

Published

on

Cu abilități excelente de leadership, Elena Pap are o experiență de lungă durată în managementul echipelor de mari dimensiuni și în orientarea lor către rezultate. 

Elena Pap este Director Regional Up Grup (România, Moldova, Bulgaria, Grecia, Serbia), fiind responsabilă de strategia de dezvoltare și de consolidare a poziției companiei pe piața locală și internațională. Încrederea, perseverența, viziunea pe termen lung, inovația și spiritul antreprenorial sunt valorile pe care se fundamentează cariera Elenei Pap și care i-au marcat parcursul profesional cu rezultate deosebite.

Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies – de Jim Collins, Jerry I. Porras

Elena Pap: Este una dintre cele bune cărți de management, dar și dintre cel mai bine vândute din toate timpurile, fiind tradusă în 25 de limbi. A fost bestseller în America de Nord, Japonia, America de Sud, dar și în țări europene. Timp de 6 ani, a fost pe lista cărților bestseller publicată de Business Week, iar Fortune, Wall Street Journal, Harvard Business Review și Fast Company au prezentat această lucrare ca fiind una dintre cele mai influente pe zona de business. Această carte de business excepțională se concentrează pe însemnătatea construirii unei companii inovatoare.

Am ales această carte deoarece informațiile pe care le conține au aplicabilitate imediată în business și prezintă modalitatea prin care companii de top au reușit să se diferențieze față de alte companii din aceeași industrie. Companiile inovatoare sunt întotdeauna create de lideri talentați. 

Lean In: Women, Work, and the Will to Lead, de Sheryl Sandberg

Elena Pap: Această carte este un bestseller internațional, scrisă de Sheryl Sandberg, director executiv la Facebook, cu o experiență de câteva decenii în poziții de conducere. Sheryl este o femeie de succes care a știut să mențină echilibrul între carieră și viață personală.

Mi-a plăcut această carte deoarece ne învață cum să identificăm un mentor și cum putem deveni un lider. Cartea prezintă subiecte sensibile, precum maniera în care ar trebui tratate femeile în companii sau cum să fii pregătit să înfrunți orice obstacol în viața profesională și personală.

Sheryl Sandberg oferă sfaturi practice privind tehnicile de negociere, mentorat sau construirea unei cariere. Un alt punct forte pe care l-am apreciat este faptul că această carte este un manifest inspirațional, un apel la acțiune, care dă putere femeilor din întreaga lume să își atingă potențialul maxim în tot ceea ce întreprind. 

Excelența în afaceri, de Jim Collins

Elena Pap: Cartea prezintă companii care au fost bune și apoi au devenit excelente pentru o perioadă îndelungată. Jim Collins a studiat peste 1400 de companii timp de 40 de ani, iar, din această analiză, au rezultat 11 companii prezentate ca fiind excelente. Ideea centrală a acestei cărți este aceea de disciplină în afaceri – pentru a evolua de la o companie bună la o companie excelență este nevoie de disciplină: oameni, gândire și acțiuni realizate în cel mai discipinat mod cu putință.

Companiile pot trece de la bine la excelent atunci când au liderul și echipa potrivite, când înțeleg foarte bine realitatea în care își desfășoară activitatea și creează o cultură organizațională în care oamenii potriviți se află la locul potrivit. Autorul subliniază importanța analizei situației companiei, definirea corectă a strategiei pentru evoluția sa. 

De asemenea, excelența în afaceri depinde și de capacitatea liderului de a-și menține echipa, păstrând și motivând oamenii potriviți. Ideile prezentate în carte sunt foarte bine abordate și volumul merită toată atenția. Jim Collins dezvăluie elementele cheie ale construirii unei afaceri de succes, fiind unul dintre cei mai citiți autori de literatură economică din lume. 

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Andrei Perianu, co-fondator și COO Bankata.ro

Published

on

Andrei Perianu este co-fondator și COO al Bankata.ro. Cu peste 10 ani în sistemul bancar, de-a lungul timpului el a activat în cadrul Citibank și Raiffeisen Private Banking, ca Wealth Manager.

Bankata.ro se adresează românilor care doresc o interacțiune digitală cu produsele financiare, prezentate într-un limbaj imparțial și simplu de înțeles, și celor aflați în căutarea unui card de credit, credit ipotecar sau de consum, clienți care vor să fie siguri că primesc cea mai bună ofertă pentru nevoile lor, indiferent că vorbim despre dobândă avantajoasă, comisioane mai mici sau rapiditatea cu care se aprobă creditul și primesc banii în cont. 

Bankata.ro a primit o finanțare de 180.000 euro pentru dezvoltarea și implementarea planului de afaceri. Investiția a fost coordonată de Sparking Capital, în calitate de Lead Investor, în parteneriat cu investitori privați (business angels).

Top 3 cărți de business pe care le recomandă Andrei Perianu:

Global Shift: Mapping the Changing Contours of the World Economy”, de Peter Dicken

Andrei Perianu: Este cea mai bună carte despre globalizare și economie internațională pe care am citit-o. Este, în același timp,  o carte utilizată ca suport de curs în zona academică, ceea ce o face celebră în companii globale mai ales în programe de tip MBA.

Relevanța cărții Global Shift este dată de felul cum explorează modelele economice ale țărilor, cum au găsit soluții de dezvoltare și cum au depășit problemele subdezvoltării economice și felul cum acestea s-au conectat la economia globală.

Este o carte foarte importantă pentru a înțelege contextul României acum care e mai conectată ca niciodată la economia globală și oportunitățile de creștere. Te poți inspira ușor din exemplele de succes ale unor țări din Asia de Sud, spre exemplu, și cum au folosit acestea oportunitățile globale în favoarea lor.

“Your first hundred million” de Dan Peña

Andrei Perianu: Autorul cărții “Your first hundred million” este Dan Peña, un om de afaceri american, antreprenor, mentor și business coach. El a creat și seminarul de 7 zile, numit Quantum Leap Advantage, ținut în castelul sau din Scoția. Stilul lui Dan Pena este unul extrem de direct, necenzurat, iar modul lui de comunicare se reflectă și în cartea “Your first hundred million”.

“Your first hundred million” este o carte despre cum să devii un om mai bogat, iar soluțiile sunt oferite direct de o persoană care „a fost acolo și a făcut asta”. Dan Pena este reprezentantul unei generații de antreprenori americani care a activat în industria de petrol și gaze în epoca ei de aur în SUA. De asemenea, este valoros ce transmite autorul: ABC-ul deciziilor și al aptitudinilor unui antreprenor, de altfel foarte relevant în contextul societății și instituțiilor americane, care în contextul globalizării pot fi valide și într-o țară ca România de astăzi. 

Sunt câteva principii foarte puternice pentru succesul în business de tip american care sunt destul de greu de înghițit de cultura europeană în general, și de cea românească, în particular. De exemplu, o idee simplă transmisă în carte foarte direct: trebuie să cheltuiești bani pentru a face bani. Acest principiu este extins în zona generării de echipe și este mai valid ca niciodată azi la nivel global în rândul companiilor mari. În România suntem încă la început în războiul pentru “talente”, dar ne conectăm foarte rapid la practicile internaționale. În același principiu pe care cartea îl subliniază, este tot în spiritul american să plătești pentru servicii profesionale de top de, cum ar fi cele juridice și de contabilitate. Aici Pena subliniază că nu poți să ai cel mai bun sfat să crești și să fi curajos dacă nu ești dispus să plătești pentru cele mai bune servicii de la avocați de top și servicii de advisory de la companii de tip Big 4.

The New Market Wizards: Conversations with America’s Top Traders de Jack D. Schwager

Andrei Perianu: Cartea “The New Market Wizards” cuprinde o serie de interviuri captivante cu nume puternice din domeniul piețelor financiare. Jack D. Schwager umanizează mecanica și psihologia din spatele tranzacțiilor cu instrumente financiare pentru persoane fizice, firmele de investiții și „mașini de bani” computerizate care tranzacționează în grup. Schwager susține în mod informal că un trader de succes are nevoie de multe dintre calitățile unui bun jucător de poker. Deși subiectul este ezoteric, există multe aici pentru a atrage cititorul general, iar Schwager pornește de la o serie de noțiuni și informații financiare de bază pe care le dezvoltă apoi prin studii de caz. 

Cartea prezintă mai multe stiluri de investitori, ceea ce o face accesibilă oricui vrea să învețe mai multe despre finanțe personale. 

Cartea abordează psihologia investițională într-un mod inteligent, cu multe exemple, iar oamenii intervievați sunt de calibru și repere pentru actualii și viitori investitori. Recomand această carte deoarece oferă sfaturi practice care vin direct de la cei mai buni traderi din lume. Întreaga carte se bazează pe experiențe reale. Fiecare trader și investitor intervievat are uan stil și o abordare unică a tranzacționării, așa că nu veți amenda „abordarea perfectă” din această carte, ci mai degrabă un set de principii pe care toți le împărtășesc și le explică parțial succesul.

Este foarte utilă această carte unui investitor român pentru că aceasta contribuie la cultura investițională românească, aflată acum într-o fază de formare, cu o generație nouă de investitori. Cheia succesului în administrarea portofoliului pe piața de capital este învățarea continuă pentru că nici un ciclu economic nu seamănă cu altul. Cartea te ajută să înțelegi principiul creșterii economice pe termen lung și cum să iei decizii atunci când contextul economic se schimbă. Experiența acestei cărți este importantă pentru că preiei know-how de calitate de la participanții direcți în cea mai mare și importantă piață de capital din lumea – cea din SUA.

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

Trending