Connect with us

#IT Revolution

Mark Barnett, președinte Mastercard Europe: În 2020 s-au înregistrat mai multe scurgeri de date decât în ultimii 15 ani cumulat

Published

on

„Alături de toate celelalte schimbări și provocări, anul trecut s-a observat o creștere semnificativă a criminalității cibernetice, în 2020 fiind înregistrate mai multe scurgeri de date decât în ultimii 15 ani cumulat”, a spus Mark Barnett, președintele Mastercard Europe, prilej prin care a anunțat că Mastercard Europe și Agenția Uniunii Europene pentru cooperare și formare în materie de aplicare a legii (Europol) au semnat un parteneriat pentru combaterea criminalității cibernetice la nivel european. Prin acest acord, cele două organizații vor lucra împreună pentru a împărtăși informații și pentru a identifica activități cheie unde pot coopera pentru a consolida reziliența cibernetică a regiunii.

Cu sediul la Haga, Țările de Jos, Europol este agenția Uniunii Europene de aplicare a legii. Aceasta sprijină cele 27 de state membre ale UE în lupta împotriva terorismului, criminalității cibernetice, precum și a altor forme grave și organizate de criminalitate, cu scopul de a contribui la o Europă mai sigură pentru toți cetățenii UE. Ca parte a acestui acord, Mastercard Europe și Europol vor colabora pentru a consolida rezistența regiunii împotriva criminalității cibernetice în fața amenințărilor tot mai complexe.

„Este clar că va fi nevoie de un efort comun și unit la nivelul întregii regiuni pentru a lupta împotriva fraudatorilor și hackerilor. Parteneriatul nostru cu Europol este un semnal important de unitate care ne va permite să dezvoltam imaginea de ansamblu, să ne folosim la comun resursele și să găsim cele mai eficiente modalități de a lupta împreună împotriva criminalității cibernetice”, adaugă Barnett.

Parteneriatul cu Europol consolidează angajamentul Mastercard Europe față de eforturile de protejare a regiunii împotriva criminalității cibernetice, alăturându-se parteneriatelor existente cu Euro Cyber Resilience Board prezidat de BCE și inițiativa lor Cyber Information & Intelligence Sharing. De asemenea, Mastercard Europe lucrează îndeaproape și cu Banca Națională a Belgiei, Grupul european de specialiști în investigarea infracțiunilor cibernetice și a fraudelor, din cadrul Europol, precum și cu Agenția Națională a Criminalității și Centrul Național de Securitate Cibernetică, din Marea Britanie.

Anul trecut, Mastercard Europe a lansat Cyber Resilience Center în Waterloo, Belgia. Centrul acționează ca un hub central la nivel european, prin care Mastercard Europe stimulează colaborarea între autoritățile de reglementare și companii din mediul privat și sectorul public. Noul centru permite, de asemenea, ca Mastercard Europe să colaboreze îndeaproape cu organele de aplicare a legii – precum Europol – și să crească eficiența în timpul evenimentelor globale, dezastrelor naturale, serviciilor și incidentelor de securitate.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#IT Revolution

Finanțări de 300.000 euro pentru startup-uri verzi, într-o nouă ediție a Black Sea ClimAccelerator

Published

on

Raiffeisen Bank sustine, pentru al doilea an consecutiv, Black Sea ClimAccelerator, acceleratorul regional pentru startup-urile verzi. Acceleratorul se află la cea de-a doua ediție și este dedicat startup-urilor verzi, dornice să inoveze pentru un viitor mai sustenabil. Fiind parte din cel mai mare accelerator verde european, ClimAccelerator, ediția regională oferă finanțări totale de 300.000 euro, programe de mentorat, consultanță de specialitate și pregătire pentru atragerea de investiții. Astfel, startup-urile locale sunt invitate să aplice în perioada 24 mai – 24 iulie cu soluția lor de eco-inovare pe site-ul blackseaclimaccelerator.eu. 

Black Sea ClimAccelerator intervine în procesul schimbărilor climatice prin dezvoltarea domeniului Cleantech, identificând startup-uri care prin inovație și tehnologie pot implementa soluții viabile și scalabile. Este organizat cu sprijinul EIT Climate-KIC de Impact Hub Bucharest și partenerii principali Raiffeisen Bank și OMV Petrom, The Climate Vertical și partenerul principal Volta, precum și Innovation Accelerator în Bulgaria. 

Tipurile de soluții eligibile în Black Sea ClimAccelerator pot aborda teme precum: eficientizarea managementului deșeurilor, soluții de agricultură inteligentă (AI), cele care susțin economia circulară prin tehnologie, soluții de reducere a emisiilor de carbon din diverse industrii, cele care utilizează energia verde sau tehnologii verzi pentru un mediu mai curat, cele care propun dezvoltarea de materiale sustenabile cât și orice startup care contribuie la reducerea emisiilor sau captarea gazelor cu efect de seră. 

În funcție de stadiul de dezvoltare al business-urilor înscrise, acestea vor fi încadrate într-una dintre cele trei categorii: 1. Early Stage, 2. MVP sau 3. Growth.

  1. Early Stage: Start-up-urile care au o idee și sunt în stadiul incipient. 16 astfel de start-up-uri din România vor primi un grant în valoare de 5.000 de euro și sprijin în validarea ideii de business. 
  2. MVP: Start-up-urile care au un prototip validat cu clienți. Pentru această categorie există 6 locuri disponibile în program și vor putea primi un grant de 20.000 euro, sprijin în atragerea clienților, precum și consultanță de specialitate în funcție de nevoile specifice.  
  3. Growth: Start-up-urile care au deja soluții scalabile. 6 astfel de start-up-uri din România vor beneficia de sesiuni de consultanță de specialitate pe nevoile lor specifice, inclusiv pe înțelegerea terms sheet-urilor pentru investiții, de activități de identificare a oportunităților de granturi atât la nivel local, cât și internațional și de activități de facilitare și suport care să le pregătească pentru atragerea de investiții și finanțări.  

Procesul de înscriere este deschis între 24 mai și 24 iulie, pentru prima categorie (Early Stage) care se adresează start-up-urilor la început de drum și echipelor care vor să își facă un start-up pentru concretizarea unei idei.   

„Impactul modelului economic actual asupra mediului este o preocupare importantă  și constantă. A devenit clar că trebuie să gândim strategiile de creștere doar în armonie cu mediul, dacă vrem să asigurăm sustenabilitate afacerilor noastre, societății și viitorului.  În acest context, ne rămâne o singură opțiune: să accelerăm spre o economie durabilă! Tocmai de aceea Raiffeisen Bank are un program dedicat afacerilor la început de drum și colaborează cu Impact Hub, la acest Accelerator de afaceri green. Orice astfel de inițiativă contează și poate face diferența în calitatea vieții fiecăruia dintre noi!” a spus Raluca Nicolescu, director IMM la Raiffeisen Bank. . 

Prima ediție Black Sea ClimAccelerator ne-a arătat că există un potențial imens în piața start-up-urilor green care se află la început de drum. Ne-am dat seama că subiectul nu este doar dezbătut public, ci și în spațiul privat se caută soluții de eco-inovare care au nevoie de instrumente și resurse pentru a-și duce misiunea la următorul nivel. Astfel, în 2022 căutăm o nouă generație de antreprenori care pot să răspundă la provocarea majoră a secolului: schimbările climatice. Astfel, încurajăm antreprenoriatul green prin inovație, creativitate și tehnologice alături de un ecosistem de parteneri, mentori, jurați, investitori.” a adăugat Adina Crețu, Director Programs & Entrepreneurial Growth Impact Hub Bucharest. 

Orice start-up care adresează prin soluții inovatoare cel mai dezbătut subiect de pe agenda publică – schimbările climatice – poate aplica în Black Sea ClimAccelerator, unde are posibilitatea de a-și verifica ideea și de a atrage investiții. Cele mai promițătoare start-up-uri din România și Bulgaria vor intra într-un program complex ce include, printre altele: workshop-uri de modelare de business, marketing, vânzări, management financiar, consultanță de business și pregătire pentru investiții, mentorat individual, sesiuni de pitching, peer sharing, evenimente internaționale și, nu în ultimul rând, o finanțare pentru a-și dezvolta afacerea.  

Toate start-up-urile selectate vor participa și la sesiuni de mentorat individuale, sesiuni de peer sharing la nivel național și internațional și se vor conecta cu actori cheie din ecosistem. În plus, start-up-urile din categoriile MVP și Growth vor participa la evenimente și târguri naționale și internaționale și la Demo Day, un eveniment național în care își vor prezenta soluția în fața jucătorilor cheie din piață și vor participa la sesiuni de networking. 

Procesul de selecție pentru participarea în accelerator va fi realizat de către un juriu format din membri cu expertiză diversă atât din mediul antreprenorial, cât și din mediul corporate și investițional. În această ediție, juriul acceleratorului îi include pe: Adina Cretu – Director Programs & Entrepreneurial Growth Impact Hub Bucharest, Andrei Dudoiu – Managing Partner & President of the Board of Directors SeedBlink, Catalin Velescu – General Manager and Founder of Volta Grup, Hanny Bratu – Marketing & Fundraising Manager WWF România, Ionut-Cristian Ciubotaru – Vice President Business Development Gas & Power Division OMV Petrom, Loredana Ianuș – Communication Director Graffiti PR, Raluca Nicolescu – SME Director Raiffeisen Bank, Vlad Gliga – CEO Rubik Hub & Co-founder The Climate Vertical.

                   

Continue Reading

#IT Revolution

MerchantPro: investiție de 400.000 de euro în MerchantPro Next, un nou storefront pentru magazinele online

Published

on

După o investiție de peste 400.000 euro și o dezvoltare ce a durat 12 luni, MerchantPro, platformă locală de soluții SaaS pentru eCommerce, a lansat MerchantPro Next, un nou storefront dedicat magazinelor de pe platformă. MerchantPro Next cuprinde un sistem deschis de editare a codului HTML&CSS și a template-urilor de randare a conținutului, o suită de teme de design preconfigurate și un modul de creare și personalizare de pagini după principii de design no code. De asemenea, acesta aduce o creștere consistentă a vitezei de încărcare a site-urilor, cu impact direct la nivelul performantei înregistrate pe indicatorii Google Web Core Vitals.

Un utilizator decide dacă rămâne sau nu pe un site în 50 de milisecunde, arată studii recente, punând o presiune tot mai mare pe calitatea experienței utilizatorului în online. Mai mult, dinamica din online continuă în 2022 pe același trend pozitiv – cu creșteri de aproape 40% în primele patru luni ale anului în valoarea comenzilor, la nivelul celor peste 1.500 de magazine ce funcționează prin platforma eCommerce MerchantPro.

Astfel, după doi ani de creștere constantă la nivelul întregului segment de comerț online și o concurență tot mai pronunțată între retaileri pe toate categoriile de produse, tendințele arată o nevoie acută de optimizare a experienței utilizatorului.

Viteză de încărcare superioară

Dacă în 2020 era important să fii online, în 2022 este esențial ca prezența ta online să fie cât mai eficientă. Viteza de încărcare a site-ului, structura si designul UX & SEO friendly cu impact direct asupra metricilor de performanță ai motoarelor de căutare, procesul fluid de check-out și metodele online de plată în cât mai puțini pași sunt printre elemente ce vor diferenția jucătorii dintr-o piață cu semne clare de maturizare. Deși nu sunt noțiuni noi, acestea primesc o abordare nouă în contextul în care întregul segment online se rafinează, poziționarea în motoarele de căutare fiind dependentă mai mult decât oricând de acestea și nu numai, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Printre beneficiile MerchantPro Next se numără fluidizarea procesului de check-out, cu performanțe crescute în zona de user experience, respectiv impact direct asupra scăderii ratei de abandon la nivel de coș de cumpărături și creșterea ratei de conversie. Merchant Pro Next permite de asemenea accesul la metode de plată online Hosted, cu introducerea datelor direct în magazin, în timp ce procesul de check out poate fi configurat în one-step sau two-steps.

Totodată, pentru a aduce un plus la nivelul experienței utilizatorilor, noilor funcționalități li se adaugă Predictive Search vizual și Search Facets, care oferă acces instant la produsele căutate, cu acuratețea la care consumatorul se așteaptă.

Noul storefront de pe platforma MerchantPro oferă o viteză de încărcare superioară pe piața de eCommerce, inclusiv pentru pagini bogate în conținut, prin utilizarea de soluții CDN performante pentru servirea acestuia, alături de o optimizare în servirea imaginilor, bazată pe compresie automată. Site-urile se încarcă ultra-rapid, indiferent de complexitatea designului și a conținutului livrat.

Design no code, dar și sistem deschis de editare a codului

În ceea ce privește designul site-urilor, sistemul MerchantPro Next pune la dispozitia utilizatorilor platformei si o galerie de template-uri de design optimizate atât din punct de vedere UX&UI, cât și SEO, ce pot fi personalizate, fără intervenție la nivel de cod.

Studiile arată că 94% din prima impresie a unui utilizator este legată de elemente vizuale, iar pentru un comerciant este esențial să aibă acces la elemente configurabile de design fără să depindă neapărat de ajutorul unei echipe externe. MerchantPro Next include funcții și funcționalități ce conferă un grad înalt de flexibilitate, iar toate aceste dezvoltări au fost proiectate având ca obiectiv o clasare superioară în raport cu indicatorii Google Core Web Vitals.  Am avut de asemenea în vedere exigențele unei noi generații de cumpărători, atentă, cu toleranță redusă în ceea ce privește experiențele neplăcute în online și mai deschisă decât oricând la piața externă, unde concurența este pe măsură, a mai precizat Arthur Rădulescu.

Pentru a oferi fiecărui comerciant online posibilitatea de a personaliza rapid interfața site-ului său, MerchantPro Next a dezvoltat Widget Studio, un sistem dedicat proiectării vizuale a paginilor. Astfel, utilizatorii platformei au posibilitatea de a-și crea landing page-uri complexe pentru a maximiza performanța campaniilor, și chiar de a-și reconfigura conținutul și structura paginilor clasice din magazin.

Pentru cei care își doresc și mai multă flexibilitate în personalizarea magazinului online, suita de template-uri MerchantPro Next dispune de un sistem deschis de editare a codului în HTML și CSS, ce poate fi personalizat atât de echipa proprie, cât și cu ajutorul echipei de suport tehnic a MerchantPro.

Știm cât de important este pentru comercianți să aibă predictibilitate în ceea ce privește costurile și durata unei dezvoltări. Astfel, soluțiile noastre oferă instrumentele necesare pentru a atinge performanța în online, indiferent dacă clienții noștri au sau nu o echipă dedicată, a mai spus Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Toate magazinele care accesează soluțiile MerchantPro, fie că sunt magazine online nou-înființate sau migrate de pe alte platforme, vor funcționa automat cu storefront-ul MerchantPro Next. În ceea ce privește cele peste 1.500 de magazine active pe platformă, estimările arată că până la finalul anului, peste 90% dintre magazinele de pe platformă vor realiza tranziția către noul storefront.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. 

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizându-i funcționalitățile în cei peste 14 ani de prezență pe piață. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu peste 1.500 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.   

Continue Reading

#BrandsTalk

Up România dă startul soluțiilor creative
la hackathon-ul inovației „Future Work”

Published

on

Up România continuă seria acțiunilor de susținere a digitalizării și inovației. Între 28-29 mai 2022, în parteneriat cu Top Minds, va organiza un eveniment de tip hackathon menit să genereze soluții tehnologice creative în domeniile resurselor umane, educației, marketingului, investițiilor, sustenabilității și responsabilității sociale.

Invitația la hackathon-ul cu tema ,,Future Work’’ este destinată în principal elevilor, studenților și tinerilor aflați la început de carieră. Pentru înscriere, cei interesați pot accesa până pe data de 20 mai 2022 platforma topminds.ro/hack-futurework/.

În cele 48 de ore ale hackathon-ului ,,Future Work” încurajăm  la găsirea de soluții tech pentru:

  • optimizarea comunicării cu angajații/clienții
  • e-commerce empatic
  • customer suport incluziv și empatic
  • marketing în web3 (NFTs pentru marketing de servicii și produse)
  • noi forme de muncă și interacțiune între angajați
  • motivatorii viitorului
  • transferul muncii de la job către o cauză comunitară
  • măsurarea rezultatelor de sustenabilitate ale unei companii
  • orice problemă relevantă pentru angajați, societate, comunitate

„Vrem să susținem mințile creative și motivația tinerilor, sursa principală de inovație pentru viitoarele generații. Ne așteptăm la un eveniment intens, pe modelul evenimentelor similare organizate la nivel internațional. Va fi o întâlnire care va atinge cele mai înalte cote de creativitate, unde tinerii se vor conecta cu antreprenori și cu reprezentanți Up România. Așteptăm cu nerăbdare să descoperim ideile inovatoare ale generației Z, în care avem mare încredere. Ne adresăm lor, în primul rând, pentru că ei sunt nativii digitali, cei care fac primii pași în cele mai noi tehnologii, iar noi dorim să ne lăsăm inspirați de ideile lor”, a declarat Elena Pap, director regional Up Group.

„Tinerii se antrenează pentru o lume și mai rapidă, dinamică, flexibilă și foarte competitivă în care <a ști>, <a face> sau <a obține rezultate> nu mai este suficient. Din angajați de suport, ei au perspectiva să devină co-creatori, co-acționari, co-responsabili la job sau în propriul start-up, într-un timp supranumit al <meritocrației>. Cu toții suntem entuziasmați că ne-am reunit, în Hack FutureWork, cu specialiști de business, deeptech, ONG și GOV pentru a oferi tinerilor o calibrare firească, organică și-n bucurie cu viitorul ”, declară Diana Nițescu, CEO TOP Minds. 

Participanții la hackathon vor avea posibilitatea de a interacționa direct cu specialiști din domeniul tech (blockchain, NFT, IoT) și vor fi coordonați de mentori cu experiență în domeniul start-up, care le vor ghida procesul creativ în echipe. Cele mai bune și mai creative soluții vor fi premiate la finalul hackathon-ului.

Up România face parte din Grupul Up și deservește peste 25.000 de clienți și peste 800.000 de beneficiari. Cu o prezenţă de 20 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor:

Continue Reading

Trending