Connect with us

#People

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, de vorbă cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA

Published

on

Pe piața de real estate din Los Angeles se joacă, în mod sigur, în altă ligă. Zilnic sunt tranzacționate proprietăți de zeci, sau chiar sute de milioane de dolari, iar cei care reușesc să se remarce în acest mediu extrem de competitiv sunt, fără dubiu, exemple ale succesului.

Din această categorie fac parte și Jason Oppenheim (Oppenheim Group) – unul dintre cei mai cunoscuți brokeri și personajul principal din reality show-ul Selling Sunset de pe Netflix, precum și Alex Becheru – fondatorul companiei White Glove Estates, care se ocupă de renovarea și designul proprietăților de lux, multe dintre ele parte din portofoliul Oppenheim Group.

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și românul Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, au vorbit cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA. Ei au transmis și mesaje VIDEO pentru Gala Financial Intelligence, din 8 decembrie.

Despre Jason și agenții lui din Selling Sunset nu sunt multe de spus, pentru că la un simplu Google search, apar zeci de știri. Ce nu știe lumea, totuși, este că mulți dintre cei din serial sunt prieteni de peste 20 de ani, așa cum e și cazul lui Alex care, chiar dacă nu apare în serial, i-a fost alături lui Jason încă de pe vremea anilor de studenție, atunci când chiar au împărțit același apartament, pentru că niciunul nu era suficient de stabil financiar încât să-și permită o chirie decentă de unul singur. Succesul lor a început după ce s-au întors dintr-o călătorie în jurul lumii, fericiți, dar “broke”, moment în care au decis că e cazul să ia viața în piept cu adevărat. De atunci și până azi, au crescut atât personal cât și profesional, au ajuns să lucreze împreună și să contribuie, fiecare, la succesul celuilalt. În plus, soția lui Alex și co-fondatoarea White Glove Estates – Alice Kwan, este și ea agent în cadrul Oppenheim Group, însă preferă discreția din spatele camerelor de filmat.

Un alt lucru pe care nu-l știe lumea este că Alex Becheru este născut în România și, chiar dacă a plecat de mult din țară, revine în fiecare an să-și viziteze bunica de 104 ani. Alex este exemplul perfect că munca bine făcută și determinarea sunt ingrediente ale succesului.

Asta pentru că firma pe care a fondat-o – White Glove Estates – a ajuns, în scurt timp, să  aibă în „palmares” numeroase proprietăți de milioane, tranzacționate de agenții Selling Sunset, dar și caselor unor persoane cheie din industria entertainment-ului Hollywoodian, ca directori Netflix, actori din serialul Bling Empire, sportivi renumiți sau chiar de noua casă achiziționată de Chrishell Stause.

De curând s-a ocupat chiar de renovarea și amenajarea noului birou Oppenheim Group din Newport Beach, una dintre cele mai bogate zone din California. “Nu știu ce m-aș face fără ei (n.a Alex și Alice). Nu cred că aș putea duce la bun sfârșit toate proiectele“, recunoaște Jason.

Cel mai nou proiect comun al lui Jason și Alex implică 2 penthouse-uri, aflate într-o clădire emblematică de pe faimosul Hollywood Bulevard, pe care le-au achiziționat și apoi renovat de la zero. Lucrările de amenajare sunt în curs momentan, iar rezultatul va fi dezvăluit publicului în următorul sezon din Selling Sunset.

***

Considerați că piața imobiliară din SUA este supraevaluată?

Jason Oppenheim: Piața din SUA a cunoscut o creștere puternică de la Marea Recesiune din 2009, în special în ultimii 1-2 ani, pe fondul unui mediu de dobânzi la nivel minim istoric. Există piețe specifice în SUA care vor fi întotdeauna la cerere datorită concentrării mari a locurilor de muncă, cum ar fi Los Angeles, San Francisco, New York și Miami. Având în vedere că tot mai multe persoane au posibilitatea să lucreze de acasă din cauza contextului COVID-19, oamenii s-au putut muta în diferite orașe și state fără a se mai limita la a face naveta. Ca atare, am observat că piețele mai mici din SUA (cum ar fi orașele care au fost în trecut destinații de vacanță) au crescut rapid în valoare. Deși este imposibil de spus dacă aceste orașe sunt supraevaluate, deoarece există încă atât de mulți cumpărători dispuși să plătească un preț mai mare decât media normală; pe termen lung valoarea terenului se va aprecia întotdeauna, deoarece este o resursă finită.

Este piața din LA afectată de scandaul Evergrande, dat fiind faptul că sunt mulți „bani chinezi” în California?

Jason Oppenheim: Nu, există încă un deficit uriaș de oferte de locuințe în California. Orice cumpărător străin care trebuie să-și vândă activele din California ar realiza, probabil, profit chiar dacă ar fi cumpărat respectivele active abia în ultimii ani. În plus, investitorii străini care doresc să cumpere în SUA fac acest lucru, în parte, datorită drepturilor puternice de care se bucură proprietarii de imobile. Situația Evergrande face probabil piața imobiliară din SUA și mai atractivă pentru investițiile străine care doresc să își diversifice activele.

Este bitcoin folosit pentru a cumpăra proprietăți?

Jason Oppenheim: Deși niciunul dintre clienții mei nu a achiziționat o casă direct cu Bitcoin, am clienți care s-au îmbogățit foarte mult din Bitcoin și alte criptomonede. Chiar dacă vânzările de Bitcoin au debutat în SUA, încă nu este un concept de masă. Îmi imaginez că majoritatea oamenilor care cumpără sau vând proprietăți imobiliare în Bitcoin astăzi ar lichida activul în bani fiat cu puțin timp înainte sau după tranzacție, dar asta se poate schimba în viitor.

Cât de mult v-a ajutat Selling Sunset să vă dezvoltați afacerea? Cum a evoluat afacerea în ultimii ani?

Jason Oppenheim: Afacerile au crescut enorm de la difuzarea show-ului. Deși din punct de vedere istoric am crescut întotdeauna cu 20% de la an la an, am observat o creștere cu 50% a volumului vânzărilor pe an de la Selling Sunset. Este un instrument de marketing uriaș și unic pentru mine și pentru grupul Oppenheim, deoarece publicitatea și expunerea valorează milioane de dolari pe an în publicitate.

***

Cum a evoluat piața imobiliară din SUA în ultimii ani ai pandemiei?

Alex Becheru: Piața din SUA a fost puternică în ultimii ani și în special în timpul pandemiei. Acest lucru a crescut enorm piața de locuințe din Los Angeles, deoarece tot mai mulți oameni și-au dat seama de importanța investiției în spațiu și casă.

Cum credeți că va evolua piața în următorii ani?

Alex Becheru: Viața în California a fost întotdeauna la modă, un trai râvnit de mulți. Această cerere mare, combinată cu deficitul de locuințe existent, va continua să determine piața să rămână competitivă. În plus, alți factori, cum ar fi ratele scăzute ale creditelor ipotecare și o lipsă a materialelor de construcție, cauzată parțial de întreruperile lanțului de aprovizionare din cauza pandemiei, vor continua să alimenteze acest trend al pieței.

Ce vor americanii bogați să cumpere în ceea ce privește proprietățile? Sunt oamenii mai dornici să cumpere proprietăți de top sau care au nevoie de renovare/renovare?

Alex Becheru: Acest lucru variază de la client la client, în funcție de cât de bun este prețul proprietății și dacă clientul are timp, răbdare și flexibilitate  pentru o îmbunătățire majoră a locuinței. În timp ce unii clienți preferă să cumpere o proprietate gata, alții pot opta pentru a face renovări specifice gusturilor lor. Prin proiectele finalizate de compania noastră – White Glove Estates, am remarcat că există tranzacții puternice pe piața locuințelor de lux, în special în zone precum Hollywood Hills, West Hollywood, Beverly Hills, dar și în afara lor, respectiv în Santa Monica sau Malibu. Deoarece California atrage o mulțime de milionari mileniali, cele mai căutate sunt arhitectura contemporană și casele de tip modern farmhouse, cu sistem smart home integrat.

Există o diferență între proprietățile cumpărate ca investiție sau cele cumpărate pentru „uz personal”?

Alex Becheru: Cu siguranță există o diferență. Atunci când cumperi o proprietate cu intenția de a obține un profit, toate cifrele trebuie să aibă sens – trebuie să cântărești costurile implicate și să estimezi rentabilitatea potențială a investiției. Proprietățile cumpărate pentru uz personal, pe de altă parte, sunt mai emoționale și au criterii specifice, importante pentru proprietarul casei, pe care acele case trebuie să le îndeplinească.

Citește mai mult pe Financial Intelligence.

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#BooksTalk

Ce citește Alexandru Radu, Head of Business Growth al Arggo

Published

on

Alexandru Radu este Head of Business Growth la Arggo, una din cele mai active companii românești în domeniul digitalizării proceselor de afaceri. Arggo propune un model “time-as-a-service” prin intermediul platformei timeqode.com pentru a ajuta companiile să recâștige timpul pierdut cu activități repetitive și să îl reinvestească mai eficient.

„Pentru că digitalizarea ne împinge permanent în direcția adaptării și a eficientizării timpului, personal prefer să ascult varianta audiobook a cărților preferate. În acest fel toți timpii morți petrecuți în trafic, la cumpărături sau la alergarea de dimineață se transformă în călătorii plăcute în universul autorilor preferați, dispărând și tipica scuză că nu am avut timp să citesc”, mărturisește Alexandru Radu.

Start with Why de Simon Sinek

Alexandru Radu: De ce unele persoane sau companii au mai mult succes decât altele?

De obicei atunci când încercăm să creăm un nou concept, un produs, o idee de business, sau chiar o companie, pornim la drum cu întrebarea “Ce?” – ce am vrea să producem sau să vindem sau să comunicăm? Uneori ajungem să ne punem și problema “Cum?” vom face acest lucru, însă din păcate de prea puține ori ajungem sa ne gândim și “De ce?”. Simon Sinek ne arată cum liderii de succes inversează drumul clasic și pornesc întodeauna de la întrebarea “De Ce?”. De la Steve Jobs, fondatorul Apple, cel care a reușit să revoluționeze o întreagă industrie prin conceptele inovative propuse, la frații Wright, care au efectuat primul zbor controlat din lume în anul 1903 și până la Martin Luther King, liderul luptei pentru drepturile civile ale persoanelor de culoare din SUA, cu toții au avut un lucru în comun: au început cu “De ce?”. Prin acest mod de gândire și comunicare, adevarații lideri reușesc să  reunească echipe motivate, comunităti implicate sau clienți fideli în jurul unei idei, unui scop comun bine definit.

Studiile arată că peste 80% din persoane sunt nemulțumite cu slujba lor, pe care o găsesc plictisitoare sau monotonă. Simon ne povestește însă pilda pietrarului care lucreaza din greu și foarte monoton la un zid, dar este foarte fericit pentru că știe că își aduce contribuția la construcția unei “Catedrale”, un proiect, un scop superior, un răspuns la întrebarea “De ce?” care depășește simpla lui condiție și care îl motivează.

The 7 Habits of Higly Effective People de Stephen R. Covey

Alexandru Radu: Cartea scrisă de Stephen R. Covey este o încununare a cărților de dezvoltare personală care ascunde în spatele unor deprinderi o întreagă filozofie de viață atât din perspectivă personală cât și profesională. Indiferent de domeniul în care activăm, ajungem la un moment în viață în care căutăm structură, ordine și eficiență.

Primele 3 deprinderi se referă la victoria personală, la controlul propriei vieți, esența evoluției caracterului, și permit trecerea de la o atitudine de dependență la una de independență. Învățăm cum să fim proactivi, să luăm inițiativa și să ne asumăm responsabilități. Cum să aplicăm principii de leadership personal, pornind în viață cu înțelegerea clară a destinației și cum să ne definim propria declarație de misiune personală, un alt mod de reprezentare a conceptelor prezentate in cartea “Start with Why” amintită mai sus. Sau cum să și ducem la bun sfârșit principiile definite anterior printr-un management personal de calitate, punând prioritățile pe primul loc.

Dupa cucerirea propriei independențe oferite de primele 3 principii, se creează baza pentru următoarele 3 deprinderi care se referă la victoria publică: munca în echipă, cooperarea și comunicarea. Pentru ca ultima deprindere să se refere la reînnoire, la evoluția continuă care creează spirala creșterii personale permanente.

Cartea poate reprezenta un ghid de viață pentru toate categoriile de cititori.

21 Lessons for the 21st Century de Yuval Noah Harari

Alexandru Radu: Faimoasa trilogie a lui Yuval Noah Harari este o lecție de istorie și filozofie care ne poartă în trecut – Sapiens, prezent – 21 Lessons for the 21st Century, și viitor – Homo Deus. Am ales-o pe cea care studiază prezentul și viitorul apropiat sub forma a 21 de subiecte fierbinți pentru umanitate pentru care autorul se lanseazâ în propriul stil în presupuneri, predicții și analize filozofice. Harari pornește de la subiecte de interes general precum munca, liberatatea, religia, războiul sau educația pe care le analizează în detaliu și oferă posibile perspective ale viitorului apropiat, uneori doar filozofice, alteori de-a dreptul distopice.

O analiză foarte interesantă în contextul eficientizării și digitalizării este cea din capitolul referitor la muncă și la modul în care piața muncii ar putea arăta în următorii 30 de ani, odată cu evoluțiile din domenii precum inteligență artificială, robotică sau biotehnologie. Discuția porneste de la frica unei părți a populației conform căreia în cateva zeci de ani miliarde de oameni ar putea deveni redundanți din punct de vedere economic, fiind înlocuiți de roboți sau de automatizare.

În repetate rânduri revoluțiile industriale au dovedit că fiecare pas al automatizării a eliberat oamenii de activități dificile însă le-a deschis noi orizonturi pentru folosirea abilităților lor. Cu toate acestea rămâne permanentă întrebarea dacă dintr-o societate în care oamenii erau exploatați pentru munca lor nu vom ajunge în viitorul apropiat într-un scenariu în care irelevanța să fie mai înspăimântătoare decât exploatarea. Vă las însă să descoperiți răspunsurile în compania lui Harari și a exemplelor sale superbe.

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

#Pathfinders

Cum a reușit un medic cardiolog să construiască un business ajuns astăzi la 12 milioane de euro

Published

on

Se ia un tânăr din Haifa, Israel, care visează să studieze medicina și se aduce în România la începutul anilor 2000. Odată ajuns rezident, el inventează un model de business pe o nișă neexploatată suficient, care 14 ani mai târziu îi aduce afaceri de 12 milioane de euro.

„Totul a început cu un cabinet de consultații, de 12 mp, în 2007-2008. Eram medic rezident atunci și am reușit să aduc acolo mai multe cadre medicale care să acorde consultații. În mai puțin de doi ani am putut să consultăm foarte mulți pacienți, dar mă întrebam mereu ce lipsește, ce pot să fac mai mult în cardiologie”, își amintește astăzi, neobosit, dr. Oren Iancovici, fondatorul Centrelor de Excelență ARES, o afacere care în 2021 a ajuns la o cotă de piață de circa 12% din totalul intervențiilor realizate în sistem public și privat. Raportat la privat, cota de piață este de 40%.

În 2006, cardiologia intervențională primise un boost imens, adaugă antreprenorul, atunci când au apărut studii despre angioplastia cu stent, care arătau că stenturile sunt sigure și nu au risc de restenoză sau de tromboze. „În 2008-2009 începuse să ajungă acest tip de cardiologie și în România și decizia a fost să facem o sală de angiografie. Am învățat ce înseamnă o sală de angiografie, am învățat că trebuie să fim într-un spital, să avem pregătire etc”, explică  dr. Oren Iancovici pentru LeadersTalk.ro.

Ca antreprenor, nu a avut niciun model, iar ARES a fost o afacere „inventată” 100%, după cum mărturisește cardiologul. „Din punct de vedere medical, la începutul carierei mele am fost inspirat de dr. Serban Bălănescu, cel care m-a învățat să ascult, să înțeleg și să tratez altfel pacientul”, mai spune el.

Din Israel în România, pentru a vindeca inimile românilor

Primul angiograf pe care Oren Iancovici și echipa sa au reușit să-l cumpere cu ajutorul unei firme din Israel era la mâna a doua. L-au instalat într-un spital de bariatrie care avea nevoie de departament de cardiologie, iar ei s-au ocupat de tot ce a ținut de această disciplină. Astfel, spune că a descoperit un model de business de succes, căruia i-a rămas fidel. În iunie 2011 au avut prima procedură, după ce au așteptat timp de un an de zile să obțină autorizațiile necesare.

„Când am pornit această afacere voiam să am o modalitate de a-mi câștiga traiul. Și lucrurile au crescut organic, pentru că am ales foarte bine nișa. Era și este foarte multă nevoie de cardiologie intervențională în România. În 2009-2010 nu se rezolvau intervențional nici infarcte în București. Sistemul funcționează deficitar și noi suplinim acest deficit. Gândul care m-a însoțit pe parcurs a fost că pot mereu să fac mai mult. Diagnosticul pentru boala cardiacă ischemică a scăzut acum, la vârste foarte tinere, 30-35 de ani. Noi putem să prelungim viața pacienților. Ei revin și revin”, mai zice dr. Oren Iancovici.

Astăzi, centrele ARES operează în interiorul mai multor spitale – iar Oren Iancovici face ce știe cel mai bine: cardiologie și radiologie intervențională. În prezent, businessul numără nouă săli de angiografie, în cinci orașe din România, inclusiv un spital propriu de cardiologie la Cluj-Napoca. În 2021, una dintre cele mai importante investiții a fost achiziționarea unui echipament în valoare de 600.000 euro pentru una dintre sălile de angiografie din București.

„Pentru 2022 primează extinderea – în sistemul public sau privat. Asta pentru că suntem deschiși să oferim servicii de cardiologie intervențională high-end pentru oricine dorește. Planurile sunt să ne extindem în alte spitale, în orașele în care este nevoie de laboratoare de angiografie”, mai menționează dr. Oren Iancovici.

„În România nu există o școală de afaceri, de antreprenoriat”

Cu zero experiență în antreprenoriat, dr. Oren Iancovici a început un business într-o Românie în care a învățat „din mers” cum să facă afaceri.

„În România nu există o școală de afaceri, de antreprenoriat. Sistemul de învățământ nu-ți dă nicio unealtă, nici bani, programe sau granturi să deschizi o afacere. Ca să fii antreprenor trebuie să ai curaj mai întâi. Nu ai de unde să știi dacă ești bun, dacă ideea ta va prinde. Trebuie să începi. Investești și vezi dacă iese. Ulterior vei vedea dacă ai fler să găsești oameni, să-i înveți cum vezi tu lucrurile și ce-ți dorești să obții. Abilitățile acestea de leadership le descoperi pe parcurs. În anii de început, antreprenoriatul te formează”, susține medicul.

El consideră că în orice școală de antreprenoriat ar trebui să fie predate două lucruri importante:

  1. Clientul este șeful: „El ne conduce. Cel care vine și plătește pentru un serviciu sau un produs ne conduce”.
  2. O afacere sănătoasă este cea care e la zero cu veniturile și cheltuielile: „Trebuie să faci totul posibil ca să nu pierzi bani, nu ca să-i câștigi; când ai o afacere sănătoasă care nu pierde bani, poți să o dezvolți – și atunci vine și profitul”.

Chestionar de leadership cu dr. Oren Iancovici

  • Care a fost cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în pandemie?

Oren Iancovici: No panic! Mai ales în domeniul medical, dar se aplică și la modul general, în tot domeniul serviciilor. În domeniul medical, dacă nu intri în panică și te adaptezi la nevoile pacienților care sunt de obicei aceleași, dar se schimbă modul de a comunica, de a ajunge la ei, vei avea câștig de cauză. Oamenii au nevoie să mănânce, să bea, au nevoie de un xerox, de o vulcanizare, au nevoie să meargă la doctor. Așa că… nu te panica.

  • Ce înseamnă, pentru dumneavoastră, a fi un lider bun?

Oren Iancovici: Învață întâi să asculți. Ascultând un om, îl faci să se simtă important, validat. Chiar dacă îi oferi o soluție diferită, va fi mulțumit că l-ai ascultat. Și e posibil să aibă o idee bună. Sau să îți dezvăluie o problemă serioasă.

  • Care sunt valorile care vă guvernează afacerea?

Oren Iancovici: Noi credem că există soluție pentru orice situație. Nu spunem niciodată „nu”. Căutăm mereu, până găsim, o soluție potrivită pentru pacienții noștri. Așa am reușit să avem 15 premiere medicale naționale. Și orice medic care intră în echipa ARES învață să împărtășească această filozofie.

  • Cine v-a inspirat cel mai mult – și în ce sens – ca să fiți liderul care sunteți astăzi?

Oren Iancovici: Ca antreprenor, nu am avut modele. ARES a fost o afacere „inventată”, nu existau modele din care să mă inspir. Din punct de vedere medical, la începutul carierei mele am fost inspirat de dr. Serban Bălănescu, cel care m-a învățat să ascult, să înțeleg și să tratez altfel pacientul.

  • Care este procesul dumneavoastră de luare a deciziilor?

Oren Iancovici: Am mers întotdeauna mai degrabă pe instinct, pe flerul meu. Instinctul primar e să ai seara ce să mănânci acasă. Am pariat și de cele mai multe ori am câștigat.

  • Ce ați fi vrut să știți la începutul aventurii în business și v-ar fi fost de mare folos?

Oren Iancovici: Sunt multe lucruri pe care dacă le știi de la început, te descurajezi și te pot îndepărta de afacere. Cel mai bun lucru este să începi. Și să cunoști foarte bine legislația – pentru că de acolo apar multe piedici.

  • Cu ce problemă vă confruntați acum și ce soluții luați în calcul?

Oren Iancovici: La noi, cuvântul „problemă” nu există în nicio frază, în nicio discuție. Așa înveți oamenii să gândească pozitiv și să găsească soluții.

Continue Reading

#MoviesTalk

Ce filme apărute în 2021 îți recomandă Coiotu’ de la Trooper

Published

on

Se știe că una dintre marile bucurii ale lui Coiotu’ (Alin Dincă), cofondatorul Trooper, trupă rock autohtonă, apărută acum 26 ani în Târgoviște, este de a merge la cinematograf.

Dacă înainte, el obișnuia să își petreacă parte din timpul liber, săptămânal, la cinema, să urmărească „de la filmele mainstream, bune de văzut pe ecrane mari, până la cele de artă, din cinemtatografele mici,” în 2021, pe fondul pandemiei de Covid 19, Coiotu’ și-a urmărit peliculele pe platformele de streaming.

Ce filme recomandă Coiotu’

The power of the dog

Coiotu’: Primul ­– și cel mai impresionant pentru mine – este „The power of the dog”, „În ghearele câinilor” tradus la noi. O capodoperă.

Am fost forțat să îl văd și bine mi s-a făcut, căci altfel aș fi ratat o poveste care mi s-a întipărit pentru totdeauna în suflet. Este regizat de Jane Campion, după un roman scris în anii 1960, iar toți actorii sunt extraordinari. Chiar mi-au rămas în minte până și gesturi sau priviri ale lor. Cinematografia, imaginile, felul în care se mișcă, narațiunea, totul este rafinat perfect.

De Benedict Cumberbatch nu am ce să spun, fiind cunoscut drept un talent indiscutabil. M-am bucurat să îi văd iar jucând împreună pe Kirsten Dunst și Jesse Plemons, pe care îi știam deja drept un cuplu excelent dintr-un serial mai vechi foarte bun, Fargo; însă Kodi Smit-McPhee, tânărul pe care poate îl știți din filmul acela destul de interesant, Alpha, a fost cea mai plăcută surpriză pentru mine.

Dune

Coiotu’: „Dune”ocupă un loc special în clasamentul personal nu doar pentru maiestuozitate și efectele speciale grandioase, ci și pentru că în copilărie cărțile acestea erau preferatele mele.

Un film care te trage cu totul în el, nemaipomenit de văzut pe ecran mare, de cinematograf. Abia aștept continuarea.

Free Guy

Coiotu’: Un film haios și lejer, dar care are totuși și o temă mai profundă la bază, este „Free Guy”. Se trage din filme precum „The Truman Show” și „The Matrix”, dar pune conceptul în aplicare într-un mod care să le vorbească mai bine oamenilor de acum. Este fun, fără să aibă pretenția că ar putea lua Cannes-ul 😊.

BONUS

Coiotu’: Alte filme, tematice sau doar cumva potrivite de văzut iarna, care pe mine m-au mișcat într-un fel sau altul și pe care le recomand sunt: „It’s a Wonderful Life”, „Miracle On 34th Street” (la varianta veche, din anii 1940, mă refer), „The Shop Around The Corner”, „The Apartment” (încă un film pe care l-am văzut certat că nu voiam, dar care e chiar minunat), „Citizen Kane”, care n-o fi cel mai bun film din lume, așa cum s-a spus, dar e oricum pe lista obligatorie, „Edward Scissorhands”.

Legenda spune și că dacă nu vezi în fiecare an, până în Revelion, Home Alone-urile și Die Hard-urile, o să ai ghinion tot anul următor, așa că eu zic să nu riscăm!

Continue Reading

Trending