Connect with us

#News

Ce salarii se câștigă în Sport & Wellness

Published

on

Într-o perioadă în care, ca la orice final de an, mișcarea apare din nou pe lista de priorități a românilor, domeniul Sport & Wellness continuă să fie unul dintre cele mai afectate de pandemie. Acest lucru se datorează faptului că o parte dintre centre au fost închise ca urmare a restricțiilor impuse de pandemie și, în plus, în toată această perioadă, sălile de sport au funcționat la capacitate redusă. Din aceste motive, o mare parte dintre companiile din acest domeniu au căutat să găsească soluții și și-au reinventat activitățile, arată cel mai recent raport eJobs. 

Deși media salariilor din Sport & Wellness este una scăzută comparativ cu alte domenii, angajații centrelor sportive reușesc să-și rotunjească veniturile de bază prin comisioanele pe care le primesc la aducerea de noi membri în comunitate. 

Astfel, peste 28% dintre angajații din acest sector câștigă sub 2.000 lei net pe lună. Totuși, aproape 15% dintre persoanele care lucrează în acest domeniu câștigă salarii medii nete cuprinse între 4.000 și 7.000 de lei net pe lună, potrivit datelor introduse de peste 331.000 de salariați în Salario, comparatorul de salarii marca eJobs. 37,7% câștigă între 2.000 și 3.000 de lei lunar, în timp ce 14,4% au venituri lunare cuprinse între 3.000 și 4.000 de lei, mai arată datele celei mai mari platforme de recrutare din România.

„Cele mai mari salarii din domeniu sunt câștigate de persoanele care ocupă poziții de conducere și de cele din departamentul financiar-contabil sau marketing. Ne așteptăm ca la începutul anului, când e vremea rezoluțiilor și numărul de abonamente la sală crește, să se vadă și o ușoară creștere pe numărul de joburi deschise în acest sector. Evident, totul e corelat și dependent de evoluția crizei sanitare și a restricțiilor impuse de aceasta. Pe platforma eJobs.ro, în acest moment, sunt disponibile peste 500 de joburi”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs România.

Cel mai mare salariu introdus în Sport & Wellness este pentru poziția de Business Development Manager, 16.800 lei net, iar specialiștii din acest domeniu care sunt cei mai curioși să afle dacă salariul lor este aliniat cu media pieței muncii sunt cei care ocupă poziția de Antrenor Sportiv. 

Cele mari salarii medii nete din Sport & Wellness sunt pentru pozițiile:

  • Director Administrativ: 11.000 lei
  • Director Financiar: 10.500 lei 
  • Contabil-șef: 7.090 lei 
  • PR Manager: 6.500 lei
  • Director Tehnic: 6.300 lei

Pozițiile cu cele mai mici salarii medii nete din Sport & Wellness:

  • Kinetoterapeut: 2.400 lei
  • Social media specialist: 2.200 lei 
  • Instructor fitness: 2.000 lei 
  • Recepționer: 2.000 lei 
  • Asistent nutriționist:  2.000 lei

Orașele cu cele mai mari salarii medii nete din Sport & Wellness suntBucurești (3.000 lei net), Constanța (3.000 lei), Timișoara (2.700 lei), Cluj-Napoca (2.600 lei) și Oradea (2.530 lei), în timp ce, la pol opus, cele mai mici salarii medii nete din Sport & Wellness se câștigă în Focșani (2.000 lei), Fălticeni (2.000 lei), Alba-Iulia (1.850 de lei), Botoșani (1.774 lei) și Zalău (1.500 lei). 

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Studiu EY: Românii nu așteaptă campaniile de reduceri de sărbători pentru a face cumpărături

Published

on

Tensiunea ultimilor doi ani și dorința de revenire la normalitate par să se vadă în îndârjirea cu care o bună parte dintre români își propun să facă achiziții de sărbători, se arată în ultimul sondaj Future Consumer Index, realizat de EY România la începutul lunii decembrie 2021 în rândul consumatorilor români din mediul urban, cu studii universitare și postuniversitare și venituri peste medie.

Conform datelor obținute, peste o treime dintre respondenți declară că ar urma să aloce sume consistente cumpărăturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei. De asemenea, aproape 57% dintre respondenți au indicat că nu așteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau Anul Nou. Campaniile de Black Friday, altădată de un succes răsunător în rândul cumpărătorilor români, par că încep să își reducă din importanță, mai arată studiul EY România.

Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.

Practic, este o schimbare totală de optică a consumatorilor – anul trecut răspunsurile respondenților din studiul EY Global variau, destul de echilibrat,  între ”economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc ”. 

În schimb, reducerile de Black Friday par să se fi demonetizat în rândul cumpărătorilor români: anul acesta, peste 57% dintre respondenții studiului lansat de EY România spun că nu au profitat de zilele cu cele mai mari reduceri din an. Astfel se explică și de ce 43% dintre respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau mult mai puțin decât anul trecut pentru achiziții de Black Friday.

Cumpărăturile online par să devină noul normal și pentru români. Dacă pandemia a schimbat relația consumatorului cu tehnologiile digitale peste tot în lume, se pare că nici consumatorii români nu au rămas în afara acestei tendințe de digitalizare. Peste 80% dintre respondenți urmăresc campaniile de reduceri în online, iar majoritatea declară că își cumpără echipamentele electrice/electronice, produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, ba chiar și articolele sportive sau echipamentele de sport din magazine virtuale.

”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.

Cei care nu se confruntă cu migrarea clienților lor către online sau nu în aceleași proporții sunt, așa cum o arată sondajul, farmaciile și supermarketurile/hypermarketurile. Într-o proporție covârșitoare, majoritatea respondenților preferă să achiziționeze produsele alimentare, de curățenie sau produsele farmaceutice din magazinele tradiționale.

De asemenea, datele studiului arată că și în următoarele șase luni românii intenționează să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hypermarketuri/supermarketuri (peste 70%). Această tendință de achiziție din magazinele fizice, întâlnită și la nivel global, e justificată de evitarea creșterii costurilor cu livrarea sau a indisponibilității anumitor produse la raft, cauzate de întârzierile lanțurilor de aprovizionare.

Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.

În schimb, online-ul va fi în continuare mediul ales pentru realizarea achizițiilor de îmbrăcăminte (44%) sau de produse și echipamente sportive (42%).

Studiul EY România mai relevă că, lunar, cele mai mari sume de bani alocate (între 500 și 1.000 de lei) sunt pentru achiziția produselor alimentare. Dar, într-o proporție importantă, românii au început să facă economii și să își direcționeze banii și către zona investițiilor sau pentru educație și formare. La o distanță relativ mare, se află sumele destinate achiziției de produse de curățenie și cele de igienă și îngrijire personală, dar și pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, fapt care se poate explica prin utilizarea acestor produse pe o perioadă mai extinsă de timp. Din câte ne arată respondenții, sportul, divertismentul și relaxarea nu se află în topul priorităților și nu există alocări semnificative în această direcție. Totuși, ne așteptăm ca răspunsurile primite să oglindească în mare măsură și restricțiile ce au vizat aceste zone în ultimul an – o perioadă relativ mare de timp sălile de sport și centrele de divertisment (teatre, cinematografe, librării etc) nu au funcționat sau au funcționat în anumite condiții și la o capacitate mai mică.

Atunci când iau decizia de cumpărare, românii sunt foarte atenți la reputația companiei de la care cumpără și la recenziile realizate de alți utilizatori, la transparența brandului, grija față de angajați și activitățile de susținere a comunității (peste 60% dintre respondenți). Concret, între așteptările pe care le au din partea companiilor, se poate observa în rândul consumatorilor români o preocupare legată de responsabilitatea socială a companiei și de amprenta în societate. ”Companiile au responsabilitatea de a face schimbări pozitive în lume”, confirmă peste 80% dintre respondenții studiului EY. În același registru, ”Comportamentul companiilor este la fel de important ca produsele sale” – susțin peste 70% dintre respondenți și ”Companiile trebuie să pună impactul social, și respectiv angajații înaintea profitului” – peste 60%, respectiv 70% dintre respondenți.

Continue Reading

#News

Raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) intră în vigoare mâine, 21 decembrie 2021

Published

on

Adrian Mutea, Tax Manager, Mazars România

Raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) este oficializată prin publicarea Directivei (UE) 2021/2101, de modificare a Directivei 2013/34/UE, în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit.

Pentru a reduce evaziunea fiscală și pentru a spori transparența fiscală, raportarea publică CbCR va solicita atât grupurilor multinaționale cu sediul central din UE, cât și din afara UE, cu cifra de afaceri anuală consolidată mai mare de 750 de milioane de euro, să raporteze public informațiile privind impozitul pe profit.

Raportul public anual CbCR este scadent în 12 luni de la data închiderii bilanţului. Directiva va intra în vigoare în data de 21 decembrie 2021 și trebuie transpusă în legislația națională a fiecărui stat membru al UE până la data de 22 iunie 2023. Prima raportare publică este programată pentru exercițiul financiar care începe la sau după data de 22 iunie 2024, cel târziu. Acest lucru înseamnă că, în majoritatea cazurilor, pentru un exercițiu financiar care începe la 1 ianuarie, de exemplu, termenul limită de raportare publică CbCR pentru anul 2025 va fi 31 decembrie 2026”, explică Liviu Gheorghiu, Senior Tax Manager, Mazars România.

Liviu Gheorghiu, Senior Tax Manager, Mazars România

Potrivit datelor publicate de Comisia Europeană, noua măsură va afecta aproximativ 6.000 de companii multinaționale active pe piața UE, dintre care aproximativ 2.000 au sediul în UE.

Cerința de raportare

Societățile-mamă finale ale grupurilor multinaționale, reglementate de legislația unui stat membru, sunt obligate să întocmească, să publice și să pună la dispoziție un raport de informații privind impozitul pe profit, cu condiția ca veniturile consolidate să depășească 750 de milioane de euro în ultimele două exerciții financiare consecutive.

Raportul trebuie, de asemenea, să fie pregătit, publicat și pus la dispoziție de către filialele sau sucursalele UE mijlocii și mari ale unui grup multinațional dacă:

  • societatea-mamă finală care controlează filiala sau filiala care controlează sucursala nu este guvernată de legea unui stat membru al UE. Cu toate acestea, se aplică excepții în cazul în care societatea-mamă finală din afara UE pregătește, publică și pune la dispoziție informațiile raportului conform criteriilor stabilite de directivă.

Cerința de raportare nu se aplică societăților-mamă finale și filialelor sau sucursalelor afiliate dacă acestea sunt stabilite sau au locuri fixe de afaceri sau activitate comercială permanentă numai într-un singur stat membru al UE și în nicio altă jurisdicție fiscală.

Nu există obligații de raportare pentru grupurile multinaționale din sectorul bancar și industria extractivă și de exploatare forestieră, care sunt deja supuse raportării publice în temeiul Directivei 2013/36/UE.

Conținutul raportului de informații privind impozitul pe profit

Raportul include informații referitoare la activitățile membrilor grupului consolidate în situațiile financiare ale grupului multinațional din exercițiul financiar relevant.

Informațiile solicitate cuprind următoarele domenii:

  • Denumirea societății-mamă finală, exercițiul financiar în cauză, lista filialelor consolidate în situațiile financiare stabilite în UE sau în alte jurisdicții fiscale;
  • Scurtă descriere a activităților;
  • Număr de angajați;
  • Cifra de afaceri netă (inclusiv cifra de afaceri obținută cu afiliații);
  • Profit sau pierdere înainte de impozitare;
  • Suma impozitului pe profit acumulat;
  • Impozitul pe profit plătit;
  • Suma câștigurilor acumulate.

Informațiile de raportare vor fi prezentate folosind un model și un format electronic de raportare, care vor fi elaborate de Comisia Europeană într-o etapă ulterioară de implementare. Directiva prevede, de asemenea, opțiunea de a omite temporar, pe o perioadă de cinci ani, anumite informații, în cazul în care dezvăluirea acestor informații este sensibilă din punct de vedere comercial”, spune Adrian Mutea, Tax Manager, Mazars România.

Publicarea raportului

Raportul anual va fi publicat în termen de cel mult 12 luni de la data închiderii bilanțului, gratuit, pe website-ul entității care face obiectul obligației de raportare, în cel puțin una dintre limbile oficiale ale UE. Raportul trebuie să fie accesibil pe website pentru o perioadă de 5 ani consecutivi.

Cerințe de audit statutar

Raportul de audit statutar al unei entități raportoare trebuie să precizeze dacă pentru exercițiul financiar care precede exercițiul financiar auditat, entitatea a fost obligată să publice raportul și dacă raportarea a fost efectuată în conformitate cu prevederile directivei.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

Continue Reading

#IT Revolution

Cum arată anul 2021 în cifre pentru compania de tehnologie 2Performant

Published

on

Un an de la listarea pe Bursa de Valori București și o operațiune de majorare de capital derulată cu succes, organizarea companiei în 2 Business Units, dar și numeroase campanii de afiliere și parteneriate noi, toate au marcat anul 2021 pentru compania de tehnologie 2Performant, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P).

2Performant este un marketplace bazat pe o platformă tehnologică dezvoltată in-house prin care profesioniști în marketingul digital colaborează cu magazinele online. Platforma ajută aceste două categorii de utilizatori să se descopere reciproc și să colaboreze la cost pe vânzare, asigurând prin tehnologie întreg suportul contractual și comercial, dar și măsurarea și atribuirea traficului și a vânzărilor.

În 2021, 2Performant a intermediat 21.300 de relații de business productive între 800 de magazine online din 30 de industrii și 7.900 de afiliați. Relațiile productive înseamnă că traficul trimis de un afiliat s-a materializat într-un client care a plasat o comandă unui magazin online.

Totodată, la începutul lunii noiembrie 2Performant depășea pragul de 1 milion de vânzări generate în 2021, atât cât realizase pe tot parcursul anului anterior, astfel că până la finalul anului curent estimările arată că vor fi depășite 1,3 milioane de vânzări. Rezultatul este unul spectaculos în contextul în care în mod tradițional luna noiembrie este cea cu cele mai multe vânzări din an datorită evenimentului Black Friday.

În primele 11 luni ale acestui an, 2Performant.com a însemnat:

  • 61,2 milioane de click-uri, adică peste 5,5 milioane pe lună, ceea ce se traduce prin trafic de calitate trimis către magazinele online;
  • Un indice de vânzări de aproape 16 euro. Cu alte cuvinte, în medie, în 2021, un magazin care a investit un 1 euro în afiliere în cadrul rețelei 2Performant, a încasat aproape 16 euro;
  • Rata de conversie medie de 2,2%;
  • Valoare medie a coșului de cumpărături de 52,92 euro per coș, într-un magazin online, în creștere cu 6,4% față de aceeași perioadă a anului trecut;
  • Categoriile de produse cu cel mai mare număr de vânzări: Fashion cu peste 318.000 vânzări, Books Movies & Music cu peste 284.000 de vânzări, Beauty cu peste 125.000 de vânzări, Pharma cu peste 123.000 de vânzări, Electronics IT & C cu peste 71.000 de vânzări.

Gamificarea în afiliere și 2 competiții importante în 2021

Cu o experiență de peste 9 ani în organizarea de competiții pentru afiliați, 2Performant a propus anul acesta conceptul de gamificare profesională în marketing. Compania a organizat competiții motivante, bazate pe transparență totală și clasamente publice urmărind criterii specifice afilierii, precum rata de conversie, valoarea vânzărilor generate sau volumul de trafic trimis.

Cel mai recent exemplu este Open World, în care 65 de afiliați de top au devenit concurenți într-o cursă cu etape, provocări și rezultate cât se poate de concrete. Open World reprezintă o competiție cu o miză de business serioasă, în care după 11 săptămâni au fost generate vânzări de 11,6 milioane de euro pentru magazine online din 2Performant și comisioane de 735.000 euro pentru afiliați.

Tot pe ideea de competiție, performanță și recunoaștere a meritelor s-a bazat și Liga Națională de Marketing, organizată la începutul anului, devenind prima competiție din România dedicată marketingului pe echipe. Specialiștii în digital au format echipe cu magazinele online, iar timp de 4 săptămâni, 12 echipe au concurat și au generat peste 9.000 de vânzări în valoare de peste 350.000 de euro.

Black Friday extins și vânzări de peste 6,9 milioane euro în 2 săptămâni

Aflat la intersecția dintre comerțul online și marketingul digital, două industrii cu creșteri spectaculoase în contextul pandemic, 2Performant reușește să capteze oportunitățile din piață și să maximizeze potențialul evenimentelor de vânzări tradiționale. Black Friday 2021 la 2Performant a adus cifre semnificative: în perioada 1-14 noiembrie, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite și care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât anul trecut. Iar 1.282 afiliați au generat pentru ei comisioane în valoare de 418.500 euro + TVA, în creștere cu 37,5% față de anul trecut.

Peste 5,3 milioane de lei în majorarea de capital pe BVB

După listarea tehnică pe piața AeRO a Bursei de Valori București din 9 decembrie 2020, 2Performant a devenit prima companie de tehnologie de pe piața de capital românească cu focus 100% pe dezvoltarea produsului propriu. În 2021, compania a derulat o operațiune de majorare de capital social cu aport în numerar și a obținut investiții de peste 5,3 milioane de lei pentru finanțarea principalelor direcții de creștere a companiei. După încheierea acestei operațiuni, compania a realizat o majorare de capital pentru acordarea de 4 acțiuni gratuite la 1 deținută. În octombrie 2021, 2Performant intră în componența indicelui BET AeRO lansat de BVB, cu o pondere de 2,47%.

Organizarea companiei în 2 Business Units

În 2021, 2Performant a anunțat organizarea companiei în 2 Business Units: 2Performant România și Bulgaria, care vizează operațiunile pentru piețele validate pe care compania este deja activă, cu o poziție puternică, și 2Performant Growth Unit, care testează și validează piețe și abordări noi în business, atât pe piețele externe, cât și în țară. Această mișcare de business face parte din planurile 2Performant de consolidare pe piața locală, dar și de extindere în regiune și captare a noilor oportunități de business.

Totodată, compania a lansat anul acesta un Departament dedicat de Business Support, o investiție pentru a crește capacitatea de a oferi suport tehnic și de business pentru absolut toți utilizatorii platformei.

Internaționalizare prin tehnologie

În 2021, 2Performant încheie un parteneriat cu Admitad, o rețea de afiliere prezentă pe piețele din Europa, Asia și America de Sud, și lansează în platforma de marketing afiliat, în premieră pentru țara noastră, AliExpress, unul dintre cele mai mari marketplace-uri online din lume. Astfel de integrări cu alte rețele care au în portofoliul lor clienți mari și foarte mari, dintr-o mulțime de piețe, reprezintă o strategie eficientă pentru extinderea unei companii de tehnologie, așa cum este 2Performant, care în acest fel poate deveni un jucător internațional în afiliere. În 2021, 35 de noi programe de afiliere au fost lansate în 2Performant.com, printre care: AliExpress, Zaful, Hawes & Curtis UK sau Lacoste Ungaria, Cehia, Polonia, Slovacia.

Upgrade tehnic de platformă pentru atribuirea conversiilor

În 2021 2Performant a lansat Big Bear, un upgrade major de platformă dezvoltat de echipa internă de developeri a companiei, care va permite atribuirea conversiilor în regim first party cookie. Primele rezultate ale testelor cu o serie de magazine din platformă au validat produsul, care a generat rezultate bune pe toate browserele, iar în prezent Big Bear se află în teste cu 12 dintre cei mai mari advertiseri, printre care Cărturești, Elefant, Vivre, iHunt și cu câteva sute de afiliați.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

Continue Reading

Trending