Connect with us

#Pathfinders

Povestea SecurifAI, un startup cu ADN 100% românesc, evaluat la 2,5 milioane de euro – Interviu

Published

on

În business, nu există vreo rețetă care să îți garanteze succesul, indiferent „ce-ți vând cărțile de dezvoltare personală”. Aceasta este una dintre lecțiile învățate din proprie experiență de Valeriu Filip, cofondator SecurifAI, un startup cu ADN 100% românesc, care oferă soluții de securitate cu ajutorul inteligenței artificiale. Compania și-a extins anul acesta portofoliul de clienți dincolo de granițele țării noastre, fiind evaluată în prezent la 2,5 milioane de euro.

Înființat oficial în 2016, SecurifAI utilizează algoritmi de inteligență artificială care automatizează în timp real analiza sistemelor clasice de supraveghere video, acoperind scenarii precum detectarea, recunoașterea și anonimizarea feței, detectarea pulsului, identificarea emoțiilor faciale, a evenimentelor anormale, a bagajelor abandonate sau citirea numărului de înmatriculare auto. Printre clienții companiei regăsim nume sonore din piață precum: Petrom (în ceea ce privește prevenția hazardelor), Zoo Brașov (monitorizare), Bosch (eficientizarea provedurilor de siguranță) și Agress Service (monitorizarea traficului feroviar). Cu Orange Romania, SecurifAI a implementat un sistem de camere de supraveghere în Câmpia Turzii, care alertează în timp real dacă au loc infracțiuni în oraș. Prin urmare, soluțiile companiei își găsesc aplicații în ecosisteme de tip smart cities și se dovedesc un real ajutor pentru autorități.

Cu ce gând ați pus temeliile SecurifAI?

Valeriu Filip: Este o întrebare la care, în capul meu năvălesc mai multe cuvinte și amintiri de context: pasiune, potențial, încredere în ceilalți oameni, plăcerea de a crea, dorința de afirmație, frustrări dar și realizări, furnizor de servicii bazate pe tehnologie de ultimă oră la nivel internațional, tehnologie pe care ne-o putem crea singuri, muncă, multă muncă.

Cum a început povestea acestui business?

Valeriu Filip: A început în primăvara lui 2015 cu o cafea (nu prea bună) și îmi amintesc că am stat vreo două ore pe acel espresso. Discuțiile au fost pasionale de la început – eram trei persoane care voiam să punem bazele a ceea ce urma să devină o companie cu ADN 100% românesc – dar cu potențial internațional de extindere.

Înregistrarea companiei am făcut-o însă abia în 2016 și începuturile au avut legătură mai mult cu încercările – grele, de altfel – de formare a unei echipe care să se poată autosusține și automotiva prin pasiunea intrinsecă a lucrurilor pe care le creează.

Cinci ani mai târziu, iată cum s-a transformat businessul nostru:

  • 15 persoane în echipă,
  • peste 500.000 de euro investiți în total,
  • două runde de finanțare doar în ultimii doi ani,
  • compania este acum evaluată la 2,5 milioane de euro.

Transformarea a venit însă în mai multe etape – și nu fără dureri. Ca în orice inițiativă, odată cu creșterea echipei, eforturile pentru a menține linia de dezvoltare sau viziunea au fost cu sinceritate anevoioase – și unele, fără rezultatul așteptat. Dar evident că eșecul face parte din transformare și ne oferă unele dintre cele mai importante lecții – care dacă nu ne omoară, ne întăresc.

Care a fost cea mai mare „aventură” în antreprenoriat de care ați avut parte – și cum v-a modelat stilul de a face business? Dar abilitățile de leadership?

Valeriu Filip: Cuvintele acestea sunt puțin mai mari decât ce simt eu – aventura în antreprenoriat este, în general, consumatoare de resurse pe care, din păcate, cel puțin când m-am format eu, nu eram învățați/educați să le hrănim, să le dezvoltăm sau să le mobilizăm. Am crezut la început orice articol sau carte din categoria „378 pași spre succes”.

Din fericire, am descoperit pe pielea mea că nu există o rețetă pe care dacă o respecți sigur ai rezultate, indiferent ce-ți vând cărțile de realizare personală.

Din punctul meu de vedere, fiecare echipă la care am contribuit (nu doar) ca fondator în aventura antreprenorială a fost o experiență diferită de toate celelalte. Atât de diferită încât simt că am trăit până acum mai multe vieți, cu mai mulți oameni – iar bucuria cea mai mare este că am învățat ceva cu fiecare.

Ce date financiare pe cea mai recentă perioadă ne puteți comunica? Și ce prognoze aveți pentru anul viitor?

Valeriu Filip: În 2020 încă aveam venituri accidentale. Însă, odată cu 2021 am început să livrăm clienților și din afara României, iar ritmul susținut de echipa completă a ajutat compania să atingă pragul de 100.000 de euro. La anul, sperăm măcar să dublăm această sumă.

Cum s-a adaptat businessul dumneavoastră în context pandemic?

Valeriu Filip: Înțeleg că pentru anumite industrii, pandemia a avut niște efecte imediate și dureroase, în special în HoReCa. Pentru restul însă, cel puțin la nivelul nostru de antreprenoriat, toate afacerile de tip startup sau domenii de nișă în zona TIC, nu cred că e cazul să vorbim de pandemie că fiind ceva debilitant.

Au existat transformări de afaceri, au existat schimbări de atitudine ale tuturor – însă orice afacere este ca un organism viu și diferit de la sezon la sezon sau de la an la an. O echipă oricum se schimbă cu fiecare resursă atrasă sau pierdută. Asta este mult mai important și cu impact mai mare în viața unui startup decât pandemia.

Care a fost cea mai importantă lecție de business pe care ați învățat-o în pandemie? Dar personală?

Valeriu Filip: Din punct de vedere antreprenorial, mi-am însușit faptul că cei care anticipează mai bine câștigă și dacă toată piață de produse și servicii pierde per total. Costul de oportunitate, care a fost până recent doar o lecție la economie, s-a transformat într-un câștig real.

Pe plan personal, am simțit că viața este mai frumoasă dacă te oprești să o apreciezi – și nu știu dacă vorbește optimistul din mine, însă avem ce aprecia. Și vă invit și pe voi să vă opriți și să fiți mulțumiți cu ce trăiți.

Care sunt trăsăturile, în opinia dumneavoastră, ale unui lider bun?

Valeriu Filip: Când te uiți la cineva care râde cu poftă, chiar dacă poanta nu este cea mai reușită, vei începe să râzi și tu cu poftă. Dacă lucrezi în echipă cu cineva care se simte bine cu ce face, cei din jurul lui se vor simții și ei bine cu ce fac.

A fi un lider bun înseamnă să te dedici și să fii un model de pasiune pentru cum lucrezi și, în cazul SecurifAI, cum ies din mâna ta funcționalități inovatoare, dar și documente de ofertă către clienți, analize de piață, propuneri de parteneriate, prezentări de produs, site de prezentare, imagini potrivite, discuții pe palierele client – piață – echipă.

Ce ne puteți spune despre valorile companiei dumneavoastră? Cum vă ajutați echipa să le înglobeze în munca lor de zi cu zi?

Valeriu Filip: Nu suntem un model de societate care generează startup-uri în jurul unor valori înșirate pe perete. Cred că suntem cu toții sătui de lozinci, având bancuri nenumărate în acest sens. Cum spuneam și anterior, personal sunt sătul de „X pași spre succes” sau de formalism scris și deloc manifestat în acțiuni ale unei persoane. Cred că pentru ca echipa să funcționeze este necesar să aibă repere în fapte din partea celor care asigură direcția sau coordonarea.

Care au fost sursele de inspirație care v-au marcat traseul profesional?

Valeriu Filip: Familia în care eu am fost copil – am crescut și m-au format, voit sau instinctual, să am încredere în mine și să descopăr singur ce înseamnă libertatea și valorile sănătoase.

Din punct de vedere al vieții profesionale, una dintre cărțile pe care am pus mâna acum 10 ani a fost biografia lui Steve Jobs scrisă de Walter Isaacson – este o carte care te inspiră și care te ajută să înțelegi, dacă mai era nevoie, de faptul că nu există realizări fără eșecuri, pasiune și foarte multă muncă.

Cum se desfășoară, în cazul dumneavoastră, procesul decizional?

Valeriu Filip: Eu am cel puțin un defect, anume să mă bag în toate discuțiile: de la cele de strategie, la cele manageriale, dar și în urmărirea activităților tehnice. Decizii sunt la toate aceste niveluri, însă până acum am înțeles cel puțin un lucru: indiferent de ce anume vrea liderul, dacă nu coalizează echipa în jurul deciziei luate sau dacă decizia luată nu poate coaliza echipa, atunci șansele de reușită sunt aproape zero.

Noi nu urmărim etape fixe; totul pleacă de la nevoia de a fi agili și de a îndeplinii obiectivele pe care ni le-am propus, în cel mai scurt timp și cât mai eficient. Riscul este parte din viața unui startup, așa că putem spune că suntem obișnuiți cu el și-l abordăm dacă profitul și/sau satisfacția sunt în orizontul previzibil.

Instinctul este important în orice afacere; odată cu trecerea timpului sau cu maturizarea echipei, instinctul este înlocuit de planuri și asumare.

Care este strategia dumneavoastră atunci când există o neconcordanță între planuri și rezultate?

Valeriu Filip: Echipa unită este mai importantă decât ratarea unui plan; aproape totul într-un startup este despre energia echipei. Poți rata un milestone, însă mai greu recâștigi coeziunea echipei și energia ei dacă o pierzi pe drum. Strategia gestionării eșecului este în primul rând despre a păstra echipa unită, pentru că vei mărșălui cu ea spre următoarea țintă.

Ce ați fi vrut să știți înainte de a fonda acest business?

Valeriu Filip: Să am mai multă răbdare și să investesc mai multă încredere în autonomia deciziilor colegilor mei.

Ce ați vrea să le transmiteți tinerilor aflați la început de drum în ale antreprenoriatului?

Valeriu Filip: Să muncească cu pasiune și seriozitate și să-și aleagă echipa cu atenție. Dar poate cel mai important aspect este răbdarea – și spun asta pentru că deși unele reușite antreprenoriale aparțin categoriei 20+ ani, majoritatea echipelor stabile și reușitelor replicabile aparțin categoriei 30+.

Cea mai mare provocare, în momentul de față?

Valeriu Filip: În domeniul în care SecurifAI activează este foarte multă așteptare de ordin SF. Provocarea este să reușim să fim sinceri cu cei care ne sunt clienți sau prospecți.

Ce investiții ați realizat în ultimul timp și care sunt planurile de viitor pentru afacerea dumneavoastră?

Valeriu Filip: Cele mai multe investiții ale unui startup din zona de tehnologie TIC/AI din România sunt în oameni. Deși lucrăm în domeniul inteligenței artificiale, pentru a dezvolta afacerea mai departe avem nevoie tot de oameni 😊

Ce vreți să adăugați și nu v-am întrebat?

Valeriu Filip: Va urez succes în seria de interviuri demarată pentru motivarea altor antreprenori.

Mulțumim!

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

De peste 10 ani, Constantin Pescaru scrie despre business și economie. Cel mai mult îi place să descopere poveștile antreprenoriale. Fire curioasă, Constantin este interesat de modul în care antreprenorii de succes iau decizii, acționează, în care își dezvoltă și mențin relația cu echipele pe care le au. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială și de leadership.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#BooksTalk

Ce citește Alexandru Radu, Head of Business Growth al Arggo

Published

on

Alexandru Radu este Head of Business Growth la Arggo, una din cele mai active companii românești în domeniul digitalizării proceselor de afaceri. Arggo propune un model “time-as-a-service” prin intermediul platformei timeqode.com pentru a ajuta companiile să recâștige timpul pierdut cu activități repetitive și să îl reinvestească mai eficient.

„Pentru că digitalizarea ne împinge permanent în direcția adaptării și a eficientizării timpului, personal prefer să ascult varianta audiobook a cărților preferate. În acest fel toți timpii morți petrecuți în trafic, la cumpărături sau la alergarea de dimineață se transformă în călătorii plăcute în universul autorilor preferați, dispărând și tipica scuză că nu am avut timp să citesc”, mărturisește Alexandru Radu.

Start with Why de Simon Sinek

Alexandru Radu: De ce unele persoane sau companii au mai mult succes decât altele?

De obicei atunci când încercăm să creăm un nou concept, un produs, o idee de business, sau chiar o companie, pornim la drum cu întrebarea “Ce?” – ce am vrea să producem sau să vindem sau să comunicăm? Uneori ajungem să ne punem și problema “Cum?” vom face acest lucru, însă din păcate de prea puține ori ajungem sa ne gândim și “De ce?”. Simon Sinek ne arată cum liderii de succes inversează drumul clasic și pornesc întodeauna de la întrebarea “De Ce?”. De la Steve Jobs, fondatorul Apple, cel care a reușit să revoluționeze o întreagă industrie prin conceptele inovative propuse, la frații Wright, care au efectuat primul zbor controlat din lume în anul 1903 și până la Martin Luther King, liderul luptei pentru drepturile civile ale persoanelor de culoare din SUA, cu toții au avut un lucru în comun: au început cu “De ce?”. Prin acest mod de gândire și comunicare, adevarații lideri reușesc să  reunească echipe motivate, comunităti implicate sau clienți fideli în jurul unei idei, unui scop comun bine definit.

Studiile arată că peste 80% din persoane sunt nemulțumite cu slujba lor, pe care o găsesc plictisitoare sau monotonă. Simon ne povestește însă pilda pietrarului care lucreaza din greu și foarte monoton la un zid, dar este foarte fericit pentru că știe că își aduce contribuția la construcția unei “Catedrale”, un proiect, un scop superior, un răspuns la întrebarea “De ce?” care depășește simpla lui condiție și care îl motivează.

The 7 Habits of Higly Effective People de Stephen R. Covey

Alexandru Radu: Cartea scrisă de Stephen R. Covey este o încununare a cărților de dezvoltare personală care ascunde în spatele unor deprinderi o întreagă filozofie de viață atât din perspectivă personală cât și profesională. Indiferent de domeniul în care activăm, ajungem la un moment în viață în care căutăm structură, ordine și eficiență.

Primele 3 deprinderi se referă la victoria personală, la controlul propriei vieți, esența evoluției caracterului, și permit trecerea de la o atitudine de dependență la una de independență. Învățăm cum să fim proactivi, să luăm inițiativa și să ne asumăm responsabilități. Cum să aplicăm principii de leadership personal, pornind în viață cu înțelegerea clară a destinației și cum să ne definim propria declarație de misiune personală, un alt mod de reprezentare a conceptelor prezentate in cartea “Start with Why” amintită mai sus. Sau cum să și ducem la bun sfârșit principiile definite anterior printr-un management personal de calitate, punând prioritățile pe primul loc.

Dupa cucerirea propriei independențe oferite de primele 3 principii, se creează baza pentru următoarele 3 deprinderi care se referă la victoria publică: munca în echipă, cooperarea și comunicarea. Pentru ca ultima deprindere să se refere la reînnoire, la evoluția continuă care creează spirala creșterii personale permanente.

Cartea poate reprezenta un ghid de viață pentru toate categoriile de cititori.

21 Lessons for the 21st Century de Yuval Noah Harari

Alexandru Radu: Faimoasa trilogie a lui Yuval Noah Harari este o lecție de istorie și filozofie care ne poartă în trecut – Sapiens, prezent – 21 Lessons for the 21st Century, și viitor – Homo Deus. Am ales-o pe cea care studiază prezentul și viitorul apropiat sub forma a 21 de subiecte fierbinți pentru umanitate pentru care autorul se lanseazâ în propriul stil în presupuneri, predicții și analize filozofice. Harari pornește de la subiecte de interes general precum munca, liberatatea, religia, războiul sau educația pe care le analizează în detaliu și oferă posibile perspective ale viitorului apropiat, uneori doar filozofice, alteori de-a dreptul distopice.

O analiză foarte interesantă în contextul eficientizării și digitalizării este cea din capitolul referitor la muncă și la modul în care piața muncii ar putea arăta în următorii 30 de ani, odată cu evoluțiile din domenii precum inteligență artificială, robotică sau biotehnologie. Discuția porneste de la frica unei părți a populației conform căreia în cateva zeci de ani miliarde de oameni ar putea deveni redundanți din punct de vedere economic, fiind înlocuiți de roboți sau de automatizare.

În repetate rânduri revoluțiile industriale au dovedit că fiecare pas al automatizării a eliberat oamenii de activități dificile însă le-a deschis noi orizonturi pentru folosirea abilităților lor. Cu toate acestea rămâne permanentă întrebarea dacă dintr-o societate în care oamenii erau exploatați pentru munca lor nu vom ajunge în viitorul apropiat într-un scenariu în care irelevanța să fie mai înspăimântătoare decât exploatarea. Vă las însă să descoperiți răspunsurile în compania lui Harari și a exemplelor sale superbe.

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

#Pathfinders

Cum a reușit un medic cardiolog să construiască un business ajuns astăzi la 12 milioane de euro

Published

on

Se ia un tânăr din Haifa, Israel, care visează să studieze medicina și se aduce în România la începutul anilor 2000. Odată ajuns rezident, el inventează un model de business pe o nișă neexploatată suficient, care 14 ani mai târziu îi aduce afaceri de 12 milioane de euro.

„Totul a început cu un cabinet de consultații, de 12 mp, în 2007-2008. Eram medic rezident atunci și am reușit să aduc acolo mai multe cadre medicale care să acorde consultații. În mai puțin de doi ani am putut să consultăm foarte mulți pacienți, dar mă întrebam mereu ce lipsește, ce pot să fac mai mult în cardiologie”, își amintește astăzi, neobosit, dr. Oren Iancovici, fondatorul Centrelor de Excelență ARES, o afacere care în 2021 a ajuns la o cotă de piață de circa 12% din totalul intervențiilor realizate în sistem public și privat. Raportat la privat, cota de piață este de 40%.

În 2006, cardiologia intervențională primise un boost imens, adaugă antreprenorul, atunci când au apărut studii despre angioplastia cu stent, care arătau că stenturile sunt sigure și nu au risc de restenoză sau de tromboze. „În 2008-2009 începuse să ajungă acest tip de cardiologie și în România și decizia a fost să facem o sală de angiografie. Am învățat ce înseamnă o sală de angiografie, am învățat că trebuie să fim într-un spital, să avem pregătire etc”, explică  dr. Oren Iancovici pentru LeadersTalk.ro.

Ca antreprenor, nu a avut niciun model, iar ARES a fost o afacere „inventată” 100%, după cum mărturisește cardiologul. „Din punct de vedere medical, la începutul carierei mele am fost inspirat de dr. Serban Bălănescu, cel care m-a învățat să ascult, să înțeleg și să tratez altfel pacientul”, mai spune el.

Din Israel în România, pentru a vindeca inimile românilor

Primul angiograf pe care Oren Iancovici și echipa sa au reușit să-l cumpere cu ajutorul unei firme din Israel era la mâna a doua. L-au instalat într-un spital de bariatrie care avea nevoie de departament de cardiologie, iar ei s-au ocupat de tot ce a ținut de această disciplină. Astfel, spune că a descoperit un model de business de succes, căruia i-a rămas fidel. În iunie 2011 au avut prima procedură, după ce au așteptat timp de un an de zile să obțină autorizațiile necesare.

„Când am pornit această afacere voiam să am o modalitate de a-mi câștiga traiul. Și lucrurile au crescut organic, pentru că am ales foarte bine nișa. Era și este foarte multă nevoie de cardiologie intervențională în România. În 2009-2010 nu se rezolvau intervențional nici infarcte în București. Sistemul funcționează deficitar și noi suplinim acest deficit. Gândul care m-a însoțit pe parcurs a fost că pot mereu să fac mai mult. Diagnosticul pentru boala cardiacă ischemică a scăzut acum, la vârste foarte tinere, 30-35 de ani. Noi putem să prelungim viața pacienților. Ei revin și revin”, mai zice dr. Oren Iancovici.

Astăzi, centrele ARES operează în interiorul mai multor spitale – iar Oren Iancovici face ce știe cel mai bine: cardiologie și radiologie intervențională. În prezent, businessul numără nouă săli de angiografie, în cinci orașe din România, inclusiv un spital propriu de cardiologie la Cluj-Napoca. În 2021, una dintre cele mai importante investiții a fost achiziționarea unui echipament în valoare de 600.000 euro pentru una dintre sălile de angiografie din București.

„Pentru 2022 primează extinderea – în sistemul public sau privat. Asta pentru că suntem deschiși să oferim servicii de cardiologie intervențională high-end pentru oricine dorește. Planurile sunt să ne extindem în alte spitale, în orașele în care este nevoie de laboratoare de angiografie”, mai menționează dr. Oren Iancovici.

„În România nu există o școală de afaceri, de antreprenoriat”

Cu zero experiență în antreprenoriat, dr. Oren Iancovici a început un business într-o Românie în care a învățat „din mers” cum să facă afaceri.

„În România nu există o școală de afaceri, de antreprenoriat. Sistemul de învățământ nu-ți dă nicio unealtă, nici bani, programe sau granturi să deschizi o afacere. Ca să fii antreprenor trebuie să ai curaj mai întâi. Nu ai de unde să știi dacă ești bun, dacă ideea ta va prinde. Trebuie să începi. Investești și vezi dacă iese. Ulterior vei vedea dacă ai fler să găsești oameni, să-i înveți cum vezi tu lucrurile și ce-ți dorești să obții. Abilitățile acestea de leadership le descoperi pe parcurs. În anii de început, antreprenoriatul te formează”, susține medicul.

El consideră că în orice școală de antreprenoriat ar trebui să fie predate două lucruri importante:

  1. Clientul este șeful: „El ne conduce. Cel care vine și plătește pentru un serviciu sau un produs ne conduce”.
  2. O afacere sănătoasă este cea care e la zero cu veniturile și cheltuielile: „Trebuie să faci totul posibil ca să nu pierzi bani, nu ca să-i câștigi; când ai o afacere sănătoasă care nu pierde bani, poți să o dezvolți – și atunci vine și profitul”.

Chestionar de leadership cu dr. Oren Iancovici

  • Care a fost cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în pandemie?

Oren Iancovici: No panic! Mai ales în domeniul medical, dar se aplică și la modul general, în tot domeniul serviciilor. În domeniul medical, dacă nu intri în panică și te adaptezi la nevoile pacienților care sunt de obicei aceleași, dar se schimbă modul de a comunica, de a ajunge la ei, vei avea câștig de cauză. Oamenii au nevoie să mănânce, să bea, au nevoie de un xerox, de o vulcanizare, au nevoie să meargă la doctor. Așa că… nu te panica.

  • Ce înseamnă, pentru dumneavoastră, a fi un lider bun?

Oren Iancovici: Învață întâi să asculți. Ascultând un om, îl faci să se simtă important, validat. Chiar dacă îi oferi o soluție diferită, va fi mulțumit că l-ai ascultat. Și e posibil să aibă o idee bună. Sau să îți dezvăluie o problemă serioasă.

  • Care sunt valorile care vă guvernează afacerea?

Oren Iancovici: Noi credem că există soluție pentru orice situație. Nu spunem niciodată „nu”. Căutăm mereu, până găsim, o soluție potrivită pentru pacienții noștri. Așa am reușit să avem 15 premiere medicale naționale. Și orice medic care intră în echipa ARES învață să împărtășească această filozofie.

  • Cine v-a inspirat cel mai mult – și în ce sens – ca să fiți liderul care sunteți astăzi?

Oren Iancovici: Ca antreprenor, nu am avut modele. ARES a fost o afacere „inventată”, nu existau modele din care să mă inspir. Din punct de vedere medical, la începutul carierei mele am fost inspirat de dr. Serban Bălănescu, cel care m-a învățat să ascult, să înțeleg și să tratez altfel pacientul.

  • Care este procesul dumneavoastră de luare a deciziilor?

Oren Iancovici: Am mers întotdeauna mai degrabă pe instinct, pe flerul meu. Instinctul primar e să ai seara ce să mănânci acasă. Am pariat și de cele mai multe ori am câștigat.

  • Ce ați fi vrut să știți la începutul aventurii în business și v-ar fi fost de mare folos?

Oren Iancovici: Sunt multe lucruri pe care dacă le știi de la început, te descurajezi și te pot îndepărta de afacere. Cel mai bun lucru este să începi. Și să cunoști foarte bine legislația – pentru că de acolo apar multe piedici.

  • Cu ce problemă vă confruntați acum și ce soluții luați în calcul?

Oren Iancovici: La noi, cuvântul „problemă” nu există în nicio frază, în nicio discuție. Așa înveți oamenii să gândească pozitiv și să găsească soluții.

Continue Reading

#MoviesTalk

Ce filme apărute în 2021 îți recomandă Coiotu’ de la Trooper

Published

on

Se știe că una dintre marile bucurii ale lui Coiotu’ (Alin Dincă), cofondatorul Trooper, trupă rock autohtonă, apărută acum 26 ani în Târgoviște, este de a merge la cinematograf.

Dacă înainte, el obișnuia să își petreacă parte din timpul liber, săptămânal, la cinema, să urmărească „de la filmele mainstream, bune de văzut pe ecrane mari, până la cele de artă, din cinemtatografele mici,” în 2021, pe fondul pandemiei de Covid 19, Coiotu’ și-a urmărit peliculele pe platformele de streaming.

Ce filme recomandă Coiotu’

The power of the dog

Coiotu’: Primul ­– și cel mai impresionant pentru mine – este „The power of the dog”, „În ghearele câinilor” tradus la noi. O capodoperă.

Am fost forțat să îl văd și bine mi s-a făcut, căci altfel aș fi ratat o poveste care mi s-a întipărit pentru totdeauna în suflet. Este regizat de Jane Campion, după un roman scris în anii 1960, iar toți actorii sunt extraordinari. Chiar mi-au rămas în minte până și gesturi sau priviri ale lor. Cinematografia, imaginile, felul în care se mișcă, narațiunea, totul este rafinat perfect.

De Benedict Cumberbatch nu am ce să spun, fiind cunoscut drept un talent indiscutabil. M-am bucurat să îi văd iar jucând împreună pe Kirsten Dunst și Jesse Plemons, pe care îi știam deja drept un cuplu excelent dintr-un serial mai vechi foarte bun, Fargo; însă Kodi Smit-McPhee, tânărul pe care poate îl știți din filmul acela destul de interesant, Alpha, a fost cea mai plăcută surpriză pentru mine.

Dune

Coiotu’: „Dune”ocupă un loc special în clasamentul personal nu doar pentru maiestuozitate și efectele speciale grandioase, ci și pentru că în copilărie cărțile acestea erau preferatele mele.

Un film care te trage cu totul în el, nemaipomenit de văzut pe ecran mare, de cinematograf. Abia aștept continuarea.

Free Guy

Coiotu’: Un film haios și lejer, dar care are totuși și o temă mai profundă la bază, este „Free Guy”. Se trage din filme precum „The Truman Show” și „The Matrix”, dar pune conceptul în aplicare într-un mod care să le vorbească mai bine oamenilor de acum. Este fun, fără să aibă pretenția că ar putea lua Cannes-ul 😊.

BONUS

Coiotu’: Alte filme, tematice sau doar cumva potrivite de văzut iarna, care pe mine m-au mișcat într-un fel sau altul și pe care le recomand sunt: „It’s a Wonderful Life”, „Miracle On 34th Street” (la varianta veche, din anii 1940, mă refer), „The Shop Around The Corner”, „The Apartment” (încă un film pe care l-am văzut certat că nu voiam, dar care e chiar minunat), „Citizen Kane”, care n-o fi cel mai bun film din lume, așa cum s-a spus, dar e oricum pe lista obligatorie, „Edward Scissorhands”.

Legenda spune și că dacă nu vezi în fiecare an, până în Revelion, Home Alone-urile și Die Hard-urile, o să ai ghinion tot anul următor, așa că eu zic să nu riscăm!

Continue Reading

Trending