Connect with us

#BooksTalk

Ce citește Doina Vîlceanu, ContentSpeed

Published

on

Om de marketing de două decenii, Doina Vîlceanu și-a început cariera în PR pentru evenimente BTL. Pe urmă, mărturisește că „s-a îndrăgostit iremediabil” de online în cadrul unei companii multinaționale. Din 2014, ea s-a alăturat afacerii de familie ContentSpeed – lider în dezvoltarea de soluții software pentru eCommerce. Începând cu 2021, compania face parte din grupul internațional Asseco.

Încă de pe băncile facultății, Doina știa că vrea o meserie în marketing. Doar că nu știa exact ce tip. „Mulți colegi se îndreptau către agenții de publicitate și voiau să fie Creative sau Art Director, să realizeze spoturi publicitare și să gândească slogane geniale”, își amintește ea. La vremea respectivă, spune că citea multe cărți scrise de Kotler, Godin și Oglivy. „Mi-a fost clar că eu caut ceva cu mai multă acțiune”. La începutul anilor 2000, când nu se știa foarte bine „cu ce se mănâncă online-ul”, iar Google la noi era „în fragedă pruncie” și oamenii de aici foloseau faxul pentru comunicare, Doina Vîlceanu se angaja pe postul de Country Internet Director la o multinațională, unde dezvolta websiteuri cu vânzare de produse. Ce se numește astăzi „eCommerce”. „Din interviu am recunoscut că nu știu ce înseamnă SEO, SEM, CPC sau CPM, însă le-am spus că eram dispusă să învăț foarte repede. Norocul meu a fost că am primit un întreg departament (cu zero oameni în el), dar cu buget de cărți direct de pe Amazon US (în timp ce la noi nici nu se auzise de așa ceva). Așa că în prima jumătate a zilei citeam, după masa implementam. Manualele pentru această meserie au fost: Call to Action de Bryan Eisenberg, Web Analytics: an hour a day de Avinash Kaushik și orice titluri care mai conțineau acronime pe care nu le întelegeam, însoțite de termenul cheie for dummies”, spune ea.

După ce a citit „What to expect when you are expecting” (carte pe care astăzi o recomandă tuturor părinților în devenire) s-a decis să-și deschidă propriul magazin online. „Printre cărțile de diversificare și cum să crești bebeluși inteligenți am citit și Your Portable Empire: How to make money anywhere while doing what you love (nu neaparat genială, dar era revoluționară la momentul respectiv).”

A devenit celebră, în firmă, replica „a mai citit Doina o carte”

Cand s-a alaturat echipei ContentSpeed a trebuit din nou să citească despre un cu totul alt tip de marketing: cel de B2B. „Am avut și rolul de Sales Manager – despre care nu știam nimic – așa că a trebuit să citesc și cărți despre vânzare. Având și postura de manager trebuia să mă familiarizez cu modele de business, cărți de lidership, negociere, time management sau customer support”.

„Pentru fiecare rol eu mereu am preferat să citesc. Astfel, a devenit celebră, în firmă, replica a mai citit Doina o carte. Și, atunci începeam foarte entuziasmată să le fac recenzii, rezumate și, uneori, chiar întregi prezentări în PPT.”  

Growth Hacker in Marketing de Ryan Holiday.

Doina Vîlceanu: Așa am făcut eu cunoștință cu termenul de „growth hacker” și am aflat că asta este titulatura unui om de marketing care lucreaza în tech. Inventat în Sillicon Valley, growth hacker-ul înțelege și R&D – adică știe să facă și research (ca orice marketer respectabil) dar înțelege și programare (dar nu o practică), de obicei se descurcă fără prea mult buget de marketing, însă descoperă cele mai năstrușnice idei (de obicei virale) pentru a promova un startup în tech.

Iar cartea lui Holiday este exact plină de aceste exemple ca: AirBNB, Dropbox, Facebook etc. Explică și alte concepte de bază ale growthhacking-ului ca PPP (Potrivirea Produs Piata) și ideea de a fi deschis la feedback, a testa și a fi dispus mereu să te reinventezi (sau “pivotezi” cum i s-a spus de la debutul pandemiei).

Cu siguranță există alte cărți care detaliază mult mai bine acest subiect (biblia “The lean Startup”), însă este o lectură ușoară care te inspiră să te detașezi de visul marketerului clasic „ce bine ar fi să am un milion să-l bag în reclamă la TV” și treci la o cu totul altă provocare și implicare în cadrul firmei.

Predictable Revenue de Aaron Ross si Marylou Tyler.

Doina Vîlceanu: Odată ce am citit toate (multe) cărți de bun simț în sales (Brian Tracy, Zig Ziglar, Cialdini, Carnegie etc.) am găsit ceva special conceput pentru companiile de software, preferabil cu model de business SaaS (Software As A Service).

Calcule, diagrame, explicații clare despre cum ar trebui împărțite echipele de sales. Despre noile metode de vânzare care înlocuiesc clasicul cold calling și despre cum să creezi o afacere cu venituri predictibile si scalabile.

Never Lose A Customer Again de Joey Coleman

Doina Vîlceanu: Premiza este că, pentru profitabilitate, succes și scalabilitate e musai să-ți fidelizezi clienții. Coleman oferă o întreagă metodologie cu pași concreți de urmat în primele 100 de zile de la debutul relației cu clientul. Toate etapele și fiecare interacțiune pe care o are echipa ta cu reprezentanții clientului trebuie optimizate pâna devin adevărate experiențe de neuitat pentru client. Un fel de Vaca Mov în Client Service.

Este o carte care se parcurge cu pixul în mână – la propriu – pentru că ai de efectuat și exerciții. Poți downloada fișe. Eu am ales sa fac o prezentare și un workshop la primul teambuilding post lockdown.

Ideea este că orice carte “de meserie” (cum le zic eu) sau “dezvoltare” – secțiunea la care se găsesc în librării – trebuie implementată. Nu-i beletristică, nu o citești pentru amuzament. De altfel, prefer mereu să citesc două cărți în paralel – cele de meserie/dezvoltare personală/parentimg dimineața și beletristică seara.

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

close

Newsletter!

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#BooksTalk

Ce citește Florin Pop, Managing Partner Primainvest Capital Management

Published

on

Florin Pop este investitor, business mentor și fondator Primainvest Capital Management, companie care se ocupă de investiții, administrarea activelor și consultanță în afaceri.

A început din postul de broker de Bursă, ulterior ca trader RASDAQ. Așadar, primele investiții le-a făcut în companii listate la Bursă. Din 2016, a devenit și angel investor din dorința de a-și diversifica profilul și comportamentul său investițional. Astfel, a realizat o primă investiție în proiectul Blugento. „S-a dovedit a fi o investiție foare reușită”.

Printre startupurile în care a investit până acum, amintim nume sonore din piață precum: Telios Care, Bookr, AiVA, ThinkOut, Nifty Learning, Cartloop, Easy Sales, Cyscale, SanoPasso, StageMe  iar în unul dintre aceste proiecte este și Board Advisor.

Pentru că îi place și poate să ajute oameni și proiecte cu potențial, în ultimii ani, el a mentorat mulți tineri antreprenori și echipe de startup în dezvoltarea acestora.

„Sunt orientat către independență financiară, asumare de riscuri, precum și o gestiune atentă a finanțelor personale”.

Astăzi, pentru Florin Pop, a investi înseamnă a se identifica sau a face parte din ceva ce el simte că are potential. Și nu se referă doar la investițiile de ordin financiar, ci și la investițiile în oameni, în echipe. Îi place să se asocieze cu proiecte unde simte că există o șansă semnificativă de a schimba ceva – o industrie, o comunitate și de a educa. Printre activitățile sale se află și mentoratul. „De câțiva ani, acesta este felul meu de a da ceva înapoi societății”, mărturisește Florin Pop.

La începutul carierei sale profesionale, în urmă cu mai bine de 20 de ani, una dintre persoanele importante în industria de investment care l-a influențat și impactat prin conceptele sale de Value Investing și strategii de investiții pe termen lung a fost Warren Buffett. „Și, perspectiva mea ca investitor a început cu aceste influențe, iar în timp comportamentul meu investițional a evoluat mult spre segmente disruptive și de growth și, implicit, am evoluat spre influencers precum Cathie Wood, Ray Dalio, Kerry Grinkmeyer”, spune investitorul.

„Mi-ar fi greu să selectez doar 3 cărți care m-au influențat, întrucât și eu am parcurs multe transformări în acești aproape 25 ani de experiențe profesionale. În diferite momente ale evoluției mele m-au impresionat cărți și autori diferiți. Cred că mai degrabă selecția celor 3 cărți am făcut-o raportându-mă la felul în care m-au impactat în anumite perioade diferite ale evoluției mele”.

Warren Buffett, iscusința și înțelepciunea celui mai mare investitor al lumii – JANET LOWE.

Florin Pop: Așa cum spuneam, este unul dintre oamenii al cărui profil și experiență m-au impactat cel mai mult în prima parte a carierei mele. Concepte legate de “value investing” și de modul în care făcea analiza companiilor în care investește m-au influențat în evoluția mea timpurie în zona de investiții . Dar de la Warren nu m-a impactat doar partea “ tehnică ” ci și partea umană . Concepte precum „ muncește cu drag”, „ începe devreme”, „ lucrează unde vrei să lucrezi”, „ lucrează cu oameni buni” au fost inspiraționale pentru mine . Cumva aceste concepte mi -au trezit interes , curiozitate și am început să citesc mai mult și să investesc în mine și ulterior în alți oameni din jurul meu. A fost un pilon important în evoluția mea către mentorat și advisory de echipe de start-up. Astăzi, lucrez cu oameni senzaționali și îmi place ceea ce fac. Apoi am înțeles citind mesajele lui Warren B. ce importante sunt reputația și integritatea în business, cu atât mai mult într -un ecosistem local de business, care este încă în formare și relativ redus ca anvergură . Pentru mine integritatea este în top 5 valori, nu pot funcționa fără integritate în nici un context personal sau profesional.

Un citat relevant din această carte:

 „Cineva spunea, odată, că atunci când cauți oameni pentru a-i angaja, trebuie să urmărești trei calități: integritate, inteligență și energie, Daca nu o detin pe cea dintâi, celelalte 2 te vor ucide.

Citatul meu preferat din Warren Buffett și care mă reprezintă profund este:

„I measure success by how many people love me”

Un pamant Nou – ECKHART TOLLE

Florin Pop: Este una dintre cărtile de reper pentru mine în planul dezvoltării personale. Cartea aceasta am citit-o într-o perioadă cu multe provocari și transformari pentru mine. Practic, acum mai bine de 4 ani, veneam dupa un BurnOut și cartea aceasta mi-a confirmat și validat multe dintre trăirile și sentimentele spre care mă îndreptam ca om. Nu este o carte ușoara, este o carte „grea”, recunosc că și astăzi mai revin la ea periodic.

Este o carte despre „iluminare”, despre trezirea conștiinței umane, practic dincolo de marile avansuri tehnologice și decoperiri accelerate care se vor întâmpla în urmatoarea decadă (AI, Ehealth, Genomics, Vehicole Autonome, Hydrogen energy) marea trezire pe care planeta o va parcurge în perioada urmatoare este cea a conștiinței umane. Acum 4 ani nu bănuiam nimic despre experiența planetară „COVID”. Dar astăzi, post-experiența covid, cartea aceasta are și mai mult sens pentru mine.

Pe mine, personal, m-a ajutat mult în zona de trăire conștientă a prezentului, și, mai ales de înțelegere și gestionare a egou-ului.

„Lipsa de reacție față de egoul celorlalți reprezintă una dintre cele mai eficiente modalități nu doar de a transcende propriul vostru ego, ci și de a dizolva egoul uman colectiv. Dar veți simți în voi această lipsă de reacție doar atunci când veți recunoaște egoul ca fiind cauza comportamentului unei persoane, comportament ce reprezintă expresia disfuncției umane colective. Atunci când înțelegeți că nu este ceva personal, nu va mai apărea necesitatea de a reacționa ca și cum ar fi fost personal”.

Am recomandat cu încredere cartea celor pe care i-am mentorat în dezvoltare antreprenorială, pentru că, în opinia mea ajută în formarea unui leader de organizație, comunitate, etc.

Shoe Dogg – Phil Knight

Florin Pop: Shoe Dog este un memoriu al cofondatorului Nike – Phil Knight. Memoriile prezintă istoria Nike de la înființarea sa ca Blue Ribbon Sports și provocările sale de la early stage până la transformarea într-unul dintre cele mai mari branduri ale lumii.

Este o carte inspirațională pentru antreprenorii la început de drum, un boost de energie pentru cei care își doresc să transpună în practică ideile lor și să contribuie în proiecte semnificative în zona de business. Cu accent pe modul în care a gestionat diferite obstacole și situații limită în evoluția antreprenorială.

CE CITEȘTE ELENA PAP, DIRECTOR REGIONAL UP GRUP

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

close

Newsletter!

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Daniel Cuevas, Managing Director al Philip Morris România

Published

on

Daniel Cuevas are o experiență de 22 de ani în cadrul Philip Morris International. S-a alăturat echipei Philip Morris Spania în anul 2000, iar zece ani mai târziu, după ce a deținut roluri în funcții precum Key Accounts, Vânzări și Marketing, el a fost numit director general al Philip Morris în Insulele Canare. În 2016, devine Director al Produselor cu Risc Redus în cadrul Philip Morris Italia, pentru ca din 2021, să preia funcția de director general al Philip Morris România.

Daniel Cuevas deține o diplomă în administrarea afacerilor și o diplomă în marketing de la Universitatea Pontifică Comillas din Madrid.

Îi place să călătorească și este adeptul unui stil de viață activ: face drumeții pe munte și schiază.

21 de lecții pentru secolul XXI de Yuval Noah Harari

Daniel Cuevas: Îmi place această carte pentru că abordează și oferă exemple reale despre provocările pe care le avem în față, în acest secol. Singura constantă a acestor zile este schimbarea. În plus, odată ce intri în universul lui Harari, se nasc natural și câteva întrebări importante pe care trebuie să ni le punem. Așadar, din trilogia din care mai fac parte „Sapiens” și „Homo Deus”, aceasta este preferata mea.

Puterea obișnuinței. De ce facem ceea ce facem în viață și în afaceri de Charles Duhigg

Daniel Cuevas: Dacă sunteți curioși să aflați de ce există obiceiurile și cum pot fi ele schimbate, în această carte găsiți răspunsurile. O consider cu adevărat interesantă și pentru că, la nivel de companie, ne aflăm în plin proces de schimbare. Încercăm să convingem fumătorii adulți să renunțe la fumat sau dacă acest lucru nu este posibil, să înlocuiască țigările cu alternative mai bune. Veți găsi o perspectivă cu totul nouă a naturii umane și a potențialului ei de transformare. În carte sunt prezentate cazuri interesante despre oameni sau companii care se străduie în zadar să se schimbe, în timp ce alții par să se reinventeze peste noapte.

Shoe Dog. Memoriile creatorului Nike de Phil Knight

Daniel Cuevas: Această carte despre Nike, scrisă chiar de creatorii produsului iconic, este un model de inspirație. Este o carte care te face să simți cu adevărat prin ce au trecut cei care au pus bazele acestei companii. Nu este doar o carte cool pentru business, în care totul pare clar și perfect, este o poveste reală cu multă incertitudine, situații dificile, îndoieli și necunoscute… Un exemplu real și un model despre cum să faci ca afacerea ta să prindă aripi.

CE CITEȘTE ELENA PAP, DIRECTOR REGIONAL UP GRUP

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

close

Newsletter!

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Elena Pap, Director Regional Up Grup (România, Moldova, Bulgaria, Grecia, Serbia)

Published

on

Cu abilități excelente de leadership, Elena Pap are o experiență de lungă durată în managementul echipelor de mari dimensiuni și în orientarea lor către rezultate. 

Elena Pap este Director Regional Up Grup (România, Moldova, Bulgaria, Grecia, Serbia), fiind responsabilă de strategia de dezvoltare și de consolidare a poziției companiei pe piața locală și internațională. Încrederea, perseverența, viziunea pe termen lung, inovația și spiritul antreprenorial sunt valorile pe care se fundamentează cariera Elenei Pap și care i-au marcat parcursul profesional cu rezultate deosebite.

Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies – de Jim Collins, Jerry I. Porras

Elena Pap: Este una dintre cele bune cărți de management, dar și dintre cel mai bine vândute din toate timpurile, fiind tradusă în 25 de limbi. A fost bestseller în America de Nord, Japonia, America de Sud, dar și în țări europene. Timp de 6 ani, a fost pe lista cărților bestseller publicată de Business Week, iar Fortune, Wall Street Journal, Harvard Business Review și Fast Company au prezentat această lucrare ca fiind una dintre cele mai influente pe zona de business. Această carte de business excepțională se concentrează pe însemnătatea construirii unei companii inovatoare.

Am ales această carte deoarece informațiile pe care le conține au aplicabilitate imediată în business și prezintă modalitatea prin care companii de top au reușit să se diferențieze față de alte companii din aceeași industrie. Companiile inovatoare sunt întotdeauna create de lideri talentați. 

Lean In: Women, Work, and the Will to Lead, de Sheryl Sandberg

Elena Pap: Această carte este un bestseller internațional, scrisă de Sheryl Sandberg, director executiv la Facebook, cu o experiență de câteva decenii în poziții de conducere. Sheryl este o femeie de succes care a știut să mențină echilibrul între carieră și viață personală.

Mi-a plăcut această carte deoarece ne învață cum să identificăm un mentor și cum putem deveni un lider. Cartea prezintă subiecte sensibile, precum maniera în care ar trebui tratate femeile în companii sau cum să fii pregătit să înfrunți orice obstacol în viața profesională și personală.

Sheryl Sandberg oferă sfaturi practice privind tehnicile de negociere, mentorat sau construirea unei cariere. Un alt punct forte pe care l-am apreciat este faptul că această carte este un manifest inspirațional, un apel la acțiune, care dă putere femeilor din întreaga lume să își atingă potențialul maxim în tot ceea ce întreprind. 

Excelența în afaceri, de Jim Collins

Elena Pap: Cartea prezintă companii care au fost bune și apoi au devenit excelente pentru o perioadă îndelungată. Jim Collins a studiat peste 1400 de companii timp de 40 de ani, iar, din această analiză, au rezultat 11 companii prezentate ca fiind excelente. Ideea centrală a acestei cărți este aceea de disciplină în afaceri – pentru a evolua de la o companie bună la o companie excelență este nevoie de disciplină: oameni, gândire și acțiuni realizate în cel mai discipinat mod cu putință.

Companiile pot trece de la bine la excelent atunci când au liderul și echipa potrivite, când înțeleg foarte bine realitatea în care își desfășoară activitatea și creează o cultură organizațională în care oamenii potriviți se află la locul potrivit. Autorul subliniază importanța analizei situației companiei, definirea corectă a strategiei pentru evoluția sa. 

De asemenea, excelența în afaceri depinde și de capacitatea liderului de a-și menține echipa, păstrând și motivând oamenii potriviți. Ideile prezentate în carte sunt foarte bine abordate și volumul merită toată atenția. Jim Collins dezvăluie elementele cheie ale construirii unei afaceri de succes, fiind unul dintre cei mai citiți autori de literatură economică din lume. 

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending