Connect with us

#News

Didactica Publishing House: investiții de 1 milion de euro în titluri noi în 2022

Published

on

Didactica Publishing House a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 3,2 milioane de euro o creștere de 10% year-over-year. Anul trecut a adus o echilibrare între vânzările online și offline și o creștere a vânzărilor prin canalele proprii. Pentru 2022, editura își propune să continue investițiile în titluri noi, centrate pe educația cognitivă și emoțională a copilului, alocând un buget de 1 milion de euro. De asemenea, DPH își propune să demareze un program de dotare cu colțuri de lectură a 100 școli, grădinițe, spitale sau centre educaționale dedicate copiilor, ca parte a programului său de încurajare a lecturii. 

2021 a fost anul consolidării prezenței online a editurii DPH, magazinul online propriu generând 30% din cifra de afaceri și contribuind la o echilibrare cu vânzările offline sau online prin parteneri. 

„Creșterea a fost naturală după dublarea din 2020, anul în care totul s-a întâmplat online. Evoluția costurilor de producție și a pieței în general ne-a confirmat însă că am abordat strategia potrivită atunci când am decis să investim peste 100.000 de euro în canalul propriu de vânzări online, având în vedere că termenele de plată au fost adesea depășite de o parte dintre parteneri în contextul socio-economic cauzat de pandemie. În plus, solicitările unora dintre aceștia de a oferi discounturi mari nu pot fi susținute pe termen lung”, a precizat Florentina Ion, fondator DPH. 

Anul precedent a marcat și o stabilizare a tipologiei clientului DPH. Astfel, clienții sunt în proporție de 86% femei, cu vârsta cuprinsă între 23 și 40 de ani. Cei mai mulți (peste 93%) sunt părinți și/sau cadre didactice. Un client din 3 a adăugat în coș, pe lângă cărți dedicate copiilor – de povești sau de activități – și un titlu dedicat adulților, în special din categoria dezvoltare personală, parenting sau de specialitate. 

Media comenzii și cele mai dinamice orașe

Valoarea medie a comenzilor a fost în 2021 de 110 lei. Cea mai mare comandă a fost plasată în luna decembrie, din București, și a fost în valoare de 7.688 de lei. Cele mai dinamice luni din punct de vedere al comenzilor au fost martie, septembrie – în strânsă legătură cu începerea școlii – și noiembrie-decembrie – pe fondul reducerilor de Black Friday, respectiv de Crăciun. Cele mai multe comenzi, la nivelul lui 2021, au fost făcute de clienți din București, Cluj, Iași, Constanța, respectiv Brașov. 

În 2021 au fost vândute peste 1milion de cărți, iar printre cele mai dorite titluri au fost noutățile din colecțiile deja consacrate ale editurii, cum ar fi seria Ema și Eric, semnată de Ioana Chicet-Macoveiciuc, sau seria Emoțiile lui Noni – Aurelie Chien Chow Chine. De altfel, editura a investit 1,5 milioane de euro în editarea a 178 de noi titluri, atât ale unor autori internaționali, cât și a autorilor români, consacrați sau debutanți. 

Top 10 cele mai vândute cărți pentru copii în 2021

1.       Ghici ce e în depărtare- Simona Epure

2.       Vraja ecranelor- Ioana Chicet-Macoveiciuc

3.       Ce, cum și de ce simt- Ioana Chicet-Macoveiciuc

4.       Librăria magică a dorințelor- Katja Frixe

5.       Eric merge la grădiniță- Ioana Chicet-Macoveiciuc

6.       Ema spune noapte bună- Ioana Chicet-Macoveiciuc

7.       Vreau să știu: Anotimpurile- Pierre Winters&Eline van Lindenhuizen

8.       Max se bucură de magia Crăciunului- Christian Tielmann&Sabine Kraushaar

9.       Emoțiile lui Noni : Sunt fericit- Aurelle Chien Chow Chine

10.   Cucu-bau- Janet Allan Ahlberg

Top 10 cele mai vândute cărți pentru adulți în 2021

1.     100 de fotografii care au schimbat lumea- Margherita Giacosa, Roberto Mottadelli, Gianni Morelli

2.     Noua ta viață începe când înțelegi că ai doar una- Raphaelle Giordano

3.     Fericirea- Loys Blyth

4.     Nu te-ai născut să suferi- Blake D. Bauer

5.     50 de exerciții pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de comunicare- Jean-Philippe Vidal

6.     Cum să dezvolți o memorie de geniu- Dominic O’Brien

7.     Grădina cu ierburi miraculoase- Ceaiuri și remedii naturiste

8.     Creierul copilului pe înțelesul părinților- Alvaro Bilbao

9.     Calendarul fericirii- Ion-Ovidiu Pâinișoară

10.  Fără țipete către copii- Părinți răbdători&Părinți încrezători

„Numărul de titluri noi a fost cu 30% mai mic decât cel estimat inițial, deși investiția a fost chiar mai mare decât cea alocată la începutul anului trecut. Diferențele au venit din majorările cu până la 50% în costurile de producție, pe care le-am suportat în mare parte, pentru ca prețul final al cărților să nu fie impactat considerabil”, a precizat Florentina Ion. 

Investiție în publicarea autorilor români

Pentru 2022, editura își propune o investiție similară, de 1 milion de euro, în publicarea a cel puțin 120 de noi titluri, 10% aparținând autorilor români, inclusiv debutanți. Temele alese adresează, pe lângă altele, subiecte dificile – gestionarea emoțiilor, relația cu sine și ceilalți, depășirea obstacolelor și a momentelor dificile etc – prin intermediul poveștilor. O linie importantă de investiție o reprezintă programele educaționale digitale, dedicate clasei pregătitoare și claselor I-IV.  De asemenea, DPH își propune să continue investiția în canalul propriu de vânzare, optimizând procesarea și livrarea comenzilor. 

„Reducerea investiției în titluri noi vine pe fondul creșterii mari a prețurilor de tipar ce nu ne permit să aducem clienților un preț bun în piață, raportat la veniturile acestora. Însă, în centrul investițiilor noastre se află educația copilului, așa că ne vom concentra eforturile în a extinde oferta de carte și programe digitale cu resurse cât mai valoroase, care să vină în întâmpinarea dezvoltării acestuia. Așa cum estimam și la începutul anului trecut, provocările lansate de contextul pandemic își vor mai face simțite efectele cel puțin 2-3 ani, prin urmare ne așteptăm la creșteri temperate, pe fondul achizițiilor tot mai informate ale clienților noștri și a consolidării noastre în piață ca editură axată pe dezvoltarea cognitivă și emoțională a copilului”, a mai precizat Florentina Ion. 

100 colțuri de lectură, amenajte în trei ani

Un alt obiectiv important și constant al editurii este oferirea unui sprijin celor care pun educația copilului pe primul loc. Astfel, în 2022, DPH a demarat un proiect de dotare cu colțuri de lectură în grădinițe, școli, spitale, centre dedicate copiilor. 

„Avem în plan acest program de mai bine de doi ani, însă pandemia a amânat planurile noastre de a investi și mai concret în educația copilului din România. Considerăm că doar prin oferirea accesului la educație și atragerea spre lectură putem genera schimbare, iar aniversarea celor 18 ani pe piața de carte din România este un moment bun pentru a ne îndeplini și acest obiectiv”, a mai precizat Florentina Ion. 

Editura Didactica Publishing House deține un portofoliu de carte și jocuri cu adresabilitate din primele luni de viață. Cu o experiență de 18 ani pe piața educațională din România, Editura Didactica Publishing House a livrat până acum peste 16 milioane de cărți, jocuri, reviste și resurse educative. În total, portofoliul editurii numără peste 2.000 de titluri. 

La finalul lunii octombrie 2020, în noul context educațional, Editura Didactica Publishing House a lansat o platformă digitală cu pachete de jocuri și activități, adaptate curriculei naționale. Într-o primă etapă, acestea cuprind materiale educaționale dedicate clasei pregătitoare și elevilor din clasele I – III, realizate în parteneriat cu Edustudio Helsinki.

De asemenea, Editura DPH  îşi doreşte sã ofere sprijin cadrelor didactice în desfãşurarea activitãţii lor şi, în acelaşi timp, sã propunã soluţii, oferite de specialiştii din domeniu, pentru a transforma procesul educaţional într-o experienţã plãcutã atât pentru copii, cât şi pentru educatori, învățători și profesori.   

close

Newsletter!

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Investitie de peste 7 mil. euro anunțată de Grupul Bacolux Hotels România la Eforie Nord

Published

on

Bacolux Hotels România anunță, pentru începutul lunii iunie, deschiderea celui mai nou hotel din portofoliul grupului, Bacolux Koralio**** Eforie Nord, după o investiție de peste 7 milioane de euro. 

Bacolux Koralio, clasificat la 4 stele, are 212 camere și apartamente, un restaurant ( salon și terasă în aer liber cu o capacitate de 400 de locuri), un lobby bar, dar și 3 săli de conferință cu dotări complete. La capitolul agrement, hotelul deține 3 piscine exterioare încălzite – una pentru adulți, ce va beneficia de un bar și de o terasă, și 2 piscine pentru copii, completate de 3 tobogane cu apă. 

Totodată, la ultimul nivel al hotelului, au fost amenajate 3 studiouri, fiecare cu terasă privată, zonă de plajă și jacuzzi. Cel mai mare studio are o suprafață de 85 mp și o terasă de 180 mp și oferă o priveliște spectaculoasă asupra stațiunii, atât spre mare, cât și către lacul Techirghiol. 

 Bacolux Koralio este denumirea fostului Hotel Hefaistos (2 stele), care a fost upgradat și reamenajat în totalitate de către grupul de companii format din Bacolux Afrodita Resort & Spa, Bacolux Diana Resort și Bacolux Craiovița Hotel & Events. Noul hotel va oferi turiștilor servicii all inclusive. 

După renovare, hotelul arată uimitor. ”Bacolux Koralio**** păstrează, asemenea locaților Bacolux din Herculane, conceptul care recreează mediul exterior în interior. Echipa de arhitecți români, care a creat conceptul, și-a dorit ca acesta să fie elementul definitoriu pentru designul tuturor locațiilor Bacolux”, punctează Laura Pătru, PR & Communication Manager Bacolux Hotels.  

Designul hotelului ține mereu cont de zona în care se află și aduce natura la interior, adaptând hotelul la mediul înconjurător și, făcându-l parte din natura locului.  

Obiectivul major pe care echipa Bacolux Hotels și l-a fixat în cadrul acestei renovări majore a fost obținerea unei locații confortabile, dedicate relaxării. ”Ne-am dorit extinderea la maxim a spațiilor vitrate pentru a permite accesul luminii naturale, dar și o conectare cât mai , optând pentru un design atemporal”, adaugă reprezentanții Bacolux Hotels 

Resortul beneficiază de mai multe piscine exterioare încălzite, un program de entertainment extins, dar și implementarea sistemului all inclusive child-friendly. 

close

Newsletter!

Continue Reading

#ArtsTalk

NASA dă startul înscrierilor pentru concursul de scurtmetraje CineSpace

Published

on

Fie că ești un regizor de film cu experiență sau un amator entuziast, NASA te invită să participi la concursul său anual de scurtmetraje CineSpace.

Anunțat duminică, 15 mai, într-o postare pe contul de Twitter al Stației Spațiale Internaționale, concursul îi încurajează pe pasionații de film de pe întreg mapamondul să realizeze scurtmetraje pe orice subiect, care să includă imagini din arhivele proprii ale NASA.

Mai exact, cu o durată de până la 10 minute și un conținut de minimum 10% imagini de arhivă NASA, scurtmetrajul poate fi de orice gen, iar fiecare participant are voie să își înscrie până la cinci creații diferite.

CineSpace este organizat de NASA și Houston Cinema Arts Society, iar înscrierile scurtmetrajelor se pot face până pe 15 iulie 2022.

Iată scurtmetrajul câștigător în 2021, realizat de către Isil Bengi și Laurens Heijs:

close

Newsletter!

Continue Reading

#Horeca

F&B Business Accelerator continuă cu o grupă de antreprenori din horeca

Published

on

F&B Business Accelerator, program al Hospitality Culture Institute, susținut de UniCredit Bank, se va desfășura în lunile iunie și iulie 2022 și va avea o grupă de antreprenori care dezvoltă servicii pentru industria horeca. O noutate a programului este reprezentată de calitatea „custom made” a proiectului, în sensul în care, dincolo de nucleul de aproximativ 40 de mentori și traineri, mai sunt implicați și alți specialiști din plan intern și internațional în funcție de specificul business-urilor care vor fi acceptate în program.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se pot face pe pagina web dedicată a proiectului. Programul va beneficia de prezența a peste 40 de traineri și mentori, din domenii cheie precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală. Antreprenorii înscriși în F&B Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri, ținute de către profesioniști de top și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din horeca. Chiar dacă meniurile românești și cele cu specific italian rămân în topul preferințelor, vedem o creștere a altor tipuri de bucătării, de tipul vegan, dar și cele americane, grecești, sau cea libaneză. De asemenea, vedem cum clienții sunt dispuși să experimenteze din ce în ce mai mult”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

La rândul său, Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank, a declarat: „Prin tot ceea ce facem, prin activitatea noastră dar și prin proiectele în care ne implicăm ca parteneri, ne propunem să susținem comunitățile să crească. Antreprenorul român din HoReCa este creativ și dornic să implementeze concepte inovatoare și ne așteptăm ca în perioada următoare să vedem din ce în ce mai multă efervescență în această piață. Ne bucurăm să sprijinim, pentru a patra cohortă consecutivă, eforturile F&B Business Accelerator de a dezvolta ecosistemul antreprenorial autohton”.

Cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), potrivit unui studiu de piață realizat de Hospitality Culture Institute. Consumatorul urban își dorește să încerce rețete și concepte noi de service. Astfel, au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 – 11 și 14-18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș. De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor horeca sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată serviciilor din industria ospitalității (concepte de restaurante, baruri și cafenele).

Trei domenii cu potențial de creștere în horeca

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi – utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente – utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori – actualii și viitorii antreprenori din horeca au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit Hospitality Culture Institute, profilul antreprenorului român din horeca este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate. Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din horeca. Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Din punct de vedere al mentalității, reprezentații F&B Accelerator remarcă o schimbare în rândul noilor generații de antreprenori, aceștia gândind de la început afaceri cu potențial ridicat de scalabilitate și punându-și întrebările necesare pentru a construi cât mai rapid o afacere de succes.

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending