Connect with us

Business

Lanțul croat Submarine Burger anunță o extindere semnificativă în România

Published

on

Recent intrat pe piața fast-casual din România, Submarine Burger își anunță planurile de afaceri pentru 2022. Primul punct de vânzare din România a fost deschis pe principiul “dark kitchen”, având produsele disponibile doar prin Glovo, cel puțin pentru o perioadă pilot.

Lanțul croat de burgeri, prezent în Zagreb, Rijeka, Split și Zadar, deține deja un număr impresionant de 13 locații. La începutul anului 2022, brandul se extinde în afara pieței croate, alegând România drept prima țară în care urmează să deschidă noi locații, după o perioadă pilot de prezență online pe platforma Glovo.

Principalul diferențiator al mărcii este încurajarea și sprijinirea producătorilor locali. Toate produsele Submarine sunt realizate din ingrediente locale organice, precum „cașcavalul” românesc sau carnea locală preparată în mod tradițional. Afacerea se bazează în principal pe vânzarea de burgeri și are o filozofie clădită pe onestitate deplină, concentrându-se pe utilizarea exclusivă a ingredientelor de calitate.  Este o abordare care  va fi utilizată și pentru locațiile viitoare, deoarece are și un al doilea obiectiv, contribuind la menținerea unui nivel scăzut al amprentei globale.

„După o etapă de testare  a pieței, în acest an ne propunem să deschidem cel puțin 3 restaurante în București cu scopul de a aduce întreaga experiență Submarine Burger clienților români. Când ne referim la strategia și viziunea pe termen lung, intenționăm să acoperim Bucureștiul cu restaurantele noastre și să fim la dispoziția unui mare procent din populație, care să poată veni să mănânce în restaurantele noastre și să se bucure de mâncarea noastră, livrată inclusiv  la pachet” , spune Aleksandar Lazinica, Fondator și Co-Proprietar al companiei croate Submarine Burger.

Anul trecut, Submarine Burger a fost inclusă pe lista Financial Times a celor 1.000 de companii cu cea mai rapidă creștere, ocupând locul 720. Este singura companie croată non-tech inclusă în clasament. Un astfel de loc nu este ușor de obținut, întreaga afacere fiind analizată în detaliu în ultimii cinci ani. Pentru a fi luată în considerare pe listă, compania trebuia să aibă un venit anual de minim 100.000 de euro și apoi cel puțin 1,5 milioane de euro în 2019. În consecință, cerința obligatorie era înregistrarea unei creștereri de peste 35,5%. Prin comparație, Submarine a înregistrat o creștere totală de 221,4%, veniturile companiei în 2019 situându-se la 4,5 milioane de euro, cu un număr de 77 de angajați.

„Pur și simplu ajustăm modul în care facem afaceri. Agilitatea și adaptarea la noile condiții de afaceri sunt cheia succesului oricărei companii. Investiția continuă în informație, noi tehnologii și dezvoltarea echipei de management a dat roade. Suntem extrem de mândri de faptul că brandul nostru este recunoscut ca fiind unul de succes și ne vom asigura că menținem același ritm de creștere pe piața din România. Pentru că suntem o companie orientată spre tehnologie, pășim în faza de investiții mari în acest domeniu și în echipa noastră de IT internă, ceea ce  ne va permite să ne extindem mai eficient  pe  piață, având deci și clienți mai mulțumiți”, adaugă Dragoljub Bozovic, Fondator și CEO Submarine Burger.

Fiind o afacere responsabilă în Croația, Submarine este cunoscută și prin programele  responsabile din punct de vedere social și mai ales datorită cooperării cu Red Noses Clown Doctors Association. De asemenea, brandul plănuiește să-și extindă acțiunile de responsabilitate socială în România, anul acesta, susținând o cauză relevantă pentru societatea românească.

close

Newsletter!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

GreenGroup obține cea mai mare finanțare verde din sectorul reciclării

Published

on

Abris Capital Partners („Abris”), investitorul de top de private equity din Europa Centrală, a sprijinit GreenGroup, cel mai mare grup integrat de reciclare din Europa Centrală, cu obținerea de fonduri în valoare de 127 de milioane de euro, pentru a-și accelera creșterea și pentru a susține cererea tot mai mare din regiune pentru produse reciclabile și sustenabile.

Finanțarea va permite GreenGroup să valorifice dezvoltarea de succes obținută deja de la intrarea Abris în companie și să-și accelereze planurile de extindere a operațiunilor sale în întreaga regiune, dezvoltând soluții unice pentru a recicla materialele aruncate anterior și pentru a intra pe noi segmente. Fondurile obținute vor permite grupului să își cvadrupleze capacitatea de rPET până la 28.000 de tone și aproape să își dubleze capacitățile de reciclare a sticlei și a DEEE, pentru a ajunge la 150.000 de tone și, respectiv, 73.000 de tone. În plus, GreenGroup se va extinde în domeniul reciclării motoarelor electrice și al producției de combustibil derivat din deșeuri, investind, de asemenea, în diverse programe ESG, inclusiv în mai multe proiecte fotovoltaice.

Finanțarea a fost obținută printr-un sindicat de bănci, dintre care UniCredit Bank și Raiffeisen Bank au acționat în calitate de Coordonator, Bookrunner și Aranjor Principal Mandatat, iar Banca Comercială Română, ING Bank și OTP Bank România, în calitate de Aranjor Principal Mandatat. Coordonatorii de sustenabilitate pentru această tranzacție au fost ING Bank și Raiffeisen Bank, în timp ce Banca Comercială Română a fost Agent de Facilitate si Garanții. Această sindicalizare subliniază încrederea partenerilor GreenGroup și sprijinul lor ferm acordat grupului și tranziției acestuia către economia circulară.

Adrian Stănculescu, Partener și Head of Abris Romania, a comentat:

„Această finanțare reprezintă o etapă importantă pentru GreenGroup și susține un program amplu de investiții, care va fi implementat în următorii patru ani, ca parte a strategiei grupului de a deveni liderul regional în domeniul economiei circulare. Împreună cu GreenGroup, am dezvoltat o strategie proactivă pentru a valorifica impulsul considerabil al afacerii, stimulat de obiectivele de sustenabilitate stabilite la nivel global de guverne și corporații. Intenționăm să propulsăm și mai mult această companie ambițioasă în regiune și vom continua să investim în toate diviziile sale, diversificând oferta de produse și dezvoltând noi capacități de procesare.”

Abris a investit pentru prima dată în GreenGroup în 2016, achiziționând participația majoritară a grupului integrat de reciclare. De atunci, afacerea s-a extins rapid, iar în prezent are capacitatea de a procesa 280.000 de tone de deșeuri pe an, inclusiv PET, echipamente electronice, lămpi, baterii și sticlă, în 10 unități de producție din România, Slovacia și Lituania.

Pe lângă creșterea sa organică, GreenGroup a urmărit o strategie ambițioasă de fuziuni și achiziții în toate diviziile sale din Europa Centrală. La sfârșitul anului 2019, grupul s-a extins în Slovacia și Lituania, unde gestionează două fabrici moderne de reciclare PET, iar în 2020 Abris a achiziționat o participație de 100% în Eltex Recycling, unul dintre cei mai importanți jucători din domeniul managementului deșeurilor industriale din România, permițând GreenGroup să facă încă un pas spre un model de economie circulară.

În plus, GreenGroup a devenit de curând prima companie din Europa care a obținut certificarea Gold Standard la nivel internațional pentru reducerea emisiilor de CO2 în urma reciclării PET, oferindu-le companiilor și persoanelor fizice posibilitatea de a-și compensa amprenta de carbon.

Constantin Damov, CEO al GreenGroup, a comentat:

„Acesta este un pas important pentru stimularea economiei circulare în regiune, deoarece acum suntem pregătiți să ne consolidăm modelul de succes pe noi piețe. Finanțarea sustenabilă este cheia accelerării circularității și suntem recunoscători partenerilor noștri financiari pentru angajamentul lor de a juca un rol activ în ceea ce privește sustenabilitatea în regiune.”

close

Newsletter!

Continue Reading

#News

OTP Bank România acordă o finanțare de 8 milioane de euro dezvoltatorului imobiliar Scallier, pentru construcția parcului de retail Funshop Park Turda

Published

on

OTP Bank România continuă să sprijine economia locală și sectorul de retail prin finanțarea unor proiecte solide, care contribuie la dezvoltarea comunității și au un impact redus asupra mediului, și acordă o finanțare de 8 milioane de euro companiei de investiții imobiliare în retail, Scallier, pentru construcția parcului comercial Funshop Park Turda.

Proiectul de retail Funshop Park Turda, dezvoltat de Scallier, va pune la dispoziția viitorilor chiriași circa 9.000 metri pătrați de spații comerciale, construite pe un teren cu o suprafață de 24.000 mp, iar galeria de retail va include aproximativ 18 magazine și minimum 270 de locuri de parcare.

De asemenea, OTP Bank România a finanțat și dezvoltarea Funshop Park Focșani, inaugurat anul trecut, al doilea proiect de retail al Scallier în România după finalizarea parcului comercial din Roșiori de Vede, pe care l-a inaugurat în 2021.

“Prin acest proiect interesant de retail marcăm o nouă etapă a parteneriatului cu Scallier la nivel local. Acest tip de proiect demonstrează un model de business durabil și adaptat timpurilor actuale, care aduce retailul modern și sigur în orașe active de dimensiuni medii, precum Turda, și denotă foarte multă grijă în ceea ce privește impactul de mediu asupra comunității. Hotărârea Scallier de a dezvolta un standard verde de parc de retail, împreună cu buna poziționare și mixul de chiriași internaționali, ne-au oferit oportunitatea de a ne implica și de a susține acest proiect, pentru a contribui la dezvoltarea retailului local”, a declarat Gyula Fatér, CEO al OTP Bank Romania.

„Apreciem angajamentul OTP Bank România față de dezvoltarea activității noastre locale. Colaborarea cu parteneri care au o asemenea reputație bine stabilită ne motivează să realizăm proiecte de investiții de calitate, care, pe lângă atingerea obiectivelor de business urmărite, sprijină și comunitățile locale. Dezvoltăm în mod activ noi proiecte și căutăm noi oportunități de investiții pe piața din România, prin urmare sperăm să dezvoltăm acest parteneriat printr-o nouă dezvoltarea imobiliară”, a declarat Wojciech Jurga, Managing Partner al Scallier.

OTP Bank este implicată în finanțarea companiilor locale, continuă să sprijine modele de afaceri durabile care se adaptează la condițiile în continuă evoluție și este un partener dedicat în finanțarea dezvoltărilor imobiliare comerciale care respectă mediul înconjurător. Parcul de retail din Turda va fi certificat prin standardul internațional de evaluare ecologică BREEAM, asemenea tuturor proiectelor dezvoltate de Scallier în România.

Parcul de retail Funshop Pak Turda va fi dat în folosință la finalul celui de-al treilea trimestru al anului. În prezent nu există alte proiecte moderne de retail în Turda, iar alături de hypermarketul Kaufland, care va funcționa ca ancoră pentru proiectul comercial, noul parc va deveni un punct de reper al orașului. Printre chiriași se numără Tedi, Hervis Sports, New Yorker, DM, Flanco, Animax, KIK sau Noriel. 

Scallier este o companie care dezvoltă și administrează active în sectorul imobiliar de retail, în Europa. Fondată în 2011, compania este specializată în sectorul parcurilor comerciale, strip mall-urilor și facilităților comerciale independente. Scallier și-a luat angajamentul de a oferi cele mai bune servicii de dezvoltare în categoria sa, precum și servicii de administrare a activelor pentru investitori individuali și corporate de pe piața imobiliară.

close

Newsletter!

Continue Reading

#News

Lemon Office Design semnează proiectul de amenajare a birourilor Superbet de la One Cotroceni Park

Published

on

Lemon Office Design, divizia de amenajări office a companiei Lemon Interior Design, anunță un parteneriat cu compania Superbet pentru crearea și implementarea conceptului de amenajare a birourilor Superbet de la One Cotroceni Park. Cel mai mare operator de pariuri sportive a anunțat anul trecut că își va reloca sediul în cadrul clădirii de birouri de la One Cotroceni Park, unde va ocupa un spațiu cu o suprafață de 10.213 metri pătrați, compus din zone office și terasă.

„Colaborarea cu echipa Superbet a fost o bună ocazie pentru noi să punem în practică toată experiența și expertiza acumulate de-a lungul timpului în amenajarea unui spațiu atât de generos și, totodată, atât de  ofertant pentru noi ca designeri. Ne bazăm pe o echipă de excelență în domeniu și suntem bucuroși să putem oferi un concept care să răspundă noii viziuni a companiei și care să încorporeze actuala identitate de brand a Superbet”,a declarat Elena Oancea, co-fondator Lemon Interior Design.  

Compania Superbet a ales să pună accent pe îmbunătățirea mediului de lucru odată cu relocarea birourilor în clădirea din cadrul dezvoltării mixte One Cotroceni Park. Suprafața desfășurată generoasă, accesul la facilități și confortul se împletesc cu un design contemporan al spațiului de lucru. Echipa Lemon Office Design s-a pliat pe noua viziune de brand a Superbet, creând un spațiu nu doar funcțional, remarcabil din punct de vedere estetic, ci și cu o identitate puternic recognoscibilă, în acord cu valorile companiei.

„În viziunea noastră, biroul transcende funcționalitatea tipică și devine un spațiu cu personalitate, ce oferă un echilibru între nevoile unei comunități, funcționalitate, reguli de ergonomie și, nu în ultimul rând, design. Sunt elemente pe care le-am integrat în amenajarea birourilor companiei Superbet”, mai spune Elena Oancea.

Revenirea fizică la birou și reîntâlnirea cu colegii după doi ani extrem de grei pentru mulți dintre noi într-un spațiu nu doar nou, ci și unul care asigură confort și acces rapid la facilitățile pe care le pune la dispoziție, echivalează cu un nou început. În noul context post pandemic al muncii în regim hibrid, biroul a devenit cu adevărat un loc al teambuilding-ului, un vector care consolidează cultura companiei, adâncind implicarea, loialitatea și retenția angajaților. Amenajarea spațiului de către echipa Lemon Office Design în concordanță cu valorile companiei contribuie la consolidarea sentimentului de apartanență la marea familie Superbet”, a declarat Paul Neagoe, Chief of Staff Superbet Group.

Cel mai amplu proiect de regenerare urbană din București, dezvoltat de One United Properties în zona Cotroceni, One Cotroceni Park se conturează ca un adevărat oraș în oraș, compus atât dintr-o zonă rezidențială, cât și din spații de birouri și o zonă comercială care va oferi acces la o gamă largă de servicii. Atât angajații care vor lucra aici, cât și rezidenții care vor locui în ansamblu vor beneficia de facilități integrate: spații verzi, restaurante, piste de alergare și ciclism, cafenele, sală de gimnastică, piscină, farmacie, servicii de curățenie, cinema, birouri dinamice, apartamente moderne și facilități educaționale. Dezvoltarea beneficiază de certificare pre-LEED Platinum v4, care atestă funcționarea durabilă și impactul minim asupra mediului și se află în curs de obținere a certificării WELL Health and Safety, care evaluează sănătatea și bunăstarea la locul de muncă.

Fondată de Cristina Căpitanu și Elena Oancea, compania Lemon Interior Design se remarcă prin concepte și management complex al amenajărilor de interior, atât pentru segmentul rezidențial, cât și pentru spații de birouri, prin divizia sa de office Lemon Office Design. Lemon Interior Design este câștigătorul premiilor internaționale European Property Awards 2019: ”Best Interior Design Private Residence Romania” pentru reședință privată în cadrul unui complex One; ”Best Interior Design Apartment Romania” pentru Lake Loft; ”Bathroom Design Romania Award” pentru Skyline. Compania a mai câștigat în 2015 premiul ”Visionary Design” la Gala Premiilor Casa Lux și „Cel mai bun design pentru un spațiu de locuit” în 2014, la Gala Premiilor Elle Decoration Design. 

close

Newsletter!

Continue Reading

Trending