Connect with us

Real Estate

One United Properties raportează venituri de 349 milioane de lei și un profit brut de 208 milioane lei în T1 2022

Published

on

(BVB: ONE), principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, raportează venituri consolidate de 348,7 milioane de lei în primele trei luni ale anului 2022, în creștere cu 82% față de T1 2021. Profitul brut a crescut de patru ori în T1 2022 comparativ cu T1 2021, ajungând la 208 milioane de lei, în timp ce profitul net a crescut cu 320%, ajungând la 166,4 milioane de lei. Datorită rezultatelor solide din primul trimestru, poziția de numerar a crescut cu 11% de la începutul anului, la 566,2 milioane de lei, cu un indicator loan-to-value de 25%.

Piața imobiliară din România a continuat performanța solidă în 2022 și observăm o cerere tot mai ridicată pentru dezvoltările noastre. Inflația în creștere și ratele reale negative ale dobânzilor la depozite generează economii în domeniul imobiliar, în ciuda contextului geopolitic actual. Pe această piață efervescentă, One United Properties își menține poziția de lider având în vedere că am încheiat primul trimestru al anului 2022 cu rezultate istorice atât în ceea ce privește veniturile, cât și profitul. Marja netă din vânzările rezidențiale s-a apreciat cu 17 puncte procentuale față de T1 2021 datorită controlului strict al costurilor bazat pe contracte garantate și pe o politică de cumpărare stabilită la termen, în timp ce veniturile noastre recurente din chirii au crescut de 11 ori în contextul extinderii segmentului de birouri și retail. Pe măsură ce Bucureștiul continuă să fie un oraș cu un potențial uriaș de dezvoltare, rămânem concentrați pe construirea unui pipeline solid pentru viitoarele noastre dezvoltări de reper”, a declarat Victor Căpitanu, co-CEO al One United Properties.

Dublarea cifrei de afaceri a fost determinată de o creștere cu 19% a veniturilor din dezvoltarea și vânzările de proprietăți rezidențiale, care au ajuns la 197,2 milioane de lei în T1 2022. Venitul net din vânzări rezidențiale a fost de 83,8 milioane lei, generând o marjă de 42,5%, o apreciere de 17 puncte procentuale față de T1 2021. În primele trei luni din 2022, One United Properties a vândut și pre-vândut 120 de apartamente cu o suprafață totală de 9.811 mp, 129 de locuri de parcare și 10 spații comerciale și alte unități pentru 28,6 milioane de euro.

Veniturile din chirii, care includ veniturile generate de segmentul de birouri, precum și de diviziile de retail, au înregistrat o creștere semnificativă, de 11 ori, ajungând la 6,6 milioane de lei. Efectul a fost determinat de veniturile provenite de la chiriașii One Tower, (grad de închiriere de 91% la 31 martie 2022) și One Cotroceni Park Faza 1 (grad de închiriere de 78% la 31 martie 2022), dar această clădire nu generează încă venituri întregi, deoarece majoritatea chiriașilor sunt încă în etapa de amenajare. Mai mult, din 2022, rezultatele consolidate One United Properties includ și performanța Bucur Obor, un centru comercial emblematic din București cu o suprafață închiriabilă brută de 26.000 mp, unde Grupul deține pachetul majoritar de acțiuni. Conducerea estimează că veniturile din chirii vor continua să crească la nivel de trimestru, aducând o pondere mai semnificativă în cifra de afaceri totală pe parcursul anului 2022.

Anul 2022 înseamnă diversificare pentru One United Properties, pe măsură ce continuăm să extindem segmentul de birouri și diviziile noastre de retail. Ambele au reușit să aducă profituri notabile în primele trei luni și vor continua să crească pe tot parcursul anului. În paralel, continuăm să ne axăm pe extinderea brandului high-end al ONE în dezvoltări la scară mai largă destinate clienților cu venituri medii și medii-mari. Rezultatele susținute și excelente ale vânzărilor One Cotroceni Park setează premise bune pentru dezvoltări similare, precum One Lake District și One High District, unde vom începe construcția în acest an. Performanța noastră solidă rezultă direct din modelul nostru de afaceri durabil, bazat pe un produs de calitate superioară și pentru care nu facem compromisuri în legătură cu ce și cum dezvoltăm. Întotdeauna ne străduim să livrăm cel mai bun produs de pe piață,” a declarat Andrei Diaconescu, co-CEO al One United Properties.

La data de 31 martie 2022, One United Properties deținea terenuri cu o suprafață totală de 173.000 mp pentru viitoare dezvoltări rezidențiale, aflate în proces de obținere a autorizației de construcție și în fază de planificare, majoritatea având estimată demararea construcției în 2022, în București și Constanța (Mamaia). Grupul estimează construirea a peste 4.200 de apartamente și spații comerciale pe aceste terenuri.

One United Properties se află în prezent în negocieri avansate pentru zece dezvoltări viitoare, precum și în stadii incipiente de discuții sau negocieri pentru mai mult de 20 de alte dezvoltări. Cele zece dezvoltări aflate în prezent în negocieri avansate sunt concentrate în primul rând pe proprietăți rezidențiale destinate clienților cu venituri medii și medii-mari, segment în care Grupul a înregistrat performanțe excelente în ceea ce privește vânzările la One Cotroceni Park. Dacă vor fi semnate, aproximativ 10.000 de apartamente cu peste 1 milion de metri pătrați suprafață construibilă ar urma să fie dezvoltate pe aceste terenuri de către One United Properties în următorii șapte ani. După ce vor fi dezvoltate, acestea ar putea genera o valoare brută de dezvoltare de peste 2.3 miliarde de euro și un potențial profit brut pentru One United Properties de 900 de milioane de euro.

În perioada următoare, One United Properties va derula operațiunea de majorare a capitalului cu aporturi în numerar, aprobată în Adunarea Generală a Acționarilor din 26 aprilie 2022. Capitalul atras în cadrul acestei operațiuni va fi investit cu prioritate în noi dezvoltări, conform planului existent al companiei, în timp ce poziția actuală de numerar va fi folosită pentru a accelera livrarea dezvoltărilor în curs. Majorarea de capital planificată va fi a cincea pentru companie, care, din iulie 2021, este listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București după ce a atras cu succes 52,8 milioane de euro în cadrul unui IPO.

În T1 2022, acțiunile ONE au fost în mod constant printre cele mai tranzacționate instrumente financiare la Bursa de Valori București. Valoarea medie zilnică tranzacționată pentru acțiunile ONE între 1 ianuarie și 31 martie 2022 a fost de 1,5 milioane de lei. În T1 2022, o perioadă caracterizată de volatilitate, acțiunile ONE au depășit indicele de referință BET, oferind o apreciere a prețului acțiunilor de +3,86% față de o scădere de -2,92% a indicelui BET. Doar 5 companii de tip blue chip, printre care și ONE, au înregistrat o evoluție pozitivă în această perioadă.

____________________

ONE UNITED PROPERTIES este principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România. One United Properties este o companie inovatoare, dedicată accelerării adoptării practicilor de construcții pentru clădiri eficiente din punct de vedere energetic, durabile și sănătoase. Toate clădirile companiei au certificări superioare de durabilitate, eficiență energetică și wellness, iar dezvoltatorul este premiat la numeroase gale și conferințe în domeniu. One United Properties este primul dezvoltator imobiliar din România care a fost premiat la nivel internațional cu premiul „Cea mai bună dezvoltare sustenabilă” din lume la International Property Awards 2019-2020. Compania este listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București, cu simbolul ONE, iar acțiunile sale sunt incluse în indicele FTSE Russell Global All-Cap, care urmărește cele mai lichide acțiuni din lume.

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Raport Crosspoint: Anduranța pieței imobiliare românești, peste estimări  

Published

on

După un 2020 în care perspectiva asupra viitorului pieței imobiliare a fost afectată negativ de contextul crizei sanitare, al doilea an de pandemie ne-a permis să tragem niște concluzii mai bine informate. Fără a submina ramificațiile economice severe ale pandemiei de COVID-19, care se vor extinde pe termen mediu, unele segmente ale pieței imobiliare din România au beneficiat în mod surprinzător de contextul nou apărut, potrivit raportului anual al pieței imobiliare realizat de Crosspoint Real Estate.

Si anume: vânzările rezidențiale au atins cote record, piața industrială și logistică a avut un succes impresionant, consumatorii și-au reluat obiceiureile de consum odată cu atenuarea restricțiilor, reducând presiunea resimțită de segmentul de retail; chiar și piața de birouri – printre primele segmente impactate – a avut o revenire moderată.

În ceea ce privește criza geopolitică aparută brusc în luna februarie a acestui an, Ilinca Timofte, Head of Research al Crosspoint Real Estate, remarcă: “Reacțiile inițiale privind efectul pandemiei COVID-19 asupra pieței imobiliare au fost extrem de emoționale, însă după doi ani putem vedea nu numai că majoritatea previziunilor negative nu s-au materializat, ci și că unele sectoare au avut o evoluție surprinzătoare în timpul crizei medicale.  Am putea învața de aici, încercând să abordăm la rece actuala situatie geopolitică, să fim rezervați în previziunile pesimiste legate de efectul acesteia pe piața locală. Asta nu înseamnă, bineînțeles, să ignorăm contextul regional sau să ne așteptăm ca acesta să nu aibă nicio influență asupra pieței imobiliare românești. Momentan sunt, însă, factori de natură concretă mult mai importanți pentru piața locală: indiferent de criza de la nordul graniței, prețul energiei electrice și al carburanților este ridicat, lanțurile de aprovizionare și distribuție continuă să fie afectate, dobânzile vor crește substanțial pentru a tempera o inflație din ce în ce mai mare. În plus, în București, livrările de noi proiecte rezidențiale vor fi afectate în următorii ani de decizia autorităților locale de blocare a PUZ-urilor de sector, un aspect ce va influența atât evoluția prețurilor de noi unități, cât și dinamica pieței de terenuri și preturile acestora.”

În rândurile următoare, analistul Crosspoint Real Estate va evidenția câteva din momentele esențiale din evoluția pieței imobiliare din ultimul an și din primele trei luni ale anului 2022, precum și provocările și oportunitățile din perioada imediat următoare:

Investițiile instituționale în active rezidențiale își fac debutul pe piața românească

Activitatea investițională în 2021 a fost aproape de nivelurile înregistrate înainte de pandemie, la 909 milioane EUR, o creștere de 13% față de anul anterior. Chiar dacă segmentul de birouri rămâne în continuare prima preferință pentru investitori, acesta a avut o pondere semnificativ mai mică în totalul investițiilor -43% în 2021 față de 85,3% în 2020 și 62% în 2019. În schimb, activitatea investițională pe piața industrială a crescut, de la o pondere de 9% și 10,1% în volumul total de investiții în 2019, respectiv 2020, la o cotă de 31% în 2021. Un volum mai mare de investiții a fost înregistrat și pe piața de retail – 174 milioane EUR, comparativ cu doar 27,5 milioane EUR în 2020.

O serie de detalii în structura activității investiționale în 2021 indică o revenire a pieței. În primul rând, jucătorii autohtoni, a căror atitudine în 2020 a fost oarecum reticentă, au reînceput să-și manifeste interesul pentru activele românești. În al doilea rând, piețele regionale și secundare au reapărut pe radarul investitorilor.

În plus, în 2021 au fost observate două schimbări semnificative în peisajul investițional românesc: prima investiție instituțională într-un singur produs rezidențial, achiziția casei Braikoff, o clădire istorică situată în centrul orașului București, de către One United Properties, pentru 4,9 milioane EUR; datorită unui aflux de finanțări, instituțiile publice au intrat pe piața investițiilor imobiliare. Ambele tendințe vor continua și în următorii ani, condițiile de piață pentru evoluția lor fiind extrem de favorabilă. Putem observa deja, după trecerea primelor trei luni din 2022, că interesul instituțiilor publice în achiziționarea de active imobiliare continuă, odată cu vânzarea hotelului Onix din Cluj-Napoca către Universitatea Babeș-Bolyai, precum și intenția IGSU de a cumpăra o clădire de birouri pentru viitorul sediu.

Sentimentul de optimism din jurul pieței imobiliare a continuat și în primul trimestru al anului 2022. Volumul total al investițiilor a ajuns la 98,6 milioane EUR, un avans de 75% față de T1 2021. În timp ce entuziasmul de la începutul anului a fost atenuat de criza geopolitică bruscă, tranzacțiile ce se află momentan în curs de închidere și sentimentul general al pieței par să indice o activitate investițională susținută pentru restul anului.

Închirierile de spații de birouri aproape de nivelurile pre-pandemie, deși prezența la birouri este încă scăzută

Evoluția pieței de birouri din București în 2021 a fost caracterizată de un număr mare de livrări (peste 240.000 mp în 10 clădiri), care au condus la un stoc total de 3,59 M mp și de un volum total de închirieri de peste 300.000 mp, cu 53% mai mare decât cel înregistrat în 2020. Dezvoltatorii par să se îndepărteze de unele centre de birouri consacrate, cum ar fi Pipera și zona de nord a orașului. Noua zonă Centru-Vest, mult mai bine conectată, așteaptă majoritatea livrărilor în 2022. Aceasta zona a înregistrat, de altfel, și cea mai mare cerere în 2021, cu 24% în totalul volumului de închirieri. Centru-Vest continuă să se evidențieze ca un hub tehnologic al capitalei, 46% din companiile care s-au mutat în zonă anul trecut operând în domeniul IT&C. În același timp, farmecul istoric fără egal al centrului orașului a atras o serie de investitori în hoteluri și segmentul rezidențial în ultimii doi ani, iar dezvoltatorii de birouri le-au urmat exemplul.

Cererea a fost împărțită aproape în mod egal între noi închirieri, relocări și reînnoiri în 2021, extinderile reprezentând doar 2% din totalul activității de leasing. Pre-închirierile au reprezentat 14% din cererea totală. Deși pe piață au fost înregistrate unele subînchirieri, volumul acestora a fost semnificativ mai mic decât se anticipa la începutul pandemiei, în jur de 10.000 mp.

Sectorul IT&C și-a păstrat poziția de principal motor al cererii de spații de birouri, cu o pondere de 31% in total inchirieri. Companiile din sectoarele energetic și industrial și companiile private din domeniul sănătății au urmat IT&C in topul noilor chiriasi de spatii de birouri în 2021.

Volumul închirierilor de spații de birouri în primul trimestru din 2022 s-a menținut aproape la același nivel cu aceeași perioadă din anul precedent, la 64.863 mp. 62% sunt închirieri noi, urmate de reînnoiri, cu 21%. Cererea a venit, în principal, din sectoarele IT&C, servicii profesionale și retail/FMCG.

Patru noi proiecte de birouri însumând 72.000 mp GLA au fost livrate în T1 2022 în București: Tandem, situat în centrul orașului, @Expo Faza I în Expoziției, Sema Oslo si Sema Berlin în centru-vest. Alți 63.000 mp urmează să fie livrați până la sfârșitul anului.

Deși volumul inchirierilor a fost pe un trend ascendent în 2021, rata de neocupare în București este încă la un nivel ridicat, ajungând la 12% la sfârșitul lui 2021. Aceasta poate scădea în 2022, cu condiția ca cererea de spații de birouri să crească. Cu toate acestea, pe lângă rata mare de neocupare, ar trebui luată în considerare si prezența la locul de muncă. Multe companii au adoptat un mod hibrid de lucru în 2021, prin urmare, prezența la birou a rămas scăzută, iar o politică de prezență flexibilă prelungită ar putea duce la rate mai mari de neocupare în viitor. Conform Google Mobility Report, prezența în birouri în București a fost cu 38% mai scăzută, în medie, în 2021 față de perioada premergătoare pandemiei de COVID-19.

Cererea de spații industriale se ponderează post-pandemie

Stocul industrial al României a atins 5,8 milioane mp la sfârșitul anului 2021. Peste 600.000 mp de spațiu industrial nou au fost livrați în 2021, din care 60% în București. Evoluția constantă a pieței din 2015 a fost accelerată în contextul creat de pandemia COVID-19. Cei mai mari jucători de pe piață au profitat din plin de oportunitățile create în noile circumstanțe, adoptând o strategie asiduă de expansiune care a inclus atât livrări record, cât și achiziția de proprietăți existente. Direcția în care pare să se îndrepte, în prezent, piața industrială din România este spre un stoc mai mare și în continuă creștere, dar cu mai puțini proprietari majori de facilitati industriale.

Închirierile de spatii industriale au însumat 635.000 mp în 2021, o scădere anuală de 14%, dar cu 39% mai mare decât nivelul închirierilor înregistrate înainte de pandemie. Bucureștiul rămâne cea mai dinamică subpiață industrială, cu o cotă de 65% în totalul activității de leasing. Direct proporțional cu stocul existent, zonele de Vest și Nord-Vest ale țării au înregistrat a doua cea mai mare cerere în 2021.

Depozitarea, distribuția și logistica au fost principalele activități ale noilor ocupanți de spații industriale din România în 2021, unitățile de producție reprezentând doar 10% din cerere. După cum era de așteptat, întreruperea lanțurilor de aprovizionare a fost mai evidentă în 2021 decât în ​​anul precedent. A fost un obstacol care a creat o undă de șoc în întreaga economie și a declanșat o creștere a prețurilor. Acest lucru a evidențiat și mai mult nevoia de facilități de producție la nivel local, precum și de lanțuri de aprovizionare mai scurte.

Cu 173.000 mp închiriați în primul trimestru din 2022, piața industrială din România continuă să avanseze, deși într-un ritm mai lent față de același trimestru din 2021, când au fost închiriați peste 223.000 mp de spații industriale. Este de așteptat ca dezvoltarea pieței să urmeze aceeași tendință stabilită în ultimii doi ani, cererea egalând livrările și menținând rate scăzute de neocupare, de 6% în București și 6,5% la nivel național.

Vânzări și preturi record în rezidențial

Evoluția neprevăzută a pieței rezidențiale în primul an al pandemiei s-a extins pe tot parcursul anului 2021, primele 9 luni ale anului constând chiar într-o cerere mai ridicată decât cea din ​​2020. Cu toate acestea, în ultimul trimestru al anului, vânzările au fost afectate negativ de creșterea vertiginoasă a ratei inflației, precum și de reintroducerea unor măsuri restrictive rezultate din creșterea numărului de cazuri de COVID-19. În plus, deprecierea monedei naționale față de euro (de la 4,8371 RON/EUR în 2020 la 4,9204 în 2021) și creșterea ratelor dobânzilor au pus și mai multă presiune atât asupra dezvoltatorilor, cât și asupra clienților.

Principala problemă a pieței rezidențiale în 2021 a fost, însă, creșterea fulgerătoare a costului materialelor de construcție, de până la 40% față de 2020. Combinată cu prețurile mai mari la energie și înăsprirea condițiilor de creditare, acest lucru a dus la o creștere abruptă a prețurilor locuințelor. În București, comparativ cu decembrie 2020, prețul mediu/mp era cu 17% mai mare la sfârșitul anului 2021. Prețul mediu pentru unitățile noi în 2021 a ajuns la 1.729 €/mp, în timp ce unitățile vechi au costat în medie 1.567 €/mp. În timp ce atât numărul de locuințe noi livrate, cât și numărul autorizațiilor de construire eliberate anul trecut au fost mai mari decât în ​​anii precedenți, presiunea creșterii costurilor de construcție, precum și amânarea planurilor urbanistice a devenit tangibilă, aspect care va fi din ce în ce mai vizibil începând cu sfârșitul acestui an.

Vânzările de unități rezidențiale au atins un nou maxim în 2021, urmând tendința din 2020. La nivel național, vânzările au crescut cu 56% față de anul trecut, în timp ce în București și Ilfov s-a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor. Cererea s-a temperat vizibil în octombrie-noiembrie, afectată de creșterea prețurilor și a ratelor dobânzilor, împreună cu repunerea în aplicare a măsurilor restrictive.

Primele trei luni din 2022 au înregistrat, totuși, o creștere de 20% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2021. Schimbarea bruscă a peisajului geopolitic din luna februarie a marcat o pauză în apetitul cumpărătorilor de locuințe, deși interesul acestora pare să fi revenit parțial în prezent. Următoarea perioadă va testa rezistența pieței rezidențiale bucureștene față de o serie de provocări, precum costurile tot mai mari ale materialelor de construcție, dobânzile ridicate, deprecierea leului față de euro, amânările planurilor de urbanism. În timp ce prețurile sunt de așteptat să treacă printr-o creștere inevitabilă în 2022, este puțin probabil ca piața să poată susține o rată de creștere similară cu 2021.

Disponibilitatea redusă de terenuri va aduce creșteri de prețuri și anul acesta

Ultimul an a marcat o nouă creștere a prețurilor terenurilor la nivel național și mai ales în capitala. Bucureștiul are un PIB pe cap de locuitor mai mare decât media UE, ceea ce susține o cerere constantă din partea dezvoltatorilor de birouri, proiecte rezidențiale sau logistice. Această creștere uniformă, împreună cu disponibilitatea în scădere a terenurilor din centrul orașului potrivite pentru dezvoltări la scară medie și mare, au creat o piață a terenurilor foarte dinamică.

Numărul tranzacțiilor cu terenuri în București și Ilfov a fost în 2021 cu 12% mai mic decât anul precedent, însă cele mai mari tranzacții au însumat peste 350 de milioane de euro. Dezvoltările rezidențiale au fost principala destinație a terenurilor achiziționate în București în 2021, cu o cotă de 68% în totalul investițiilor.

Din cauza deficitului tot mai mare de terenuri din interiorul orașului, dezvoltarea localităților din împrejurimile Bucureștiului a continuat și în 2021. Zonele metropolitane ale principalelor orașe propice dezvoltării de proiecte rezidențiale sunt din ce în ce mai solicitate.

2022 va fi un an în care inflația va fi un factor prezent în mintea tuturor, situație care se așteaptă să ducă la o creștere cu 10-15% a prețurilor terenurilor. Pe lângă aceasta, o tendință care se poate observa mai mult în România în anii următori este faptul că piața rezidențială continuă să atragă în fiecare an mai mulți investitori instituționali. Investițiile instituționale în produse rezidențiale în întreaga UE au atins o cotă de 30% în activitatea totală de investiții în 2021, iar piața locală dă semne că este suficient de matură pentru ca segmentul rezidențial să treacă în următoarea etapă de dezvoltare. Acest aspect va duce la o activitate continuă pe piaţa terenurilor, lucru susținut de faptul că în primul trimestru din acest an vânzările de terenuri în București au înregistrat o creștere de 19% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Despre Crosspoint Real Estate

Fondată în 2005, Crosspoint Real Estate oferă atât servicii de tranzacționare și consultanță pentru domeniul imobiliar, cât și solutii financiare necesare marilor investitori, pentru toate tipurile de proprietăți: birouri, retail, industrial, terenuri, hoteluri și rezidențial. Crosspoint Real Estate este asociatul internațional Savills în România, una dintre cele mai mari companii de real estate la nivel mondial, fondată în 1855 – cu venituri de peste 2,15 mld GBP generate în 2021.

Continue Reading

#News

OTP Bank România acordă o finanțare de 8 milioane de euro dezvoltatorului imobiliar Scallier, pentru construcția parcului de retail Funshop Park Turda

Published

on

OTP Bank România continuă să sprijine economia locală și sectorul de retail prin finanțarea unor proiecte solide, care contribuie la dezvoltarea comunității și au un impact redus asupra mediului, și acordă o finanțare de 8 milioane de euro companiei de investiții imobiliare în retail, Scallier, pentru construcția parcului comercial Funshop Park Turda.

Proiectul de retail Funshop Park Turda, dezvoltat de Scallier, va pune la dispoziția viitorilor chiriași circa 9.000 metri pătrați de spații comerciale, construite pe un teren cu o suprafață de 24.000 mp, iar galeria de retail va include aproximativ 18 magazine și minimum 270 de locuri de parcare.

De asemenea, OTP Bank România a finanțat și dezvoltarea Funshop Park Focșani, inaugurat anul trecut, al doilea proiect de retail al Scallier în România după finalizarea parcului comercial din Roșiori de Vede, pe care l-a inaugurat în 2021.

“Prin acest proiect interesant de retail marcăm o nouă etapă a parteneriatului cu Scallier la nivel local. Acest tip de proiect demonstrează un model de business durabil și adaptat timpurilor actuale, care aduce retailul modern și sigur în orașe active de dimensiuni medii, precum Turda, și denotă foarte multă grijă în ceea ce privește impactul de mediu asupra comunității. Hotărârea Scallier de a dezvolta un standard verde de parc de retail, împreună cu buna poziționare și mixul de chiriași internaționali, ne-au oferit oportunitatea de a ne implica și de a susține acest proiect, pentru a contribui la dezvoltarea retailului local”, a declarat Gyula Fatér, CEO al OTP Bank Romania.

„Apreciem angajamentul OTP Bank România față de dezvoltarea activității noastre locale. Colaborarea cu parteneri care au o asemenea reputație bine stabilită ne motivează să realizăm proiecte de investiții de calitate, care, pe lângă atingerea obiectivelor de business urmărite, sprijină și comunitățile locale. Dezvoltăm în mod activ noi proiecte și căutăm noi oportunități de investiții pe piața din România, prin urmare sperăm să dezvoltăm acest parteneriat printr-o nouă dezvoltarea imobiliară”, a declarat Wojciech Jurga, Managing Partner al Scallier.

OTP Bank este implicată în finanțarea companiilor locale, continuă să sprijine modele de afaceri durabile care se adaptează la condițiile în continuă evoluție și este un partener dedicat în finanțarea dezvoltărilor imobiliare comerciale care respectă mediul înconjurător. Parcul de retail din Turda va fi certificat prin standardul internațional de evaluare ecologică BREEAM, asemenea tuturor proiectelor dezvoltate de Scallier în România.

Parcul de retail Funshop Pak Turda va fi dat în folosință la finalul celui de-al treilea trimestru al anului. În prezent nu există alte proiecte moderne de retail în Turda, iar alături de hypermarketul Kaufland, care va funcționa ca ancoră pentru proiectul comercial, noul parc va deveni un punct de reper al orașului. Printre chiriași se numără Tedi, Hervis Sports, New Yorker, DM, Flanco, Animax, KIK sau Noriel. 

Scallier este o companie care dezvoltă și administrează active în sectorul imobiliar de retail, în Europa. Fondată în 2011, compania este specializată în sectorul parcurilor comerciale, strip mall-urilor și facilităților comerciale independente. Scallier și-a luat angajamentul de a oferi cele mai bune servicii de dezvoltare în categoria sa, precum și servicii de administrare a activelor pentru investitori individuali și corporate de pe piața imobiliară.

Continue Reading

#People

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, de vorbă cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA

Published

on

Pe piața de real estate din Los Angeles se joacă, în mod sigur, în altă ligă. Zilnic sunt tranzacționate proprietăți de zeci, sau chiar sute de milioane de dolari, iar cei care reușesc să se remarce în acest mediu extrem de competitiv sunt, fără dubiu, exemple ale succesului.

Din această categorie fac parte și Jason Oppenheim (Oppenheim Group) – unul dintre cei mai cunoscuți brokeri și personajul principal din reality show-ul Selling Sunset de pe Netflix, precum și Alex Becheru – fondatorul companiei White Glove Estates, care se ocupă de renovarea și designul proprietăților de lux, multe dintre ele parte din portofoliul Oppenheim Group.

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și românul Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, au vorbit cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA. Ei au transmis și mesaje VIDEO pentru Gala Financial Intelligence, din 8 decembrie.

Despre Jason și agenții lui din Selling Sunset nu sunt multe de spus, pentru că la un simplu Google search, apar zeci de știri. Ce nu știe lumea, totuși, este că mulți dintre cei din serial sunt prieteni de peste 20 de ani, așa cum e și cazul lui Alex care, chiar dacă nu apare în serial, i-a fost alături lui Jason încă de pe vremea anilor de studenție, atunci când chiar au împărțit același apartament, pentru că niciunul nu era suficient de stabil financiar încât să-și permită o chirie decentă de unul singur. Succesul lor a început după ce s-au întors dintr-o călătorie în jurul lumii, fericiți, dar “broke”, moment în care au decis că e cazul să ia viața în piept cu adevărat. De atunci și până azi, au crescut atât personal cât și profesional, au ajuns să lucreze împreună și să contribuie, fiecare, la succesul celuilalt. În plus, soția lui Alex și co-fondatoarea White Glove Estates – Alice Kwan, este și ea agent în cadrul Oppenheim Group, însă preferă discreția din spatele camerelor de filmat.

Un alt lucru pe care nu-l știe lumea este că Alex Becheru este născut în România și, chiar dacă a plecat de mult din țară, revine în fiecare an să-și viziteze bunica de 104 ani. Alex este exemplul perfect că munca bine făcută și determinarea sunt ingrediente ale succesului.

Asta pentru că firma pe care a fondat-o – White Glove Estates – a ajuns, în scurt timp, să  aibă în „palmares” numeroase proprietăți de milioane, tranzacționate de agenții Selling Sunset, dar și caselor unor persoane cheie din industria entertainment-ului Hollywoodian, ca directori Netflix, actori din serialul Bling Empire, sportivi renumiți sau chiar de noua casă achiziționată de Chrishell Stause.

De curând s-a ocupat chiar de renovarea și amenajarea noului birou Oppenheim Group din Newport Beach, una dintre cele mai bogate zone din California. “Nu știu ce m-aș face fără ei (n.a Alex și Alice). Nu cred că aș putea duce la bun sfârșit toate proiectele“, recunoaște Jason.

Cel mai nou proiect comun al lui Jason și Alex implică 2 penthouse-uri, aflate într-o clădire emblematică de pe faimosul Hollywood Bulevard, pe care le-au achiziționat și apoi renovat de la zero. Lucrările de amenajare sunt în curs momentan, iar rezultatul va fi dezvăluit publicului în următorul sezon din Selling Sunset.

***

Considerați că piața imobiliară din SUA este supraevaluată?

Jason Oppenheim: Piața din SUA a cunoscut o creștere puternică de la Marea Recesiune din 2009, în special în ultimii 1-2 ani, pe fondul unui mediu de dobânzi la nivel minim istoric. Există piețe specifice în SUA care vor fi întotdeauna la cerere datorită concentrării mari a locurilor de muncă, cum ar fi Los Angeles, San Francisco, New York și Miami. Având în vedere că tot mai multe persoane au posibilitatea să lucreze de acasă din cauza contextului COVID-19, oamenii s-au putut muta în diferite orașe și state fără a se mai limita la a face naveta. Ca atare, am observat că piețele mai mici din SUA (cum ar fi orașele care au fost în trecut destinații de vacanță) au crescut rapid în valoare. Deși este imposibil de spus dacă aceste orașe sunt supraevaluate, deoarece există încă atât de mulți cumpărători dispuși să plătească un preț mai mare decât media normală; pe termen lung valoarea terenului se va aprecia întotdeauna, deoarece este o resursă finită.

Este piața din LA afectată de scandaul Evergrande, dat fiind faptul că sunt mulți „bani chinezi” în California?

Jason Oppenheim: Nu, există încă un deficit uriaș de oferte de locuințe în California. Orice cumpărător străin care trebuie să-și vândă activele din California ar realiza, probabil, profit chiar dacă ar fi cumpărat respectivele active abia în ultimii ani. În plus, investitorii străini care doresc să cumpere în SUA fac acest lucru, în parte, datorită drepturilor puternice de care se bucură proprietarii de imobile. Situația Evergrande face probabil piața imobiliară din SUA și mai atractivă pentru investițiile străine care doresc să își diversifice activele.

Este bitcoin folosit pentru a cumpăra proprietăți?

Jason Oppenheim: Deși niciunul dintre clienții mei nu a achiziționat o casă direct cu Bitcoin, am clienți care s-au îmbogățit foarte mult din Bitcoin și alte criptomonede. Chiar dacă vânzările de Bitcoin au debutat în SUA, încă nu este un concept de masă. Îmi imaginez că majoritatea oamenilor care cumpără sau vând proprietăți imobiliare în Bitcoin astăzi ar lichida activul în bani fiat cu puțin timp înainte sau după tranzacție, dar asta se poate schimba în viitor.

Cât de mult v-a ajutat Selling Sunset să vă dezvoltați afacerea? Cum a evoluat afacerea în ultimii ani?

Jason Oppenheim: Afacerile au crescut enorm de la difuzarea show-ului. Deși din punct de vedere istoric am crescut întotdeauna cu 20% de la an la an, am observat o creștere cu 50% a volumului vânzărilor pe an de la Selling Sunset. Este un instrument de marketing uriaș și unic pentru mine și pentru grupul Oppenheim, deoarece publicitatea și expunerea valorează milioane de dolari pe an în publicitate.

***

Cum a evoluat piața imobiliară din SUA în ultimii ani ai pandemiei?

Alex Becheru: Piața din SUA a fost puternică în ultimii ani și în special în timpul pandemiei. Acest lucru a crescut enorm piața de locuințe din Los Angeles, deoarece tot mai mulți oameni și-au dat seama de importanța investiției în spațiu și casă.

Cum credeți că va evolua piața în următorii ani?

Alex Becheru: Viața în California a fost întotdeauna la modă, un trai râvnit de mulți. Această cerere mare, combinată cu deficitul de locuințe existent, va continua să determine piața să rămână competitivă. În plus, alți factori, cum ar fi ratele scăzute ale creditelor ipotecare și o lipsă a materialelor de construcție, cauzată parțial de întreruperile lanțului de aprovizionare din cauza pandemiei, vor continua să alimenteze acest trend al pieței.

Ce vor americanii bogați să cumpere în ceea ce privește proprietățile? Sunt oamenii mai dornici să cumpere proprietăți de top sau care au nevoie de renovare/renovare?

Alex Becheru: Acest lucru variază de la client la client, în funcție de cât de bun este prețul proprietății și dacă clientul are timp, răbdare și flexibilitate  pentru o îmbunătățire majoră a locuinței. În timp ce unii clienți preferă să cumpere o proprietate gata, alții pot opta pentru a face renovări specifice gusturilor lor. Prin proiectele finalizate de compania noastră – White Glove Estates, am remarcat că există tranzacții puternice pe piața locuințelor de lux, în special în zone precum Hollywood Hills, West Hollywood, Beverly Hills, dar și în afara lor, respectiv în Santa Monica sau Malibu. Deoarece California atrage o mulțime de milionari mileniali, cele mai căutate sunt arhitectura contemporană și casele de tip modern farmhouse, cu sistem smart home integrat.

Există o diferență între proprietățile cumpărate ca investiție sau cele cumpărate pentru „uz personal”?

Alex Becheru: Cu siguranță există o diferență. Atunci când cumperi o proprietate cu intenția de a obține un profit, toate cifrele trebuie să aibă sens – trebuie să cântărești costurile implicate și să estimezi rentabilitatea potențială a investiției. Proprietățile cumpărate pentru uz personal, pe de altă parte, sunt mai emoționale și au criterii specifice, importante pentru proprietarul casei, pe care acele case trebuie să le îndeplinească.

Citește mai mult pe Financial Intelligence.

Continue Reading

Trending