Connect with us

#People

A renunțat la doctoratul din Belgia pentru a fonda EduBoom, platforma care-i ajută pe elevi să învețe mai ușor

Published

on

După ce a studiat a studiat ingineria electrică și știința computerelor în Germania, Darin Madzharov a început un doctorat în Surse Regenerabile de Energie, în Belgia. Însă, atunci când și-a dat seama că poate ajuta elevii să învețe mai ușor și mai interactiv, omul de afaceri de origine bulgară s-a întors în țara natală pentru a pune pe picioare proiectul EduBoom. „Era un doctorat foarte interesant, însă după succesul primelor lecții educative – publicate online în format video, văzând cât de populare devin, mi-am dat seama că am nevoie de timp pentru a putea dezvolta proiectul EduBoom”.

Platforma a fost lansată în 2012, în Bulgaria, unde, în scurt timp a căpătat foarte multă popularitate, fiind folosită în peste 70% din școli. Cu mai bine de un milion de utilizatori și peste 17.000 de lecții video, aceasta a fost distinsă cu peste 30 de premii pentru calitatea serviciilor furnizate. Dacă inițial, în primele șase luni Darin Madzharov și-a investit propriile economii, un an mai târziu el a apelat la investitori externi, de la care inițial a primit 30.000 de euro. Din 2012 și până la extinderea în România, din 2020, Eduboom însuma o investiție totală de 500.000 de euro. „În ultimul an și jumătate, pot spune că s-a ajuns la o investiție totală de 700.000 de euro”, explică antreprenorul.

Extinderea în România a urmat ca un proces aproape firesc, astfel că versiunea finală a EduBoom.ro a fost lansată în noiembrie 2020, în contextul pandemiei și a școlii online. La ora actuală, pe platformă sunt peste 100.000 de utilizatori înregistrați care au acces la cele 3.100 de lecții și teste video cu materiile din școală. Cât despre investiția pentru EduBoom.ro, aceasta va ajunge la aproximativ 2 milioane de euro, pentru o dezvoltare susținută a acestui proiect care promite să aducă un aport valoros educației din țara noastră.

„Intrarea pe piața românească a venit firesc, pentru că ne doream ca platforma să aducă valoare în regiune, în țări apropiate ca mentalitate și cu sistem de învățământ similar”, după cum povestește Darin Madzharov. Iar pandemia a accelerat lucrurile: „La început, când s-au închis școlile, am aflat că în România nu exista o astfel de platformă de învățare online, cum nu exista, de fapt, nici în multe alte țări. Am început imediat să lucrăm intens, astfel că în noiembrie 2020 apăreau deja primele lecții la matematică, apoi la limba și literatura română și la celelalte materii, toate construite de la zero, conform programei școlare oficiale din România”, explică fondatorul EduBoom. 

Pe lângă Bulgaria și România, platforma este prezentă în Italia și Spania. „În fiecare țară, lecțiile sunt în limba respectivă și respectă programa școlară locală”, lămurește Madzharov.

Cum a început povestea EduBoom

Era 2011, când Darin, student doctorand în Belgia își ajuta adesea sora online – elevă de liceu în Bulgaria cu temele de la școală. Cu precădere la materii precum matematică, fizică și chimie. Își amintește că îi explica de fiecare dată, pe îndelete, cum ajungea la diverse rezultate, însă, uneori, mezina revena cu aceeași întrebare. Să eficientizeze procesul și să nu-i mai explice aceeași noțiune iar și iar, s-a hotărât să facă videoclipuri scurte. La rândul său, ea le arăta colegilor săi, de la care primea mesaje încurajatoare: „Te rugăm să mai faci, pentru că explici foarte bine și înțelegem tot”. Așa i-a venit ideea să tatoneze antreprenoriatul cu un proiect educativ prin care să-i ajute pe cei mici să aprofundeze lecțiile, prin metode moderne despre care el aflase la studii peste hotare. A început cu 320 de lecții video, la care lucra seara, după serviciu și le încărca dimineața, pe Internet.

Popularitatea din ce în ce mai mare de care se bucurau aceste clipuri și numărul crescut de vizualizări l-au făcut să renunțe la doctorat. Prin urmare, în 2021 s-a întors în țara lui natală, Bulgaria, hotărât fiind să dezvolte proiectul: a cumpărat domeniu de Internet, a format o echipă din 5-6 oameni și, cu ajutorul unor finanțări, s-au dedicat cu toții misiunii de a moderniza educația, reconstruind practic, programa școlară oficială, într-un limbaj interesant și ușor de înțeles, pe placul copiilor. Așa a apărut EduBoom.

Astăzi, echipa numără peste 300 de oameni, iar platforma este utilizată în peste 70% din școlile din Bulgaria – și din ce în ce în mai mult în școli din România.

Ce se află dincolo de niște noțiuni învățate pe de rost?

Educația înseamnă mult mai mult decât ce se face în școală. Și, presupune învățare, antrenare și dezvoltare, crede Darin Madzharov. 

„Anii de școală ar trebui să aibă două obiective principale: de a trezi interesul elevilor pentru anumite materii și de a le dezvolta propria disciplină în drumul lor spre progres şi dezvoltare personală. După ce terminăm școala, nu ne aducem aminte foarte des cu exactitate ce am învățat. Dar purtăm cu noi anumite zone de interes și disciplina de a deveni din ce în ce mai buni. Iar o altă teorie spune că educația este tocmai ceea ce supraviețuiește după ce tot ce a fost învățat s-a uitat”, spune Darin Madzharov pentru LeadersTalk.ro.

Învățarea începe de la o vârstă fragedă și continuă toată viața. Pe lângă materiile din școală, elevii ar trebui mai întâi să dobândească anumite valori care să-i ghideze în viață – iar asimilarea  acestora are loc, de obicei acasă, în primii ani de viață, în familie, explică Darin Madzharov: „Pe copii, aceste valori îi vor ajuta să relaționeze mai bine cu cei din jurul lor, iar mai târziu, să-și găsească un job bun”.

Următorul nivel de dezvoltare, de care ar trebui să țină cont școlile, este dezvoltarea abilității de identificare a problemelor. „Elevii ar trebui să poată spune: aici ceva nu e bine și trebuie luate măsuri. Cu această abilitate, ei își vor putea găsi un loc de muncă și mai bun”, punctează Darin Madzharov.

O a treia etapă ar fi cea de identificare și găsire de soluții – pentru oameni și pentru societate. „În timpul școlii, mi se pare important ca elevii să își dezvolte capacitatea de a rezolva probleme”, opinează fondatorul EduBoom.

Rolul tehnologiei în procesul de învățare

Și în România elevii sunt dornici de învețe și plini de entuziasm dat de întâlnirea cu tehnologia și metodele moderne de învățare, la fel ca în celelalte țări în care există proiectul EduBoom, crede Darin Madzharov. „Diferențe  nu există. Peste tot elevii se confruntă cu aceleași dificultăți, iar materia la care se descurcă cel mai greu este matematica. Acesta este motivul pentru care în orice țară începem construirea platformei cu lecții de matematică, apoi continuăm cu limba maternă și celelalte materii, în paralel cu tutorialele de dezvoltare personală și cultură generală”.

El consideră că tehnologizarea redefinește educația în aceste vremuri, iar școala viitorului combină tradiția cu digitalizarea. „Profesorii și elevii împreună ar trebui să aleagă și să utilizeze noile tehnologii pe care să le folosească în procesul de învățare. Noțiunile clasice de teorie ar trebui studiate și învățate acasă cu platforme online cu lecții și exerciții video, iar în la școală, ar trebui să se desfășoare cât mai multe activități practice”, susține Darin Madzharov.

Cum arată școala viitorului

„O să vă spun o poveste de viață reală.  Din cele de care vedem și auzim tot mai des că se întâmplă deja, în jurul nostru. Una dintre profesoarele de istorie care folosește mult platforma EduBoom a decis să abordeze diferit predarea. În loc să expună lecția nouă la școală, ea le-a dat elevilor temă pentru acasă să vizioneze lecția video, pentru ca elevii să asculte noțiunile noi.

La școală, în clasă, ei știau deja informațiile importante. N-a pierdut timp deloc și a început să se joace de-a istoria cu elevii. Le-a atribuit roluri: un elev era împăratul, altul era sfetnicul, un altul, sclavul și așa mai departe. După care au reconstituit și retrăit momente din epoca imperiului despre care se vorbea în lecția video. Elevii se jucau, iar profesoara îi urmărea, observa cine are nevoie de ajutor și îi îndruma pe loc, pentru că ei desfășurau o activitate practică. Așa văd eu viitorul școlii”, povestește Darin Madzharov.

El visează ca, împreună cu echipa lui, să îmbunătățească educația, să facă din EduBoom cea mai dezvoltată platformă de  învățare din Europa, să poată ajuta tinerii să aibă succes în viață – pentru că succesul merge mână în mână cu educația și cu dezvoltarea de abilități. „Așadar, misiunea noastră este să oferim educație și abilități oricui dorește”, punctează Darin Madzharov.

În final, îndemnul lui este următorul: „Fiecare dintre noi nu poate fi decât de partea educației în acest demers spre școala viitorului”.

De peste 10 ani, Constantin Pescaru scrie despre business și economie. Cel mai mult îi place să descopere poveștile antreprenoriale. Fire curioasă, Constantin este interesat de modul în care antreprenorii de succes iau decizii, acționează, în care își dezvoltă și mențin relația cu echipele pe care le au. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială și de leadership.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#Finance

Cine este Andra Caşu, noul Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică

Published

on

Andra Caşu preia, începând cu luna iulie 2022, poziția de Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică. Cu o experiență de peste 19 ani în domeniul consultanţei fiscale în cadrul EY România, Andra Caşu este specializată în domeniul consultanţei fiscale internaţionale în domeniul impozitării directe, cu focus pe zona de servicii financiare.

Andra este liderul departamentului de Impozite Directe al EY România şi este totodată liderul Sectorului de Consultanţă fiscală şi juridică în Servicii Financiare pentru România şi regiunea CESA (Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale). Ea a acumulat experienţă semnificativă în domeniul consultanţei fiscale, iar portofoliul său de clienţi cuprinde companii multinaţionale din România şi străinătate, bănci, companii de asigurare şi leasing, fonduri de investiții, companii petroliere şi de energie, dar şi mari producători din diverse domenii industriale.

Alex Milcev, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică al EY România și Moldova: „Promovarea Andrei Cașu ca Partener în cadrul departamentului de Impozite directe contribuie la creşterea practicii noastre de servicii fiscale. Creativitatea, pasiunea şi exemplul de lider pe care Andra le-a demonstrat au făcut-o un membru foarte valoros al echipei de Asistenţă fiscală şi juridică, contribuind la consolidarea poziţiei de piaţă a EY în acest domeniu.”

„În momentul de faţă, funcţia fiscală este în curs de transformare, ca urmare a perioadei de pandemie şi a unui focus crescut pe zona de automatizare la nivel global. De asemenea, au apărut schimbări semnificative şi în legislaţia fiscală, ceea ce aduce pentru companii un volum crescut de obligaţii de raportare, dar şi o nevoie de modernizare şi transformare internă. Focusul trebuie să rămână pe crearea de valoare, dar şi pe orientarea către zonele de transformare digitală şi sustenabilitate. Acestea sunt direcţiile care vor genera rezultate optime pentru contribuabili în perioada următoare, iar echipa noastră este implicată în mod dinamic în tot ceea ce ţine de transformarea mediului fiscal din România”, a declarat Andra Caşu. 

Andra Cașu a absolvit facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi este membră a Camerei Consultanţilor Fiscali din România. A urmat, de asemenea, cursurile Oxford Business School în cadrul programului Women’s Leadership Development Program.

Continue Reading

#People

Cosmin Șerban, TAKT Manpower: Piața forței de muncă din România este complexă și într-o continuă schimbare

Published

on

Chiar dacă 2021 a fost un an încă în plină pandemie, acesta a adus beneficii la nivel de ramură, consolidând și mai mult ideea de a oferi angajaților un program de lucru flexibil, și în același timp, încurajând schimbările din piața forței de muncă prin digitalizare, mărturisește Cosmin Șerban, directorul executiv al companiei TAKT Manpower

Compania și-a continuat activitatea într-un format hibrid, astfel încât să beneficieze de avantajele lucrului în echipă, la birou, cât și de flexibilitatea și mobilitatea oferită de lucrul la distanță. „Recrutarea de personal și onboarding-ul s-au desfășurat și ele în același format hibrid, chiar și înainte de situația actuală generată de pandemie, fiind specifice recrutării din afara țării”, spune Cosmin Șerban.

Comparativ cu 2020, pentru TAKT Manpower, anul trecut a adus o creștere a activității companiei, atât la nivel de România, cât și în proiecte internaționale. În plus, Guvernul României a aprobat noul contingent pentru 2022 a numărului de avize de muncă pentru lucrători străini. Contingentul a fost stabilit la 100.000 avize, un număr record pentru România. „Această decizie demonstrează încă o dată deficitul mare de forță de muncă înregistrat pe plan național, susținut în același timp și de solicitările primite de IGI din partea angajatorilor autohtoni”, explică el. Astfel, acest nou contingent aprobat este dublu prin comparație cu anul 2021, când inițial a fost stabilit la 25.000 angajați, urmat de o suplimentare la un total de 50.000, mai spune el. „Pentru anul 2019 și 2020 plafonul a fost menținut la valoarea de 30.000 de avize de muncă pentru cetățeni din afara Uniunii Europene. Datele ne arată pentru anul 2018 un contingent de 15.000 de angajați, iar pentru anii 2017, 2016 și 2015 numărul a fost de 5.500”

La nivel de investiții, TAKT Manpower se concentrează pe eficientizarea procedurilor interne pentru a accelera și a simplifica activitatea de recrutare. Spre exemplu, pentru proiectele de recrutare de mari dimensiuni, organizează deplasări împreună cu clienții în țările de origine, spre a realiza întreaga procedură de interviuri și probe practice, cu scopul de a selecta cei mai buni lucrători, într-un mod cât mai transparent și eficient.

Piața forței de muncă din România este complexă și într-o continuă schimbare. Furnizarea de resurse umane de origine străină reprezintă o zonă ce îți permite o dezvoltare în formă continuată, cât timp ai o deschidere spre diversitate poți să colaborezi cu orice domeniu, de la construcții la HoReCa, de la IT la sudură specializată pentru industria navală sau zona transporturilor/logistică, mai spune Cosmin Șerban. Nu doar domeniile sunt importante, ci și pachetul oferit, în cazul lor – de la recrutare personal străin direct pentru client la outsourcing specializat pe nevoile clientului și consultanță pentru performanța forței de muncă. „Ne-ar plăcea sa vedem o deschidere mai mare din partea companiilor din România către opțiunea de a apela la lucrători străini pentru susținerea și chiar creșterea nivelului de activitate si productivitate”.

„Spre deosebire de alte sectoare, pandemia a avut un impact mai mic în zona noastră de activitate, lucru în special susținut de creșterea continuă a pieței de construcții din România. Am avut totuși dificultăți în relațiile cu autoritățile implicate în procesul de recrutare de personal străin, activitatea lor fiind redusă și pe anumite perioade chiar sistată, în această perioadă”.

Pandemia COVID, recunoaște el, le-a atras atenția asupra nevoii continue de a-și îmbunătăți procedurile interne spre un mod de lucru mai flexibil, digitalizat, adaptabil din punct de vedere al prezenței în persoană la birou. „Implementarea de noi tehnologii care să susțină acest nou model de lucru și o planificare mai bună a bugetelor si cash flow-ului sunt câteva dintre aspectele cărora le-am acordat o mai mare atenție în ultima perioadă”.

TAKT Manpower România este o companie care oferă servicii specializate de forță de muncă din Asia, de la recrutare directă pentru client, outsourcing pentru anumite industrii și domenii de activitate, la servicii de consultanță în managementul lucrătorilor. Suntem parte a unui grup internațional de companii axat pe furnizarea de soluții pentru piețele care se confruntă în prezent cu problema deficitului de forță de muncă și a lipsei unor lucrători specializați. În timp ce TAKT Manpower este furnizorul operațional și de livrare a soluțiilor, grupul nostru este un deschizător de drumuri în dezvoltarea și implementarea instruirii și calificărilor lucrătorilor migranți din coridorul format de Orientul Mijlociu și India. Expertiza grupului nostru constă în conceperea, dezvoltarea și furnizarea de soluții durabile complete, care îmbunătățesc performanța managementului și a forței de muncă, prin implementarea unor instrumente și sisteme unice care duc la creșterea exponențială a productivității companiei.

Cosmin Șerban este Director Executiv în cadrul companiei TAKT Manpower. Este absolvent al cursurilor de Administrare a afacerilor din cadrul Universității Comerciale Luigi Bocconi Milano și al cursurilor de master în Afaceri Internaționale desfășurate în cadrul Aston Business School, UK. Pe perioada colaborării sale cu echipa departamentului de taxe din cadrul unei companii de consultanță din Big Four, a dobândit o experiență complexă în gestionarea sarcinilor companiilor și clienților la nivelul regional EMEA. Cosmin este implicat in activitatea unor companii cu diverse arii de activitate precum comerț internațional, construcții civile, recrutarea de personal din Asia și e-Commerce.

Continue Reading

#Finance

Cine este Andra Iftemie, noul Managing Associate al echipei Băncilă, Diaconu și Asociații

Published

on

Cu o experiență impresionantă în domeniul achizițiilor publice dobândită în cadrul unei societăți de avocați – reper pe piața românească de profil, Andra Iftemie se alătură echipei de consultanță a Băncilă, Diaconu și Asociații pentru a consolida și extinde practica de proiecte publice și energie a societății. În calitate de Managing Associate, ea va coordona practica dedicată schimbărilor climatice, sustenabilității și transporturilor.

Societatea noastră de avocați acordă o importanță deosebită îmbunătățirii continue a ofertei sale de servicii. Cooptarea Andrei în cadrul echipei noastre este un exemplu în acest sens. Observăm preocuparea din ce în ce mai crescută a clienților noștri pentru domeniul ESG și înțelegem pe deplin importanța acestuia. Colaborarea excelentă pe care o avem cu specialiștii EY în acest domeniu, dar și experiența complexă și pasiunea Andrei pentru domeniul economiei durabile ne dau încredere că ne putem asista clienții în proiecte inovatoare. Ne bucurăm să o avem pe Andra alături de noi, îi urăm bun venit în echipă și succes”, spune Andrei Stefanovici, Director, coordonator al practicii de proiecte publice si energie.

Andra a absolvit Facultatea de Drept a Universității din București, Colegiul Juridic Franco-Român de Studii Europene, Universitatea Paris I Pantheon-Sorbonne și cursurile de master în Achiziții publice, concesiuni și parteneriat public privat organizate de Facultatea de Drept a Universității din București. În prezent, urmează cursurile Școlii doctorale a Facultății de Drept – Universitatea din București, titlul tezei sale de doctorat fiind „Utilizarea fondurilor private în organizarea și funcționarea serviciilor publice”. 

Andra Iftemie are o experiență semnificativă în proiecte publice cu o componentă notabilă adresată schimbărilor climatice și sustenabilității, inclusiv în domeniul infrastructurii, transporturilor, construcției și restaurării clădirilor administrative și al achizițiilor publice de diverse bunuri și servicii. A oferit consultanță în proiecte notabile de infrastructură, asistând consorții internaționale și societăți naționale. Totodată, Andra are o bogată experiență academică implicându-se în pregătirea a numeroase generații de studenți. În acest rol, a dobândit o vastă cunoaștere a problematicii reglementate în prezent de dispozițiile europene și naționale.  

Mă bucur să mă alătur echipei Băncilă, Diaconu și Asociații pentru a dezvolta împreună practica dedicată schimbărilor climatice, sustenabilității și transporturilor. Este un domeniu extrem de dinamic, cu un cadru de reglementare care se îmbunătățește continuu. Observăm o preocupare constantă a mediului de business pentru dezvoltarea de afaceri sustenabile cu un răspuns favorabil din partea guvernului care ia măsuri în direcția sustenabilității și a economiei circulare. Am convingerea că, alături de colegii noștri din departamentele specializate ale EY, putem răspunde nevoilor clienților noștri cu o înțelegere completă a problemelor cu care se confruntă și cu soluții personalizate“, a spus Andra Iftemie, Managing Associate. 

Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL (denumită anterior Radu și Asociații SPRL) este o societate de avocați ce oferă servicii juridice complete, care includ atât servicii de consultanță juridică cât și asistență și reprezentare în fața instanțelor de judecată, având o practică importantă de controverse și dispute fiscale. Membră a societăților din grupul Ernst & Young Global Ltd, Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL face parte din rețeaua globală EY Law, aflată în plină expansiune, în cadrul căreia lucrează peste 2400 de avocați în mai mult de 90 de jurisdicții.

Continue Reading

Trending