Connect with us

#Pathfinders

Adrian Ariciu, CEO Metro Romania: Cea mai mare avere a unei companii sunt oamenii

Published

on

Într-un interviu acordat LeadersTalk.ro, Adrian Ariciu, CEO-ul METRO România, vorbește despre modul în care compania pe care o conduce a făcut față provocărilor în ultimii ani și povestește așteptările pe care le are de la 2022.

Care au fost principalele provocări în 2021 pentru Metro și cum le-ati făcut față?

Adrian Ariciu: Anul 2021 a fost, cu siguranță, unul al provocărilor. Pentru a continua să venim în întâmpinarea schimbărilor din piață, încă de la debutul pandemiei am demarat un profund proces de digitalizare și de atragere a celor mai buni profesioniști din domeniu, scopul principal fiind acela de a continua dezvoltarea de soluții digitale în acord cu cerințele și nevoile actuale, în mod accelerat. Este un proces deosebit de important pentru noi, în care am investit constant, în special în 2021, și ale cărui rezultate se pot observa pe toate planurile. Printre “produsele” digitale cu care ne putem mândri și pe care le-am lansat în ultimul an, menționez DISH, o platformă digitală pentru afacerile din HoReCa și aplicația Metro (o alternativă digitală, modernă, a tradiționalului card Metro) – ambele fiind menite să vină în ajutorul clienților, prin ușurarea procesului de cumpărare.

Ca puncte de referință în anul ce tocmai s-a încheiat, am reușit să atingem o serie de obiective importante, precum extinderea centrului logistic de la Ștefăneștii de Jos cu 10.000 mp, ceea ce securizează capacitatea logistică pe termen mediu și lung pentru a deservi toți clienții celor 30 de magazine METRO, fără sincope de aprovizionare, într-un context economic global dificil din acest punct de vedere. Tot în 2021, am inaugurat 407 magazine din rețeaua LaDoiPași – cu un record absolut în zona de retail și anume 22 de magazine deschise într-o singură zi, lucru ce a contribuit la dezvoltarea într-un ritm fulminant al francizei, aceasta ajungând să numere astăzi peste 1.700 de unități în toată țara.

Anul trecut a fost, de asemenea, unul de referință pentru companie, prin prisma aniversării a 25 de ani a brandului Metro. Am dorit să marcăm acest eveniment prin acțiuni dedicate angajaților, clienților și furnizorilor, acestea fiind desfășurate în campania „Povestea METRO ești TU. De 25 de ani”. Campania, mai presus de orice, a fost despre oameni, cu atât mai mult cu cât crezul meu principal este că cea mai mare avere a unei companii sunt oamenii, echipa, clienții și partenerii. Am încercat să transpunem toate acestea într-un manifest de recunoștință și mulțumire dedicat angajaților, furnizorilor și clienților care au făcut povestea METRO să fie una despre succes, respect și parteneriate de lungă durată. Pentru o privire de ansamblu, 17 angajați, mai mult de 1.500 de clienți și peste 20 de parteneri sunt alături de companie de un sfert de secol, o dovadă importantă privind devotamentul, încrederea și dedicarea tuturor celor ce activează sub umbrela Metro.

Mai mult, la nivel intern, Metro a primit în 2021, dar și în 2022, recunoașterea de Top Employer de către Institutul Top Employers, autoritatea globală în recunoașterea excelenței în resurse umane.

Ce cifra de afaceri ați înregistrat în 2021 și ce estimări aveți pentru 2022?

Adrian Ariciu: În anul financiar 2020/2021, METRO România a înregistrat o evoluție pozitivă a cifrei de afaceri. Această evoluție se datorează în special dezvoltării accelerate a francizei LaDoiPași, extinderii centrului logistic care a asigurat o capacitate logistică optimă pentru a face față volumelor de marfă în creștere, precum și transformării digitale din cadrul companie care a contribuit la eficientizarea proceselor interne. În 2021, focusul a fost mai pronunțat pe procesul de consolidare organică, de transformare digitală pentru a răspunde nevoilor clienților profesioniști, dezvoltând semnificativ modelul de business de tip multichannel și aducerea de new business. Acest lucru presupune alinierea constantă a gamei pentru a îndeplini nevoile clienților profesioniști.

Încununarea acestor eforturi se traduce în rezultatele foarte bune astfel încât, în pofida a încă unui an pandemic, compania a reușit să își mențină o creștere susținută a cifrei de afaceri și să înregistreze creșteri substanțiale pe zona de comenzi online și deservirea clienților B2B, HoReCa și Traderi. În prezent, există peste 6.000 de clienți pentru care Metro livrează aproape zilnic, un alt trend ce se bucură de o ascensiune puternică și stabilă.

Suntem lideri în sectorul en-gros și distribuție alimentară și ne-alimentară destinat profesioniștilor din sectorul revânzătorilor și HoReCa – și intenționăm să ne dezvoltăm în continuare succesul alături de clienții noștri profesioniști HoReCa și Revânzători. Credem cu tărie că strategia noastră de creștere în domeniul vânzării en-gros va genera o relație de parteneriat de lungă durată cu clienții profesioniști.

Ce investiții preconizați în 2022 și ce sume ați bugetat pentru acestea?

Adrian Ariciu: Anul 2021 a reprezentat o concentrare mai accentuată pe inovațiile aduse la raft inclusiv prin segmentul de marcă proprie METRO CHEF, care s-a extins prin gama de produse congelate: cartofi speciali pentru industria HoReCa, deserturi sau legume tăiate. De asemenea, marca proprie METRO din care face parte ARO, Fine Life sau METRO Chef însumează peste 4.500 de articole prezente în permanență la raft. Una dintre vedetele anului trecut a fost gama de produse congelate, dar și gama bio de produse proaspete, toate aparținând categoriei Metro Chef. Astfel, eforturile noastre în 2022 se vor concentra în continuare în această direcție, dorindu-ne să integrăm și mai multe articole în platforma MShop sau în Aplicația METRO.

Viitorul business-ului METRO se bazează pe o logistică de înaltă performanță. Trei dintre prioritățile METRO în 2021 au avut în vedere extinderea serviciului de livrare pentru clienții profesioniști, atât HoReCa, cât și revânzători; dezvoltarea platformei online, MShop, accesată de câteva mii de clienți în mod frecvent, aici livrarea realizându-se din fiecare magazin METRO. Iar a treia prioritate a fost legată tot de sfera digitală. Aceste priorități se regăsesc și pe lista de proiecte de anul acesta. Exista multe produse digitale care vin în sprijinul serviciilor pentru clienți, atât în vizibilitatea și interacțiunea business-ului lor cu clienții proprii, dar și în eficientizarea afacerilor lor, plecând de la personal și costul meniului în HoReCa, așa că vom continua să ne concentrăm eforturile în acest sens, cu atât mai mult cu cât evoluția digitalizării este, fără îndoială, o constantă a vremurilor noastre, iar nevoia din piață este una cât se poate de reală, de actuală și într-o continuă creștere.

Pe scurt, în anul 2022 eforturile noastre se vor focusa în continuare pe eficientizarea părții logistice a companiei, dezvoltarea și consolidarea procesului de digitalizare care ne-a adus până acum satisfacții importante, mizând în același timp pe un sistem de tip omnichannel care să acopere cât mai bine cerințele clienților și, bineînțeles, extinderea francizei LaDoiPași.

Ce credeți ca ar trebui îmbunătățit la nivel de piață în România?

Adrian Ariciu: În prezent, accelerarea ritmului spre comerțul online impus de pandemie ne-a obligat să îmbunătățim serviciile existente și să dezvoltăm altele noi, care să satisfacă nevoile actuale, mai ales în zona digitală. La METRO, continuăm să avem prețuri competitive, o poziționare de disponibilitate constantă a produselor la raft și oferim produse de calitate și alimente proaspete și ultra-proaspete de la producători locali, din toate regiunile ţării.

Cred cu tărie că strategia noastră en-gros va genera o creștere organică. Piața din segmentul nostru este suficient de mare – ca în toate țările în care activăm. Oferim servicii diverse, de la gama diversificată, servicii digitale, servicii de consultanță, programe de loializare până la servicii de livrare și prețuri super competitive, constante. Cei peste 350 de colegi din forța de vânzări HoReCa și Revânzători sunt cei care vizitează în fiecare zi clienții în magazinele sau restaurantele lor, oferindu-le sfaturi și consiliere în domeniul mercantizării sau gestionării afacerii în mod profitabil pentru a asigura prosperitatea partenerilor noștri profesioniști.

Cu siguranță, strategia noastră de creștere în domeniul vânzării en-gros va genera o relație de parteneriat de lungă durată cu clienții profesioniști, cu atât mai mult cu cât ne-am propus să continuăm și să ne extindem colaborările cu producătorii locali, pentru aducerea la raft a cât mai multor produse autohtone, proaspete. Acest lucru ar trebui încurajat cu precădere de către autorități, prin înlesniri legislative care să permită încurajarea micilor producători și care să ducă, în cele din urmă, la o scădere a cantităților importate.

Sunt însă încrezător în potențialul pieței românești și în succesul modelului de comerț en-gros. Este nevoie de curaj pentru a consolida un model de afaceri cu tradiție într-un mediu economic modern, însă dacă prioritatea este clientul și procesele sunt creionate astfel încât să ajute și să contribuie la succesul afacerilor lor, rezultatele bune nu vor întârzia să apară.

Cum a afectat pandemia afacerile Metro?

Adrian Ariciu: Viziunea mea și a companiei a fost întotdeauna orientată spre clienți, dar și în creșterea și progresul METRO România, care pot fi obținute numai prin intermediul echipei puternice pe care o avem. Astfel, una dintre primele inițiative prin intermediul cărora s-a venit în sprijinul comunității la debutul pandemiei a fost deschiderea primelor centre private de vaccinare, împotriva virusului Sars-COV-2, din parcările magazinelor Metro – acest lucru fiind posibil în colaborare cu autoritățile locale și reprezentând doar unul dintre eforturile și acțiunile companiei de a ajuta la depășirea cu bine a acestei perioade.

În pofida unei etape cu siguranță dificile, Metro a continuat să crească însă într-un ritm constant și să își extindă gama de produse și servicii oferite. Pandemia a funcționat, pentru noi, ca un resort ce ne-a împins să găsim niște soluții rapide de aliniere în mod accelerat la nevoile pieței.

3 lecții învățate în urma pandemiei

Adrian Ariciu: De-a lungul acestor doi ani, aș putea spune că am învățat să fim (și) mai adaptabili, să reacționăm rapid în fața situațiilor imprevizibile și să avem o gândire deschisă în abordarea oricărei probleme și depășirea oricărui obstacol. Am înțeles că digitalizarea este cheia pentru dezvoltare și că timpul pentru asta este acum, nemaifiind vorba doar de o noțiune abstractă, atribuită unui viitor neclar, îndepărtat. Dar, mai presus de toate, am realizat încă o dată importanța oamenilor cu care te înconjori, motorul, în adevăratul sens, și sufletul oricărui business. Indiferent că vorbim despre echipă, clienți sau parteneri, ei sunt cei care au făcut posibilă traversarea cu succes a acestei perioade și tot ei ne dau încrederea într-un viitor mai luminos, viitor la făurirea căruia noi, cei de la Metro, ne dorim cu siguranță să ne aducem contribuția.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#ArtsTalk

Viața în cheia sol: interviu cu tânărul violonist al momentului ȘTEFAN APRODU

Published

on

„Îmi iubesc vioara pe care cânt! Nu e perfectă dar e un sunet care mă reprezintă, iar când închid ochii și îmi derulez în minte un pasaj la vioară, vioara mea este cea care îmi sună în cap! Nu știu cum să explic mai bine, dar cred că relația cu o vioară este exact ca una pe care o ai cu o persoană pe care o iubești, cu o iubită, cu un iubit. Tu te schimbi după ea și ea după tine, iar dacă există o altă vioară care trebuie să fie a mea sunt convins că aceasta va veni la mine în timp”, spune Ștefan Aprodu făcând referire la viorile de colecție ale lumii, așa cum alți violoniști români de renume internațional dețin prin concurs una (Răzvan Stoica – Stradivarius din 1729, Alexandru Tomescu– Stradivarius Elder- Voicu sau vioara Guarnieri a lui George Enescu – Gabriel Croitoru).

Ștefan Aprodu a absolvit anul acesta Colegiul de Arte „Dinu Lipatti” din București, la clasa de vioară a doamnei Magdalena Ursu. În prezent, este student în primul an la Hochschule für Musik, Theater und Medien din Hanovra sub îndrumarea domnului profesor Krzysztof Wegrzyn: „Cu doamna Magdalena Ursu, care m-a format de altfel din prima zi de vioară am fondat o orchestră de tineret Dinu Lipatti- așa numită- cu care am concertat, în calitate de dirijor, și am susținut o serie de concerte în țară, oferind astfel ocazia tinerilor muzicieni români să urce pe scenă în calitate și de membri ai orchestrei, dar și de soliști.” Asta pentru că, după cum tot el motivează: „mediul academic în România funcționează miraculos în ciuda tuturor neajunsurilor. Nu sunt bani, nu există grijă pentru copiii ce vor să facă artă, totul cade pe umerii profesorilor dedicați, ai părinților, ai câtorva pasionați care îți mai deschid câte o ușă. După terminarea studiilor societatea noastră este sărăcită de accesul la artă. Și eu am suferit alături de colegii mei din cauza lipsei de acces la scenă în ultimii doi-trei ani. Ceea ce încerc să spun este că dacă faci din inimă ceva se mișcă și în celălalt ceva și a fost suficient să vreau și fac nu doar să stau să mă plâng.”

L-am cunoscut recent la Filarmonica Pitești, unde a susținut un concert în premieră,  având dubla calitate de solist și compozitor, interpretându-și propria lucrare – Concertul nr.3 pentru vioară și orchestră în mi minor (un concert premiat al concursurilor de specialitate internaționale) căruia orchestra condusă de dirijorul Tiberiu Dragoș Oprea a dat valențe poetice și dramatice solisticii lui Ștefan. Tânărul violonist a performat deja cu mai multe orchestre simfonice și dirijori (David Stern dirijând un concert Ad Honorem Ivry Gitlis, Gabriel Bebeșelea – Junior Orchestra, Sabin Păuța – Royal Camerata, Yasuo Minami – Takasaki Junior Orchestra în Japonia), dar experiența de la Pitești a fost pentru el emblematică, bagheta maestrului Tiberiu Dragoș Oprea, după cum declară, desăvârșindu-i arcușul și compoziția.

Dornic să deschidă ușile nu numai pentru sine, ci și pentru colegii de breaslă, Ștefan Aprodu este și masterand la cursurile de compoziție sub îndrumarea domnului profesor Dåsele Vådår Sevaidå la Norges Musikkhøgskole, compozițiile lui fiind deja „ușor geniale” după cum apreciază și maestrul Tiberiu Dragoș Oprea. Personal, am fost marcată de tabloul afectiv pe care mi l-a creat una dintre compozițiile biss-urilor dându-mi oportunitatea de a afla cum i se descoperă creația, cum i se dezvăluie pentru a o materializa scriptic și sonor: „uneori îmi sună în minte o temă pe care mi-o notez, câteodată nu știu nici măcar cărui instrument o voi atribui, apoi începe broderia în jurul ei. Important este să știi să te și oprești, complexitatea poate strica un lucru ce putea fi bun tocmai prin claritatea simplității. Alteori însă îmi răsună în minte întregul ca și când ar fi fost deja scris și eu îl ascult direct, complet gata. Aud concomitent fiecare instrument cu notele lui și nu-mi rămâne decât să scriu iar atunci devin un fel de unealtă, un scrib care transcrie un mesaj ce vine de undeva din afara lui, cel mai probabil de Sus!”         

Printre altele, Ștefan a fost desemnat unul dintre cei 10 bursieri ai Academiei Române, distincție ce i-a fost oferită chiar în toamna acestui an, iar eu, deținătoarea unei curiozități de felină culturală, am încercat să aflu prin experiența lui, cum oamenii înzestrați recunosc harul încă de la primii pași în viață și aleg în mod corect și complet vocația, pentru că, Ștefan Aprodu, este unul dintre cei numiți de societate ” vârf de lance”. L-am întrebat pe ce se sprijină acest vârf pentru a-și înfăptui menirea și cu o sinceritate înțeleaptă, Ștefan mi se destăinuie: „Eu cred că natura umană e în aceeași măsură și divină altminteri din nimic nu s-ar naște nimic ori întunericului îi e suficientă chiar și lumina firavă a unui licurici ca să nu mai fie întuneric. Sigur că trebuie să ai trăiri omenești ca să ai ce să exprimi dar capacitatea de a o face nu mai ține de uman. Nimic nu e întâmplător și cred că dacă ai destulă curățenie spirituală este imposibil să nu știi care e calea ta pentru că știi ce voce să asculți. Copiii sunt cei mai apropiați de divinitate și cu siguranță cu cât creștem cu atât devenim mai sofisticați și ne îndepărtăm de esență, așa că nu eu am ales vioara ci ea m-a ales pe mine!”       

Una dintre durerile lui Ștefan, ca artist, este că ceea ce nu înțelegi nu îți place și de aici problema lipsei educației publicului cu privire la muzica clasică, prin urmare lipsa publicului în sala de concert, iar în societatea noastră în opinia lui, copiii sunt privați de artă, începând din mediul școlar, în care, în afara școlilor vocaționale, în învățământul de masă atenția este îndreptată către a minimaliza sau chiar a înlocui orele de muzică, desen, sufletul copiilor noștri neavând doza de hrană ce dezvoltă pe lângă intelect, spiritul. Arta într-o opinie majoritară nu este privită ca o muncă serioasă și tocmai de aceea, pentru că nu se știe ce implică o formă de artă, ar trebui înființată o cultură cinstit urmărită în mediul școlar de la clasele primare până la liceu, una care să ridice într-adevăr nivelul de interes al omului față de muzica clasică și de orice altă formă de artă pe care ar simți-o mai reprezentativă personal, deși lumea artelor nu are granițe și ele se întrepătrund și se completează.

de la stânga la dreapta: dirijorul Tiberiu Dragoș Oprea, Ștefan Aprodu, Aurora (Ababei) Oprea
de la stânga la dreapta: dirijorul Tiberiu Dragoș Oprea, Ștefan Aprodu, Aurora (Ababei) Oprea

Deși își dedică cea mai mare parte a unei zile studiului la vioară, perfecționării creațiilor și studiul complementar al sferei clasice, Ștefan are și alte pasiuni cărora se dedică prin comprimarea timpului fizic care îl dedublează din relativitatea muzicală în care respiră, fiind un pasionat de gătit și totodată gurmand, îndeletnicindu-se printre altele, de la supă cu găluște până la sarmale și prăjituri, iar de când este student în Germania, a descoperit plăcerea mersului pe bicicletă, istoria și lectura fiind alte două pasiuni ce îl fericesc.

 Nu poate fi el cel care decide care va fi locul pe care îl va ocupa pe harta timpului, marele demiurg va cerne ce merită să rămână și ce nu, însă aceste rânduri au cernut deja gânduri, sentimente, rugăminți și recunoștință strecurate pe strune, și la final de călimară, vă las cuvintele lui Ștefan, adresate publicului care încă nu a descoperit universul clasic unde își are esența crezul său existențial : „Aș vrea ca toți cei care privesc de sus și cu dispreț munca artiștilor, a muzicienilor să închidă ochii minții pentru câteva secunde și să-și imagineze cum ar fi depășit perioada pandemiei fără muzică! Muzica pe care din fericire în acest secol o puteau accesa online, cum ar fi supraviețuit unei pușcării existențiale într-o totală liniște?! Spuneți-mi ce ar fi cele mai frumoase momente, dar chiar și cele mai triste din viața omului fără muzică?! Am fi mult mai goi și întreaga lume ar fi mult mai săracă! Să nu uităm că instituțiile nu sunt ceva abstract și acestea sunt formate din oameni! Oameni care oricât de mult sau de puțin ar face în folosul comun al artei, muzica clasică va răzbi dincolo de negura dezinteresului pentru că noi suntem ființe profunde care se hrănesc cu artă și chiar dacă uneori ne pierdem Speranța e bine să ne amintim că în fiecare om pe care îl avem în față există o formă de divinitate.”

Întâlnirea cu un om ca el face inevitabil condeiul meu să pară stângaci și plăpând prin neputința redării fidele a portetului său artistic. Ștefan Aprodu ni se dezvăluie nouă, tuturor, ca o speranță într-un viitor ce pare că nu-și găsește liniștea. În cei 19 ani de când îmbogățește corola de minuni a lumii, violonistul nostru a cucerit orizonturi artistice internaționale și naționale cucerind peste 80 de premii, iar toamna l-a surprins numărându-și cu unul în plus, și anume Premiul al II-lea la prestigiosul concurs „George Enescu”, încununând reușita altor concursuri recente: din capitala Bulgariei, Premiul I la o altă competiție internațională, Vasco Abadjiev International Violin Competition, precum și Premiul al III-lea la Grumiaux International Competition, ce s-a desfășurat în Belgia.

Ștefan este o nemărginire de recunoștință pe care și-o exprimă față de ceilalți oameni care îl pun în valoare, el fiind suma și convergența celor care și-au pus amprenta uman și vocațional fiind factori definitorii în metamorfoza artistică, umană, creatoare, totodată bine ancorat în simțul proporției și al modestiei, știindu-și locul dar mai ales înțelegând că oricât ar fi de bun violonist, fără cei din jur nu ar putea face nimic, iar răspunderea este cu atât mai mare. Concursul Enescu a fost confirmarea faptului că este un bun muzician și un bun interpret, că tehnica instrumentală, nivelul de înțelegere al stilurilor și capacitatea de a reda le deține și le îmbogățește, dar muzica e dincolo de toate acestea, concursul reprezentând doar o ușă către muzică dar nu muzica în sine.

Continue Reading

#ArtsTalk

Pe strune de vioară o poveste de odinioară

Published

on

Odată cu toamna s-a așternut nostalgia peste București, iar pe noi, cei prezenți în sala mare a teatrului Odeon ne-a purtat în visare spre ,,POVESTE DIN BUCUREȘTIUL DE ODINIOARĂ”. Deși nu este la prima reprezentație, spectacolul a îmbrăcat forma sa desăvârșită duminică, într-o seară de 18 septembrie în care protagoniștii și demiurgii acestui roman sonor cu iz de descântec și parfum de liniște a timpului parcă înghețat în partiturile instrumentiștilor, actrița Miruna Ionescu și violonistul Valentin Albeșteanu au deschis o poartă prin care am trăit preț de două ore rafinamentul, pasiunea și intriga unui oraș ideal. Orașul care geme de cultură, hrănită de iubirile ce se nășteau sub clarul ei poetic, o forfotă așezată a celor ce erau parte din ceea ce a devenit azi, povestea cântată de Miruna și Valentin, împreună cu Taraful de Oraș și Bon Ton orchestra condusă de atemporalul dirijor Tiberiu Dragoș Oprea, asezați la adăpostul creativ al scenografei de teatru și film, doamna Maria Miu, talentul și viziunea căreia au fost recompensate prin Premiul UNITER pentru întreaga carieră.

Povestea din spatele poveștii derulate pe scenă, este una de o importanță covârșitoare pentru păstrarea unui patrimoniu imaterial inestimabil al culturii muzicale ușoare românești din perioada interbelică, întregul spectacol fiind un omagiu și o readucere la viață a creațiilor compuse de Ion Vasilescu (,,Habar n-ai tu”, ,,Mi-am pus busuioc în păr”), Nicolae Kirculescu (,,Așa începe dragostea”, ,,Violete pentru fete”, ,,Coșarul”), Elly Roman (,,Nu mai plânge, baby”), Gherase Dendrino, dar și alte partituri celebre semnate de Grigoraș Dinicu, Georges Boulanger, Fritz Kreisler, aranjate în caracterul evenimentului de unul dintre cei mai inspirați orchestratori, Ioan Dobrinescu.

În foaierul teatrului, publicul a pășit în atmosfera unui timp suspendat în paginile partiturilor expuse, unele în original ale creațiilor pe care artiștii le-au interpretat și care vor face parte din Biblioteca Digitală a Muzicii Ușoare Românești, un demers sufletesc și intelectual al celor doi artiști care se concretizează prin acest proiect de salvare, păstrare și redăruit românului care tresaltă în simțire la auzul acordurilor pe care le are imprimate în AND-ul cultural colectiv.

O ținută artistic ireproșabilă a instrumentiștilor care fac parte din Bon Ton orchestra au adus Tarafului de Oraș culoarea și profunzimea care au întregit interpretarea Mirunei și a lui Valentin, aceștia completându-și trăirile și împletind vocea caldă a Mirunei cu strunele pătimașe ale lui Valentin într-o vibrație cu o încărcătură emoțională care multora dintre noi au pus lacrimi în ochi, zâmbet pe chip și o bucurie lăuntrică greu de exprimat.

Invitatul serii în acest concept autentic a fost tenorul Alin Stoica care prin interpretarea Sărmane Lăutar a concentrat laitmotivul și universul muzical al fiecărui artist care ajunge să-și ofteze apusul epocii din care-și trage seva.

„Dragi mi-s cântecele mele”, bis-ul și totodată rezumatul întregului spectacol a fost interpretat de Miruna și de întreg corpul artistic în timp ce sala neîncăpătoare aplauda în picioare povestea spusă și cântată a unui București de altă dată.

Și ca orice poveste care este dusă mai departe, spectacolul se va relua încălzind inimile auditoriului la final de noiembrie tot în sala teatrului Odeon, și totodată va ajunge în fiecare colț al țării unde se va vrea spusă.

Aurora, alături de dirijorul Tiberiu Dragoș Oprea

*Și în taină, ca trăire personală a artei în complexitatea, intimitatea și plenitudinea ei, amintirile sunt singurul paradis de unde nu putem fi izgoniți!

Continue Reading

#Pathfinders

Cătălin Priscorniță, CEO Blitz: Antreprenoriatul în România se află în continuă dezvoltare, în special pe segment internațional

Published

on

Cătălin Priscorniță este CEO și fondator Blitz, o companie antreprenorială în imobiliare din Cluj Napoca cu afaceri de circa 5 milioane de euro în 2021. Până la finele anului 2022, acesta estimează o creștere a businessului la 12-13 milioane de euro.

Cătălin a făcut primii pași în imobiliare pe când era în primul an de facultate. „S-a simțit ca peștele în apă” și a știut că e domeniul în care se vede în viitor, având impact major în viața oamenilor. „Practic, cumpărarea unei case schimbă destinul oricui. Iar agenția imobiliară e acolo să dea o mână de ajutor la schimbare”. Așa a înțeles că trebuie investit mult în educație, ceea ce nu se întâmpla în compania în care lucra. În plus, managementul nu era strălucit, așa că în criza din 2008-2009, firma s-a închis. Acela a fost momentul în care Cătălin a decis să își înființeze propria agenție. A investit crica 20.000 de euro și a cheltuit banii din prima lună, plătin în avans pe 6 luni chiria spațiului, furnizorii de servicii și echipamente necesare. „Compania pe care o conduc, Blitz -companie imobiliară, a fost, acum 12 ani, un SRL într-o faza de setup-startup cu un angajat. Astăzi suntem aproximativ 400 de oameni implicați în proiect, cu birouri în multe orașe din România”.

Businessul său a crescut an de an, fiind în prezent unul dintre principalii jucători din Cluj-Napoca și din Transilvania, având în 2020 peste 2.5 milioane de euro cifră de afaceri, și peste 150 de angajați și colaboratori, care au realizat peste 1000 de tranzacții totalizând mai mult de 65 milioane euro.

În 2020, Cătălin Priscorniță a primit premiul „Leadership-ul anului în imobiliare”, iar în 2021 a fost desemnat ”Antreprenorului anului” în cadrul Galei Profesioniștilor în Imobiliare. La același eveniment, Blitz a câștigat distincțiile “Agenția anului 2020”și “Brandul anului 2020”.

În opinia sa, să crezi cu toata ființa ta că poți să realizezi ceea ce îți propui, indiferent cât de greu și anevoios este drumul – este secretul unei cariere de succes.

„Cu orice provocare întâmpinată pe drum să devii și mai rezilient. Să vezi în orice eșec o oportunitate de creștere și de învățare. Astfel nu vei ajunge niciodată să regreți ce-ai pierdut”, mărturisește Cătălin Priscorniță.

Dacă-i ceri să-și descrie traseul profesional îți va spune că, văzut la microscop „a fost un zig-zag continuu, văzut mai puțin de sus, o creștere constantă și agresivă. Întotodeauna am reușit să fac lucruri nespecifice vârstei mele”.

În primii ani de antreprenoriat, când corpul nu da niciun semn de oboseală, este foarte greu să te oprești din muncă, recunoaște antreprenorul. „Îmi aduc aminte că eu în primii ani am muncit șapte zile pe săptămâna, 14 ore/zi. Cu mintea de acum nu aș mai face la fel. După câțiva ani, când încep să apară și alte priorități în viață, lucrurile se mai echilibrează natural”, explică el.

La ora actuală, „industria imobiliară nu are legislație imobiliară. Este foarte important să existe o lege a agentului imobiliar. Lucrăm la asta în prezent. Cred că o normare a industriei ar fi benefică la nivel de consumatori de imobiliare, ar avea un impact mare și ar aduce o însănătoșire perceptuală asupra jucătorilor din piață”, continuă antreprenorul.

În opinia sa, antreprenoriatul în România se află în continuă dezvoltare, în special pe segment internațional. „Reziliența, capacitatea de adaptare, dispoziția la efort, inteligență, sunt câteva dintre criteriile antreprenorilor români ce pot dezvoltă atât în țară, dar și în exterior modele de business scalabile și funcționale sănătos”, explică el. Ce le lipsește, în schimb, antreprenorilor din România: este capacitatea de organizare, respectarea sistemelor, proceselor și procedurilor. Și, nu în ultimul rând, au multă grijă de “capra vecinului”, adaugă Cătălin Priscorniță.

Lecțiile lui Cătălin Priscorniță:

1. Indiferent ce se întâmplă, să nu te abați de la valorile în care crezi, de la misiunea și viziunea ta.

2. Când greșeșți în fața clientului, recunoaște, asumă-ți și suportă consecințele.

3. Nu există nu se poate. Există nu pot sau nu pot acum.

4. Creșterea în business și în carieră trebuie să meargă mâna-n mâna cu creșterea nivelului de smerenie. Când ego-ul preia controlul, este începutul sfârșitului.

5. Business-urile nu sunt o destinație, sunt o călătorie. Bucură-te de fiecare km parcurs. Muncește eficient și suficient, dar fă-ți timp de viață, familie, prieteni, vise.

Continue Reading

Trending