Connect with us

#News

Analiză Directimo: Presiunea pe preț pentru locuințele noi duce piața către suprafețe mai mici, dar calitative, corelate cu cele din occident

Published

on

 Directimo, platforma pentru achiziții de locuințe noi, ce oferă acces gratuit la cele mai bune oferte pentru 300 de ansambluri rezidențiale și peste 50.000 de apartamente noi din București, se lansează astăzi pe piață în urma unei investiții de 1 milion de euro. Directimo este un motor de căutare dedicat pieței rezidențiale noi, cu o bază de date proprie și tehnologie bazată pe inteligență artificială (AI).

În primele trei trimestre ale anului 2021, specialiștii Directimo au selectat peste 50.000 de oferte noi, pe segmentele superioare ale pieței: mediu, mediu-superior, premium și de lux din Capitală. După monitorizarea pieței timp de nouă luni, concluziile specialiștilor Directimo pentru cele patru segmente ale pieței sunt:   

  • apartamentele calitative devin inaccesibile publicului larg: doar pe segmentul mediu mai sunt disponibile unități cu două camere, care să se încadreze în limita plafonului de 5% TVA, respectiv 450.000 RON, fără a include însă locul de parcare. Suprafața mediană utilă a acestor unități este de 53 mp, iar prețul median per unitate este de 89.000 EUR + TVA + loc de parcare.
  • pe segmentul mediu superior, apartamentele cu două camere au o suprafață medie utilă de 54 mp, prețul median ajungând la nivelul de 111.600 EUR + TVA + loc de parcare. 
  • în ceea ce privește segmentul premium, suprafața medie crește la 57 mp utili, iar prețul mediu per unitate ajunge la 148.000 EUR + TVA + loc de parcare.  
  • în zonele exclusiviste ale Capitalei, pe segmentul de lux (zonele Primăverii, Capitale, Kiseleff și Aviatorilor), suprafețele mediane ajung la 81 mp utili pentru două camere, în timp ce prețul unei astfel de locuințe a depășit pragul de 700.000 EUR + TVA + loc de parcare. Pe de o parte, acest fapt poate fi explicat prin creșterea semnificativă a cererii: numărul de milionari a crescut în pandemie de la 32.000 la peste 47.000, conform unui raport recent emis de Credit Suisse. Pe cealaltă parte, oferta este extrem de scăzută în contextul rarității terenurilor și al dificultăților din procesul de autorizare.

„Piața este afectată de inflație și de creșterea explozivă a costurilor de construcție din ultimul an. În acest context, estimăm dezvoltarea unui nou segment, corelat cu piața occidentală – locuințele smart economy, eficiente din perspectiva utilizării spațiului și optimizate din punct de vedere arhitectural, astfel încât să satisfacă cererea solvabilă din piață.”, spune Matei Maloș, CEO Directimo.

În acest moment, există un deficit semnificativ de studiouri duble cu suprafețe utile de 45 mp, apartamente de două camere plus birou, de aproximativ 65 mp, și apartamente de patru camere, cu suprafețe de 80-90 mp utili, plus terase.

Pe segmentul de patru camere, suprafața mediană depășește 100 mp utili, astfel încât apartamentele sunt inaccesibile financiar pentru o familie cu doi copii și venituri medii. Eficientizarea suprafețelor, investiția în arhitectură și calitate ar conduce la un raport mai echilibrat între cerere și ofertă și o aliniere la standardele europene.

În plus, aceste tipuri de unități, smart economy, pot genera randamente mai bune pentru închiriere, cât și premisele unui nivel de calitate mai ridicat, în contextul competiției și al presiunii care există pe costuri. 

Directimo reprezintă o evoluție a proiectelor MagazinulDeCase, website de tranzacții directe între cumpărători și vânzători, fără intermediari, și HomeFinders, serviciul de buyer advisory prin care peste 1.200 de clienți și-au achiziționat locuința în cele mai avantajoase condiții. Echipa de management are experiență vastă în servicii imobiliare în România și Marea Britanie, în tech marketing și dezvoltare de tehnologie pentru marketplace-uri, precum eMag.ro, și start-up-uri globale de IT. 

Platforma fondată de o serie de investitori în tech & real estate se adresează cumpărătorilor de locuințe noi calitative, pe segmentele superioare ale pieței: mediu, mediu-superior, premium și de lux. Ofertele sunt verificate și documentate în prealabil de specialiști în imobiliare. Acestea conțin date actualizate, complete și 100% transparente, fără duplicate. Pentru optimizarea căutării și luarea celei mai bune decizii de cumpărare, utilizatorii beneficiază din partea specialiștilor Directimo de consultanță și asistență în încheierea tranzacțiilor. Pe baza criteriilor de căutare, proiectele rezidențiale recomandate cuprind avantajele și aspectele de luat în considerare pentru fiecare imobil în parte. În plus, clienții platformei au acces la istoricul fiecărui dezvoltator imobiliar și analize comerciale extinse pentru ansamblurile rezidențiale vizate.

Minez tehnologie pe LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale: mihai@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Sarom Packaging anunță investiții de 3,2 mil. euro pentru extinderea business-ului în următorii 4 ani

Published

on

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, anunță pentru următorii patru ani, investiții noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale. Și nu numai. Compania este deja prezentă în trei țări în afara României.

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricație și distribuție, ceea ce n-a putut fi valabil în condițiile de dinamism extrem ale pieței în anii 2020 și 2021. Coroborat cu fluctuațiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultățile logistice și dificultățile în lanțul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producție, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.

În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească a ambalajelor de sticlă, anunță pentru 2023 investiții în creșterea capacității de stocare și extinderea externă a rețelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuție și securizarea stocurilor. Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piața românească care oferă servicii de consultanță pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce privește aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiștilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producția industrială de sticlă care au o vasta experiență dobândită în Franța. 

„Suntem singura companie din piața locală care are angajați oameni cu background de sticlari, iar acești oameni înțeleg profund procesul de producție. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanță în domeniu, să putem vorbi în cunoștință de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informațiilor din piața de profil, tipurile de producție. Investim constant în îmbunătățirea și lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanță. Avem o relație strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internațional pentru Îmbuteliere și Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro. 

Piața producției de ambalaje din sticlă, în crește cu 18,6%

Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creștere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanțul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creșterile de capacități de producție și depozitare.

„În afară de mărirea capacității de stocare și extinderea rețelei internaționale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum și în Client Service, pentru a putea veni și mai aproape de nevoile de personalizare ale clienților care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase și băuturi non-alcoolice, borcane pentru piața alimentară și flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuție de ambalaje de sticlă și consultanță în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiție, cât și companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania își dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferențiatoare în piață, cu elemente inovative și calitate superioară, la un preț accesibil pentru clienți.

„Oferim atât sticlă standard, cât și sticlă specializată și, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producție foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în șarje de producție mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar și partea de creație a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand. Plusul de valoare adus de serviciile noastre de consultanță permite alegerea în funcție de nevoile clienților. Astfel, le ofe rim acestora un singur punct de contact de business, un partener care își asumă responsabilitatea întregii alegeri legate de ambalajele din sticlă. Ne place să credem că, odată ce ai colaborat cu noi, îți vei dori acest lucru în continuare, iar asta se datorează plus-valorii cu care vin serviciile noastre de consultanță”, spune Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi. 

„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piață, atât din partea jucărilor mari, cât și din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambițios dat fiind că piața pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privință, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieței și o rețea de puncte de lucru foarte bine ancorată și adaptată la piață. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanță, vânzare consultativă, o rețea puternică, cu tradiție, și reacția rapidă la nevoile pieței”, conchide Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.

Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.

Continue Reading

#Banking

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

Published

on

OTP Bank România a fost selectată de stat pentru a se alătura programului Start-up Nation 2022 implementat prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Programul prevede acordarea unui ajutor financiar nerambursabil din partea statului în limita maximă a 200.000 lei, pentru fiecare startup înființat după data de 1 ianuarie 2020, care îndeplinește criteriile de eligibilitate menționate în cadrul programului.   

Ca un partener activ în proiecte semnificative pentru antreprenori, OTP Bank Romania prin alăturarea în programul guvernamental propune beneficiarilor o serie de avantaje la accesarea serviciilor și produselor băncii. Astfel că, după acceptarea în programul de stat, antreprenorii pot deschide un cont dedicat de grant și solicita o finanțare punte de 100% din ajutorul financiar nerambursabil, garantat în procent de până la 80% din valoarea creditului de către FNGCIMM. În plus, au acces la un pachet dedicat de cont curent cu comisioane zero la operațiuni și încasări, administrare card și Internet banking, în funcție de specificul fiecarui pachet și de activitatea tranzacțională a fiecarui client. 

„În ultimii doi ani, marcați de pandemie, am constatat agilitatea, reziliența și spiritul antreprenorial de care au dat dovadă start-up-urile din Romania. Accesarea diferitelor instrumente guvernamentale în perioada următoare devine o necesitate nu doar pentru capitalul românesc, dar mai ales pentru facilitatea creșterii mediului antreprenorial. Acum, mai mult ca niciodată, dorim sa fim alături de sectorul antreprenorial, iar implicarea în programul Start-up Nation este un punct de sprijin pentru inițiativele antreprenoriale locale și, implicit, pentru stimularea creșterii economice prin încurajarea înființării de firme noi. Ne așteptăm la o performanță bună a programului și punem la dispoziția beneficiarilor un cost de finanțare bun și accesibil, dar mai ales o experiență cuprinzătoare pentru clienți.”, a declarat Gyula Fatér, Director General OTP Bank România.

Antreprenorii se pot înscrie în programul Start-up Nation 2022 în perioada 19 iulie – 1 septembrie, pe site-ul Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Continue Reading

#Finance

Cine este Andra Caşu, noul Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică

Published

on

Andra Caşu preia, începând cu luna iulie 2022, poziția de Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică. Cu o experiență de peste 19 ani în domeniul consultanţei fiscale în cadrul EY România, Andra Caşu este specializată în domeniul consultanţei fiscale internaţionale în domeniul impozitării directe, cu focus pe zona de servicii financiare.

Andra este liderul departamentului de Impozite Directe al EY România şi este totodată liderul Sectorului de Consultanţă fiscală şi juridică în Servicii Financiare pentru România şi regiunea CESA (Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale). Ea a acumulat experienţă semnificativă în domeniul consultanţei fiscale, iar portofoliul său de clienţi cuprinde companii multinaţionale din România şi străinătate, bănci, companii de asigurare şi leasing, fonduri de investiții, companii petroliere şi de energie, dar şi mari producători din diverse domenii industriale.

Alex Milcev, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică al EY România și Moldova: „Promovarea Andrei Cașu ca Partener în cadrul departamentului de Impozite directe contribuie la creşterea practicii noastre de servicii fiscale. Creativitatea, pasiunea şi exemplul de lider pe care Andra le-a demonstrat au făcut-o un membru foarte valoros al echipei de Asistenţă fiscală şi juridică, contribuind la consolidarea poziţiei de piaţă a EY în acest domeniu.”

„În momentul de faţă, funcţia fiscală este în curs de transformare, ca urmare a perioadei de pandemie şi a unui focus crescut pe zona de automatizare la nivel global. De asemenea, au apărut schimbări semnificative şi în legislaţia fiscală, ceea ce aduce pentru companii un volum crescut de obligaţii de raportare, dar şi o nevoie de modernizare şi transformare internă. Focusul trebuie să rămână pe crearea de valoare, dar şi pe orientarea către zonele de transformare digitală şi sustenabilitate. Acestea sunt direcţiile care vor genera rezultate optime pentru contribuabili în perioada următoare, iar echipa noastră este implicată în mod dinamic în tot ceea ce ţine de transformarea mediului fiscal din România”, a declarat Andra Caşu. 

Andra Cașu a absolvit facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi este membră a Camerei Consultanţilor Fiscali din România. A urmat, de asemenea, cursurile Oxford Business School în cadrul programului Women’s Leadership Development Program.

Continue Reading

Trending