Connect with us

#HrTrends

Analiză K.M.Trust & Partners: Peste 50% dintre managerii de top români gestionează cu dificultate schimbarea sau incertitudinea

Published

on

Aproximativ 60% dintre executivii de top sunt dispuși să accepte că sunt expusi la un stil de viață agresiv și toxic, iar presiunea asupra acestora – atât din perspectiva responsabilităților jobului cât și a stres-ului și anxietății generate de ritmul actual al societății – le afectează dramatic relațiile cu cei din jur și viața de familie, relevă o analiză realizată de compania de Executive Search și Dezvoltare Organizațională K.M.Trust & Partners. 

Astfel, dintr-un număr total de 45 de manageri C-level (n.a. manageri de top din suita rolurilor identificate cu litera C – ex. CEO, CIO, CFO, etc.) din 17 industrii, reprezentând companii cu cifra de afaceri de peste 2 miliarde de euro care au participat recent la programul “Managementul Stresului și Anxietății în Roluri de Leadership” derulat de K.M.Trust & Partners, peste 50% au declarat că gestionează cu mare dificultate schimbarea, fricile sau incertitudinea. 

În urma programului, 60% dintre aceștia au decis să își schimbe profund stilul de viață, abordând metode noi de antrenament mintal, pentru a se cunoaște mai bine (self awareness) și pentru a-și putea gestiona mai bine propriile reacții și emoții (o subcomponentă a inteligenței emoționale cu impact major în sănătatea noastră). Având în vedere impactul pe care îl are presiunea la care sunt ei înșiși expusi asupra echipelor din coordonare și asupra familiilor, executivii participanți au extins și în cadrul companiilor proprii cât și în viața de familie aceste schimbări ale stilului de viață. 

“Cifra este în creștere, dacă ne raportăm la evoluția ultimilor ani. Un număr îngrijorător, din ce în ce mai mare de executivi din vârful marilor corporații se confruntă cu această <fugă de noi înșine>: practic, suntem expuși unui stil de viață din ce în ce mai presant, care are consecințe severe asupra sănătății, relațiilor sociale și familiale”, declară Radu Manolescu, fondator K.M.Trust & Partners.  

Datele* arată că, la nivel mondial, 42% din angajați au experimentat un declin al sănătății mintale, de la debutul pandemiei. În România, presiunea se simte îndeosebi în cadrul companiilor foarte mari, cu echipe numeroase, în contextul unei presiuni acute pe forța de muncă, nu doar la nivelul angajaților cât și la nivelurile superioare de management, care afectează toate ramurile economice, apreciază reprezentanții K.M.Trust & Partners. Conform datelor de la Registrul Comertului, în România activează aproape 700 de companii cu cifra de afaceri peste 50 mil. EUR și generează un business anual cumulat de aproape 29 mld. EUR.  

Ce este de făcut? 5 recomandări ale specialiștilor K.M.Trust & Partners:  

  • Crearea /asigurarea unui mediu în care feedbackul obiectiv este parte din cultura organizației. Feedbackul sincer oferit cu respect contribuie semnificativ la creșterea self awarenessului fiecărui individ. 
  • Pentru a primi /oferi feedback sincer este necesar un mediu în care încrederea este cultivată în permanență (adresarea continuă a eventualelor disfuncții din echipe).
  • Asigurarea de spații sigure pentru ca managerii să poată discuta cu specialiști despre anxietăți sau frici.
  • Expunerea managerilor de top dar și a angajaților la programe de awareness referitoare la cum funcționează creierul și la metode de antrenament mintal pentru contracararea stresului, calm și claritate.
  • Un stil de viață cât mai echilibrat posibil, în condițiile actuale (minimum 7 ore de somn, sport, interacțiuni sociale de calitate, timp alocat familiei, timp alocat pasiunilor etc.)

Tendința se va menține o perioadă îndelungată, deoarece pentru a stabiliza noi obiceiuri sunt necesare luni întregi de rutină, apreciază specialiștii K.M.Trust & Partners.

Fondată în anul 2005, K.M.Trust & Partners este singura companie din România ce oferă întreg spectrul de servicii de Executive Search, Coaching, Dezvoltare și Transformare Organizațională, Consultanță HR, Mental Health Support, dedicate segmentului de top management al companiilor. K.M.Trust & Partners deține un portofoliu de peste 100 de mari companii – client, unii dintre cei mai mari contributori în PIB-ul României și angajatori în industriile de retail, agribusiness, energie, tehnologie, servicii financiare, farmaceutice sau producție industrială. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#Finance

Cât plătesc companiile pentru fiecare salariu de 1000 euro net oferit în Europa

Published

on

Accace România, una dintre principalele companii de consultanță de afaceri și externalizare servicii din Europa Centrală și de Est, a calculat costurile pentru condițiile standard de angajare pe scenariul unui salariu net de 1000 euro în 18 țări europene. România, alături de Turcia și Slovacia  se numără printre cele mai costisitoare piețe din punct de vedere al angajatorilor, costul total per angajat la fiecare salariu net de 1000 euro implicând un plus de 75% în taxe și impozite.  

Obiectivul calculului este o analiză concretă a modului în care variază contribuțiile sociale și de sănătate, precum și impozitul pe venit în Bosnia și Herțegovina (Federația Bosniei și Herțegovinei și Republica Srpska), Bulgaria, Cipru, Republica Cehă, Estonia, Croația, Muntenegru, Macedonia de Nord, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Slovacia, Serbia, Turcia, Ungaria și Ucraina. 

Pentru a avea o analiză eficientă și ușor de urmărit, specialiștii Accace au calculat cheltuielie pentru condițiile standard de angajare pe scenariul unui salariu net de 1000 euro, fără tichete de masă, fără copii, cu normă întreagă, excluzând toate beneficiile excepționale.

România, printre cele mai scumpe țări europene pentru angajatori: Peste 1750 euro, costul total al unui salariu de 1000 euro net 

Potrivit analizei Accace, Turcia, Slovacia, Bosnia și Herțegovina, Estonia, Portugalia și Norvegia comportă cele mai mari taxe, impozite și contribuții sociale per angajat. Astfel, la fiecare salariu net de 1000 euro din Turcia, angajatorii vor plăti un plus de circa 800 euro, cei din România, Bosnia sau Estonia – peste 750 euro, iar cei din țări precum Portugalia și Norvegia – circa 700 euro. 

Pe de altă parte, în Republica Srpska (Bosnia și Herțegovina) nu există contribuții de asigurări sociale ale angajatorului. 

*Valori în euro 

Impozitul pe venit și alte taxe, la un salariu net de 1000 euro

Când vine vorba de impozitul pe venit, Turcia, Polonia și Estonia sunt țările cu cele mai mari valori per angajat. Companiile românești, pe de altă parte, achită un impozit pe venit de circa 10% din contravaloarea unui salariu net de 1000 euro.

*Valori în euro 

Contribuțiile sociale, asigurări de sănătate și pensii datorate de companie vs angajat

*Valori în euro 

Alte deduceri pentru un salariu net de 1000 euro 

Există și deduceri suplimentare, însă acestea se aplică doar în anumite țări. De exemplu, în Cipru există  Fondul de coeziune, Fondul de disponibilizare și Fondul de formare industrială – toate fiind incluse în contribuțiile angajatorului. De asemenea, se poate aplica Fondul de vacanță, în funcție de angajator. În Norvegia se aplică deducerea minimă standard (dobânda la împrumuturi), sau în Ucraina – taxa militară, care este considerată în continuare ca fiind temporală în conformitate cu legile în vigoare, însă în prezent nu există informații cu privire la momentul în care aceasta va fi anulată. 

Pe de altă parte, costul real al unui angajat nu se rezumă doar la salariu și beneficii. Include de la recrutare, la impozite, asigurări, bonusuri de performanță, beneficii de pensionare sau la beneficii care țin de specificul țării și al industriei în care activează angajatorul.  

Toate acestea sunt detalii prioritare pentru orice angajator care își construiește bugetul, fie că este vorba de un anteprenor pentru care controlul costurilor este esențial, sau o companie solidă, care are în vedere extinderea pe alte piețe. 

Continue Reading

#HrTrends

Cât câștigă angajații din Telecom

Published

on

Cu peste 3.500 de joburi postate în fiecare lună pe eJobs.ro, telecomul se situează pe locul 7 în topul celor mai mari angajatori din România și pe locul 4 în preferințele candidaților, în condițiile în care aproximativ 90.000 dintre aplicările lunare merg către joburile din acest domeniu.

”Este unul dintre puținele domenii în care vedem o distribuire cât se poate de echilibrată a categoriilor de candidați. Aplică aproape în mod egal atât cei din segmentul entry-level și fără experiență, cât și cei cu senioritate, specialiștii sau managerii. Candidații sunt atrași nu doar de numărul mare de locuri de muncă disponibile, ci și de oportunitățile de dezvoltare pe care le oferă acest sector, de faptul că pot lucra în companii foarte mari, multinaționale, dar și de posibilitatea de a se specializa la job, în cazul aplicanților care nu au experiență”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit datelor Salario, comparatorul de salarii marca eJobs, 30% dintre cei care lucrează în telecom au un salariu lunar cuprins între 4.000 și 7.000 de lei. 25% câștigă între 2.000 și 3.000 de lei, 19,5% între 3.000 și 4.000 de lei și 12,2% între 7.000 și 10.000 de lei. 8,7% au salarii mai mici de 2.000 de lei și 4,7% de peste 10.000 de lei. 

Cele mai mari salarii înregistrate sunt asociate pozițiilor de director general (30.000 de lei), inginer software (30.000 de lei), manager IT (29.150 de lei), director tehnic (26.500) sau arhitect IT (25.000). ”Sunt poziții cu un nivel ridicat de specializare, căutate la nivel general pe piața muncii și care permit o migrare ușoară de la o industrie la alta. În plus, acest tip de specialiști sunt foarte căutați și foarte bine plătiți și în afara țării. În special dacă vorbim despre angajații marilor multinaționale din telecom, vedem frecvent cazuri de relocare pe alte piețe”, detaliază Bogdan Badea.

Telecomul este unul dintre acele domenii cu o prezență extinsă la nivel national, motiv pentru care diferențele salariale între Capitală și celelalte mari orașe au devenit aproape insesizabile. Este, totodată, și domeniul care oferă cele mai multe joburi remote, raportat la numărul total de poziții scoase în piață. Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Sibiu sau Brașov continua lista orașelor cu cele mai multe locuri de muncă libere în telecom.

Cele mai mici salarii MEDII nete introduse până în acest moment de către angajații din telecom, sunt pentru joburile:

  • Tehnician – 3.000 lei
  • Dispecer – 2.500 lei
  • Operator call-center – 2.450 lei
  • Operator introducere date  – 2.300 lei
  • Casier – 2.200 lei

Orașele cu cele mai mici salarii MEDII nete din telecom sunt:

  • Balș: 1.600 lei
  • Târgu Jiu: 1.763 lei
  • Mediaș: 2.000 lei
  • Miercurea Ciuc: 2.100 lei
  • Bacău: 2.300 lei

Orașele cu cele mai mari salarii MEDII nete din telecom sunt:

  • București : 6.000 lei
  • Cluj-Napoca: 5.000 lei
  • Timișoara: 4.500 lei
  • Constanța: 3.800 lei
  • Brașov: 3.500 lei

Iată și care sunt pozițiile pentru care s-au înregistrat cele mai mari valori salariale din acest domeniu:

  • Director General: salariul mediu net la nivel național – 9.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 30.000 lei 
  • Inginer software: salariul mediu net la nivel național – 7.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 30.000 lei
  • Director tehnic: salariul mediu net la nivel național – 10.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 26.500 lei 
  • IT Architect: salariul mediu net la nivel național – 13.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 25.000 lei 
  • Manager de proiect: salariul mediu net la nivel național – 5.500 lei, salariul maxim introdus în Salario – 25.000 lei 

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile peste 35.000 de locuri de muncă. Peste 420.000 de specialiști și-au introdus veniturile până în prezent în Salario comparatorul de salarii marca eJobs. 

Continue Reading

#BrandsTalk

Tinerii iau cu asalt piața muncii după încheierea examenului de Bacalaureat

Published

on

La aproape două săptămâni de la încheierea examenului de Bacalaureat, tot mai mulți tineri se află în căutarea unui loc de muncă, numărul de aplicări pentru joburile entry level și cele din categoria ”fără experiență” crescând cu aproximativ 20% față de lunile trecute. De altfel, și angajatorii au scos în piață un număr important de joburi care se adresează celor aflați la început de carieră – peste 25.000 de locuri de muncă pentru cei fără experiență sau cei din segmentul entry-level sunt disponibile în acest moment pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România. Cele mai multe au fost postate de companiile care activează în retail, servicii, industria alimentară, turism, transport și call – center / BPO.

”Tinerii au fost întotdeauna căutați pe piața muncii, însă au fost mulți ani în care angajatorilor le era greu să îi atragă și să îi rețină pe termen lung în interiorul companiilor. Dacă a fost ceva bun în această perioadă de pandemie, a fost schimbarea felului în care tinerii se raportează la piața muncii. Au înțeles că ideal este să nu amâne prea mult momentul începerii carierei, să trateze cu mai multă responsabilitate rigorile pe care le presupune un job, să meargă la interviuri mai bine pregătiți și, în general, să fie mai serioși când vine vorba de viața lor profesională. De aceea, nu ne surprinde să vedem că, imediat după terminarea examenului de Bacalaureat, absolvenții de liceu își încearcă norocul pe piața muncii, chiar și dacă unii dintre ei vor să se angajeze doar pe perioada verii, până vor începe cursurile de la facultate”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs România.

Domeniile care au atras cele mai multe aplicări din partea acestor candidați au fost retailul, call-center / BPO, servicii, IT / telecom și turism / horeca. Acestea sunt, în mod tradițional, domeniile către care se îndreaptă cu cea mai mare ușurință tinerii pentru că permit o specializare rapidă la locul de muncă, iar unele sectoare, cum ar fi turismul, horeca sau call-center-ele vin și cu proiecte sezoniere, căutate în special de cei care vor să se angajeze doar pe perioada verii. ”Faptul că vedem, însă, un procent destul de mare, peste media la nivelul întregii piețe de candidați, a celor care aplică pentru joburi remote, ne duce la concluzia că sunt destul de mulți tineri care vor să se angajeze permanent și să poată continua munca și din toamnă, în paralel cu studiile. Dacă, la nivel general, vorbim despre un procent 12% alocat aplicărilor pentru locurile de muncă remote, în cazul celor fără experiență, procentul crește la 20%”, explică Roxana Drăghici.

Potrivit Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul mediu net al unui angajat entry level din România este de 3.000 de lei pe lună. Dintre domeniile preferate de tineri, cele mai mari salarii medii nete le oferă angajatorii din IT (4.000 de lei), telecom (3.500 de lei), call-center / BPO (2.700 de lei), turism / horeca (2.500 de lei) și servicii (2.200 de lei).

În acest moment, peste 37.000 locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cele 4,6 milioane de CV-uri și cele peste 1,3 milioane de aplicări lunare constituie cea mai mare bază de candidați activi din România. Mai mult de 2 milioane de utilizatori unici folosesc în fiecare lună serviciile platformei eJobs.ro, iar zilnic sunt actualizate 7.000 de CV-uri.

Continue Reading

Trending