269 views 3 mins 0 comments

#BrandsTalk cu Cristian China-Birta, fondatorul agenției Kooperativa 2.0: 3 branduri pe care le-a urmărit în 2021

In #BrandsTalk, #People
December 07, 2021

Publicația LeadersTalk își continuă seria de articole #BrandsTalk, rubrică în cadrul căreia prezintă evoluția și preferințele în materie de branduri ale celor mai sonore nume din marketing.

De numele său se leagă prima carte despre influencer marketing din România: ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?”. Blogger consacrat, Cristian China-Birta este fondatorul agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0, trainer și speaker. În ultimii 15 ani, el a acordat consultanță pentru 500 de campanii cu și pentru influenceri. Totodată, a participat ca influencer la mai bine de 200 de campanii.

Cristian a ținut peste 150 de cursuri de social media la solicitarea companiilor și agențiilor, fiind speaker la mai mult de 100 de evenimente în care subiectul principal a fost social media și comunicarea. De asemenea, a publicat peste 13.000 de postari și articole pe blogul său, cristianchinabirta.ro, pe care scrie din 2007.

3 branduri pe care le-a urmărit Cristian China-Birta în 2021:

Zoom

Cristian China-Birta: După explozia extraordinară din 2019-2020 (și asta un studiu de caz în sine, atât de pe linie de marketing cât și pe capitalizarea contextului de business), eram extrem de curios să văd cum se vor ”așeza” cei de la Zoom pe imensul capital proaspăt câștigat. Aceasta a fost marea lor provocare în 2021, să pară un brand zglobiu așa cum era până acum, în timp ce înghițea cu o poftă teribilă milioane și milioane de conturi noi. Din ce văd până acum, s-au achitat foarte bine de sarcină.

Bitdefender

Cristian China-Birta: Unul din brandurile mele preferate. Care în ultimii ani au făcut ceea ce trebuie să facă un brand de securitate informațională: a apăsat foarte puternic pedala de accelerației a strategiei de marketing pe zona pericolelor digitale. Cu multe incursiuni în noi tehnici de atac informatic în context de pandemie. Și totul explicat pe înțelesul tuturor. Ceea ce a constituit un mare ajutor pentru cei interesați de astfel de chestiuni.

Dacia

Cristian China-Birta: Dacă în urmă cu doar 5 ani cineva ar fi zis că Dacia va reuși să vândă mașini online, 99 de oameni din 100 ar fi râs. Acum nu mai râde nimeni. Căci Dacia chiar vinde mașini online. Și vinde bine. Doar dacă ne uităm la uluitorul succes al comenzilor pentru Spring și este de ajuns. Am un mare respect pentru ce au făcut cei de la Dacia pe zona digitală și cred cu tărie că sunt un deschizător de drumuri care poate fi o inspirație și pentru alte branduri.

/ Published posts: 322

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro