Diana Mottok este pasionată de marketing și comunicare, domeniu în care activează de peste 18 ani. Prima parte a carierei și-a petrecut-o în agenții de publicitate precum DDB, Tempo Advertising sau MullenLowe, pentru ca apoi să se alăture departamentului de marketing al Bancpost în calitate de Head of Marketing. Începând cu ianuarie 2020, ea este Director de Marketing și Comunicare la Republica BIO, unul dintre cei mai importanți retaileri și producători de produse BIO de pe piața din România.
Iubește literatura, iar în 2015 a publicat prima sa carte pentru copii, “În Căutarea Sufletului Crăciunului”. Cartea a fost nominalizată în cadrul Galei “Bun de Tipar” 2015 – Gala Industriei de Carte din România, la categoria Cea Mai Bună Carte Pentru Copii Și Tineret.
Ce branduri a urmărit Diana Mottok în 2021:
Patagonia
Diana Mottok: Urmăresc cu interes branduri curajoase care privesc dincolo de profituri și acționează din convingere, consecvente și determinate să educe și să schimbe percepții. Patagonia spre exemplu este un brand remarcabil, a cărui misiune este întipărită în ADN-ul companiei.
Campaniile lor, deși nu foarte numeroase, au devenit “iconice”. Patagonia este un brand care inspiră și are forța de a uni comunități întregi pentru a produce schimbarea. Spre deosebire de alte branduri care doar mimează sustenabilitatea, Patagonia respiră sustenabilitate prin tot ceea ce face: de la produse și servicii, la acțiuni de marketing. Așa că nu e de mirare faptul că în 2021 a devenit compania cu cea mai bună reputație în America, conform sondaj Axios-Harris Poll 100.
În 2021 mi-a plăcut campania We The Power, care își propune să facă cunoscută mișcarea cetățenilor europeni care produc energie regenerabilă și împart beneficiile în rândul comunității locale. Patagonia a semnat în decembrie 2021, în UK, primul contract prin care o companie din sectorul privat preia resurse regenerabile generate de comunitate. Este un suflu nou care încurajează posibilitățile nelimitate de business și dezvoltare ale sistemului energetic al viitorului.
Channel 4
Diana Mottok: Este uimitor cum o campanie bine executată poate schimba percepții și atitudini. Este și cazul platformei lansate de Channel 4 în 2012, Superhumans, pentru promovarea Jocurilor Paralimpice. De atunci au mai apărut încă două campanii, însă ultima, cea din 2021 pentru promovarea Jocurilor Paralimpice de la Tokyo, mi s-a părut excepțională și aproape imposibil de uitat.
Channel 4 a reușit să construiască o platformă de comunicare memorabilă care creează așteptări foarte mari odată la fiecare 4 ani. Campania a dat voce persoanelor cu dizabilități, punând astfel Jocurile Paralimpice pe picior de egalitate cu orice alt eveniment sportiv major. Recunosc că aștept cu nerăbdare campania din 2024 pentru promovarea următoarei competiții de la Paris.
Bottega Veneta
Diana Mottok: 2021 a fost încă un an dificil pentru multe business-uri, în special pentru cele locale. În aceste vremuri grele, aproape toate brandurile s-au mobilizat în luna decembrie pentru a profita din plin de apetitul pentru cumpărături al oamenilor. Bottega Veneta a ales, în schimb, în plin sezon al cadourilor să iasă din lumina reflectoarelor și să ofere vizibilitate artizanilor italieni mai puțin cunoscuți, în dorința de a le susține meșteșugurile. Așadar au renunțat să își expună o parte din produse în propria vitrină. În schimb au oferit spațiul brandurilor mai puțin cunoscute, dar ale căror produse sunt create cu aceeași măiestrie și cu același rafinament, indiferent că este vorba despre biscuiți, paste sau ceramică. Au mers și mai departe și au dezvoltat din buget propriu o campanie de comunicare dedicată acestor branduri. Este un demers ce surprinde însăși esența sărbătorii Crăciunului. Bravo, Bottega Veneta! Felicitări pentru campaia „Bottega for Bottegas”!