Connect with us

#News

Cărțile pentru copii, vedetele ediției a II-a a LibFest: 1 din 4 cărți vândute a fost pentru copii

Published

on

Peste 300.000 de români au trecut pragul virtual al LibFest – târg de carte și experiențe culturale, organizat de Libris.ro în perioada 24-27 noiembrie, participând în număr ridicat la lansările de carte și dialogurile culturale online și achiziționând cărți cu autograf. În total, ediția a doua a târgului virtual a atras cu 25% mai mulți vizitatori decât ediția precedentă, semn că evenimentele culturale sunt tot mai dorite și căutate de cititori. În cele 4 zile de târg fost vândute aproape 65.000 de volume, cu o medie de 5 cărți pe comandă. Din topul celor mai vânduți autori fac parte trei scriitori români: Dumitru Constantin Dulcan, Mihai Morar și Adina Moldoveanu, în timp ce Ioana Chicet-Macoveiciuc conduce în topul vânzărilor de cărți pentru copii. 

O treime din numărul de vizitatori ai târgului de carte LibFest, ediția a II-a, au fost cititori cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani, urmați îndeaproape de categoria cititorilor tineri – 25-34 de ani (20%). Cei mai mulți au achiziționat în cele 4 zile de târg cărți pentru copii (25%), beletristică (21%) și cărți de dezvoltare personală (10%). 

Cele mai multe comenzi au fost plasate din București, Cluj, Timiș, Brașov și Iași. Media comenzii a fost de 5 cărți, iar la nivelul întregului târg au fost vândute aproape 65.000 de cărți, cu 10% mai mult decât la prima ediție. 

Cea mai aglomerată zi din punct de vedere al comenzilor a fost miercuri, 24 noiembrie, iar peste 90% dintre comenzi au fost livrate în 24 de ore, oferind astfel cititorilor o experiență cât mai apropiată de cea de târg. Peste 15% dintre comenzi au fost ridicate din lockere, o nouă metodă de livrare rapidă, oferită de Libris începând cu finalul lunii octombrie. 

„Am pornit ideea acestui târg cu peste 150 de evenimente online, un maraton online de lansări, discuții și dezbateri pe marginea cărților momentului. Evenimentele offline de carte sunt în prezent înlocuite de cele virtuale, pentru că indiferent de mediul de desfășurare, este nevoie de interacțiune între cititori, autori și oamenii de cultură. Cititorii au fost activi și prezenți pe durata dialogurilor culturale, au comandat cărți cu autograf și au fost receptivi la recomandările specialiștilor Libris. Acest comportament se răsfrânge asupra tuturor categoriilor de vârstă și indiferent dacă cititorii sunt interesați de beletristică, dezvoltare personală, cărți de specialitate sau cărți pentru copii. Faptul că am putut oferi livrarea ultra-rapidă a cărților comandate, inclusiv prin opțiunea de livrare în peste 2200 lockere EasyBox la nivel național, ne-a apropiat și mai mult de atmosfera de târg de carte”, a precizat Laura Țeposu, CEO Libris.

Nevoia de a interacționa cu autorii cărților preferate reiese și din numărul mare de urmăritori ai lansărilor și dialogurilor pe baza cărților prezente în cadrul evenimentului. Evenimentele din cadrul târgului au adunat sute de mii de vizualizări. Printre cele mai așteptate astfel de momente de interacțiune s-au numărat dialogurile cu Dumitru Constantin Dulcan, Ioana Chicet-Macoveiciuc sau Gabriel Liiceanu. 

Online-ul permite interacțiunea cu un număr mai mare de cititori și aduce avantajul extraordinar al persistenței, în sensul că evenimentele rămân înregistrate și pot fi urmărite și după momentul transmiterii lor. La un târg de carte tradițional, cititorul trebuie să aleagă la care eveniment cultural participă fizic, având deci limitări temporale și de spațiu. Însă în online le poate urmări pe toate, ceea ce reprezintă o șansă extraordinară de a fi aproape de autori și oameni de cultură din toată lumea, adaugă Laura Țeposu. 

Iată cele mai vizualizate evenimente din ediția a II-a LibFest: 

Top 10 cele mai urmărite lansări de carte și dialoguri LibFest

  1. Dumitru Constantin Dulcan 
  2. Ioana Chicet-Macoveiciuc 
  3. Gabriel Liiceanu 
  4. Andreea Esca – dialog – 30 de ani Libris 
  5. Radu Paraschivescu 
  6. Gytha Lodge 
  7. Ioan Aurel Pop 
  8. Mark Honigsbaum 
  9. Mircea Cărtărescu 
  10. Suleika Jaouad în dialog cu Cătălin Striblea 
  11. Petronela Rotar 

Dorința cititorilor de interacțiune și amprenta pandemiei se poate observa și la nivelul titlurilor cele mai căutate. Astfel, printre cele mai vândute volume se numără Când corpul spune NU – Gabor Mate, Dieta minții – Adina Moldoveanu, Despre sensul vieții – Mihai Morar în dialog cu părintele Necula, Cele 5 limbaje ale iubirii – Gary Chapman sau Iernile sufletului – Katherine May. 

Top 10 cele mai vândute cărți 

       1.    Când corpul spune nu – Gabor Mate

  1. Dieta minții – Adina Moldoveanu
  2. Trenul spre Samarkand – Guzel Iahina
  3. Despre sensul vieții – Mihai Morar, Părintele Necula
  4. Băiatul cu pijamale în dungi – John Boyne
  5. Inteligența materiei. ediție aniversară – Dumitru Constantin Dulcan
  6. Cele cinci limbaje ale iubirii. Ed. 6 – Gary Chapman
  7. Privita din întuneric – Gytha Lodge
  8. Iernile sufletului – Katherine May
  9. Din cer au căzut trei mere – Narine Abgarian

Top 10 cei mai vânduți autori în cadrul LibFest 

1. Gabor Mate
2. Colleen Hoover
3. Guzel Iahina
4. Adina Moldoveanu
5. Joe Dispenza
6. J.K. Rowling
7. Mihai Morar, Părintele Necula
8. John Boyne
9. Dumitru Constantin Dulcan
10. Irvin D. Yalom

Un număr tot mai mare de părinți a participat la evenimentele din cadrul LibFest, de la lansări de carte și dialoguri despre educație și impactul cărților în viața copiilor până la achiziție, semn că tot mai mult părinți includ în cadourile de sărbători cărți. Astfel, dacă unul dintre cele mai urmărite evenimente online a fost dialogul pe tema rolului cărților în dezvoltarea și educarea copiilor dintre Ioana Chicet-Macoveiciuc, autor de carte și blogger de parenting, și Sever Gulea, medic psihiatru și blogger literar, la nivelul întregului eveniment , 25% dintre achizițiile de carte au fost pe acest segment. 

Top 10 cei mai vânduți autori pentru copii LibFest 

1. Ioana Chicet-Macoveiciuc

2. Sven Nordqvist
3. Jill Tomlinson
4. Matt Haig
5. Charles Dickens
6. Anna Dewdney
7. Cornelia Funke
8. Erin Hunter
9. Geronimo Stilton
10. Antoine De Saint-Exupery

Top 10 cele mai vândute cărți pentru copii 

1. Prima mea carte de Crăciun. Povești, colinde, podoabe și merinde

2. Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery

3. Aventurile lui Habarnam și ale prietenilor săi – Nikolai Nosov
4. Poveste De Crăciun – Charles Dickens
5. Bufnița care se temea de întuneric – Jill Tomlinson
6. Când Moș Crăciun a căzut din cer – Cornelia Funke
7. Singur pe lume – Hector Malot
8. Conni sărbătorește Crăciunul – Liane Schneider
9. Războiul care mi-a salvat viața – Kimberly Brubaker Bradley

10. Petrecerea de Crăciun a lui Pettson – Sven Nordqvist

Această a doua ediție a LibFest ne confirmă că experiențele cu și despre carte sunt esențiale atât pentru cititori, cât și pentru autori. Nevoia celor două lumi de a se intersecta prin dialog, autografe, dincolo de experiența lecturii în sine este evidentă, aduce entuziasm și conectează. Ne bucurăm să vedem că interesul pentru astfel de evenimente este tot mai mare și ne motivează ca, la următoarea ediție, să aducem în fața publicului tot mai mulți autori de top, consacrați și apreciați la nivel internațional și să oferim mai multe experiențe care să stârnească interesul pentru lectură, a mai spus Laura Țeposu. 

Top edituri, în funcție de numărul de vânzări: 

  1. Humanitas
  2. Litera
  3. Art
  4. Polirom
  5. Andreeas
  6. Nemira
  7. Rao
  8. Trei
  9. Aramis
  10. Gama

Două generații de librari, în dialog despre 30 de ani de carte 

Evenimentul s-a încheiat cu un dialog despre cei 30 de ani Libris și cele două generații de librari, timp în care peste 1,6 milioane de clienți au trecut pragul librăriei online și offline. Despre provocările acestor ani, și mai ales despre ce urmează, au discutat Andreea Esca cu Ana Oniță, co-fondator Libris, Virgil Oniță, co-fondator Libris, Laura Țeposu, CEO Libris, Rodica Totoianu, director comercial și Augusta Oniță, director achiziții, cei cu care a început întreaga poveste. 

La prima ediție LibFest, care a avut loc în luna martie 2021, peste 240.000 de români au trecut pragul virtual târgului. Aceștia au achiziționat 60.000 de volume, iar din topul celor mai vânduți autori au făcut parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan. 

Afacere 100% românească, Libris a intrat pe piața de carte în 1991, cu librăria Șt. O. Iosif din Brașov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existență în online, a devenit nume de referință pe segmentul de librării, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienți din întreaga lume.

În toți acești ani, Libris și-a asumat activ un rol de susținător al lecturii și a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care își propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Sarom Packaging anunță investiții de 3,2 mil. euro pentru extinderea business-ului în următorii 4 ani

Published

on

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, anunță pentru următorii patru ani, investiții noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale. Și nu numai. Compania este deja prezentă în trei țări în afara României.

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricație și distribuție, ceea ce n-a putut fi valabil în condițiile de dinamism extrem ale pieței în anii 2020 și 2021. Coroborat cu fluctuațiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultățile logistice și dificultățile în lanțul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producție, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.

În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească a ambalajelor de sticlă, anunță pentru 2023 investiții în creșterea capacității de stocare și extinderea externă a rețelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuție și securizarea stocurilor. Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piața românească care oferă servicii de consultanță pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce privește aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiștilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producția industrială de sticlă care au o vasta experiență dobândită în Franța. 

„Suntem singura companie din piața locală care are angajați oameni cu background de sticlari, iar acești oameni înțeleg profund procesul de producție. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanță în domeniu, să putem vorbi în cunoștință de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informațiilor din piața de profil, tipurile de producție. Investim constant în îmbunătățirea și lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanță. Avem o relație strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internațional pentru Îmbuteliere și Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro. 

Piața producției de ambalaje din sticlă, în crește cu 18,6%

Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creștere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanțul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creșterile de capacități de producție și depozitare.

„În afară de mărirea capacității de stocare și extinderea rețelei internaționale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum și în Client Service, pentru a putea veni și mai aproape de nevoile de personalizare ale clienților care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase și băuturi non-alcoolice, borcane pentru piața alimentară și flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuție de ambalaje de sticlă și consultanță în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiție, cât și companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania își dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferențiatoare în piață, cu elemente inovative și calitate superioară, la un preț accesibil pentru clienți.

„Oferim atât sticlă standard, cât și sticlă specializată și, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producție foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în șarje de producție mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar și partea de creație a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand. Plusul de valoare adus de serviciile noastre de consultanță permite alegerea în funcție de nevoile clienților. Astfel, le ofe rim acestora un singur punct de contact de business, un partener care își asumă responsabilitatea întregii alegeri legate de ambalajele din sticlă. Ne place să credem că, odată ce ai colaborat cu noi, îți vei dori acest lucru în continuare, iar asta se datorează plus-valorii cu care vin serviciile noastre de consultanță”, spune Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi. 

„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piață, atât din partea jucărilor mari, cât și din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambițios dat fiind că piața pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privință, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieței și o rețea de puncte de lucru foarte bine ancorată și adaptată la piață. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanță, vânzare consultativă, o rețea puternică, cu tradiție, și reacția rapidă la nevoile pieței”, conchide Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.

Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.

Continue Reading

#Banking

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

Published

on

OTP Bank România a fost selectată de stat pentru a se alătura programului Start-up Nation 2022 implementat prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Programul prevede acordarea unui ajutor financiar nerambursabil din partea statului în limita maximă a 200.000 lei, pentru fiecare startup înființat după data de 1 ianuarie 2020, care îndeplinește criteriile de eligibilitate menționate în cadrul programului.   

Ca un partener activ în proiecte semnificative pentru antreprenori, OTP Bank Romania prin alăturarea în programul guvernamental propune beneficiarilor o serie de avantaje la accesarea serviciilor și produselor băncii. Astfel că, după acceptarea în programul de stat, antreprenorii pot deschide un cont dedicat de grant și solicita o finanțare punte de 100% din ajutorul financiar nerambursabil, garantat în procent de până la 80% din valoarea creditului de către FNGCIMM. În plus, au acces la un pachet dedicat de cont curent cu comisioane zero la operațiuni și încasări, administrare card și Internet banking, în funcție de specificul fiecarui pachet și de activitatea tranzacțională a fiecarui client. 

„În ultimii doi ani, marcați de pandemie, am constatat agilitatea, reziliența și spiritul antreprenorial de care au dat dovadă start-up-urile din Romania. Accesarea diferitelor instrumente guvernamentale în perioada următoare devine o necesitate nu doar pentru capitalul românesc, dar mai ales pentru facilitatea creșterii mediului antreprenorial. Acum, mai mult ca niciodată, dorim sa fim alături de sectorul antreprenorial, iar implicarea în programul Start-up Nation este un punct de sprijin pentru inițiativele antreprenoriale locale și, implicit, pentru stimularea creșterii economice prin încurajarea înființării de firme noi. Ne așteptăm la o performanță bună a programului și punem la dispoziția beneficiarilor un cost de finanțare bun și accesibil, dar mai ales o experiență cuprinzătoare pentru clienți.”, a declarat Gyula Fatér, Director General OTP Bank România.

Antreprenorii se pot înscrie în programul Start-up Nation 2022 în perioada 19 iulie – 1 septembrie, pe site-ul Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Continue Reading

#Finance

Cine este Andra Caşu, noul Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică

Published

on

Andra Caşu preia, începând cu luna iulie 2022, poziția de Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică. Cu o experiență de peste 19 ani în domeniul consultanţei fiscale în cadrul EY România, Andra Caşu este specializată în domeniul consultanţei fiscale internaţionale în domeniul impozitării directe, cu focus pe zona de servicii financiare.

Andra este liderul departamentului de Impozite Directe al EY România şi este totodată liderul Sectorului de Consultanţă fiscală şi juridică în Servicii Financiare pentru România şi regiunea CESA (Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale). Ea a acumulat experienţă semnificativă în domeniul consultanţei fiscale, iar portofoliul său de clienţi cuprinde companii multinaţionale din România şi străinătate, bănci, companii de asigurare şi leasing, fonduri de investiții, companii petroliere şi de energie, dar şi mari producători din diverse domenii industriale.

Alex Milcev, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică al EY România și Moldova: „Promovarea Andrei Cașu ca Partener în cadrul departamentului de Impozite directe contribuie la creşterea practicii noastre de servicii fiscale. Creativitatea, pasiunea şi exemplul de lider pe care Andra le-a demonstrat au făcut-o un membru foarte valoros al echipei de Asistenţă fiscală şi juridică, contribuind la consolidarea poziţiei de piaţă a EY în acest domeniu.”

„În momentul de faţă, funcţia fiscală este în curs de transformare, ca urmare a perioadei de pandemie şi a unui focus crescut pe zona de automatizare la nivel global. De asemenea, au apărut schimbări semnificative şi în legislaţia fiscală, ceea ce aduce pentru companii un volum crescut de obligaţii de raportare, dar şi o nevoie de modernizare şi transformare internă. Focusul trebuie să rămână pe crearea de valoare, dar şi pe orientarea către zonele de transformare digitală şi sustenabilitate. Acestea sunt direcţiile care vor genera rezultate optime pentru contribuabili în perioada următoare, iar echipa noastră este implicată în mod dinamic în tot ceea ce ţine de transformarea mediului fiscal din România”, a declarat Andra Caşu. 

Andra Cașu a absolvit facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi este membră a Camerei Consultanţilor Fiscali din România. A urmat, de asemenea, cursurile Oxford Business School în cadrul programului Women’s Leadership Development Program.

Continue Reading

Trending