Connect with us

#News

Cărțile pentru copii, vedetele ediției a II-a a LibFest: 1 din 4 cărți vândute a fost pentru copii

Published

on

Peste 300.000 de români au trecut pragul virtual al LibFest – târg de carte și experiențe culturale, organizat de Libris.ro în perioada 24-27 noiembrie, participând în număr ridicat la lansările de carte și dialogurile culturale online și achiziționând cărți cu autograf. În total, ediția a doua a târgului virtual a atras cu 25% mai mulți vizitatori decât ediția precedentă, semn că evenimentele culturale sunt tot mai dorite și căutate de cititori. În cele 4 zile de târg fost vândute aproape 65.000 de volume, cu o medie de 5 cărți pe comandă. Din topul celor mai vânduți autori fac parte trei scriitori români: Dumitru Constantin Dulcan, Mihai Morar și Adina Moldoveanu, în timp ce Ioana Chicet-Macoveiciuc conduce în topul vânzărilor de cărți pentru copii. 

O treime din numărul de vizitatori ai târgului de carte LibFest, ediția a II-a, au fost cititori cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani, urmați îndeaproape de categoria cititorilor tineri – 25-34 de ani (20%). Cei mai mulți au achiziționat în cele 4 zile de târg cărți pentru copii (25%), beletristică (21%) și cărți de dezvoltare personală (10%). 

Cele mai multe comenzi au fost plasate din București, Cluj, Timiș, Brașov și Iași. Media comenzii a fost de 5 cărți, iar la nivelul întregului târg au fost vândute aproape 65.000 de cărți, cu 10% mai mult decât la prima ediție. 

Cea mai aglomerată zi din punct de vedere al comenzilor a fost miercuri, 24 noiembrie, iar peste 90% dintre comenzi au fost livrate în 24 de ore, oferind astfel cititorilor o experiență cât mai apropiată de cea de târg. Peste 15% dintre comenzi au fost ridicate din lockere, o nouă metodă de livrare rapidă, oferită de Libris începând cu finalul lunii octombrie. 

„Am pornit ideea acestui târg cu peste 150 de evenimente online, un maraton online de lansări, discuții și dezbateri pe marginea cărților momentului. Evenimentele offline de carte sunt în prezent înlocuite de cele virtuale, pentru că indiferent de mediul de desfășurare, este nevoie de interacțiune între cititori, autori și oamenii de cultură. Cititorii au fost activi și prezenți pe durata dialogurilor culturale, au comandat cărți cu autograf și au fost receptivi la recomandările specialiștilor Libris. Acest comportament se răsfrânge asupra tuturor categoriilor de vârstă și indiferent dacă cititorii sunt interesați de beletristică, dezvoltare personală, cărți de specialitate sau cărți pentru copii. Faptul că am putut oferi livrarea ultra-rapidă a cărților comandate, inclusiv prin opțiunea de livrare în peste 2200 lockere EasyBox la nivel național, ne-a apropiat și mai mult de atmosfera de târg de carte”, a precizat Laura Țeposu, CEO Libris.

Nevoia de a interacționa cu autorii cărților preferate reiese și din numărul mare de urmăritori ai lansărilor și dialogurilor pe baza cărților prezente în cadrul evenimentului. Evenimentele din cadrul târgului au adunat sute de mii de vizualizări. Printre cele mai așteptate astfel de momente de interacțiune s-au numărat dialogurile cu Dumitru Constantin Dulcan, Ioana Chicet-Macoveiciuc sau Gabriel Liiceanu. 

Online-ul permite interacțiunea cu un număr mai mare de cititori și aduce avantajul extraordinar al persistenței, în sensul că evenimentele rămân înregistrate și pot fi urmărite și după momentul transmiterii lor. La un târg de carte tradițional, cititorul trebuie să aleagă la care eveniment cultural participă fizic, având deci limitări temporale și de spațiu. Însă în online le poate urmări pe toate, ceea ce reprezintă o șansă extraordinară de a fi aproape de autori și oameni de cultură din toată lumea, adaugă Laura Țeposu. 

Iată cele mai vizualizate evenimente din ediția a II-a LibFest: 

Top 10 cele mai urmărite lansări de carte și dialoguri LibFest

  1. Dumitru Constantin Dulcan 
  2. Ioana Chicet-Macoveiciuc 
  3. Gabriel Liiceanu 
  4. Andreea Esca – dialog – 30 de ani Libris 
  5. Radu Paraschivescu 
  6. Gytha Lodge 
  7. Ioan Aurel Pop 
  8. Mark Honigsbaum 
  9. Mircea Cărtărescu 
  10. Suleika Jaouad în dialog cu Cătălin Striblea 
  11. Petronela Rotar 

Dorința cititorilor de interacțiune și amprenta pandemiei se poate observa și la nivelul titlurilor cele mai căutate. Astfel, printre cele mai vândute volume se numără Când corpul spune NU – Gabor Mate, Dieta minții – Adina Moldoveanu, Despre sensul vieții – Mihai Morar în dialog cu părintele Necula, Cele 5 limbaje ale iubirii – Gary Chapman sau Iernile sufletului – Katherine May. 

Top 10 cele mai vândute cărți 

       1.    Când corpul spune nu – Gabor Mate

  1. Dieta minții – Adina Moldoveanu
  2. Trenul spre Samarkand – Guzel Iahina
  3. Despre sensul vieții – Mihai Morar, Părintele Necula
  4. Băiatul cu pijamale în dungi – John Boyne
  5. Inteligența materiei. ediție aniversară – Dumitru Constantin Dulcan
  6. Cele cinci limbaje ale iubirii. Ed. 6 – Gary Chapman
  7. Privita din întuneric – Gytha Lodge
  8. Iernile sufletului – Katherine May
  9. Din cer au căzut trei mere – Narine Abgarian

Top 10 cei mai vânduți autori în cadrul LibFest 

1. Gabor Mate
2. Colleen Hoover
3. Guzel Iahina
4. Adina Moldoveanu
5. Joe Dispenza
6. J.K. Rowling
7. Mihai Morar, Părintele Necula
8. John Boyne
9. Dumitru Constantin Dulcan
10. Irvin D. Yalom

Un număr tot mai mare de părinți a participat la evenimentele din cadrul LibFest, de la lansări de carte și dialoguri despre educație și impactul cărților în viața copiilor până la achiziție, semn că tot mai mult părinți includ în cadourile de sărbători cărți. Astfel, dacă unul dintre cele mai urmărite evenimente online a fost dialogul pe tema rolului cărților în dezvoltarea și educarea copiilor dintre Ioana Chicet-Macoveiciuc, autor de carte și blogger de parenting, și Sever Gulea, medic psihiatru și blogger literar, la nivelul întregului eveniment , 25% dintre achizițiile de carte au fost pe acest segment. 

Top 10 cei mai vânduți autori pentru copii LibFest 

1. Ioana Chicet-Macoveiciuc

2. Sven Nordqvist
3. Jill Tomlinson
4. Matt Haig
5. Charles Dickens
6. Anna Dewdney
7. Cornelia Funke
8. Erin Hunter
9. Geronimo Stilton
10. Antoine De Saint-Exupery

Top 10 cele mai vândute cărți pentru copii 

1. Prima mea carte de Crăciun. Povești, colinde, podoabe și merinde

2. Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery

3. Aventurile lui Habarnam și ale prietenilor săi – Nikolai Nosov
4. Poveste De Crăciun – Charles Dickens
5. Bufnița care se temea de întuneric – Jill Tomlinson
6. Când Moș Crăciun a căzut din cer – Cornelia Funke
7. Singur pe lume – Hector Malot
8. Conni sărbătorește Crăciunul – Liane Schneider
9. Războiul care mi-a salvat viața – Kimberly Brubaker Bradley

10. Petrecerea de Crăciun a lui Pettson – Sven Nordqvist

Această a doua ediție a LibFest ne confirmă că experiențele cu și despre carte sunt esențiale atât pentru cititori, cât și pentru autori. Nevoia celor două lumi de a se intersecta prin dialog, autografe, dincolo de experiența lecturii în sine este evidentă, aduce entuziasm și conectează. Ne bucurăm să vedem că interesul pentru astfel de evenimente este tot mai mare și ne motivează ca, la următoarea ediție, să aducem în fața publicului tot mai mulți autori de top, consacrați și apreciați la nivel internațional și să oferim mai multe experiențe care să stârnească interesul pentru lectură, a mai spus Laura Țeposu. 

Top edituri, în funcție de numărul de vânzări: 

  1. Humanitas
  2. Litera
  3. Art
  4. Polirom
  5. Andreeas
  6. Nemira
  7. Rao
  8. Trei
  9. Aramis
  10. Gama

Două generații de librari, în dialog despre 30 de ani de carte 

Evenimentul s-a încheiat cu un dialog despre cei 30 de ani Libris și cele două generații de librari, timp în care peste 1,6 milioane de clienți au trecut pragul librăriei online și offline. Despre provocările acestor ani, și mai ales despre ce urmează, au discutat Andreea Esca cu Ana Oniță, co-fondator Libris, Virgil Oniță, co-fondator Libris, Laura Țeposu, CEO Libris, Rodica Totoianu, director comercial și Augusta Oniță, director achiziții, cei cu care a început întreaga poveste. 

La prima ediție LibFest, care a avut loc în luna martie 2021, peste 240.000 de români au trecut pragul virtual târgului. Aceștia au achiziționat 60.000 de volume, iar din topul celor mai vânduți autori au făcut parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan. 

Afacere 100% românească, Libris a intrat pe piața de carte în 1991, cu librăria Șt. O. Iosif din Brașov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existență în online, a devenit nume de referință pe segmentul de librării, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienți din întreaga lume.

În toți acești ani, Libris și-a asumat activ un rol de susținător al lecturii și a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care își propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

10 superalimente care te ajută să întâmpini iarna plin de energie

Published

on

Schimbările aduse de sezonul rece pot fi factori de stres pentru organism și, implicit, pentru sistemul imunitar. La începutul iernii, alături de sport, odihnă și timp petrecut în aer liber, o dietă adecvată contribuie la fortificarea sistemului imunitar. Scorțișoara, matcha, spirulina, ghimbirul, maca sau pudra de cătină sunt doar câteva dintre alimentele de la Niavis care combină proprietăți nutritive de excepție, iar consumul lor contribuie la menținerea sănătății. 

Un sistem imunitar puternic înseamnă o capacitate crescută  pentru organism de a depăși perioadele de boală, fiind un aliat de nădejde în lupta cu virusurile. Mișcarea și exercițiile fizice, reducerea nivelului de stres, baia de soare, somnul suficient, hidratarea corespunzătoare, dar și o alimentație variată și echilibrată, bogată în antioxidanți, sunt metode dovedite științific pentru întărirea sistemului imunitar.

La debutul sezonului rece, cele mai căutate produse pe Niavis.ro sunt scorțișoara, matcha și pudra de roșcove, lista fiind completată de uleiul de cocos, semințele de in, chia, turmeric, spirulina, dar și  de fulgii de ovăz ori de drojdia uscată.

Vitamina C este cel mai folosit supliment pentru imunitate, ajutând nu doar la creșterea imunității, ci și la creșterea nivelului de energie și reducerea oboselii. Natura, însă, oferă un suport important organismului și prin cătină sau coacăze, vedetele superalimentelor și aliați de nădejde în fortificarea sistemului imunitar.

Matcha (care în japoneză înseamnă pudră de ceai) este considerată de majoritatea specialiștilor cel mai important sortiment de ceai verde datorită numeroaselor sale proprietăți benefice organismului. Comparativ cu o cană de ceai verde obișnuit, matcha conține de 137 ori mai mulți antioxidanți, care au un rol important în lupta împotriva radicalilor liberi și care  stimulează detoxifierea organismului.

Ghimbirul, sub formă de pudră ori rădăcină, este un aliment cu proprietăți și beneficii deosebite asupra sănătății organismului, atestate de studii de specialitate. De la susținerea imunității în lupta cu o serie de bacterii până la intensificarea metabolismului, ghimbirul este un ajutor important într-o serie de afecțiuni, fiind folosit de mii de ani în medicina ayurvedică datorită proprietăților sale terapeutice.

Între mese, pentru un plus de energie și sănătate, specialiștii recomandă optarea pentru gustări hrănitoare și gustoase: fructe, nuci, semințe, iaurt cu cereale integrale sau fructe deshidratate fără zahăr.

La toate acestea se adaugă sfatul specialiștilor de a renunța, pe cât posibil, la zahărul adăugat, tocmai pentru a avea mai multă energie. Astfel, zahărul poate fi înlocuit cu siropul de agave, iar cacaua cu pudra de roșcove, care este bogată în calciu, proteine, pectină, având totodată un conținut scăzut în calorii și grăsimi.

Acestea sunt doar câteva dintre alimentele care, odată introduse în alimentație, ajută la o stare de bine, alături de o dietă echilibrată și mișcare, așa cum recomandă specialiștii Niavis. 

Continue Reading

#News

Cum arată Hotelul Radisson Blu Aurum Brașov, deschis în octombrie 2022

Published

on

Amplasat în inima centrului istoric al  orașului, Radisson Blu Aurum Brașov s-a deschis în luna octombrie pe amplasamentul fostului Palat al Telefoanelor de pe Bd. Eroilor din Brașov. Vechea clădire, construită în anii 1930 și aflată într-un grad avansat de degradare a fost reabilitată și transformată într-o destinație atractivă, care integrează elemente vizuale și povești din istoria orașului, într-un spațiu sofisticat, cu finisaje și servicii premium. 

Hotelul atrage deja turiști din Statele Unite, Marea Britanie, Orientul Mijlociu sau Germania, dar și un număr mare de turiști români care vizitează Brașovul pentru afaceri sau în timpul liber.

Cu 110 camere elegante, un restaurant cu specific eclectic asiatic, sălă de degustare care găzduiește un fragment vechi de peste 400 de ani din zidul vechii cetăți a Brașovului, executive lounge cu vedere panoramică, sală de conferințe cu capacitate de 170 persoane și facilități de wellness, hotelul Radisson Blu Aurum Brașov este o destinație care îmbină designul contemporan cu finisaje premium, armonizate cu detalii din istoria Brașovului.

Echipa actuală a hotelului cuprinde 70 de persoane, urmând să crească la 100 în primele luni ale anului următor.

Trecut și viitor, într-o destinație pentru generații

Hotelul a fost construit cu obiectivul de a deveni o atracție în sine în Brașov. Zidul vechii cetăți descoperit în subsol a fost pus în valoare și este vizibil și din exterior, printr-un tavan din sticlă. Întregul design al hotelului îmbină elemente vizuale specifice cetății și breslei aurarilor, care au inspirat numele și conceptul Radisson Blu Aurum.

Ne-am implicat activ în fiecare detaliu al hotelului, pentru a crea un cadru care combină într-un mod inedit istoria cu stilul contemporan. Pentru imaginile din camere, de exemplu, am lucrat cu un designer vestimentar pentru creația unei rochii unicat, inspirată de turnurile cetății Brașovului și am reprodus bijuterii în stilul celor manufacturate de aurarii brașoveni în sec. XVI. Când am descoperit zidul cetății în timpul lucrărilor am decis să modificăm întregul proiect pentru a-l pune în valoare și a-l face accesibil turiștilor. Aproape fiecare colț din acest hotel poate spune o poveste, iar poveștile sunt cele care îi vor crește valoarea peste generații –spune Ramona Neamțu, proprietar Radisson Blu Aurum Brașov.

Românii caută experiențe de 5 stele: în luna octombrie, 80% dintre oaspeții hotelului, români

În prima lună de funcționare, în hotelul Radisson Blu Aurum, primul hotel de brand internațional din centrul orașului Brașov, 80% dintre turiști au fost români. Pentru primul an de funcționare, estimările arată un grad mediu de ocupare de 65-70% și o împărțire egală între oaspeții români și cei străini. Prețurile de cazare pornesc de la 125de euro/noapte, însă media anuală se va situa la 165 euro/noapte.

Indiferent de naționalitate, oaspeții noștri caută servicii cu un standard de calitate excepțional, iar franciza Radisson Blu și tot ceea ce oferă hotelul nostru susțin această filozofie orientată către servicii personalizate, de calitate superioară. Restaurantul Artis oferă un meniu sofisticat, camerele îmbină tehnologia cu eleganța clasică și inspirație istorică. Ne dorim ca Brașovul să devină o destinație de renume atât pentru turiștii români, cât și pentru străini –spune Anca Cristea, Director General al Radisson Blu Aurum Brașov, executiv cu 18 ani de experiență în industria hotelieră din România.

3 restaurante, lounge privat și o priveliște unică

Pe lângă cazare, printre experiențele de cinci stele pe care turiștii le pot accesa la Radisson Blu Aurum Brașov se regăsesc degustările de vin și whiskey în salonul de degustări și în skybarul cu priveliște panoramică, vizitarea zidului cetății Brașovului descoperit în timpul lucrărilor și pus în valoare în salonul de subsolul hotelului, precum și relaxarea în zona de wellness și masaj.

Pentru mediul de afaceri, hotelul oferă sala de conferință și evenimente cu o capacitate de 170 persoane și executive lounge, care poate găzdui ședințe de management sau întâlniri de creație.

Restaurantul Artis de la parterul, hotelului propune un concept culinar eclectic asiatic, cu influențe locale. În skybar și în salonul de degustări pot fi organizate evenimente private, precum și degustări cu somelierul de vin sau whiskey.  

Pentru iarna 2022-2023, în contextul proximității față de cel mai popular domeniu schiabil din România, Radisson Blu Aurum oferă pachete de cazare completate de experiențe sofisticate. Hotelul asigură transfer către Poiana Brașov pentru pasionații de schi, iar de Crăciun și Revelion organizează experiențe culinare și artistice. 

Radisson Blu este un brand hotelier de lux care oferă servicii personalizate în destinații din întreaga lume. Caracterizate prin atenția la detalii, hotelurile Radisson Blu sunt concepute pentru a oferi oaspeților experiențe memorabile. Oaspeții și partenerii de afaceri își pot îmbunătăți experiența cu Radisson Blu participând la Radisson Rewards, un program internațional de loialitate care oferă beneficii și recompense excepționale.   

Continue Reading

#HrTrends

Care au fost cele mai căutate joburi în 2022

Published

on

Aproape 8,5 milioane de căutări au fost făcute, de la începutul anului, pe eJobs.ro de către candidații aflați în căutarea unui loc de muncă. Cu o medie de 35.000 de joburi nou postate în fiecare lună, 2022 a fost cel mai bun an pentru piața muncii din acest punct de vedere, în timp ce numărul de aplicări atrase ajunge la aproximativ 10 milioane până în acest moment.

„Pentru că a fost un an bun nu doar din perspectiva numărului de locuri de muncă scoase în piață, ci și din perspectiva salariilor oferite, am văzut multe mișcări în segmentul de specialiști, care au avut parte de o plajă foarte generoasă pentru negocieri salariale, dar și în cel al candidaților aflați la început de carieră, respectiv cei din categoria 18-24 de ani. Ei au fost mai activi decât oricând, atât din punctul de vedere al prospectării pieței, cât și al aplicărilor efective”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Cu 58.000 de căutări pe site, joburile de inginer au fost cele mai căutate anul acesta, vârfurile de categorie fiind inginerii constructori, inginerii mecanici și inginerii de instalații. Contabilii ocupă locul secund în același clasament, cumulând 39.000 de căutări pe eJobs.ro. Urmează șoferii pentru care sunt raportate peste 33.000 de interogări ale candidaților.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.500 de lei, 3.900 de lei pentru angajații din contabilitate și 3.500 de lei pentru cei din transporturi / distribuție. Tot pentru aceleași domenii, angajatorii au postat anul acesta peste 100.000 de joburi. Cele mai multe au fost pentru șoferi (48.000 de poziții), urmați de ingineri (28.000) și contabili (25.000). 

„Un loc important îl ocupă în continuare locurile ce permit munca de acasă, acestea adunând nu doar un număr mare de căutări, ci și o cotă de 13,1% din totalul de aplicări anuale, respectiv 1,3 milioane, nivel similar cu cel înregistrat în 2021. Interesant este faptul că, în ciuda previziunilor de la începutul anului, 2022 a dovedit că și angajatorii au rămas deschiși la ideea de joburi remote, de vreme ce numărul de poziții postate a fost cu aproximativ 25% mai mare decât anul trecut”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Alte poziții care au generat peste 10.000 de căutări în parte au fost cele de manager, economist ori specialist în resurse umane. Lor li se alătură și cuvinte cheie care indică interesul pentru anumite domenii precum resurse umane, call center sau vânzări. Finalul acestui an arată, totuși, o scădere a interesului pentru joburile de inginer și pentru cele part time și remote, dar marchează, în schimb, creșteri pentru contabili, șoferi și economiști.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 27.000 de locuri de muncă. 

Continue Reading

Trending