337 views 6 mins 0 comments

Ce citește Adrian Bodomoiu, director general Wizrom Software

In #BooksTalk, #Pathfinders
November 23, 2021

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Adrian Bodomoiu, directorul general al companiei Wizrom Software.

Și-a început colaborarea cu Wizrom încă de pe băncile Facultății de Fizică, în anul 1994, din postura de consultant. A devenit în scurt timp director executiv, poziție pe care a deținut-o între 1998-2007, pentru ca ulterior să fie numit director general. O funcție pe care o ocupă și în acest moment în companie.

Adrian Bodomoiu a absolvit cursurile Facultății de Fizică din cadrul Universității București, în 1995. În 2004, el a făcut parte din echipa Wizrom ai cărei membri au primit certificatul cursului „Winning concept” de la TMUROT (Innovative Talent and Performance Solution), Israel. Iar, în 2008, a urmat un program de MBA de la Asebuss și Kennesaw State University, Atlanta.

Adrian este pasionat de aviație și îi place să construiască și să piloteze aeromodele.

Dark Cockpit de Emil Dobrovolski și Octavian Pantis  

Adrian Bodomoiu: Dark Cockpit e o carte fascinantă, atât din perspectiva unui om pasionat de aviație ca mine, dar mai ales pentru că îți oferă o viziune extraordinară despre cum se conduce o industrie care trebuie să ofere siguranță, predictibilitate și eficiență la cote înalte.

Imaginați-vă câte mecanisme și proceduri trebuie să țină funcțional acest trafic imens la nivel mondial, unde avem circa 25.000 de avioane comerciale în aer în orice moment! Cum ții stabil în aer un avion, indiferent de cât vitrege sunt condițiile de mediu? Dar un bussiness? E evident că, atunci când apar probleme, avem foarte puțin timp să analizăm ce s-a întâmplat și să acționăm astfel încât să aducem în siguranță avionul sau business-ul „la sol”.

În Dark Cockpit am descoperit un rezervor de principii, reguli și recomandări foarte valoroase, care pot fi aplicate în orice domeniu pentru a reduce mult riscurile și risipa de resurse. Eu personal aplic de ceva vreme aceste principii atât în companie, cât și în mediul de business.

Start-up Nation de Dan Senor și Saul Singer

Adrian Bodomoiu: Am avut adevărate revelații citind această carte care răspunde unei întrebări foarte interesante: cum a reușit Israelul, acest stat mic, înființat acum 60 de ani într-o zonă fără resurse naturale și aflat într-o stare semi-permanentă de război, să devină cel mai fertil teren pentru un număr impresionant de start-up-uri?

Răspunsul a fost unul cât se poate de surprizător pentru mine și nu vreau să-l dezvălui, ca să nu stric nimănui plăcerea descoperirii. Însă, indiferent cât de diferite ar fi contextele istorice, culturale și geografice, mi-a fost evident că am multe de învățat din această carte și, mai ales, multe lucruri de aplicat și la noi. În business nu e nevoie neapărat să reinventezi roata, poți doar să fii atent la ce și cum s-a întâmplat prin alte locuri și să adaptezi inteligent modele de succes în context local.

Începe cu de ce. Cum ne inspiră marii lideri astfel încât să trecem la acțiune de Simon Sinek

Adrian Bodomoiu: Această carte de referință a lui Simon Sinek a fost foarte importantă pentru mine deoarece m-a făcut să înțeleg că, în orice domeniu ai activa (și cu-atât mai mult în mediul de business), oamenii nu-ți vor „cumpăra” un produs, un serviciu, o mișcare sau o idee decât atunci când ei vor fi înțeles „de ce”-ul din spate.

Când am ascultat celebrul discurs TEDx al lui Simon Sinek, am avut revelația că mulți dintre noi ignorăm această întrebare, deși ea ar trebui să ne guverneze orice inițiativă. Cum ar spune el, „oamenii nu cumpără ceea ce faci, ci cumpără motivul pentru care faci ceea ce faci”. Ca orice observație genială, e simplă și de impact.

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

/ Published posts: 322

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro