LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.
Cu peste 15 ani de experiență în domeniul digital și al inovației, mereu în mișcare, pasionat de simplitate, gândire strategică și customer & user experience, Alexandru Bogdan este CEO ROCA X.
Expunerea la industrii diverse, de la IT și telecom, la retail, fashion și fonduri de investiții i-a perfecționat nivelul de adaptabilitate și de înțelegere 360 de grade a oricărui business. Mai mult decât atât, misiunea ROCA X de a identifica idei și companii inovatoare fondate de antreprenori pasionați de rezolvarea unor nevoi reale și actuale, de a le accelera creșterea și de a le modela în unicornii de mâine, s-a potrivit perfect misiunii personale de a avea un impact major în business și viețile oamenilor.
„Domeniul investițiilor în startup-uri este la început de drum în România, însăși industria internațională s-a transformat radical în ultimii 10 ani. Numărul cărților și articolelor atât despre investiții, cât și despre cum poți construi un start-up de succes este copleșitor, dar acestea descriu preponderent experiențe inviduale lăsând la alegerea cititorului calea. M-am gândit în consecință să aleg aici trei titluri care cred că vor ajuta fondatorii să își crească șansele de succes”, explică Alexandru Bogdan.
Small Data de Martin Lindstrom
Alexandru Bogdan: Învățam în multe titluri despre cum să segmentăm audiențele, cum să marketăm produsele pentru fiecare dintre aceste segmente și specificitățile fiecărui canal, dar toate aceste metodologii și soluții nu vor avea nici un efect dacă produsul nu este bine definit și nu este atrăgător în ochii viitorilor consumatori. De prea multe ori startup-urile se întemeiază pe baza unui mic survey, posibil chiar cu apropiați ai fondatorului care din păcate vor fi subiectivi în răspunsuri din cauza relației cu el sau a diferenței între imaginea pe care o dorim despre noi și cea reală.
Martin Lindstrom ne învață în Small Data exact cum să identificăm nevoile reale ale actualilor sau viitorilor noștri clienți. Cartea ne provoacă să avem un nou standard al nivelului de detaliu și cât de intim trebuie să cunoaștem aceste preferințe reale ale clienților noștri pentru a putea construi produse și servicii interesante cu șanse reale de a deveni unicornii de mâine.
Arta povestirii în afaceri de Stephen Denning
Alexandru Bogdan: Fiecare fondator de succes a trebuit să-și vândă ideile mai întâi investitorilor pentru a avea capitalul necesar dezvoltării produsului sau serviciului, apoi echipei pe care a recrutat-o pentru a-l construi si apoi clienților, apoi din nou investitorilor pentru a susține o nouă etapă în dezvoltarea companiei … și ciclul se repetă în startup-urile de succes la fiecare ~18 luni…
Stephen Denning in Arta povestirii în afaceri ne arată calea prin care fiecare fondator poate comunica mai bine, prin care fiecare pitch, fiecare interviu sau fiecare întalnire cu un potențial client pot avea șanse mai mari de succes prin integrarea în discurs a storytelling-ului autentic, creând astfel o relație mult mai strânsă cu audiența. Nici o prezentare sau întâlnire nu este prea scurtă pentru a integra astfel de elemente și a perfecționa această tehnică de persuasiune.
No Rules Rules de Reed Hastings & Erin Meyer
Alexandru Bogdan: Deși alegerea a doar trei titluri este foarte dificilă, aș mai adăuga acestui top No Rules Rules de Reed Hastings pentru că de multe ori, în cursa dezvoltării accelerate, tocmai cultura organizațională care este liantul cărămizilor pe care le punem în dezvoltarea companiei este ignorată.
Deși poate multe dintre ideile cărții pot fi percepute ca radicale din motive socio-culturale, este mult mai simplu să stabilești feedback-ul direct sau să faci ,,keeper test-ul” înțeles care să devină obiceiuri într-o echipă de 5-10 persoane astfel încât acestea să fie apoi transmise mai departe de fiecare dintre managerii seniori către noii membri decât să încerci introducerea într-o organizație de câteva zeci sau sute de angajați răspândiți în toate colțurile lumii asemenea noțiuni. Niciodată nu va exista un moment mai bun ca acum, la început, pentru a începe să construiești o cultură care va multiplica exponențial viteza de dezvoltare a companiei pe care o construiești.
B O N U S
Cum sa gândești ca un împărat roman. Filosofia stoică a lui Marcus Aurelius de Donald Robertson
Alexandru Bogdan: Și pentru că spuneam că alegerea a doar trei titluri a fost foarte dificilă, propun titlul nr. 4 legat de un subiect atât de drag nouă investitorilor: reziliența la provocările pe care antreprenoriatul le va aduce cu siguranță în calea fondatorilor. Daca toate celelalte skill-uri (marketing, sales etc) se învață, de ce nu am putea să învățăm ce este această reziliență și cum să ne-o dezvoltăm pentru a avea rezultate mai bune?
Donald Robertson în cartea Cum să gândești ca un împărat roman ne ajută să facem un prim pas în filozofia stoică și în practicile care ne pot ajuta pe fiecare dintre noi să vedem în orice obstacol o oportunitate de a-l depăși și a ne dezvolta o nouă calitate. Este exact ceea ce investitorii caută să regăsească în fiecare dintre antreprenorii pe care ii susțin. Poate părea ciudat ca într-un domeniu în care vorbim doar despre ultimele tehnologii, să căutăm un răspuns în filozofia antică, însă armele cu care fiecare fondator trebuie să se pregătească pentru a cuceri lumea nu s-au schimbat prea mult de-a lungul timpului.
Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton. Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.roSusține proiectele LeadersTalk.ro
AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX
AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES
AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS
AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME
AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE
AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM
AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS
AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU
AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS
AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB
AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL
AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX
AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE
AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER
AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA
AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER
AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU
AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK
AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS
AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT
AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE