Connect with us

#BooksTalk

Ce citește Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager și EMEA SVP la VTEX

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP la VTEX, platforma internațională de comerț enterprise. 

Cu peste 14 ani de experiență în construirea și creșterea de businessuri de comerț, de-a lungul timpului Cristi a creat, lansat și gestionat proiecte online de top din Europa Centrală și de Est. Experiența lui include lideri din piața de fashion precum Coty Cosmetics, Otter sau Lensa, dar și start-up-uri la a căror construcție a contribuit.

Cu un background educațional care include atât elemente de business, cât și de software development, Cristi are o perspectivă completă asupra pieței de comerț digital.

„Cărțile de business sunt ca un consultant: cele slabe îți pot irosi atenția și timpul, cele bune te pot ajuta să treci la nivelul următor. Din experiență, cele mai bune cărți și cei mai buni consultanți oferă aceleași lucruri: autoritate, aplicabilitate și rezultate.” – Cristi Movilă

Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose – Tony Hsieh

Cristi Movilă: Delivering Happiness rămâne pentru mine o carte esențială pentru construcția culturii unei companii. La momentul publicării, Toni Hsieh era unul dintre cei mai importanți oameni din industria digitală și un om de business pe care-l urmăream constant. Fondator al LinkExchange și CEO al Zappos, Hsieh și-a centrat cartea pe o lecție pe care am aplicat-o cu fiecare nouă provocare profesională.

Teoria lui este că, indiferent de obiectivele noastre personale și de business, scopul nostru final rămâne fericirea, o fericire care e la fel de dependentă de realizările personale, cât este de mediul de lucru. Pentru a putea traduce fericirea în ceva ce poți aplica în activitatea de management, trebuie să oferi angajaților și partenerilor autonomie, posibilități de a progresa, conectare autentică și un scop real, pentru care să poată colabora. 

Același lucru se aplică și clienților pentru care o experiență plăcută și o conexiune reală cu compania vor conta mult mai mult decât un marketing agresiv. Practic, cuvântul cheie aici este „experiență”. Până la urmă, orice magazin poate vinde orice produs, dar numai companiile de top fac tot posibilul pentru fericirea clienților lor, de la aducerea unor produse care nu mai sunt în stoc, la o livrare impecabilă și un suport pe măsură. Zappos ajunsese inclusiv să comande anumite produse de la concurență, doar pentru a putea oferi clienților exact ce își doreau.

În plus, Hsieh este un puternic avocat al învățării continue, atât la nivel de management, cât și la nivel de angajat, indiferent de poziția ocupată în companie.

Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…And Others Don’t – Jim Collins

Cristi Movilă: În ciuda „vârstei” cărții, Good to Great surprinde foarte bine etapele necesare construcției unei companii de succes. Collins definește succesul ca fiind performanța financiară susținută, însă cred că multe din sfaturile din carte pot ajuta companiile și din alte puncte de vedere. 

Pentru a putea face pasul de la o companie „bună” la o companie de succes, autorul identifică o serie de factori care între timp au devenit standard în toate companiile mari. Unul dintre ei mi-a atras atenția și l-am aplicat în toate companiile în care am fost implicat – răspunde întotdeauna la întrebarea „Cine” și de-abia apoi la întrebarea „Ce”. Cu alte cuvinte, secretul succesului nu constă în a avea obiective fixe, ci în a găsi oameni care să le îndeplinească. Ai nevoie de oameni foarte buni care să te ajute să definești acele noi obiective și  apoi să le atingi.

Collins face o analogie bună cu un autobuz: adevărații lideri vor găsi oameni buni care să-i conducă într-o destinație inedită, mai degrabă decât să-și aleagă o destinație fixă și să caute un șofer pentru ea.

The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon by Brad Stone

Cristi Movilă: Cred că succesul Amazon nu mai este niciun secret, însă povestea din spatele lui s-ar putea să fie. The Everything Store detaliază atât mișcările inovatoare de business ale fondatorului Amazon, cât și modelele de distribuție și livrare care au transformat Amazon dintr-un magazin de cărți în regele magazinelor online.

Câteva dintre lecțiile cărții par a fi comune astăzi, însă foarte puțini aleg să le aplice. De exemplu, Amazon s-a concentrat întotdeauna pe clienți, nu pe concurenți sau strategiile competitive. Lucrul acesta se vede și acum: Amazon are sute de milioane de clienți și niciun competitor real în SUA sau Europa. Cartea explică și de ce piața de carte a fost un bun punct de plecare pentru Bezos: era o piață standardizată cu distribuitori mari și concurenți puțini.

Poate că cea mai importantă lecție din carte rămâne matricea de decizie a lui Bezos, ceva numit „modelul de minimizare a regretului”. Practic, fondatorul Amazon ne spune simplu: un lucru merită cu adevărat făcut doar dacă, peste ani, vei regreta că nu l-ai făcut. Ca lider, un astfel de model te poate ajuta să iei mai ușor deciziile care îți pot ajuta compania să crească de la „un alt competitor” la “lider de piață”.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#BooksTalk

Ce citește Bogdan Dumitrescu, CEO htss

Published

on

Bogdan Dumitrescu este CEO htss, companie ICT specializată în furnizarea de soluții software de business cu peste 1.000 de clienți în 11 țări.

CE CITEȘTE CEO-UL htss:

Sense and Respond: How Successful Organizations Listen to Customers and Create New Products Continuously – Jeff Gothelf and Josh Seiden

Bogdan Dumitrescu: Într-o epocă în care trendurile digitale se schimbă cu viteza luminii, companiile tech au nevoie să înțeleagă rapid și corect nevoile clienților și chiar să ajungă să le anticipeze, devenind extrem de important să fie mereu atente la schimbările din piață. În această cursă contracronometru, vor câștiga aceia care oferă atenția necesară nu doar dezvoltării de produse, dar și dezvoltării unui organism viu și anume propria oganizație. În contextul schimbărilor din ultimii ani,  a devenit esențial să ne adaptăm rapid, să ne dăm voie să experimentăm dar și să încercăm lucruri noi. Acest lucru este valabil mai ales în ceea ce privește livrarea accelerată a proceselor de transformare digitală care se află pe agendă de ani de zile, dar care nu au fost întotdeauna prioritizate la maxim. Sense and Respond este o carte absolut necesară tuturor managerilor care vor să se simtă confortabili cu schimbările din piață și chiar să le caute în mod proactiv. 

Lean vs. Agile vs. Design Thinking – Jeff Gothelf

Bogdan Dumitrescu: În acest volum, Jeff Gothelf descompune principalele strategii de dezvoltare de produs însă nu ca sa ne ajute să alegem una dintre ele și să o urmăm cu rigiditate, ci să cautăm elementele comune din cele trei și să le combinăm cu succes în beneficiul utilizatorului final dar și a propriei echipe.

În vreme ce regula de aur rămâne, întotdeauna, ca utilizatorul să fie pus pe primul loc, Jeff Gotheld ne încurajează să rămânem flexibili și să experimentăm zone „high-risk, high-reward”. De cele mai multe ori oamenii tind să adopte, cel mai adesea, o mentalitate de tip „politica pașilor mărunți” astfel încât acest volum va funcționa, printre altele, ca un reminder că avem nevoie să ne setăm obiective înalte și mai apoi să experimentăm diferite strategii prin care să le îndeplinim. Pentru a produce valoare e nevoie doar de o atitudine deschisă în a găsi soluțiile potrivite și a valorifica inovația.

CE CITEȘTE DORU PELVIAN, FONDATOR EDUKIWI

CE CITEȘTE DANIEL CUEVAS, PHILIP MORRIS ROMANIA

CE CITEȘTE ELENA PAP, DIRECTOR REGIONAL UP GRUP

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

#BooksTalk

Mindfulness pentru copii

Published

on

Editura Galaxia Copiilor le pune la dispoziție părinților două volume revelatoare pentru nevoile copiilor de astăzi, cu exerciții de meditație și concentrare menite să diminueze stresul, agitația și anxietatea din viața lor. Create de scriitoarea și experta în mindfulness Kira Willey, Respiră ca un ursuleț și Liniștit ca un Panda sunt disponibile pentru precomandă pe all.ro, cu o reducere specială de 20% și livrare începând cu data de 25 iulie 2022.

Respiră ca un ursuleț cuprinde 30 de exerciții de concentrare simple, hazlii și captivante care pot fi făcute oricând, oriunde, și care îi ajută pe cei mici să se simtă calmi și încrezători, să se concentreze cu ușurință și să se încarce cu energie pozitivă. Odată ce descoperă că pot deține controlul asupra propriului corp prin intermediul respirației, copiii vor reuși să se transpună într-o stare de conștientizare și de optimism în orice moment: în mașină, în sala de clasă, acasă, chiar și pe terenul de fotbal.

Liniștit ca un Panda conține un set de 30 de exerciții de meditație concise, cu durata de aproximativ un minut, jucăuș ilustrate și captivant redate, menite să îi ajute pe copii să integreze mindfulnessul în rutina zilnică. Fiecare capitol este împărțit în funcție de momentele și provocările fiecărei zile. Începeți ziua într-o notă calmă și luminoasă, cu „Respiră ca un soare“; sau încărcați-vă de energie cu „Bâțâitul de trezire“. Stimulați-vă mintea cu „Respirația de bufniță“ și râdeți pe săturate la ora de joacă cu „Hiena Ha-ha!“. Dacă v-ați propus să adoptați în familie tehnica mâncatului conștient, o să vă placă exercițiul „De unde vine?“, căci se referă la călătoria pe care mâncarea o parcurge până în farfuriile voastre. Când vine ora de culcare, „Noapte bună, griji!“ îl ajută pe cel mic să-și uite chiar toate grijile, asigurându-i un somn liniștit.

Exercițiile de mindfulness create de Kira Willey sunt deopotrivă simpatice și relaxante. Atât micuții, cât și adulții din viețile lor vor îndrăgi activitățile din paginile acestor cărți și se vor distra de minune. 

Cele două volume reprezintă un instrument minunat și pentru educatori, profesori și alți adulți implicați în creșterea, îngrijirea și educarea copiilor. 

„Mindfulnessul nu trebuie să fie complicat. Nu aveți nevoie de vreo pernuță pentru meditație, de clopoței sau de bețigașe parfumate! Și nici nu e cazul de explicații lungi în care să demonstrați copiilor de ce sunt atât de valoroase exercițiile de mindfulness. De fapt, cu cât folosiți mai puține cuvinte, cu atât mai bine! Pur și simplu, începeți să respirați. Împreună. Ca niște ursuleți. Și vedeți ce se întâmplă!” – Kira Willey 

În luna iulie, pe all.ro, toate cărțile pentru copii beneficiază de o reducere suplimentară de 15% prin introducerea codului vacanta2022 la finalizarea comenzii. 

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Doru Pelivan, fondator eduKiwi

Published

on

Doru Pelivan, fondator eduKiwi, este antreprenorul cu o experiență de peste 15 ani, care a demarat proiecte în domenii precum wellness, construcții, marketing online și eLearning.

CE CITEȘTE DORU PELVIAN

Cel mai bogat om din Babilon  – George S. Clason (link)

Doru Pelvian: Această carte este preferată pentru educația financiară. O primă carte pentru cei care vor să se educe financiar. 

Sunt povești sub forma de pilde – povești vechi de acum 100 de ani cel puțin. Pe scurt, principiul este același. Principiul este simplu: din tot ce câștigi, pune cel puțin 10% deoparte pentru tine – adică să te plătești pe tine.

O altă lecție importantă din această carte este să ceri sfaturi de la cei care sunt mai înțelepți și au o experiență în domeniul în care lucrez. Practic, e important să eviți greșelile pe care ei le-au făcut și să aplici principii care funcționează.

Mitul Antreprenorial – Michael  E. Gerber (link)

Doru Pelvian: Este una dintre cele mai apreciate cărți de antreprenoriat. Dacă te întrebi de ce nu îți merge afacerea, sau nu merge așa cum îți dorești, atunci e momentul să citești această carte.

Te va ajuta să-ți administrezi afacerea așa cum trebuie. Trebuie să ai instrumentele necesare pentru a conduce o afacere. Michael  E. Gerber e perceput ca un Guru al afacerilor mici.

Tata Bogat, Tata Sarac – Robert T. Kiyosaki (link)

Doru Pelvian: Această carte este perfectă pentru a începe educația financiară. De la povestea cu cei 2 tati, până la acțiunile pe care Kiyosaki le-a făcut că să ajungă bogat. Multe dintre acțiunile pe care le face te vor surprinde, dar în același timp te vor duce spre prosperitate.

Conceptul de cadrane, te ajută să îți dai seama de care parte a cadranului vrei să fii: Angajat, Proprietar de afacere, Liber Profesionist sau Investitor. Perspectiva este simplă: trebuie să ne mutăm pe partea dreapta a cadranului pentru prosperitate.

Pune banii să lucreze pentru tine. Cu toții știm de cursa șobolanului. Un șobolan ce aleargă pe o roată ce se învârte încontinuu, fără să ajungă vreodată undeva. La un moment dat în viață, cei mai mulți dintre noi ajung să se simtă că într-o cursă. 

Studiem și lucrăm 30 de ani că să ne întreținem, apoi că să întreținem o familie și la un moment dat ne trezim că nu mai știm altceva decât muncă! 

Abia când suntem dependenți, bolnavi, săraci, epuizați și confuzi, ne întrebăm: ”Unde am greșit, doar am făcut tot ce trebuia?!”

Asta e problema cu cursa șobolanului. Ajungi NICĂIERI și obții NIMIC. Suntem mânați de frici și de griji în loc să urmăm, cu CURAJ, ceea ce ne dorim cu adevărat. Dar dacă suntem sinceri, avem o șansă.

Ne putem crea destinul și putem întoarce soarta în favoarea noastră. Dacă ar fi să alegem cauza principală a suferințelor noastre – dar și a eliberării noastre, cei mai mulți am putea realiza că munca noastră are un rol decisiv. De aici s-a născut și pasiunea pentru Hobby 2 Profit – cum să faci cursuri online, pentru a ieși din cursa șobolanului. Să îți monetizezi pasiunea. Inclusiv el are un joc pe nume cash flow, care tot din această carte am aflat de el – un fel de monopoly de educație financiară – o simulare reală pentru a vedea cum să ieși din cursa șobolanului.

CE CITEȘTE DANIEL CUEVAS, PHILIP MORRIS ROMANIA

CE CITEȘTE ELENA PAP, DIRECTOR REGIONAL UP GRUP

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

Trending