Written by 5:50 am #BooksTalk, #Pathfinders Views: 2

Ce citește Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager și EMEA SVP la VTEX

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP la VTEX, platforma internațională de comerț enterprise. 

Cu peste 14 ani de experiență în construirea și creșterea de businessuri de comerț, de-a lungul timpului Cristi a creat, lansat și gestionat proiecte online de top din Europa Centrală și de Est. Experiența lui include lideri din piața de fashion precum Coty Cosmetics, Otter sau Lensa, dar și start-up-uri la a căror construcție a contribuit.

Cu un background educațional care include atât elemente de business, cât și de software development, Cristi are o perspectivă completă asupra pieței de comerț digital.

„Cărțile de business sunt ca un consultant: cele slabe îți pot irosi atenția și timpul, cele bune te pot ajuta să treci la nivelul următor. Din experiență, cele mai bune cărți și cei mai buni consultanți oferă aceleași lucruri: autoritate, aplicabilitate și rezultate.” – Cristi Movilă

Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose – Tony Hsieh

Cristi Movilă: Delivering Happiness rămâne pentru mine o carte esențială pentru construcția culturii unei companii. La momentul publicării, Toni Hsieh era unul dintre cei mai importanți oameni din industria digitală și un om de business pe care-l urmăream constant. Fondator al LinkExchange și CEO al Zappos, Hsieh și-a centrat cartea pe o lecție pe care am aplicat-o cu fiecare nouă provocare profesională.

Teoria lui este că, indiferent de obiectivele noastre personale și de business, scopul nostru final rămâne fericirea, o fericire care e la fel de dependentă de realizările personale, cât este de mediul de lucru. Pentru a putea traduce fericirea în ceva ce poți aplica în activitatea de management, trebuie să oferi angajaților și partenerilor autonomie, posibilități de a progresa, conectare autentică și un scop real, pentru care să poată colabora. 

Același lucru se aplică și clienților pentru care o experiență plăcută și o conexiune reală cu compania vor conta mult mai mult decât un marketing agresiv. Practic, cuvântul cheie aici este „experiență”. Până la urmă, orice magazin poate vinde orice produs, dar numai companiile de top fac tot posibilul pentru fericirea clienților lor, de la aducerea unor produse care nu mai sunt în stoc, la o livrare impecabilă și un suport pe măsură. Zappos ajunsese inclusiv să comande anumite produse de la concurență, doar pentru a putea oferi clienților exact ce își doreau.

În plus, Hsieh este un puternic avocat al învățării continue, atât la nivel de management, cât și la nivel de angajat, indiferent de poziția ocupată în companie.

Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…And Others Don’t – Jim Collins

Cristi Movilă: În ciuda „vârstei” cărții, Good to Great surprinde foarte bine etapele necesare construcției unei companii de succes. Collins definește succesul ca fiind performanța financiară susținută, însă cred că multe din sfaturile din carte pot ajuta companiile și din alte puncte de vedere. 

Pentru a putea face pasul de la o companie „bună” la o companie de succes, autorul identifică o serie de factori care între timp au devenit standard în toate companiile mari. Unul dintre ei mi-a atras atenția și l-am aplicat în toate companiile în care am fost implicat – răspunde întotdeauna la întrebarea „Cine” și de-abia apoi la întrebarea „Ce”. Cu alte cuvinte, secretul succesului nu constă în a avea obiective fixe, ci în a găsi oameni care să le îndeplinească. Ai nevoie de oameni foarte buni care să te ajute să definești acele noi obiective și  apoi să le atingi.

Collins face o analogie bună cu un autobuz: adevărații lideri vor găsi oameni buni care să-i conducă într-o destinație inedită, mai degrabă decât să-și aleagă o destinație fixă și să caute un șofer pentru ea.

The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon by Brad Stone

Cristi Movilă: Cred că succesul Amazon nu mai este niciun secret, însă povestea din spatele lui s-ar putea să fie. The Everything Store detaliază atât mișcările inovatoare de business ale fondatorului Amazon, cât și modelele de distribuție și livrare care au transformat Amazon dintr-un magazin de cărți în regele magazinelor online.

Câteva dintre lecțiile cărții par a fi comune astăzi, însă foarte puțini aleg să le aplice. De exemplu, Amazon s-a concentrat întotdeauna pe clienți, nu pe concurenți sau strategiile competitive. Lucrul acesta se vede și acum: Amazon are sute de milioane de clienți și niciun competitor real în SUA sau Europa. Cartea explică și de ce piața de carte a fost un bun punct de plecare pentru Bezos: era o piață standardizată cu distribuitori mari și concurenți puțini.

Poate că cea mai importantă lecție din carte rămâne matricea de decizie a lui Bezos, ceva numit „modelul de minimizare a regretului”. Practic, fondatorul Amazon ne spune simplu: un lucru merită cu adevărat făcut doar dacă, peste ani, vei regreta că nu l-ai făcut. Ca lider, un astfel de model te poate ajuta să iei mai ușor deciziile care îți pot ajuta compania să crească de la „un alt competitor” la “lider de piață”.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

(Visited 2 times, 1 visits today)
Close