Connect with us

#BooksTalk

Ce citește Mihai Guran, CEO Guran Consulting Global

Published

on

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Mihai Guran, fondator Guran Consulting Global și vicepreședintele Asociației TechAngels Romania

Consultant de business și antreprenor, mentor pentru startup-uri și angel-investor, Mihai Guran are o experiență de peste 20 de ani în vânzări, marketing și dezvoltare de business internațional. Pentru Bitdefender, el a construit echipa de vânzări Enterprise la nivel internațional, punând la punct procesele și sistemele care i-au permis să scalaeze businessul de zece ori in patru ani.

Din 2018, de când și-a deschis propriul său business, Guran Consulting Global, Mihai Guran a lucrat cu peste de 30 de startup-uri tech și firme de software. Pe câteva dintre acestea chiar a pariat și a devenit, astfel, și asociat de tip Angel Investor. Totodată, el este și vicepreședintele Asociației TechAngels Romania.

Absolvent al Universității Politehnica din București, ca inginer electronist și pasionat de tehnologie, Mihai deține un Master in Business Administration obținut la Henley Business School, Reading University, UK, fiind adeptul învățării continue. De asemenea, în 2021, el a obținut o certificare în strategie de business și analiză financiară de la Harvard Business School Online.

Competing Against Luck de Clayton M. Christensen

Mihai Guran:  Industria globală Tech inovează, dar nu în modul cel mai eficient posibil. Similar, în industria auto din anii ’70 (sau chiar anii ’80 în România) se spunea că trebuie să ai noroc cu mașina ca să fie bună – produsele care ieșeau de pe bandă (automobilele) aveau pur și simplu foarte multe defecte, pentru că procesul de asigurare al calității nu conducea la un rezultat previzibil (ulterior, Toyota a fost unul dintre pionerii îmbunătățirii calității producției și toți producătorii s-au aliniat). Similar, în industria Tech se spune că trebuie să ai noroc dacă ești o firmă startup Tech și vrei să ai succes, iar procentul celor care reușesc este extrem de mic.

Cei care o fac sunt de cele mai multe ori clasificați ca fiind inovatori de tip disruptiv, ei adresând segmente de piață care nu își pot permite categoriile respective de produs de la firmele mari. Produsele pot chiar să nu fie la fel de complexe, dar sunt oferite la prețuri convenabile. Esențială este identificarea categoriei de Job-to-be-Done, iar cartea profesorului Christensen de la Universitatea Harvard este cea care pune bazele analizării inovației din această perspectivă a lucrurilor pe care care le are de făcut clientul, pentru a crește rata de succes a inovării.

Recomand această carte tuturor celor preocupați de inovare și aplicabilitarea noutăților tehnologice în business, dar în special firmelor de tip startup Tech care vor primi un set nou de lentile prin care să își optimizeze procesele de proiectare și punerea pe piață a produselor și serviciilor în mod conștient, începând de la obținerea clarității strategice a poziționării competitive pe piață. Aceste teorii sunt în prezent studiate, dezvoltate și incluse și de alte școli de business în curriculla lor.

Crossing the Chasm de Geoffrey A. Moore

Mihai Guran: Odată ce s-a obținut claritatea strategică pentru produsele unui startup Tech, produsele trebuie să fie făcute cunoscute și vândute pe piețe cât mai rapid, înainte de a fi copiate (lucru care se întâmplă suficient de des în lumea Tech).

Această carte oferă cititorului un cadru general și o metodologie – cadrul general pentru a înțelege tipurile de cumpărători, dar și metodologiile necesare pentru a adresa cu mesajele de marketing potrivite acești cumpărători și a conduce echipele de vânzări la rezultate mai bune.  

Astfel, cumpărătorii care sunt entuziasmați de tehnologie vor trebui să primească un alt fel de mesaje față de cei care sunt inovatori și care știu precis ce își doresc – rezultate semnificativ îmbunătățite pentru organizația lor, motiv pentru care își asumă riscul de a lucra cu startup-uri inovative. Ambele categorii reprezintă, însă, doar o mică parte din piață, iar firmele trebuie să traverseze o prăpastie imensă și greu de trecut pentru a cuceri piețele principale, pe care majoritatea cumpărătorilor au un altfel de comportament și alt tip de cerințe.

Cel mai dificil este că atât mesajele de marketing, cât și direcția oferită forței de vânzări trebuie schimbate din mers, fiind nevoie de multă disciplină și focus pentru a identifica nișa inițială potrivită și a reuși o astfel de operațiune, asemănată cu un desant militar pe o plajă îndepărtată, pe care trebuie concentrate toate resursele firmei în momentul declanșării. Aceste nișe sunt de cele mai multe ori ocupate deja de competitori direcți care pot reacționa sau indirecți foarte puternici, iar a ști cum să câștigi astfel de bătălii este o adevărată artă, iar pentru inițiere recomand citirea acestei cărți.

Sales Force Design for Strategic Advantage de Andris A. Zoltners, Prabhakant Sinha, Sally E. Lorimer

Mihai Guran: Multe startup-uri Tech dezvoltă folsind metodologii de tip agil, aplică teoriile inovării disruptive pentru a obține claritate strategică și a identifica ce își doresc clienții, dar trebuie în același timp să se hotarasca cum sa vanda. 

Recomand această carte celor care doresc să își crească și să își organizeze trupele de vânzare, lucru pentru care este nevoie de excelență în special după ajungerea pe piețele mature și dacă adopția tehnologiei și a produselor este masivă. Se poate începe de la strategia de go-to-market, fiind necesare decizii privind segmentarea teritoriilor de vânzare și a clienților, sincronizarea canalelor diverse de vânzare și eliminarea suprapunerilor, decizii privind tacticile de marketing și mărimea organizației care trebuie construită în funcție de cererea în creștere.

De asemenea, deoarce piețele sunt dinamice, companiile trebuie să înțeleagă dinamica și să adapteze continuu și forța de vânzare în context competitiv.  Este o lectură foarte bună pentru o abordare sistematică și prezintă modele excelente care pot fi folosite în construcția forței de vânzare pentru companii Tech și nu numai.

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#BooksTalk

Mindfulness pentru copii

Published

on

Editura Galaxia Copiilor le pune la dispoziție părinților două volume revelatoare pentru nevoile copiilor de astăzi, cu exerciții de meditație și concentrare menite să diminueze stresul, agitația și anxietatea din viața lor. Create de scriitoarea și experta în mindfulness Kira Willey, Respiră ca un ursuleț și Liniștit ca un Panda sunt disponibile pentru precomandă pe all.ro, cu o reducere specială de 20% și livrare începând cu data de 25 iulie 2022.

Respiră ca un ursuleț cuprinde 30 de exerciții de concentrare simple, hazlii și captivante care pot fi făcute oricând, oriunde, și care îi ajută pe cei mici să se simtă calmi și încrezători, să se concentreze cu ușurință și să se încarce cu energie pozitivă. Odată ce descoperă că pot deține controlul asupra propriului corp prin intermediul respirației, copiii vor reuși să se transpună într-o stare de conștientizare și de optimism în orice moment: în mașină, în sala de clasă, acasă, chiar și pe terenul de fotbal.

Liniștit ca un Panda conține un set de 30 de exerciții de meditație concise, cu durata de aproximativ un minut, jucăuș ilustrate și captivant redate, menite să îi ajute pe copii să integreze mindfulnessul în rutina zilnică. Fiecare capitol este împărțit în funcție de momentele și provocările fiecărei zile. Începeți ziua într-o notă calmă și luminoasă, cu „Respiră ca un soare“; sau încărcați-vă de energie cu „Bâțâitul de trezire“. Stimulați-vă mintea cu „Respirația de bufniță“ și râdeți pe săturate la ora de joacă cu „Hiena Ha-ha!“. Dacă v-ați propus să adoptați în familie tehnica mâncatului conștient, o să vă placă exercițiul „De unde vine?“, căci se referă la călătoria pe care mâncarea o parcurge până în farfuriile voastre. Când vine ora de culcare, „Noapte bună, griji!“ îl ajută pe cel mic să-și uite chiar toate grijile, asigurându-i un somn liniștit.

Exercițiile de mindfulness create de Kira Willey sunt deopotrivă simpatice și relaxante. Atât micuții, cât și adulții din viețile lor vor îndrăgi activitățile din paginile acestor cărți și se vor distra de minune. 

Cele două volume reprezintă un instrument minunat și pentru educatori, profesori și alți adulți implicați în creșterea, îngrijirea și educarea copiilor. 

„Mindfulnessul nu trebuie să fie complicat. Nu aveți nevoie de vreo pernuță pentru meditație, de clopoței sau de bețigașe parfumate! Și nici nu e cazul de explicații lungi în care să demonstrați copiilor de ce sunt atât de valoroase exercițiile de mindfulness. De fapt, cu cât folosiți mai puține cuvinte, cu atât mai bine! Pur și simplu, începeți să respirați. Împreună. Ca niște ursuleți. Și vedeți ce se întâmplă!” – Kira Willey 

În luna iulie, pe all.ro, toate cărțile pentru copii beneficiază de o reducere suplimentară de 15% prin introducerea codului vacanta2022 la finalizarea comenzii. 

Continue Reading

#BooksTalk

Ce citește Doru Pelivan, fondator eduKiwi

Published

on

Doru Pelivan, fondator eduKiwi, este antreprenorul cu o experiență de peste 15 ani, care a demarat proiecte în domenii precum wellness, construcții, marketing online și eLearning.

CE CITEȘTE DORU PELVIAN

Cel mai bogat om din Babilon  – George S. Clason (link)

Doru Pelvian: Această carte este preferată pentru educația financiară. O primă carte pentru cei care vor să se educe financiar. 

Sunt povești sub forma de pilde – povești vechi de acum 100 de ani cel puțin. Pe scurt, principiul este același. Principiul este simplu: din tot ce câștigi, pune cel puțin 10% deoparte pentru tine – adică să te plătești pe tine.

O altă lecție importantă din această carte este să ceri sfaturi de la cei care sunt mai înțelepți și au o experiență în domeniul în care lucrez. Practic, e important să eviți greșelile pe care ei le-au făcut și să aplici principii care funcționează.

Mitul Antreprenorial – Michael  E. Gerber (link)

Doru Pelvian: Este una dintre cele mai apreciate cărți de antreprenoriat. Dacă te întrebi de ce nu îți merge afacerea, sau nu merge așa cum îți dorești, atunci e momentul să citești această carte.

Te va ajuta să-ți administrezi afacerea așa cum trebuie. Trebuie să ai instrumentele necesare pentru a conduce o afacere. Michael  E. Gerber e perceput ca un Guru al afacerilor mici.

Tata Bogat, Tata Sarac – Robert T. Kiyosaki (link)

Doru Pelvian: Această carte este perfectă pentru a începe educația financiară. De la povestea cu cei 2 tati, până la acțiunile pe care Kiyosaki le-a făcut că să ajungă bogat. Multe dintre acțiunile pe care le face te vor surprinde, dar în același timp te vor duce spre prosperitate.

Conceptul de cadrane, te ajută să îți dai seama de care parte a cadranului vrei să fii: Angajat, Proprietar de afacere, Liber Profesionist sau Investitor. Perspectiva este simplă: trebuie să ne mutăm pe partea dreapta a cadranului pentru prosperitate.

Pune banii să lucreze pentru tine. Cu toții știm de cursa șobolanului. Un șobolan ce aleargă pe o roată ce se învârte încontinuu, fără să ajungă vreodată undeva. La un moment dat în viață, cei mai mulți dintre noi ajung să se simtă că într-o cursă. 

Studiem și lucrăm 30 de ani că să ne întreținem, apoi că să întreținem o familie și la un moment dat ne trezim că nu mai știm altceva decât muncă! 

Abia când suntem dependenți, bolnavi, săraci, epuizați și confuzi, ne întrebăm: ”Unde am greșit, doar am făcut tot ce trebuia?!”

Asta e problema cu cursa șobolanului. Ajungi NICĂIERI și obții NIMIC. Suntem mânați de frici și de griji în loc să urmăm, cu CURAJ, ceea ce ne dorim cu adevărat. Dar dacă suntem sinceri, avem o șansă.

Ne putem crea destinul și putem întoarce soarta în favoarea noastră. Dacă ar fi să alegem cauza principală a suferințelor noastre – dar și a eliberării noastre, cei mai mulți am putea realiza că munca noastră are un rol decisiv. De aici s-a născut și pasiunea pentru Hobby 2 Profit – cum să faci cursuri online, pentru a ieși din cursa șobolanului. Să îți monetizezi pasiunea. Inclusiv el are un joc pe nume cash flow, care tot din această carte am aflat de el – un fel de monopoly de educație financiară – o simulare reală pentru a vedea cum să ieși din cursa șobolanului.

CE CITEȘTE DANIEL CUEVAS, PHILIP MORRIS ROMANIA

CE CITEȘTE ELENA PAP, DIRECTOR REGIONAL UP GRUP

CE CITEȘTE ANDREI PERIANU, CO-FONDATOR ȘI COO BANKATA.RO

AFLĂ CE CITEȘTE DOINA VÎLCEANU, CONTENTSPEED

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU RADU, HEAD OF BUSINESS GROWTH AL ARGGO

AFLĂ CE CITEȘTE DIANA CIOBĂNETE, COFONDATOR COMMONS ACCEL

AFLĂ CE CITEȘTE CORINA DIACONU, MANAGING DIRECTOR ABC HUMAN CAPITAL

AFLĂ CE CITEȘTE CORNELIU BODEA, CEO ADREM

AFLĂ CE CITEȘTE RAUL ȚĂRNARU, FONDATOR NOVARION

AFLĂ CE CITEȘTE ALEXANDRU BOGDAN, CEO ROCA X

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTI MOVILĂ, EASTERN EUROPE GENERAL MANAGER & EMEA SVP LA VTEX

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN NICOARĂ, CEO BRIGHT SPACES

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI BLAJ, COFONDATOR ATTA SYSTEMS

AFLĂ CE CITEȘTE LUCA MATEESCU, GENERAL MANAGER LIME

AFLĂ CE CITEȘTE MIKE PARSONS, CEO QUALITANCE

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN ENACHE, CEO OMNIPERFORM

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN FLOREA, CEO CONNECTIONS

AFLĂ CE CITEȘTE GABRIEL PAVEL, DIRECTOR REGIONAL FUJITSU

AFLĂ CE CITEȘTE RALUCA JIANU, MANAGING PARTNER EPIC VISITS

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

Continue Reading

#ArtsTalk

Grupul Editorial ALL la Salonul Internațional de Carte BOOKFEST 2022

Published

on

Grupul Editorial ALL își așteaptă cititorii la cea de-a  XV-a ediție a Salonului Internațional de Carte Bookfest, care se desfășoară între 1 și 5 iunie 2022, la Romexpo, în pavilionul B2. Vizitatorii vor găsi la standul ALL cele mai recente apariții editoriale din toate domeniile, vor beneficia de reduceri de până la 70%, dar și de cadouri-surpriză. De 1 Iunie, copiii pot participa la o tombolă cu superpremii în cărți, iar sâmbătă, 4 iunie, autorii minunatelor povești din seria Năsuc, Cristina și Florin Gheorghiu, le dau întâlnire la o sesiune de autografe și ilustrații live.

Istoria întunecată a Rusiei. Masacre, corupție și crime în Patria-Mamă, de Michael Kerrigan, înfățișează o istorie întunecată, marcată de tragedii, viclenii și brutalități săvârșite în numele puterii. Volumul se bucură de un format grafic de excepție, întrunind și calitățile unui album de colecție, datorită celor 180 de fotografii, picturi și ilustrații color care însoțesc textul.

Jocul trecutului, de Cecelia Ahern, este un roman provocator, care te pune pe gânduri, despre felul în carecele mai banale decizii pot avea consecințe devastatoare. Sabrina Boggs găsește printre lucrurile colecționate de tatăl ei un joc învăluit în mister. Acela este momentul în care i se dezvăluie un adevăr brutal, pe care nu l-ar fi bănuit niciodată, și are la dispoziție o singură zi pentru a dezlega misterele trecutului. O zi care îi schimbă destinul pentru totdeauna.

Doar 10% uman. Microbii, secretul neștiut al sănătății și fericirii omului, de Alanna Collen, se bazează pe ultimele cercetări științifice care au revoluționat domeniul microbiologiei, demonstrând că pentru fiecare celulă din corpul uman există alte nouă celule intruse. Această colonie de microbi ne influențează greutatea, sistemul imunitar, sănătatea mintală și chiar alegerea unui partener de viață. Cartea britanicei Alanna Collen este scrisă într-un stil fluent, cu un limbaj ușor accesibil și, nu în ultimul rând, cu multă autoironie. 

Harrison. Principiile medicinei interne reprezintă un instrument de studiu și o sursă de informații de top. Cel mai prestigios tratat de medicină de anvergură mondială este disponibil în limba română sub sigla ALL. Cele două volume, care însumează peste 3000 de pagini, la care se adaugă un DVD de aproape 1000 de pagini, expun evoluțiile de ultim moment din toate sferele medicinei.

Uimitoarea lume a bacteriilor, de Steve Mould, îi ajută pe micii cititori să descopere modul senzațional în care microbii reușesc să mențină organismele și lumea în funcțiune. Vor afla cât de mult datorăm existenței bacteriilor și vor face cunoștință și cu amicele lor la fel de fascinante: virusurile, ciupercile, algele, arheele și protozoarele. Această carte folosește o mulțime de informații inedite și amuzante, fotografii remarcabile și ilustrații simpatice ale personajelor pentru a prezenta microbiologia în acțiune.

Profeția lui Stea Albastră face parte din seria specială Super Pisicile Războinice, dedicată unor personaje-cheie din seriile principale Pisicile Războinice. Fanii aventurilor pisicești au ocazia de a urmări parcursul plin de sacrificii al tinerei războinice. Acțiunea romanului nu afectează firul narativ din celelalte serii și este mult mai amplă decât cea dintr-un roman obișnuit.

Grupul Editorial ALL a împlinit, la sfârşitul anului trecut, 30 de ani de existență în lumea cărților, cu peste 6000 de titluri publicate în sute de colecții și peste 15 milioane de exemplare vândute. Fondată în 1991, Editura ALL a fost prima editură privată cu profil academic și universitar din România. În momentul de față, sub sigla ALL apar unele dintre cele mai prestigioase lucrări de medicină din lume, remarcabile volume de istorie, politologie și antropologie, cărți de popularizare a științei, titluri semnate de experți în leadership și dezvoltare personală, volume de sănătate și îngrijire, plus o varietate de cărți educative și distractive pentru copii. 

Continue Reading

Trending