234 views 5 mins 0 comments

Ce citește Raluca Jianu, Managing Partner Epic Visits

In #BooksTalk, #Pathfinders
November 29, 2021

LeadersTalk își continuă seria de articole #BooksTalk, rubrică în cadrul căreia vă prezentăm preferințele în materie de cărți de business ale unor oameni cheie din peisajul de afaceri autohton și internațional.

Astăzi, Raluca Jianu, Managing Partner Epic Visits.

Cu o carieră în marketing și comunicare de peste zece ani, Raluca Jianu a lucrat de-a lungul timpului cu organizații precum Impact Hub Bucharest, GMP PR sau Transilvania International Film Festival. În prezent, ea este cofondator al proiectului de educație Ferestroika, primul muzeu imersiv al vieții de familie în comunism din București și Managing Partner al Epicvisits.com, o platformă de travel dedicată experiențelor unice de călătorie, fondată în 2020, alături de antreprenorii Mihai Bârsan, Emanuel Pasat și Bogdan Jianu.

Recent, Epic Visits a atras o finanțare de 150.000 de euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink, având alături mai mulți business angels locali (Dragos Anastasiu- Eurolines, Adrian Țuluca- Propaganda Group, Felix Tătaru- GMP Group).

Measure What Matters- by John Doerr

Raluca Jianu: Este una dintre cele mai bune cărți despre planificare strategică, principiile și tehnicile pot fi aplicate nu doar în business, ci și în proiecte personale. Intel, Google, Bill & Melinda Gates Foundation sunt câteva dintre organizațiile care au folosit sistemul OKR (Objectives and Key Results) pentru a-și seta și atinge obiectivele.

În esență, cartea lui John Doerr te ajută să prioritizezi, să te concentrezi asupra lucrurilor care aduc cu adevărat valoare în organizația ta. „Nothing moves us forward like a deadline” este unul dintre citatele mele preferate, o să înțelegeți de ce când o să citiți cartea.

The Lean Startup- by Eric Ries

Raluca Jianu: Prima carte despre antreprenoriat pe care am citit-o. Dincolo de metodologia clar explicată, într-un limbaj accesibil pentru orice antreprenor aflat la început, pentru mine, The Lean Startup a reprezentat o schimbare de percepție asupra eșecului într-un startup.

Am crescut într-un mediu destul de competitiv, în care trebuia să-ți iasă perfect din prima, un mindset total nociv pentru orice startup.  Am început să-mi privesc startup-ul ca pe un laborator de experimente, în care îți formezi niște ipoteze pe care trebuie să le testezi/validezi. Cu cât faci mai repede asta, cu atât sunt mai multe șanse să găsești calea potrivită. Te afli într-un continuu proces de descoperire, experimente, reiterații, pivotare sau „validated learning”, un termen pe care o sa-l citiți des în carte. Asta înseamnă că este aproape imposibil ca ideea cu care ai început un startup să nu treacă prin niște transformări.

Jobs to Be Done- by Anthony Ulwick

Raluca Jianu: Jobs to Be Done te ajută să identifici și să clasifici nevoile funcționale și emoționale ale consumatorului tău, fie că vorbim de startup-uri B2B sau de B2C.

Startup-urile se luptă de multe ori „să vorbească” pe limba publicului țintă. Înainte de a identifica limbajul potrivit, trebuie să ne cunoaștem cu adevărat audiența. O descoperire interesantă pe care o veți face aplicând metodologia, subliniată și de Matt Lerner de la Startup Core Strenghts este că noi de fapt nu cumpărăm produse și servicii, ci le „angajăm” să facă lucruri pentru noi.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

AFLĂ CE CITEȘTE CARMEN DUMITRU, MANAGER GENERAL ACVATIC BEBE CLUB

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GURAN, CEO GURAN CONSULTING GLOBAL

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN DECA, COFONDATOR DECALEX

AFLĂ CE CITEȘTE ADRIAN BODOMOIU, DIRECTOR GENERAL WIZROM SOFTWARE

AFLĂ CE CITEȘTE MIHAI GHIȚĂ, COFONDATOR SYPHER

AFLĂ CE CITEȘTE NICOLETA SCARLAT, EISBERG ROMANIA

AFLĂ CE CITEȘTE ANDREI URSACHI, COFONDATOR STAILER

AFLĂ CE CITEȘTE SORIN NICOLAU, CEO-UL CLINICILE OANA NICOLAU

AFLĂ CE CITEȘTE IONUȚ PĂTRĂHĂU, COFONDATOR SEEDBLINK

AFLĂ CE CITEȘTE BOGDAN BADEA, CEO-UL EJOBS

AFLĂ CE CITEȘTE CRISTIAN NICOLA, CEO-UL INVESTPOINT

AFLĂ CE CITEȘTE FLORIN GHEORGHE, CEO-UL THETA FURNITURE & MORE

/ Published posts: 322

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro