Connect with us

#News

The StakeBorg Talks: De ce au o reputație proastă dezvoltatorii imobiliari și cum alegi un apartament bine făcut?

Published

on

România este pe primul loc în Uniunea Europeană la procentul celor care locuiesc în imobile proprietate personală, 96.1% dintre români fiind proprietari în anul 2020, arată datele Eurostat, în vreme ce media la nivelul UE este de doar 69.7%. Andrei Diaconescu, cofondator One United Properties, afirmă că simțul proprietății face parte din ADN-ul nostru și această mentalitate nu se va schimba în anii următori, chiar dacă prețul locuințelor ar putea crește accelerat din cauza inflației.    

„Față de alte țări, prețurile apartamentelor din România încă sunt mici și oamenii își pot permite să cumpere. Însă, evenimentele din ultima perioadă, precum creșterea masivă a inflației, s-ar putea să schimbe un pic paradigma iar imobilele să se scumpească accelerat în următorii ani. Dar nu cred că mentalitatea se va schimba, este în ADN-ul nostru să vrem să fim proprietari, a afirmat Andrei Diaconescu în cadrul conferinței The StakeBorg Talks, moderată de Vlad Mercori. 

Lecțiile pandemiei: Cum transformi amenințările în oportunități?

În ultimii doi ani, piața imobiliară s-a confruntat cu creșteri în cascadă ale prețurilor, ca urmare a pandemiei COVID-19 și a problemelor din lanțurile de aprovizionare. Cu toate acestea, One United Properties a apăsat pedala de accelerație, dezvoltând noi proiecte imobiliare rezidențiale. Potrivit lui Andrei Diaconescu, perioadele de criză pot reprezenta adevărate oportunități dacă planul de business este construit în mod sănătos. 

„În general, fiecare criză este o oportunitate. Când fierul este ieftin, degeaba trag eu de proiectanți să-mi facă un sistem mai eficient de structură, pentru că ei oricum pleacă de la premisa că nu contează din punct de vedere al impactului financiar. Ei bine, în momentul în care prețurile explodează, cu toții sunt dispuși la un efort mult mai mare de a îmbunătăți lucrurile, iar acest progres se va păstra, indiferent că prețurile probabil vor scădea în viitor. Deci, pentru noi este o oportunitate să ne îmbunătățim dramatic soluțiile, să dezvoltăm un sistem mult mai bun de a face lucrurile. (…) De asemenea, noi ne pregătim de criză în fiecare zi iar în cazul nostru particular, există niște metode de a putea să traversezi o perioadă dificilă: un grad de îndatorare mic și de o lichiditate foarte mare, obiective care, odată îndeplinite, te pun în poziția ca atunci când vine criza, să poți să o speculezi mai degrabă decât să suferi din cauza ei,” adaugă Andrei Diaconescu. 

De ce au o reputație proastă dezvoltatorii imobiliari?

„Din păcate, au existat nenumărate abuzuri ale dezvoltatorilor care au dus la actuala situație urbanistică din anumite zone ale Bucureștiului și ale țării și noi, ca industrie, trebuie să ne punem cenușă în cap. Ce este important este că există un curent printre toți dezvoltatorii cu care vorbesc, unii mai mari, alții mai mici, că lucrurile trebuie făcute mai bine, că trebuie să mergem în direcția unor clădiri sustenabile, că trebuie să dăm mai multă valoare clientului. Și după ce acest curent anti-dezvoltator va trece, cred că lucrurile se vor echilibra în favoarea clientului, ceea ce e un lucru foarte, foarte bun. În ceea ce privește calitatea proiectelor, pentru noi, încă de la început a fost extrem de important atât ceea ce se vede, cât și ce nu se vede. Eu personal mergeam și vedeam că anumite instalații care ulterior deveneau lucrări ascunse sunt făcute cum trebuie, tocmai pentru că vrem să construim un business care să fie în picioare și peste treizeci de ani și copiii noștri să fie mândri de munca noastră. Dar nu suntem singurii cu această gândire. Există o serie întreagă de dezvoltatori care își asumă același angajament pentru calitate și pentru asta cred că, până la urmă, sfatul pe care pot să-l dau este ca românii să cumpere de la dezvoltatori care au o anumită reputație”, susține Andrei Diaconescu.

În România încă există poftă de muncă

One United Properties este o companie care se află la început de drum, afirmă Andrei Diaconescu, susținând totodată că atât el cât și Victor Căpitanu își doresc să-și exporte expertiza în plan internațional:  

„E important să crezi ca să vezi, nu să vezi ca să crezi. E bine să-ți pui obiective mari, dar în același timp e bine să rămâi cu picioarele pe pământ și să lucrezi cu pași mărunți. Noi considerăm că această companie este încă la început. Din păcate, în România nu avem multe exemple de companii care au avut succes la nivel internațional. Visul nostru este să ne ducem expertiza la nivel european și chiar peste ocean. Lucrul ăsta este fezabil, ni s-a demonstrat, am interacționat cu foarte multe companii din plan extern care au venit, au văzut ce facem și au fost uimite. În România încă există, în opinia mea, poftă de muncă. În Vest e foarte diminuată, cel puțin în Europa și cred că există o oportunitate atât pentru firma noastră, cât și pentru alte firme românești, să facem business în afară și să aducem bani în țară. De aceea spun că suntem doar la început iar ceea ce putem face este mult, mult mai mult decât ce am reușit până acum,” adaugă Andrei Diaconescu.  

Dezbaterea completă cu Andrei Diaconescu poate fi urmărită AICI

Despre The StakeBorg Talks

Seria de conferințe „The StakeBorg Talks” își propune să aducă în prim plan impactul tehnologic și cultural pe care tehnologia blockchain îl poate genera. La dezbaterile moderate de Vlad Mercori, CEO, StakeBorg, sunt invitați antreprenori de succes, artiști, lideri politici și profesioniști din industrii emergente. Printre aceștia, se numără Beniamin Mincu, fondator Elrond, Paul Olteanu, fondator Mind Architect, Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării sau Dragoș Stanca, președinte BRAT. Toate dezbaterile din seria The StakeBorg Talks pot fi urmărite AICI

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Sezamo plafonează prețurile la produsele alimentare de bază pentru următoarele 6 luni

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, anunță plafonarea prețurilor a 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare, până în aprilie 2023. Acțiunea face parte dintr-o serie de măsuri menite să ajute consumatorul, precum categoria Save Food, Reducerile Săptămânii și sacoșa cu fructe și legume „Salvează-mă”.

Potrivit Institutului Național de Statistică, rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (octombrie 2021 – septembrie 2022) faţă de precedentele 12 luni (octombrie 2020 – septembrie 2021) este 11,8%*.

Sezamo reacționează la această creștere bruscă, limitând prețurile la produsele alimentare de bază pentru perioada 1 noiembrie – 30 aprilie 2023. Astfel, Sezamo va garanta prețuri plafonate la o serie de 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare și 3 produse nealimentare, precum hârtie igienică, rolă de prosoape de bucătărie și săpun solid. În rândul produselor alimentare cu prețuri plafonate se regăsesc produse de bază, precum zahăr, ulei, făină, orez, salam, ouă, unt, lapte, iaurt, smântână, apă plată și pâine feliată, la care se adaugă alte produse necesare în gospodărie, și anume paste făinoase, bulion, dulceață, castraveți murați, șuncă feliată, cafea măcinată, ceai, pulpe de pui, carne tocată de porc și mici de porc. Acțiunea de plafonare a prețurilor va fi implementată până la finalul lunii aprilie 2023. În cazul în care vor interveni scumpiri ale acestor produse, Sezamo va credita automat diferența dintre prețul real de vânzare practicat în piață și prețul înghețat în contul clientului sub formă de credite, iar banii astfel economisiți pot fi apoi utilizați la Sezamo pentru achiziționarea altor bunuri.

Prețurile alimentelor cresc brusc și, combinate cu prețurile energiei, ar putea avea un impact negativ asupra multor gospodării locale. Sezamo acționează prin limitarea prețurilor pentru o serie de produse alimentare de bază din coșul său de cumpărături. Tomáš Chadzivasilis, CEO al Sezamo în România, explică: „Am spus mereu că Sezamo este pentru toată lumea. Suntem o companie responsabilă și dorim să facem lucrurile mai ușoare pentru clienții noștri în aceste vremuri dificile. Prin urmare, ne gândim la diferite modalități de a ajuta clienții pentru ca experiența lor de cumpărături să fie rezonabilă pentru portofelele acestora. Una dintre aceste modalități este promisiunea unei garanții de preț pentru anumite alimente de bază pe o perioadă de minimum 6 luni.

La rândul său, Michael Kaiser, CCO la Sezamo România completează: „Vrem să ne asigurăm că toată lumea va avea acces nemijlocit la o serie de produse alimentare de bază care se regăsesc în coșul săptămânal. Modalitatea pe care am găsit-o pentru a păstra prețurile rezonabile pentru aceste produse alimentare de bază a fost ca, în cazul unei scumpiri a produsului respectiv, să transformăm diferența de preț în credit pentru cumpărăturile viitoare de la Sezamo. Aceste prețuri vor fi valabile pentru o singură bucată din fiecare produs la fiecare achiziție. Diferența dintre prețul curent de vânzare și prețul maxim garantat va fi întotdeauna rambursată clientului de către Sezamo prin creditarea contului acestuia. Creditul poate fi folosit apoi pentru achiziții ulterioare.”

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, unul dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik se lansează în România în 2022, sub brandul Sezamo. Implementând tehnologie și logistică de vârf la nivel mondial pentru a livra o gamă largă de produse de calitate (10000 SKU+), Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în 3 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată.

Continue Reading

#News

Metav SA investește 40 de mil. Euro în Bellemonde

Published

on

Bellemonde, un nou ansamblu rezidențial exclusivist, se lansează în zona de nord a Capitalei. Investiția în cele 164 de unități, atât case, cât și apartamente, se ridică la peste 40 de milioane de euro. 

Aflat în Pipera și dezvoltat pe o suprafață de teren de peste 41.000 de m.p. în proprietatea Metav SA., Bellemonde va oferi o experiență completă de locuire, datorită spațiilor comune generoase și numărului redus de locuințe. 93 de vile și 71 de apartamente, într-un regim de înălțime ce nu depășește 2 etaje, vor găzdui rezidenții într-un ecosistem perfect echilibrat. 

Începerea construcției proiectului este estimată pentru prima parte a anului 2023, cu un termen de finalizare de 24 de luni. Conceptul îmbină inedit unități de locuințe, precum case individuale, case de tip duplex și de tip înșiruit, vile cu apartamente și clădiri cu apartamente cu regim redus de înălțime, de maxim P+2. 

Pe lângă beneficiile densității scăzute și siguranței sporite a ansamblului de tip gated-community, Bellemonde oferă spații verzi generoase, ce reprezintă peste 33% din suprafața totală a terenului pe care urmează a fi dezvoltat. Facilitățile exclusiviste completează peisajul arhitectural prin: Society Hub – cu un design de top ce aduce rezidenților un spațiu de tip lounge, un loc de joacă indoor pentru copii, zonă spa cu săli de masaj, saune și piscină; zonă comercială cu restaurant, market și alte servicii conexe”, declară Victor Terheș, director de vânzări Bellemonde.

În imediata vecinătate a proiectului se află școli de renume, precum Școala Americană, British School, Olga Gudynn, dar și zone ample de shopping și agrement – Jolie Ville, Mall Băneasa, Strip Mall Iancu Nicolae, Pipera Plaza și Grădina Zoologică Băneasa. 

Liniile de transport public aflate la numai câteva minute distanță și aeroporturile Otopeni și Băneasa reprezintă facilități de mobilitate importante.

“Atent proiectat, Bellemonde este complet pregătit pentru viitor, fiind un gas-free residence dotat cu cele mai noi tehnologii și funcțiuni, precum: pompe de căldură de ultimă generație, fațade ventilate, tâmplărie de aluminiu, finisaje premium, infrastructură pentru instalarea panourilor fotovoltaice și locuri de parcare electrificate”, completează Victor Terheș.

Cele mai recente dezvoltări rezidențiale din portofoliul grupului de companii sunt Belvedere Residences Faza 1 și Faza 2 (Fabrica de Glucoză nr. 6-8, Sector 2, București), Zenville (Mircea Eliade nr. 10, Pipera, Voluntari, Ilfov) și Iqon (Vasile Alecsandri nr. 132, Pipera, Voluntari, Ilfov) Cu o experiență de peste 30 de ani, Metav S.A. vizează în planurile de extindere ale companiei dezvoltarea proiectului imobiliar ABOVE din Șos. Fabrica de Glucoză, precum și alte dezvoltări imobiliare pe terenurile pe care le deține,  toate dispunând de beneficii și facilități complexe, suprafețe ample de locuit, spații verzi generoase și servicii de înaltă calitate. 

Continue Reading

#Auto

Echipa UcaB din România, monitorizată și urmărită în timp real la cel mai mare raliu caritabil pentru amatori, cu ajutorul SafeFleet

Published

on

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, susține participarea a trei români la cea mai mare cursă de off-road din lume pentru amatori, de cca. 10.000 km, Budapesta – Bamako, ce îmbină acțiunea cu activități caritabile. Compania sprijină echipa UCaB pe tot parcursul traseului prin intermediul sistemului de monitorizare GPS, deosebit de util pentru o călătorie plină de provocări și riscuri multiple, ce țin de siguranță, terorism sau sănătate. 

Ne bucurăm să fim alături de echipa României în acest proiect impresionant, atât ca amploare, provocări, cât și în ceea ce privește valoarea caritabilă oferită. Le transmitem gânduri bune tuturor participanților, un traseu ușor și fără impedimente majore, iar pe ai noștri vă invităm să îi și urmărim pe tot parcursul călătoriei, prin intermediul sistemului GPS oferit de SafeFleet”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet. 

Ediția actuală a raliului Budapesta – Bamako numără 247 de echipe, 554 de oameni și 45 de țări participante, fiind cea mai mare de până acum. Traseul a plecat din Budapesta pe 21 octombrie, străbate o bună parte din Europa și traversează o zonă dificilă a Africii de Vest – Munții Atlas și Sahara, având ca destinație finală Freetown, capitala Sierra Leone, pe 8 noiembrie. Cursa va avea, așadar, o durată de două săptămâni, include cca. 10 mii de km, 10 state parcurse și două continente. Traseul parcurs de participanții României (UCaB), poate fi urmărit în timp real aici, prin intermediul soluției SafeFleet. 

Echipa UCaB, formată din Mihai Lupu, Cosmin Savu și Grațian Mihăilescu, și-a propus sprijinirea unor comunități africane prin cunoștințe și resurse, într-o expediție care are ca scop o dublă misiune medicală și educațională. În primul rând, intenția UCaB Team este de a aduce o mașină de intervenție dotată cu instrumentar și echipamentul necesar, ce va ajunge în sprijinul administrației spitalelor din Freetown. Al doilea proiect constă în activarea unor centre tip smart library și a unor huburi digitale prin care partenerii UCaB (la nivel local și internațional) să faciliteze diverse programe pe diferite teme, de la competențe digitale, alfabetizare digitală, cursuri de jurnalism comunitar, ateliere de fotografie, până la lucrul cu voluntari, managementul atragerii de resurse și punerea în valoare a potențialului comunităților partenere. 

De peste 20 de ani, SafeFleet oferă clienților săi soluții de calitate precum monitorizarea în timp real a flotei, geofencing, colectarea datelor CAN-bus, monitorizarea consumului de combustibil, plata automată a taxei de drum, optimizarea rutelor și integrarea tahografului.

Unul dintre cei mai mari jucători din sud-estul Europei, SafeFleet dispune de un software telematic inovator pe piața IoT din România, folosit cu succes și de companii din Italia, Polonia, Ungaria și alte 23 țări din întreaga lume.

În prezent, soluțiile SafeFleet sunt utilizate de peste 7.000 de clienți, cu peste 75.000 de device-uri de monitorizare instalate. Printre clienții SafeFleet se numără UPC, Veolia, Raiffeisen Bank, ING Bank, E.ON România, EVN Macedonia, EULEX Kosovo, EUMM Georgia, Procredit Bank Kosovo și 35 de municipalități din Italia.

Continue Reading

Trending