dEpurtat.ro, unul dintre principalele magazine online dedicate exclusiv încăltămintei de damă, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro, înregistrând creșteri de 15% în veniturile provenite din vânzările online. Pentru 2021, compania vizează extinderea pe două noi piețe internaționale.
2020 a schimbat ponderea veniturilor ce generează cifra de afaceri a brandului local dEpurtat, susținând viziunea de dezvoltare regională prin magazine online active în Estul Europei. Dacă la începutului anului trecut cele două magazine din offline se aflau în plină ascensiune, generând 20% din veniturile companiei, la finalul lui 2020, ponderea acestora s-a redus la 5%, pe fondul schimbărilor din contextul pandemic. Deși segmentul fashion a avut de suferit în prima jumătate a anului, dEpurtat.ro a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri egală cu cea a anului precedent.
Închiderea magazinelor fizice pentru o perioadă îndelungată, măsurile de distanțare și precauția clienților în achiziții au reprezentant câțiva dintre factorii care ne-au frânat creșterea în 2020. Orientarea publicului către achizițiile online s-a reflectat însă în numărul de clienți și în veniturile înregistrate pe dEpurtat.ro, unde am avut o creștere de peste 15% față de 2019, a declarat Nicolae Slav, fondator și manager general dEpurtat.ro.
Astfel, dacă în luna martie 2020, vânzarile au scăzut cu 80% față de perioada similară a anului 2019, odată cu încheierea lockdown-ului numărul comenzilor a reînceput să crească, scăderile fiind recuperate în a doua parte a anului.
Accesibilitatea produselor, un factor salvator
dEpurtat.ro înregistează o medie de peste 800 de comenzi în fiecare zi. Valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut de la 140 de lei în 2019 la 120 de lei în 2020, pe fondul unui comportament de consum marcat de prudență, remarcat la nivelul intregii piețe de fashion. Numărul clienților care au plasat comenzi de încălțăminte pentru femei prin magazinul online dEpurtat.ro a crescut însă în 2020 cu peste 25% față de 2019.
Cele mai multe achiziții au fost pentru colecțiile sport și casual, iar cele mai dinamice orașe din punct de vedere al comenzilor au fost București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța și Iași.
Fiind un magazin cu prețuri mici, foarte accesibile, știam ca nu o sa fim afectați pe termen lung, din contră, am realizat că o sa câștigăm cotă de piață din segmentul medium-premium. În luna octombrie deja înregistram creșteri față de anul anterior, iar la nivelul întregului an numărul clienților a crescut, încurajând o dinamică pozitivă care se menține și în acest început de an, a mai precizat Nicolae Slav.
Investiții și extindere regională
După ce a intrat pe piața din Bulgaria în ianuarie 2020, începând cu luna aprilie a acestui an dEpurtat.ro își extinde operațiunile în Grecia și Ungaria, unde vor fi prezenți online cu un portofoliu de peste 35.000 modele de încălțăminte dedicate exclusiv femeilor.
Dezvoltarea regională pe cele două piețe face parte dintr-un plan mai amplu de investiții planificate de retailerul de încălțăminte, al căror scop este optimizarea operațională a afacerii. Bugetul total alocat pentru aceste investiții se ridică la peste 2 milioane de euro, iar proiectul se desfășoară în perioada 2020-2022.
Prin optimizarea permanentă a fluxurilor operaționale, de achiziții și desfacere, dEpurtat.ro își propune să continue să susțină prețuri accesibile pentru un stoc permanent de peste 35.000 modele de încălțăminte pentru femei. Grecia și Ungaria reprezintă două piețe noi, cu un potențial mai mare decât Bulgaria, iar intrarea pe aceste piețe cu siguranță se va reflecta în cifrele noastre din următorii ani. După dinamica încurajatoare din online de anul trecut, am decis să continuăm investițiile în extindere pentru a deveni un jucător regional pe segmentul nostru de piață, a menționat Nicolae Slav.